Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 10:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: De hovedløse riddere! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
M.W.
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 20 Juli 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

bare tanken om at være i jeres selskab, og lytte på jeres SKOD grej giver mig knopper over hele kroppen.. 

nåå men vi ses jo nok desværre om et par timer..

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Jeg vil se om jeg ikke kan komme forbi idag, tiltrods for jeg lige er begyndt ny medicin og ligner en zoombie  

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Tak for en utrolig dårlig og ringe aften.

Hverken de fremmødte, udstyret eller maden, levede som forudset op til mine forventninger

Et par højdepunkter var glædestårerne under middagen, en meget dyr højtaler der egnede sig bedst i rollen med lav baggrundsmusik og et sæt efterladte rørforstærkere der viste sig at være de mest lyttevenlige.

Da jeg trak mig tilbage, havde Brok endnu ikke ødelagt eller faldet over noget, men der kan selvfølgelig være at der er sket noget i løbet af natten eller i de tidlige morgentimer

M.W.
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 20 Juli 2008
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Ja dybt imponerende at brok ikke ødelagde noget videre.. kun vores humør..

Tak for endnu et godt arrangement ! Det var godt at få bekræftet hvor meget skodgrej der virkelig er derude i den store farlige verden..

Jeg glemte en lille kasse, er der nogen der ved om den har fået et lift herover, eller skal den med posten..

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

M.W. skrev:
Ja dybt imponerende at brok ikke ødelagde noget videre.. kun vores humør..

Tak for endnu et godt arrangement ! Det var godt at få bekræftet hvor meget skodgrej der virkelig er derude i den store farlige verden..

Jeg glemte en lille kasse, er der nogen der ved om den har fået et lift herover, eller skal den med posten..

Fandens også. Han huskede den!!!

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Ak ja!

Sikke en l**teaften.

Generelt en aften med få lyspunkter, som fx da Mastervol fandt ud af, at højttalere spiller bedst hvis de har tilkoblet højttalerkabel...

Maden var, trods forventningerne, god. Det bøder man dog for i dag!

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Og en takker også for et helt igennem amatørshow af dimensioner. Mere ringe kunne det skutte være. Skodgrej, møghøjttalere, hundehoveder og hængerøve og Trentemøller  28 gange, kaffe der fik hårene i bagperronen til at blafre og ikke mindst: ERLA´s  Ridder chili. Store forventninger var lagt til dette kulinariske måltid. Og blev det så indfiet?

Ubetinget JA.

Ca. 2 min. ind i spisningen blev der meget stille rundt om bordet. Jeg vil foretrække at kalde det åndelig bøn. (mange kiggede da op efter manden på første salen) og  flere af deltagerenes øjne fik en mere og mere rød kulør (kinderne ligeså). Det forbigik heller ikke ens opmærksomhed at sveden nærmest haglede ned af deltagerene. Aldrig har Erla nået så kulinariske højder som i går aftes. Torben har det forhåbentligt stadig godt. Om ikke andet er jeg sikker på han har fået en helt kupe for sig selv på vej tilbage til Københawn. En måtte tage tidlig hjem da systemet ikke havde det så godt, men dukkede da op igen om formiddagen, tids nok til at se folk forlade stedet. Så slap man da også for mere skodmusik og deslige

Tak for denne gang brok. Det var hyggeligt så længe det varede. hehehehehe

Kun et problem. Brok fik ikke ødelagt noget denne gang. ØV

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Tusind tak til alle for en fed dag/aften/nat med godt humør fra alle sider!

Hyggeligt selskab, masser af musik og ikke mindst Metalfabrikken! RidderChilien måtte jeg holde igen med, ellers var vi blevet nødt til at lave et Toilet-setup.. og jeg ved ikke hvor fedt Whole Lotta Love ville lyde på lokummet hæhæ

Lydmæssigt var der et par klare favoritter:

floe's medbragte Focal 1007Be'er på Busk's Marantz gear perfomede super! Lækker-lækker lyd man bare kunne lytte til i timevis.
Man savner hverken tyngde eller slagkraft fra de små kasser - jo måske hvis man sammenligner direkte med et fullrangesystem.
Men sikke en overbevisende lille højttaler! Toppen var simpelthen så fri og ufarvet, samtidig med at den på ingen måde blev anmassende og kornet.

En anden god kombi var Holfi Sonair på EAR 509 monoblokkene. Det var rigtig lækkert! Jeg tror at det kunne være vejen at gå med de Holfier, altså med noget rørforstærker.

Jeg blev desværre skuffet over, de på papiret imponerende, EarthQuakeSound Platine Noiree. De formåede ikke at levere et overbevisende lydbillede, og var meget afhængige af lyttepositionen. Og den dybbas man kunne forvente udfra specifikationerne var ikke eksisterende. Jeg havde en teori om at de næppe var tilspillede, men det skulle de være iflg Morten Witzel.
Skuffet var jeg - jeg håber dog at kunne få en demo på en anden opstilling da der næsten må have været helt forkerte arbejdsbetingelser netop til denne højttaler.

Men alt i alt en mega hyggelig event! Håber at se alle igen til fremtidige arrangementer

En stor tak skal der lyde til Brok for den store gæstfrihed!
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Tak for jeres røvkedelige deltagelse i årets mest lamme skodarrangement.

Så mange tabere ser man heldigvis kun undtagelsesvist samlet på et sted.

Tak for de fine værtsgaver, hvor Chr. R. så klart må have prisen for den mest geniale: En hel kasse Pågen! Der er vist 2 poser tilbage...

Tak for mad, erla
Magen til velsmagende, velkomponeret og rent ud sagt elendig grydemad er sjældent oplevet

M.W.: Virus har din slatne kasse med til Fyn.

Desværre var der ikke rigtig noget, der gik i stykker denne gang. Vi må anstrenge os en smule mere fremover!
De, som undlod at dukke op, og det endda uden afbud, var: Plafitracer, Mortenkongsfelt, Vincent og Claus-dk. Tsk, tsk... til gengæld oplevede I jo så heldigvis heller ikke denne ufatteligt ligegyldige omgang pladderhalløj. Næh, lad os fremover alene omgås på en eller anden hjemmeside, hvor vi da i det mindste kan svine hinanden, fremfor at lade som om det næsten er hyggeligt

Hygge,

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Opskrift på Ridder-chilli:

4kg hakket oksekød

1,6 kg bacon i tern

2,2 kg løg

214 g hvidløg (ca 30 fed)

1 kg friske store chilli

200 g friske små chilli (punnet - stærke)

1 flaske rødvin

600 g tomatpure

6 perberfrugter

1 spiseske spidskommen

2 muskatnødder

16 dåser chilli-beans

salt efter behov

-oOo-

Hvidløg hakkes groft og svitses - tilsæt kød og svits kødet godt igennem:

Tilsæt hakket muskatnød og spidskommen:

Tilsæt rødvin og lad det simre til rødvinen er kogt helt ind:

Bacon skæres i tærn og fedtes smeltes væk:

Chilli hakkes:

Bacon og chilli tilsættes sammen med tomatrpure - mere simren.

Læg hakkes, svitses og tilsættes.

Peberfrugter skæres i tern og tilsættes.

Retten skal nu simre i mindst to timer - gerne mere - tilsæt evt. lidt vand. Smag til med salt.

Prøvesmagning:

Chillibønner hældes i:

Retten varmes grundigt igennem under kyndig omrøring:

Retten serveres med brød og rigelige drikkevarer:

Rigtig ridder chilli er STÆRK - lakmusprøven er om den kan fremkalde næseblod blandt indtagerne, denne ret bestod:

Onde tunger påstod, at ridder-chilli'en indvirkede på riddernes tarmfunktioner og ligefrem bidrog til, at ridderne i løbet af aftenen og natten udgjorde en alvorlig klimatrussel i form af de voldsomme mængder CO2 der blev udledt.

Dette kan nu afvises på det bestemteste, da synderen viste sig, at være brok's eksotiske udvalg af finere kaffer:

Umiddelbart ser det jo fint og uskyldigt ud, men bemærk lige datoen her:

I rest my case!

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

erla skrev:

Hvorfor ser brok ud somom at han er utæt på det her billede?

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Takker for et gennmført kedeligt arrangement med dårlig lyd og dårlig mad samt intetsigende hi-fi snak. Med med afsky frem til næste arrangemet hvor man igen får sat sin fantasi på overarbejde for at finde gode undskyldninger for ikke at komme.

Er nu vel hjemme på vestsjælland, og efter en blodtransfusion er det lykkedes mig at slæbe mine 200kg skodgrej ind i huset, havde forventet at nogen ville have hjulpet mig af med l**tet, men ak nej, hjem igen skulle det , nu må jeg så se om jeg gider at slutte det til igen.

Fin aften drenge

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

vi skal da liga have nogle navne på de hoveder så vi kan gå end stor bue uden om dem hvis vi ser dem på gaden

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:
vi skal da liga have nogle navne på de hoveder så vi kan gå end stor bue uden om dem hvis vi ser dem på gaden

Hvorfor tror du det hedder "De hovedløse riddere" ?

Vi vil jo ikke kunne gå i fred for hangarounds og wannabees og groupies, hvis folk vidste hvem vi er

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
erla skrev:

Hvorfor ser brok ud somom at han er utæt på det her billede?

Han har drukket for meget af den dårlige kaffe!

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Og her er bevist for at brok hører ind under våbenloven mht. knive:

Se det lettere sleske smil og falske fremtoning:

Og især da pakken er flået op går manden total i selvsving. Et ansigt siger mere end 1000 ord. Den blå bil holder klar derude:

Da det så viste sig at være en kasse fyldt med gudespisen PÅGENS, blødte brok helt op. Han blev saglig, ja han kunne nærmest kløs bag øret:

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

*Var hyggeligt og se nogen ansigter. Bare beklageligt vi ikke havde mere tid. Men det ser da ud til i har haft en super fed aften....

Næste gang, så må jeg forberede mig og tage tørnen sammen med Jer  bare husk jeg har fruen med som vagthund

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Ja tak for en super dag, men en masse intetsigende hifilytning og diskussioner , det var sgu sjovt, og hold kæft en masse grej.
Tak til Erla for den nok stærkeste chili corn carne jeg har smagt i Danmark, fandt dog hurtigt ud af at den bare skulle spises hurtigt, så gjorde det kun ondt i relativ kort tid.

Den fedeste hifi oplevelser var efter min mening Floes Focal 1007 på Sørens Marantz grej, det lød sgu godt, og det var kun da der blev åbnet meget for sluserne at basrefleks porten begyndte at brokke sig lidt. Ellers var Hofierne på EAR rør forstærkerne også en fed oplevelse, især til akustisk musik og da der kom en pladespiller ind over, men var ellers ret overrasket over hvor kræsne Holfierne var mht. hvilken effektforstærker de blev tilsluttet.

Jeg har fået taget en del billeder som jeg ikke har nået at gøre noget ved endnu, men der håber jeg at jeg kan nå i morgen, og sender jeg dem lige til Brok, for jeg kan ikke finde ud af lægger billeder op herinde.

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Nå, men det var jo noget hifi dingenotet ting vi havde kommet for at lytte høre til.

Lille hurtig oversigtsbillede:

En kabasse af en effekt børge:

Endnu en basse af en effekt, hvor er en Densen fortvivlet prøver at "bestige" den:

Dertil noget pænt seriøst Marantz pre:

Og tilhørende blokke(lettere skjult)

Så var der jo også mærkelige lydgengivere i form af kasser med enheder:

'Lydmæssigt havde jeg det bedst med Respons højttalerene og så de små Focal 1007BE (I wonder why).

Ego havde slæbt vel nok træffets elendigste, skodagtige og billige skrammel med. Men lidt har også ret. Amp, cd, ht´er og lidt kabler. i at ca. 4200,- Og lyden. Tjaaa, folk sidder da stadig med skuffen på gulvet. hehehehe

Og intet riddertræf uden at en ridder skal lægges i putkassen og hvile ud efter en hård tørn (eller var det chili´en der slog hårdt igennem?).:

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at have været en kanonaften (misundelse herfra, måske næste gang)

Brugte erla igen Time fra Dark Side Of The Moon som opvågningsmusik

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

<< Forrige Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum