Forfatter |
|
rosquist Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 14 November 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen enig Audiaz var klart højdepunktet og det sted jeg blev længst. Ja Marten var også god. Var der dog ikke så længe. Mht Wilson og audio research. Måske er det også mine lyd præferencer. Jeg syntes bare ikke toppen var så åben, og lydbilledet så stort som jeg havde forventet. Jeg ved ik. Har ellers selv haft AR og var ret begejstret for det. Men ja messen var  super. Vender helt sikker tilbage næste år.
|
Til top |
|
|
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 14 November 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos Schmidt Audio spilllede de på en ny prototype højtaler fra Liberty Audio
også en god nærværende lydoplevelse synes jeg.
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 14 November 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var positivt overrasket over Penaudio/Plinius som jeg synes lød ret godt (på min egen medbragte musik). Vil også godt tilslutte mig at musikken
generelt er kedelig, men sådan har det sq altid været så det var forventet igen  .
/U. __________________ DIY-blog
|
Til top |
|
|
Valby11 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 14 November 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin messe i år synes jeg ... flere store rum ... hvor man i det mindste havde muligheden for at lave en god lyd.
Synes Wilson - Audio Research lød fint ... men måske ikke perfekt pga. rummet. Synes dog at kvaliteten var god nok til at man kunne konkludere, at den nye model er klart bedre end WP8 - mere homogen i gengivelsen og integrationen mellem enhederne.
Stor ros til Mark Johansen for at få Fremer til DK og holde sit snart legendariske vinyl-setup foredrag. Var sjovt og lærerigt ... selvom man har DVD'en - tak til arrangøren og Fremer.
Lydmæssigt var messens højdepunkt for mig Perfect8 technologies, der med deres Force system gav prøve på et kæmpe og luftigt lydbillede ... som kun diopole speakers kan levere. Lyden var ikke uden fejl - tror at rummet åd meget af bassen - lød som om der manglede noget niveau i bassen under 40/50hz trods subwooferne. Meget spændende system .. der dog var alt for meget blingbling rent visuelt.
Synes Mårten lød fint, og ligeså gjorde JMlab med Densen - synes at Vienna lød noget mørke og lukkede. Dynaudio og JBL bliver nok aldrig mig ... JBL's store lød fint ... men dybde og perspektiv står efter min mening slet ikke mål med prisklassen. Dynaudio er bare ikke mig.
Afslutningsvis var Exotic Audio et behageligt afbræk fra den ringe lyd i hotelværelserne ... den nye EAR pladespiller var imponerende ... og CAT og EAR er fantastisk lækkert. De øvrige små rum gad jeg ikke at spilde meget tid på .. .synes generelt at der er en kedelig tendens til at mokke for meget og for stort udstyr ind ... og spille for højt - hvilket jo ikke ligefrem hjælper på de akostiske udfordringer.
Alt i alt en god messe ... med Fremer og Perfect8 som højdepunkterne ...
__________________ Nyd musikken
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 14 November 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indtil videre, efter hvad jeg nåede idag:
1:Audiaz med tilkoblet udstyr. KÆMPE SMIL PÅ LÆBEN!!!
2:Wilson Audio Research. FODTRAMP og GLÆDE, man vil bare have mer.
3:EAR højtalere, med ukendt udstyr. Ganske kort lyt, men imorgen skal jeg klart tilbage efter mere.
Suverænt dårligtst var svenske glasmagnestater med udstyr i millionklassen. Usammenhængende, uden dynamik, stor øretrættende forvrængning. Mig en gåde at de ikke har valgt ikke at have lyd på, er de faktisk døve???
Derefter Raidho mindste C1 tror jeg den hedder med det helt store ODIN lineup og tysk highend. En grødet, hård lyd med tror jeg en basport som maskerer al potentiel dynamik med en "indsøbning" af mellembas over hele lydbilledet. Måske er det det usædvanligt mærkelige musikvalg som er problemet, men ikke engang et nærmest akustisk jazzband formår dette tæskedyre anlæg at servere på en bare nogenlunde naturtro måde. KÆMPE SKUFFELSE!!!
Sidste års sjoveste og mest korrekte hifi-lyd var Harbeth. I år har de Monitor-30 på demo, men det virkede som om at pladerne enten var slidt tynde eller noget justering skulle gøres. En engagerende, men komplet forvrænget lyd, meget synd, klart fodtramppotentiale.
mvh M
|
Til top |
|
|
Valby11 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 14 November 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury .. sjovt som man kan være enig om noget ... og uenig om andet...
Perfect8 var ikke perfekt efter min opfattelse ... var inde forbi flere gange ... og der manglede helt klart niveau i bunden ... og dermed var oplevelsen af dynamik også noget afdæmpet - som du rigtigt skriver. På et tidspunkt spillede de med dele af den ene kanal udkoblet pga. et kabel der var faldet ud ... det var heller ikke befordrende for lyden. Mener dog at der er et kæmpe potentiale ... men til den pris er det vel egentlig ikke nok! Og de er godt nok grimme .. med deres glas og blingbling!
Er 100% enig mht. Raidho ... stadig ikke godt - men dog bedre end deres første forsøg!
Synes EAR højttalerne var meget spændende ... der var fodtramp og intim lyd for alle pengene ... bortset fra jeg ikke ved hvad de koster.
__________________ Nyd musikken
|
Til top |
|
|
Dunhill Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 14 November 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre har jeg ikke tid til at komme på messen, det lyder ellers til at være en god messe.
Wilson og audio research lyder som et spændende rum, kan der fortælles lidt mere om den lyd?
Hvad for noget udstyr spillede de på med de Raidho ht'ere , det bånd skulle ellers være verdensklasse? Det ville jeg nemli gerne have hørt.
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 14 November 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Valby11 skrev:
Synes EAR højttalerne var meget spændende ... der var fodtramp og intim lyd for alle pengene ... bortset fra jeg ikke ved hvad de koster.
|
|
|
Vidst omkring 35k.
|
Til top |
|
|
mugge Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 14 November 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-fi og Surround var en god oplevelse i år.Hos Hififreaks var jeg imponeret af Focal Utopia. Den højtaler lød bare rigtig på enhver måde. Jeg sad bare med en fornemmelse af at den ville lyde endnu bedre med noget tungere grej forspænt end det Densen, den spillede med. Ikke at Densen ikke er godt, men Focal Utopia var lige et par klasser over. Hos High performance/MJAS kunne man høre de nye Wilson Sacha drevet af et par kollosale Audio Research. Så fik man besked på at vende sig om og så kunne man høre de store Sonus Faber drevet af et par Krell Evolution monotrin. Jeg kunne ikke helt bedømme lyden i det godt fyldte lokale. Men bare det at komme til at lytte til sådan noget udstyr. Hos Dynaudio Lød Consequense højtalerne rigtig godt drevet af et par store McIntosh monosluttrin. Her virkede det som om HT'er en godne passede godt til lokalet. Som en ovenfor i tråden brød jeg mig heller ikke om lyden fra de store plexiglashøjtaler fra Perfect.
Hos Vasago kunne jeg bedre lide Pass Labs elektronikken ned Vienna HT'erne. Hos Tekni-fi var det en nydelse at høre på vinyllyd over Manley rørgrej og Harbeth højtalere. Særlig da de puttede en skive på med Bazar. Dansk world-music fra 1979 af højeste klasse. Anders Koppel, Flemming Quist Møller og Mehmet Øzan spillede som en drøm. Ellers var det svært at komme til at høre noget Jazz og klassisk, men jeg kan forstå. at det gider folk åbenbart ikke høre. havde en god Exotic havde demonstration med EAR herunder ny pladespiller. Højtalerne fra Audiaz kunne jeg som andre også rigtig godt lide. Jeg fik også hørt Montana højtalerne og forstår godt det gode ry, de har.
Men alt i alt en udstilling arrangørerne og udstillerne godt kan være tilfredse med.
|
Til top |
|
|
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 15 November 2009 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
rosquist skrev:
Wilson på Audio research var simpelthen
ikke godt nok. Hvorfor ved jeg ikke. Om det var rummet eller.
|
|
|
Tror faktisk at vi har messens dårligste rum! Har heller aldrig hørt et setup spille optimalt der.
Sonus Faber Stradivari Homage bør også kunne spille bedre end det jeg oplevede.
|
|
|
Så var du ikke forbi Acoustic Force, rummet spillede så meget med at jeg havde svært ved at høre hvordan det egentligt skulle lyde (en skam)
__________________ http://forum.speakerbuilder.dk/,
http://www.avtainment.dk
|
Til top |
|
|
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 15 November 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
">
Så er der bas til morgenkaffen
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 15 November 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes at det direkte er en synd og skam at de forskellige udstillere ikke gør noget ud af deres demorum. Flere rum lød så dårligt at man på ingen måde kunne få noget ud af det.
Inde hos Troels fra Amfora var der dog en hæderlig lyd. Det samme galt Abseluthifi og Vassago.
Men ellers en rigtig god messe  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 15 November 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den bedste oplevelse var Dynaudio Consequence, de lød næsten helt naturtro og syntes at have ubegrænsede ressourcer til rådighed 
Perfect8 Er det højtalere eller rekvisitter fra en episode af 'Doctor Who'. "What comes from Vegas should stay in Vegas".
Mest positive Focal surround setup, bare en skam HiFiFreaks demonstrerede det ved at vise dårlige film. Pionneer ved siden af lød knapt så godt, men de viste åbningsscenen fra Blade Runner'.
Der var også spændende ting på 1 og 2 salen, men de små hotelrum gjorde det umuligt at bedømme udstyret ordenligt. Oppo ser ud til at blive en Denon dræber, samme kvalitet til den halve pris. Flex Audio tog sidstepladsen da repræsentanten begyndte at svinge med en elledning til 9000kr.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 15 November 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Flex Audio tog sidstepladsen da repræsentanten begyndte at svinge med en elledning til 9000kr.
|
|
|
Der var da heller ikke på nogen måde styr på lyden i det rum. Det lød forfærdenligt 
En anden ting som jeg syntes var lidt malplaseret, hos Flex. Det var den måde han havde prioteret hans udstyr.
Højtalere til 65.000,- standere 15.000,-
Cd, effekt og Pre til 65.000,-
højtaler, signal og strøm-kabler omk 400.000,- eller lidt over.
Det er sku for mig en forkert fordeling af ens økonomiske resurser 
Han burde måske kun havde taget kabler med for omk en tiendedel og så ofret noget på akustikken istedetfor. Det ville havde givet et langt bedre resultat  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 15 November 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dunhill skrev:
Desværre har jeg ikke tid til at komme på messen, det lyder ellers til at være en god messe.
Wilson og audio research lyder som et spændende rum, kan der fortælles lidt mere om den lyd?
Hvad for noget udstyr spillede de på med de Raidho ht'ere , det bånd skulle ellers være verdensklasse? Det ville jeg nemli gerne have hørt.
|
|
|
Der blev spillet på Burmester rondo udstyr og Nordost kabler
Mvh __________________
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 15 November 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Den bedste oplevelse var Dynaudio Consequence, de lød næsten helt naturtro og syntes at have ubegrænsede ressourcer til rådighed 
Perfect8 Er det højtalere eller rekvisitter fra en episode af 'Doctor Who'. "What comes from Vegas should stay in Vegas".
Mest positive Focal surround setup, bare en skam HiFiFreaks demonstrerede det ved at vise dårlige film. Pionneer ved siden af lød knapt så godt, men de viste åbningsscenen fra Blade Runner'.
Der var også spændende ting på 1 og 2 salen, men de små hotelrum gjorde det umuligt at bedømme udstyret ordenligt. Oppo ser ud til at blive en Denon dræber, samme kvalitet til den halve pris. Flex Audio tog sidstepladsen da repræsentanten begyndte at svinge med en elledning til 9000kr.
|
|
|
Det siger vel egentlig ikke så meget om lyden, at repræsentanten havde valgt at bruge dyre strømkabler, kun at du ikke har opdaget fordelen ved gode strømkabler!.
Men enig i at focal surround rummet havde super lyd og dynaudio consequence spillede meget lækkert, desværre kom jeg til at stå bagerst, så det har sikkert været endnu bedre oppe foran!.
Mvh __________________
|
Til top |
|
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
Sendt: 15 November 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må tilslutte mig dem som var imponeret over Dynaudio's topmodel! Neutral, dynamisk og ingen detaljer blev skjult i
gengivelsen! Specielt sjovt da de satte et Trentemøller nummer på - selv dette klarede de med perfektion!
Derudover er Dynamax's JBL Everest jo altid en drøm at lytte til
Er dog ikke enig i Hifi-Freaks surround-rummet. Synes ofte subwooferen mistede pusten og specielt centerhøjttaleren gjorde
stemmer mudrede og havde "kasselyd". Efter min mening også mangelfuld dynamik. Men det er også et stort rum at spille op
når der kun var spændt en receiver på. Panoreringer og sammenhængt i surroundbilledet var dog rigtigt godt.
Generelt synes jeg det er ærgeligt, at der ikke er flere surround-opsætninger til messerne :(
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 15 November 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
En fin messe med mest fokus på stereo. Bravo
I den dyre ende fik jeg lejlighed til for første gang at lytte til homeage Stravardi/Krell og Wilson/Audio Reserarch. Et par vilde setups til folk med den store pengepung. Fedt at sådan noget grej præsenteres. Dog sad jeg ikke og blev imponeret. Det er jo en smag sag. Synes der manglede opløsning og soundstage fra stravardi/krell. Havde forventet mig mere. Modsat AR/Wilson var her et åbent lydbillede. Men filmen knækkede med mere normalt musik istedet for de referenceplader med små klokkespil og strygere som sagtens kan lyde imponerende men ikke altid står mål med virkeligheden i hvert hjem. Ved især stemmer blev lyden spids og skinger og lyttetræthed ville blive et tema. Hvordan ville de lyde med en god rockplade og Gary Moore med guitarsolo?. Føj
3,5 mill ,- anlægget fra Sverige med glas og guld var en skuffelse og gik hurtigt igen. Slank lyd uden krop og musikalitet. Designet grimt ud over det sædvanlige . Tror kun en oliesheik med store paladser uden sans for god lyd ville købe dette. For det er jo dyrt
De positive oplevelser var klart Vienna/Pass fra Vassago. Havde dog håbet at høre de nye Consensus fra Rene. Men finishen fejlede vist ikke noget. Wauuw. Nogen som iøvrigt oplevede hvad det guldbæger oven på forforstærkeren gjorde ved diskanten
Dynaudio Consequence Ultimate Edition var testens bedste lyd til 360000,-. Mange penge. Men lyden blev serveret på en meget naturtro måde med fabelagtig dynamik. Tror aldrig jeg har hørt strammere bund gengivet som her.
Hififreaks med Jmlab Utopia var heller ikke værst. Men kunne godt tænke mig at høre Utopia med tungere grej end Densen.
Amfora setuppet var fyldt med charme og musikalitet. Man manglede bare et godt glas Amarone. Det swingede
Nåede desværre ikke Audiaz rummet da der var for fyldt de gange jeg var der. Men det skulle vist lyde godt efter sigende.
Messens største skuffelse. Raidho setuppet hos flex til små. 200 k. Et dårligt lytterum ok, men synes at et dette anlæg bare tilnærmelsesvis burde vise noget kvalitet. Meget diffust lydbillede uden kontrol i bassen. Dog imponerede de Quantum strømdimser mig. De gav lidt mere luft og kontrol. Men ak, ak 25k for at setuppet bare lød en smule bedre
Hvad var testens værste lyd:
De Canton bamser som var på udsalg til 40k spillede så hæsligt at jeg har vært ved at tro at de blev solgt. Der manglede vist en forforstærker som var brændt af. Måske at det var den aldrende Sony cd som blev brugt som forforstærker. Man burde havde fundet en anden og bedre løsning. Tror dog ikke at de ville rykke i mine gener alligevel.
Red Wine setuppet med de hornladede speakers ikke det bedste jeg har hørt.
Men alt ialt en god messe hvor dagen hurtigt kunne gå
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 15 November 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart dynaudios consequence der var messens bedste lyd i mine øre. Spillede med autoritet og overskud. ubesværethed, naturligt, dynamisk og med en gennemsigtighed der imponerede, og det vel at mærke, uden nogen form for agressivtet i toppen.
Vassagos rum var også rigtig godt med pass og VA The Music. Det spiller sgu musik der er underholdende og det er er stort set umuligt at holde fødderne i ro... Med andre ord et setup man aldrig bliver træt af.
Største skuffelse var klart perfect8 eller hvad de nu hed. Fy for den da. De skulle skamme sig til den pris .
Alt ialt en ok messe selvom jeg savnede at se lidt mere surround og specielt projektorene som der desværre ikke fandtes noget af(med undtagelse af det rum Michael Fremer holdt foredrag i)
MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
NightHaunter Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 15 November 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Lidt brok: Hvorfor skal alle udstillere (næsten) bruge Hi Fi musik og ikke alm. musik? Jeg ville tro at det ville være oplagt at spille de nye Beatles
remasters og Michael Jackson men det var der ikke noget af! Øv!
|
|
|
Som taget ud af min mund! Det var mit andet besøg hos Hifi & surround, og jeg havde virkelig håbet, at musikvalget på messen ville være bedre end sidste år. Jeg havde især også gerne set noget mere 'almindeligt' music a la Michael Jackson og mere klassisk. Det kan umuligt være rigtigt, at den type musik, der blev spillet, er sådan noget, de fleste hifi-nørder hører derhjemme! Ellers var det endnu en fornuftig oplevelse at komme ud og høre noget lækkert udstyr. Til prisen var jeg imponeret over Amphion standerhøjttalerne til 6000 for et par - er der andre, der kan være med på den?
|
Til top |
|
|