Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen skrev:
Brugte erla igen Time af Pink Floyd som opvågningsmusik  |
|
|
Nej, og det gjorde jeg heller ikke sidste gang - da var det Jimi Hendrix / Star spangled banners live at Woodstock. En opvågnen der ville ha' revet mig bort fra denne verden, hvis - som man siger - øjne kunne dræbe... virious talte ikke til mig i måneder efter og er vist kun kommet over det med hjælp fra landets førende pskyloger indenfor behandling af post-traumatisk-syndrom.
Denne gang lod jeg derfor Virious vælge morgenvækningen, og efter grundig konspireren på chatten, enedes vi om Velvet Underground / Black angels death song.
Den kan man jo kun blive i godt humør af 
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Og intet riddertræf uden at en ridder skal lægges i putkassen og hvile ud efter en hård tørn (eller var det chili´en der slog hårdt igennem?).:

|
|
|
Hvor mange gange skal jeg sige, at det var den gamle fordærvede kaffe's skyld!
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Den fedeste hifi oplevelser var efter min mening Floes Focal 1007 på Sørens Marantz grej, det lød sgu godt, og det var kun da der blev åbnet meget for sluserne at basrefleks porten begyndte at brokke sig lidt. |
|
|
Jah porten brækkede sig lidt. Fandme også ærgeligt at det ikke lykkedes os at brænde dem af i den omgang  Ufatteligt at de elendige Marantz-blokke kunne levere så meget effekt.  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg nået og lytte til, så synes jeg klart de focal 1007 be lød bedst. Prøvet i og have dem på rørne???
__________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Det jeg nået og lytte til, så synes jeg klart de focal 1007 be lød bedst. Prøvet i og have dem på rørne??? |
|
|
Ja det gjorde vi. Jeg synes dog at rørerne tog sig klart bedst ud med Holfi'erne spændt bag. Dejlig homogen og behagelig lyd. Efter min mening var 1007'ernes bedste partner Sunfire effekten. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
kennethjensen skrev:
Det jeg nået og lytte til, så synes jeg klart de focal 1007 be lød bedst. Prøvet i og have dem på rørne??? |
|
|
Ja det gjorde vi. Jeg synes dog at rørerne tog sig klart bedst ud med Holfi'erne spændt bag. Dejlig homogen og behagelig lyd.
Efter min mening var 1007'ernes bedste partner Sunfire effekten.
|
|
|
Ok, spændende... Holfi´erne er også lidt tunge i det. Og der EAR godt til og trække lidt mere lyd ud af dem. EAR er god hammrende kritisk med forforstærkeren. Syns I ikke kunne låne min egen, men den er ude i byen. Den er nemlig matchet til blokkene. Må jeg tage med næste gang. Pre´en gør virkelig en stor forskel. Bliver enormt meget åbnet op med ovc pre´en på. Har hørt den med andre pre på, men det sgu ikke det samme. Tager setuppet med til næste riddermøde. Også håber jeg sgu på vi kan være lidt mere med  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for en masse hyggelige timer... chilien sprang jeg også lettere elegang henover - for hulan den var stærk!!! Efter min mening var killer-komboen broks slatne Holfier, EAR rør monoblokkene med min forforstærker og dertil en skive med vinyl - så er min dag reddet. Der blev lyttet rigtig meget og rigtig længe - selv ud på de sene nattetimer blev indspilningernes kvalitet hæftigt diskutteret. Nårh ja - "Hvad er det nu liiige sådan en ufaglært håndværker hedder?"   Brok, atter igen var fuldstændig uudholdelig at være i lokale med, men stiller glædeligt op en anden god gang  Mvh. Vir Ps. Tak for mad erla, håber ikke du gør det igen
|
Til top |
|
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ville glæde mig at være med til sådan et event - evt holde et selv ' men i må jo lige sige til om det er muligt ellers tak for kigget
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også sige tak for en hygglig weekend. Det var ikke ringe med alt det skrammel vi fik samlet sammen. Med mad der var tilberedt på fineste niveau. Sjælent har jeg oplevet mad de sætter så meget gang i systemet selvom rygterne vil vide at kaffen også har gjort sit og på den baggrund var det fantastik at der var så let toilet adgang den aften.
På lydsiden var min bedste oplevelse Focal med Sunfire, flot stort lydbilled fra de "små" Focal 
På billedsiden stod et 28 tommer TV (og eneste TV) koblet til DVD som aftens bedste billed i forbindelse med MF. Godt at gense MF 
Stort tak til alle for denne lydaften
Mvh Torben
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Scatcat skrev:
Og intet riddertræf uden at en ridder skal lægges i putkassen og hvile ud efter en hård tørn (eller var det chili´en der slog hårdt igennem?).:
|
|
|
Hvor mange gange skal jeg sige, at det var den gamle fordærvede kaffe's skyld!
|
|
|
Klart det var kaffen. Rundstykke.....  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
sh*t han ser træt ud. Lad mig gætte, ALT for meget whisky og chili 
Ser frem til næste gang. Så tager jeg noget helt nyt OVC grej med. Og med lidt held nogen Verity højtalere... __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Jesper Juul skrev:
Den fedeste hifi oplevelser var efter min mening Floes Focal 1007 på Sørens Marantz grej, det lød sgu godt, og det var kun da der blev åbnet meget for sluserne at basrefleks porten begyndte at brokke sig lidt. |
|
|
Jah porten brækkede sig lidt. Fandme også ærgeligt at det ikke lykkedes os at brænde dem af i den omgang 
Ufatteligt at de elendige Marantz-blokke kunne levere så meget effekt. 
|
|
|
Ja de 3watt gør det godt  __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Peter.C Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen  Tak til alle for en rigtig fin weekend. Tak til erla for en god chili  (Den kan man have glæde af flere dage efter  ) Fik hørt en masse ekeltronik og højttalere i kombinationer jeg ikke havde hørt før  Og forhåbentligt aldrig kommer til at hører igen  Men ellers er jeg frisk på at gøre det hele igen
__________________ Hilsen Peter
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, tak for denne gang, selvom det sluttede alt for tidligt for mit vedkommende.... 
Men hold da op! Det Marantz der er da det ringeste, mest bøvede, komprimerede, elendige, skrækindjagende, møg-agtige, l**te-lydende omgang skodlyd jeg nogendesinde har hørt! ... Så det var klart et super match til alt det andet hehehe...
Som nævnt før, udemærkede Floes Focal sig med at være ualmindeligt tilsnørrede i mellemtonen og med en grumset og særdeles uklar diskant! Super højttaler! 
Og broks to stemningsdræbere af et par Holfier var da heller ikke til at holde ud. Bedre blev det ikke da de EAR monoblokke kom på. Magen til klinisk, død og umusikalsk lyd finder man næppe på dette kontinent! 
Men ikke mere galde, for den helt store optur var da klart den michelinstjerneberømmede, supersmagende, sygdomskvælende og tarmvridende chili con carne der blev serveret til aften! Så blev kroppen da i en den grad poleret indvendigt! 
Men men men... Det kan godt være at der blev serveret pågens, men hvorfor i alverden var de kolde?!?!? Det kan bare ikke være rigtigt at det skal være sådan... 
Men på trods af en hifimæssig eufori på linje med vækkeurets ringen en mandag morgen klokken 6.00, en hel bande vellyds-sky galninge til at holde en med selskab og en aftensmad der har fået undertegnede til at se livet passere revy (både under indtagelse og udtagelse...), må jeg klart blive nødt til allerede nu at melde mig til næste gang! For de galningen er trods alt noget værre i når de sidder på chatten... 
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sig mig lige, Moby... Var der nogen, der TVANG dig til ikke at putte 12 poser Pågen i ovnen?  __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Sig mig lige, Moby... Var der nogen, der TVANG dig til ikke at putte 12 poser Pågen i ovnen? |
|
|
Nu var jeg jo ikke værten! (eftersom værtsgaverne tilfaldt brok... (hvilket blandt andet vil sige 12 poser pågens!))
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Sig mig lige, Moby... Var der nogen, der TVANG dig til ikke at putte 12 poser Pågen i ovnen? |
|
|
Måske fik Brok betænkligheder med at lade dig betjene en ovn, efter vi så hvorledes du begyndte at slæbe rundt på forstærkerne  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal de i ovnen? Vi plejer og æde dem direkte af posen  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Skal de i ovnen? Vi plejer og æde dem direkte af posen  |
|
|
Det KAN man ret beset også, men det bliver jo først high-end når de er lune! Hvilket nok var det der gik galt med lyden... 
|
Til top |
|
|