Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 11:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Hifi & Surround 2009 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
soli
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 November 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Mick63 skrev:
You and I remix   Filur

Tak

/soli

Til top Vis soli's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soli

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 15 November 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Det er Trentemøllers remix af Filur nummeret "You and I", findes bl a på opsamlingen Digital Chronicles. Hvor mit absolutte yndlings remix af ham
også er, "Mcklaren", det er suverænt hvis du har et hæderligt anlæg. Og hvis man kan lide det nummer, kan jeg anbefale en anden dansker som
kalder sig Rumpistol, nogenlunde samme genre og virkelig lækkert.

Mick63
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 November 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Det var så lidt....

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 November 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Tanker fra i dag. Set-up'et med Audianz var for mig messen bedste lyd. Det var Exotic Audio rummet hvor man spillede på EAR pladespiller.

De små Amphion højttalere levererede en meget overbevisende lyd. Basen fra disse små kasser var ret imponerende.

Dynaudio kæmpe højttalere spillede også ret fantastisk selvom den måske ikke er den smukkeste.   

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 15 November 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Wilsons direkte modsætninger er Harbeth. Spinkle kabinetter, men til gengæld har jeg aldrig hørt Harbeth spille
dårligt, uanset hvad de har været sat sammen med. Sådan skal højttalere bare laves. Det kan ikke være meningen at eens system skal rettes
ind efter nogle helt skæve højttalere.

Enig Harbeth lyder altid fedt. Ville være fedt at se ATC højttalere næste år.

Grislingen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2009
Sendt: 15 November 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Undre mig over at ingen har nævnt Holm Acoustics, syntes klart det var det fedeste rum.

Flex var til gengæld en kæmpe skuffelse

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 15 November 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

soren_112 skrev:
Hej Rune,

Gruppen hedder The O-zone Percussion Group og nummeret er Jazz Variants.

Du kan købe nummeret via:

http://www.manger-msw.de

Hvis ellers du kan finde vej til deres reference CD.

Mvh.

Søren

Super! Mange tak, fandt albummet derinde, man kan også købe gruppens album i stedet for reference-cd'en.. Den hedder La Bamba..

wiii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2003
Sendt: 15 November 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

God udstilling, bedre end de sidste par år, virkelig god lyd rundt omkring, men den bedste var helt klart Audiaz fra Tyskland: http://www.audiaz.de/ - for satan, de spillede godt, der var intet at brokke sig over, prisen er da også 160000 kroner sættet, men hvis man sammenligner med endnu dyrere højttalere er det nærmest billigt.
Til top Vis wiii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wiii

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 November 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Glæder mig over at der tilsyneladende ikke var noget med nye projektorer. Så må der jo være en vis ro på det marked. Dvs at  jeg og min bankrådgiver kan sove roligt lidt endnu...

Men de der Consensus højtalere (Vassago) - er der stadig ingen der har hørt dem?

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 November 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

Glæder mig over at der tilsyneladende ikke var noget med nye projektorer. Så må der jo være en vis ro på det marked. Dvs at  jeg og min bankrådgiver kan sove roligt lidt endnu...

Men de der Consensus højtalere (Vassago) - er der stadig ingen der har hørt dem?

Jo Dem hørte jeg i lørdags

De spillede udemærket , med en lidt tør lyd syntes jeg ( syntes jeg flere af de speakers med keramiske enheder lød). Pæne var de ihvertfald.

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Sendt: 15 November 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Indtryk jeg tager med hjem fra Hifi og surround 2009, hvor venlige langt de fleste udstiller var, skønt at man fik rige muligheder for at høre sit eget musik på langt de fleste anlæg, hørte nu også mange fede nummer fra deres samlinger.

Ting der skilte sig positivt ud, var for mit vedkommende selvfølgelig Dynaudio Consequense på McIntosh nøj det spille godt, men men sikke da en pris, dog ikke så dyrt som det mærkelige sæt i glas.

Hyggeligt at hilse på Rene og hans fine lille setup, var heldig at høre både Consensus Lightning SE og The Music, jeg er mest til The MusicJ

Inde ved Jumon-Audio spillede der et lille sæt Maximus Mini+ stander højtalere med en lille bette forstærker som jeg ikke lige kan huske navnet på, samlet pris for højtalere og forstærker var ca. kr. 10.000,- det lød sku egentlig ret godt, det var en plus oplevelseJ

Sound of Magic Odense med deres pæne lille setup af Ampli, Vitus og Emm Labs, det var sjovt at høre hvor stor forskel der var på lørdag hvor bas sektionen stod tættes på anlægget og på søndag hvor de stod længst fra anlægget, hvilket jeg synes lød bedst.

Inde ved Tape Connection hvor de havde et par nye møbler med som fremover kan købes gennem dem designet af en tysker ved navn Jürgen Wittek glæder mig til at få skaffet flere oplysninger om de møbler.

Otto og Henriks ambitioner om at lave et nyt tv lyder meget spændende, og jeg glæder mig til at se hvad de ender med at sende på markedet når de kommer så langt, Held og lykke med det drenge.

Holm Acoustics, det var da et smart lille anlæg med god lyd.

Audiaz højtaleren som der blev spillet på hos Exotic Audio de spilleder virkelig godt, specielt da jeg hørte et nummer fra den nye Mark Knopfler lp i 180 g udgaven.

Stor tak til drengene fra High-performance audio i rummet hvor de spille med Plinius Hiato og Cd-101 på Penaudio Serenade som jeg bare ikke kunne få nok af at høre på, imponerende at de kunne holde mit selskab ud så længeJ Hyggeligt at hilse på dig igen Henrik.

NightHaunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006
Sendt: 15 November 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
Til jer som er utilfredse med den usik som bliver spillet, TAG SELV NOGET MED! Hvor svært kan det være, man kan sgu da ikke forvente at
udstillerne kan læse tankerne på folk npr de træder ind af døren og lynhurtigt smide et eller andet bluesnummer på.

Nu synes jeg, det er urealistisk, at hver person skulle have mulighed for at sætte sin egen musik på i hvert eneste rum. Forespørgslen er heller ikke, at det skal være perfekt, men derimod fokus på at spille noget, som i det mindste er middelmådigt.

Jeg kan så også høre, at flere af jer hørte nogle fede, almindelige ting som Trentemøller osv., så måske jeg bare var uheldig. Jeg fik også hørt min egen skive på et enkelt anlæg, og det var en super oplevelse :)
Til top Vis NightHaunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NightHaunter

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 16 November 2009 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

De omtalte, og roste, Amphion som blev spillet på var et Helium 510 eller hvilke ?
Kunne desværre ikke komme til messen...

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 16 November 2009 kl. 06:58 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
De omtalte, og roste, Amphion som blev spillet på var et Helium 510 eller hvilke ?

Yes det var lige præcus de højtalere der blev spillet på, og så på noget Audio Analogue intgr og cd..

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 November 2009 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

HEHE. Dem enes glæde, den andens sorg.

Jeg ville gerne have set nogle projektore men salget må jo være stagneret så meget at de forskellige importører/forhandlere har valgt at se bort fra dem på årets messe.

MVH WRONG

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 November 2009 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

I år var jeg der kun som almindelig besøgende..! udstillingen bringer minder om decideret high-end udstillinger fra de gamle Chicago dage og det gamle high-end i Frankfurt, med samme frustrationer med at komme ind i de små rum ”hvornår lære besøgende at udstillere faktisk gerne vil have at folk går ind og sætter sig og lytter, i stedet for at stille sig som en prop i døren..?”

Havde kæresten med, og hun var dybt fascineret og vil gerne have vi investerer i en grammofon og en forstærker med mere lys i toppen….

Dejligt at se det stadig kan lade sig gøre at samle en lille flok dedikeret musik elskere i lille Danmark.

Eneste minus set herfra…:  50,- egern for en medium fad-bamse…

Peter

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 November 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Jeg ville gerne have set nogle projektore men salget må jo være stagneret så meget at de forskellige importører/forhandlere har valgt at se bort fra dem på årets messe.

Jeg tror nu ikke det er fordi salget er stagneret, det er lidt tilfældigheder der spiller ind. Cavea, Hifi Klubben og HTP har prioriteret ikke at deltage på denne messe, af forskellige årsager, og vi havde forudset at dén nyhed vi helst ville have vist frem, ikke kunne nå at komme med, derfor havde vi et lille rum med Oppo og TV-projektet i stedet, og så gemmer vi pengene til at lave en lille tour når vi har Sim2's LED-projektor i fingrene. Men ingen tvivl om at messen generelt bliver mere og mere fokuseret omkring stereo - der var jo heller ikke meget surround generelt.

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Sendt: 16 November 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Men ingen tvivl om at messen generelt bliver mere og mere fokuseret omkring stereo - der var jo heller ikke meget surround generelt.

Nej, og det er vi rigtig mange der er rigtig glade for....

Anyway, så ser jeres kommende TV rigtig spændende ud! Held og lykke med det. Jeg vil da i hvert fald holde øje med jeres udvikling, og lige holde igen med pengepungen indtil videre...

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 November 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Der blev spillet et nummer flere steder, hvor der er en saxofon i fokus gennem det meste af nummeret. Det minder lidt om Arne Domnerus-lyden.

Det blev blandt andet spillet hos Dynaudio.

Nogen der ved hvad nummeret hedder?

Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 16 November 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
thuekay skrev:

Yes det var lige præcus de højtalere der blev spillet på, og så på noget Audio Analogue intgr og cd..

Uhh. Audio Analogue er nok også noget af det bedste jeg har hørt på Amphion.

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes