Forfatter |
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 01 August 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr. Brok,
Jeg vil lige anføre at der, for at det hele ikke skal være dit eget skrammel (og Chr.R.s udendørs højttalere), også vil komme en knap tilspillet Audio
Research CD-5 samt en DAC-5 fra samme firma samt BNC stik.
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 01 August 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wee, lyder super!
Lad os satse på, at vi kan få noget af det til at fænge
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 01 August 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Hr. Brok,
Jeg vil lige anføre at der, for at det hele ikke skal være dit eget skrammel (og Chr.R.s udendørs højttalere), også vil komme en knap tilspillet Audio Research CD-5 samt en DAC-5 fra samme firma samt BNC stik. |
|
|
Så skipper jeg højtalerne, og medbringer min Wadia. Så får vi en ægte ridder duel  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 01 August 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow, der kommer godt nok noget lækkert grej i morgen, så tror jeg at jeg nøjes med lidt drikkevarer, nogle cd'ere og fotoudstyr,
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har "vendt stuen", idet det sidste gang viste sig at fungere langt bedre end når den også er indrettet til at bo i .
Tungt arbejde, så hvis mine arme ser lange ud, er der en forklaring herpå. Kom frisk, her dufter allerede af kaffe og varm elektronik
Hygge,
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerne, kører hjemmefra inden ikke ret længe.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey hey alle.
Hvis jeg får mulighed for det, kigger jeg forbi i aften.
God lytning alle!
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
tonigue Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor nørdet!  God vind, og hygge til!
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 02 August 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan desværre ikke nå det drenge, så det må blive en anden gang  Håber i får en rigtig hyggelig dag/aften. Hvis i stadig spiller langt ud på aften så bip mig lige  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten og kenneth: Dørene er åbne laaang tid endnu.
Og i aften er der rom, cigarer og sager __________________ Skodgrej og popmusik
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 03 August 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Og i aften er der rom, cigarer og sager
|
|
|
hehehe t**ser, vi først lige kommet hjem nu, men kan jo altid stikke forbi dig, du bor jo kun en stenkast fra mig ingen rom tak, må ik indtage alkohol på den medicin jeg får, så stopper tikkeren sgu  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 03 August 2008 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
brok skrev:
Og i aften er der rom, cigarer og sager
|
|
|
hehehe t**ser, vi først lige kommet hjem nu, men kan jo altid stikke forbi dig, du bor jo kun en stenkast fra mig ingen rom tak, må ik indtage alkohol på den medicin jeg får, så stopper tikkeren sgu 
|
|
|
Ain´t that the way to go! Og gerne i selskab med et par smækre kvinder (man ikke kender i forvejen).
Brok: som altid. Hyggeligt. Ærgeligt at man skulle videre. Men vi høres senere bla. om U know what over in Gylland! (jeg ved hvad jeg vil ha` ) Og du skal vel også snart lægge øre til al det skod bæ jeg har fået op under neglende siden sidst?  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 August 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for et rigtig godt arrangement.
Undervejs blev der lyttet, og det med et større eller mindre overraskelser. F. eks. er det ikke smart at købe en "dyr vild" CD-afspiller, for synergien i et anlæg tæller rigtig meget. Desuden fik jeg (endnu) et underligt/sjovt input til min igangværende lille test om CD plader.
Sidst men ikke mindst, så blev der talt og debatteret en masse.
Således et rigtig godt udbytte af en meget lang dag/aften/nat
Nå ja, så fandt en enkelt deltager ud af, at der ligger et forretning med hi-fi reservedele ganske tæt på sin bopæl  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 03 August 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville det ikke være på sin plads med en lille billede-reportage fra gårsdagens arrangement, samt lidt beskrivelse af det udstyr der blev lyttet på osv?  Hvem spiste forresten fleste Pågens?
__________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Tak for deltagelse i Mini-riddertræffet igår. Det var dælme hyggeligt, som altid.
Boet er nu gjort op, stuen ligner næsten sig selv, efter en god nats søvn efter at de sidste rødder forlod hytten kl. 03.08 i morges.
Deltagere denne gang var Scatcat, Witzel, Chr. R., Plafitracer og Jesper Juul samt undertegnede.
Af grej blev der lyttet på:
- Holfi Tyra Charisma mk II,
- Electrocompaniet 4.6 pre og AW 180 monodimser
- Silspeak 425 højttalerkabler medsamt en skønsom varieret ormegård bestående af Silk, Harmonic Technology aka Scientology-kabler, Lidt hjemmesnoet xlr-snor og noget W&M.
Det udartede sig ganske uprovokeret til en art sammenligningrunde mellem en række spænende afspillere:
- Pink Triangle Numeral
- dpa Enlightenment Drive og DX32 DAC
- Audio Research CD5
- Wadia 581 SE
- Theta DS Pro Prime DAC
- Audio Research DAC-5
- Denon dvd-2900, som vi dog ikke gad ænse et lyt.
Overraskende var det, hvor godt et par 12 år gamle afspillere, og tilsvarende teoretisk forældede DAC'er, formåede at hænge med på Wadia og ARC-maskinerne. I mit anlæg er forskellene ikke som nat og dag, omend de tydeligt er der. Der er ingen tvivl om, at der er sager at hente ved at bevæge sig op i de højere luftlag, hvad cd-pladespillere angår. Men... som Jesper Juul anfører, handler det i høj grad om matchning til de øvrige komponenter. Hvad man foretrækker, handler nok mest om personlige præferencer.
Lytterunden med 2 tilsyneladende ens cd'er, hvoraf den ene havde fået en overhaling med en høvl langs kanten, var både overraskende og tankevækkende.
Vi fik hørt en masse fed musik, snakket, drillet, grinet, bællet kaffe og frådet i Pågens. Sidstnævnte blev iøvrigt udfordret af et Kohberg-produkt, som naturligvis faldt totalt igennem, med ringe opløsning, konfus smagssammensætning og en grundlæggende frastødende konsistens.
Hvem der spiste flest Pågens er en hemmelighed, som alene de deltagende er bekendt med.
Til gengæld kan jeg afsløre, at vi denne gang fik brugt 400 gram kaffe, og 11 KWh strøm.
Og HydroTexaco Tanken har faktisk hifi-sikringer! Jeg fik sat 230 volt på plafits DAC-5, som altså ikke har det godt med andet end 110 volt... heldigvis overlevede den, men der måtte en ny sikring i. Uanset hvad, så lød den både før og efter semi-afbrændingen af skod. Akkurat som alt det øvrige skrammel der var blevet slæbt til huse
Jesper: Smider du ikke nogle billeder op?
Hygge,
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker også for i går trodt en hurtig ind og ud. hehehehehehehe
Men har et par billeder jeg smækker op asap.
Tak for skodkaffe. den ligger stadig og ulmer i maven. Og de cigarerer;: uhmm hvor de duftede godt
Og det der DPA overraskede mig sq positivt trods alder og pris. Der kan du bare se, Brok. Det er kun skod og gammelt l**t der tæller.  __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sagt det utalleige gange før, og hvis ikke, kan jeg da lige gentage det igen engang: Skod og skrammel, gerne af den meste tarvelige slags og art, er det der gør verden til et godt sted at være.
dpa-sættet er ikke helt uden evner, men, I guder, hvor er det dog en grim farve det har i dagslys
Og kom så med de billeder, Scatcat og Jesper J!
Hygge,
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil bare sige tak for en superhyggelig og sjov eftermiddag/aften, og jeg skal nok smide nogle billeder op når jeg får tid, men smutter et par dage på ferie så det bliver først når jeg kommer hjem igen.
Det var ret sjovt at høre på de forskellige cd afspillere, og det var ikke fordi der var mega stor forskel på eks. DPA og Wadian, på enkelte numre var diskanten dog for meget af det gode på DPA'en hvor det fungerede bedre med Wadian, og så var rummet lidt større og trukket længere tilbage med Wadian. Og som en personlig note syntes jeg faktisk at Kohbergs kanelgifler var så ganske udemærkede __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 August 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
...Det var ret sjovt at høre på de forskellige cd afspillere, og det var ikke fordi der var mega stor forskel på eks. DPA og Wadian, på enkelte numre var diskanten dog for meget af det gode på DPA'en hvor det fungerede bedre med Wadian, og så var rummet lidt større og trukket længere tilbage med Wadian... |
|
|
Ja der var forskel på lyden i går alt efter hvilken afspiller der blev lyttet på, men pengene til en evt. opgradering bør efter min mening ikke bruges på kun en enkelt opgradering. Således vil et enkelt køb af en dyr CD-afspiller ikke være det logiske valg til det her anvendte anlæg. Jeg mener således at det til lejligheden anvendte anlæg, ikke formåede at yde både Wadia'en eller Audio Research afspillerne de rette optimale betingelser. Apparaterne talte simpelhen ikke godt sammen (læs: rigtig dårlig synergi) i et ikke optimalt lytterum. Nå ja, så var lydene at slubren af lækker kaffe samt tyggelyde af sprøde Pågens, ikke med til at forbedre lytteforholdene 
Hvis der på et senere tidspunkt bliver muligt at opstøve et et bedre anlæg til et lignende arrangement, så er jeg ikke bleg for at slæbe - pust støn - Wadia'en med igen
__________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 03 August 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Jeg har sagt det utalleige gange før, og hvis ikke, kan jeg da lige gentage det igen engang: Skod og skrammel, gerne af den meste tarvelige slags og art, er det der gør verden til et godt sted at være.
dpa-sættet er ikke helt uden evner, men, I guder, hvor er det dog en grim farve det har i dagslys
Og kom så med de billeder, Scatcat og Jesper J!
Hygge,
Brok
|
|
|
Hva´ faen er den af af? Skal du true???  Skal de lægges her eller i casa brok tråden?
Og forøvrigt, så har jeg lidet smigerende billeder af dig, brok. Så hvis du ikke opfører dig ordentligt, så offentliggøres de  __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|