Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 07:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Det var en fornøjelse at hilse på dig,og en fornøjelse at slæbe alt det gamle grej frem og demonstrere det for dig i de stærkeste kombinationer,som huset her kan mønstre Det er ikke så ringe endda at ha' lidt på lager
Nu har jeg jo ikke lagt fingre imellem når jeg har rost Tandberg til skyerne.Og derfor er det dejligt at 'bevise' mine påstande.Der er bare så fed lyd i de gamle apparater.Det er utroligt så god lyd de havde der i 1970'erne.
Igen-igen tog de små Fasett'er r*ven på lytterne Tunghør går også i med begge ben Man tror at det er Studio Monitor der spiller,for lyden er stor og fyldig.Men det er bare den lille sekskantede sag under Studio Monitor der leverer ved kasse 1
Mormor-radioen er en Sølvsuper 10 fra 1970.Den store flade reciever i eg,det var en lækker Huldra 10 fra 1974(som fik nyt liv efter Walin's mellemkomst).Den har en ualmindelig god tuner(og forstærker) Min dejlige reciever i mit 'main set-up' er en TR2075(1975),ikke en TR2075 MkII(1976-1977)....bare lige for en ordens skyld
Og så er det for fedt at sætte nogle gamle bånd i min TCD310.Den sparker også mås!Og det er til trods for at den SKAL ha' ny rem,når jeg får taget mig sammen.Men indtil videre går det,rigtigt godt endda

Jeg er helt med på at det må være grænseoverskridende at ta' ud til vildtfremmede mennesker og lytte på grej.Derfor gør jeg selv hvad jeg kan for at holde det HELT nede på jorden,så alle kan slappe af.Og det virker vist Nu har der været 5 fremmede mennesker her,og det har været hyggeligt og sjovt alle 5 gange.Det er jo også lidt spændende at være ham der åbner døren og hilser på for første gang Det var rigtigt hyggeligt,og tak herfra til Tunghør og Mashuro

R-l-b:Du si'r bare til......jeg vil rigtigt gerne høre et helt Revox anlæg.Det vil være første gang jeg i så fald hører Revox,hvis du stiller op til lytning en dag Og bare rolig,min TCD310 skal ikke videre herfra!!

Guldtuborg:Du skulle ha' taget mig på telefonen.....jeg får ikke tjekket pc'en når der er lyttesession......

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Jeg kom i tanker om at Mashuro på et tidspunkt igår aftes kom med en uhyrlig påstand om at min pladespiller (Tandberg TT5000) ikke holdt hastigheden.....Så jeg har just siddet og hørt lidt lp'er.Med et stopur(på mobilen) i hånden.Spillede et nummer der iflg pladen varer 2 minutter og 36 sekunder.Stopuret viste 2 minutter og 38 sekunder.....Prøvede igen med et andet nummer der varer 3 minutter og 39 sekunder.Det fik tiden 3 minutter og 41 sekunder.Det kan jo sagtens være mig der er for langsom på start/stop-knappen.Det korte af det lange er at jeg er meget tilfreds,og jeg kan ikke høre de eventuelle to sekunder....... Og det tror jeg simpelthen ikke på at nogen kan,når vi er nede i så lille en forskel......Jeg tror,Mashuro, at det er noget med et andet anlæg/anden lyd der gør at du bemærker et eller andet.
Jeg synes i hvert fald at det er flot at hastigheden er så tæt på 100% som tilfældet er.Apparatet er trods alt 30 år gammelt

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Hej Tante Berg, kom lige over i "Andet" vi er ved at lave en fest, he he...

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

er det en remdrven sag din pladespiller

Frem for stopur så download en strobeskive - hvis ikke du selv kan finde den så har Krenzler med sikkerhed en link til dig

det første nummer er 168 sec langt og du målte det til 171 sec det er godt 1 % variation - på et quartzdrev kan du høre hvis den svinger med 0,3% så den er ikke helt god

Hvis pågældende der kunne høre forskel har et godt gehør vil musikken ikke være ren som den skal være - jeg skal ikke rode mig ud i toner og oktaver men det er værd at gå igennem mulighederne - er det din rem der slap eller er det din motor - har du en strømforsyning der er træt eller kan der gøres noget et andet sted - måske kan en rensning af lejet gøre forskel.

Jeg vil dog medgive dig at det til hverdags baggrundslytning af pop og rock ikke gør den store forskel men at det til lytteaften med hifi venneren kan være en øv faktor når man gerne vil promovere tandberg som guds hifi-svar på chockolademoussé

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

apropos chockolademoussé - i gamle dage - for mindts 25 år siden måske mere lå der en restaurant ved siden af Grand biografen i København - Den hed Cheuval Blanc - de havde den mest fantastiske Chokolademoussé jeg nogen sinde havde og har smagt - sorry det var vist ret off topic Tante  Berg men min mund løb lige i vand

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Tjah,jeg er måske ikke så sart så det gør noget.Jeg synes at det er ret flot at min pladespiller er så tæt på.....jeg vil tage tid på mere musik,og nok også kigge nærmere på min pladespiller.Om der er noget der kan renses eller smøres. Personligt kan jeg ikke høre at hastiheden ikke skulle holde.Den fik en tiltrængt ny rem mellem jul og nytår.Jeg er som sagt meget tilfreds,men jeg bliver jo lidt nysgerrig,når onde tunger hævder at der skulle være noget som helst galt
Det kunne måske være for højt nåletryk.Vi er ude i marginaler,det er helt sikker

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Altså hvis du ikke selv kan høre at der skulle være noget så kan det jo snildt være portvinen der spillede et puds med mig
Wham og portvin er måske heller ikke helt kompatibelt?!
For Don Maclean var også LP ikk? Og den lød jo helt fantastisk..(bedre end Madonna )
Den Sølvsuper er en 10-71, altså versionen med stereo uden højttalere dog med "troldeøje"
Den er sørme flot!
Til top Vis Mashuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mashuro

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hej Mashuro, har du fårt dine højttalere i hus (de antikke du ved)

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Da den køre lamgsommere og ikke hurtigere så kan det ikke være skidt på det lille hjul der trækker remmen - det ville få den til at køre hurtigere - men prøv at rense lejet og smør det med det der nu anbefales at smøre med og eller slade det fare hvis ikke du kan høre forskel

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
Altså hvis du ikke selv kan høre at der skulle være noget så kan det jo snildt være portvinen der spillede et puds med mig
For Don Maclean var også LP ikk? Og den lød jo helt fantastisk..(bedre end Madonna )
Den Sølvsuper er en 10-71, altså versionen med stereo uden højttalere dog med "troldeøje"
Den er sørme flot!

Det har nok været billedet af George Michael i for stramme lyserøde firser shorts og portvinen det er nok til at slå en hver ud af kurs

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:

Hej Mashuro, har du fårt dine højttalere i hus (de antikke du ved)

Fredag skal der slæbes Tandberg på 4.sal

r-l-b skrev:

Mashuro skrev:
Den er sørme flot!
Det har nok været billedet af George Michael i for stramme lyserøde firser shorts og portvinen det er nok til at slå en hver ud af kurs

Det kan sagtens have været synet af Georges gyldne lokker og hvide jakkesæt som har frembragt et delay på hørelsen.
Samme effekt som Limahl har, ham fra Katjagoogoo du ved

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Skal vi ikke lave en  konkurrence  om hvem der kan lave den længste tråd. Nåå nej jeg tror godt jeg ved hvem der vil vinde den.
Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Ja hej i tråden, og tak for i går - det var rigtig hyggeligt . Hyggeligt at hilse på dig Mashuro - og ked af hvis din musik ikke fik så mange chancer - sådan kan det være når der bliver holdt fredag. Det skal helst være noget med gang i !

Don Maclean var på cd, men jeg tror nu ikke at pladespilleren kører for langsomt - det var bare en slidt plade, og den var lidt mørk i det. Det synes jeg nogengange kan få det til at lyde som om det bliver afspillet lidt for langsomt. Ellers skulle man vel tit sidde med fornemmelsen, og det gør jeg ihvertfald ikke. Men okay, det kan jo være jeg bare ikke kan høre det..?

Hvad mener du om Rob Zombie for fuld udblæsning? Det synes jeg altid lyder helt utroligt på Tantens setup

-tunghør
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

I morgen aften kl. 20:03 er der BBC optaget koncert med Led Zeppelin på P4.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

tunghør skrev:
Ja hej i tråden, og tak for i går - det var rigtig hyggeligt . Hyggeligt at hilse på dig Mashuro - og ked af hvis din musik ikke fik så mange chancer - sådan kan det være når der bliver holdt fredag. Det skal helst være noget med gang i !

Don Maclean var på cd, men jeg tror nu ikke at pladespilleren kører for langsomt - det var bare en slidt plade, og den var lidt mørk i det. Det synes jeg nogengange kan få det til at lyde som om det bliver afspillet lidt for langsomt. Ellers skulle man vel tit sidde med fornemmelsen, og det gør jeg ihvertfald ikke. Men okay, det kan jo være jeg bare ikke kan høre det..?

Hvad mener du om Rob Zombie for fuld udblæsning? Det synes jeg altid lyder helt utroligt på Tantens setup

-tunghør

Selv tak, Tunghør! Det var en ren fornøjelse at møde jeg begge
Hvis hverken dig eller Tanten har lagt mærke til det så må den jo køre fint, ikke mere om den sag
Det er jo ikke såen når man kører direkte drevet
Selvom jeg ikke kendte Zombie og at det normalt ikke er noget jeg hører, syntes jeg absolut at det var imponerende at starte ud med. Stort, tungt og gyseligt(!)
Og jeg skal da liiige tjekke ham Al Hirt fra New Orleans ud.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:
Skal vi ikke lave en  <A class=p href="http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum =0&ct=result&cd=1&q=konkurrence&spell=1"> konkurrence</A>  om hvem der kan lave den længste tråd. Nåå nej jeg tror godt jeg ved hvem der vil vinde den.

Hahaha Er det denne tråd du mener?

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Ja den inspirerede men den lever også kun på grund af et intressandt emne og en god tone.
Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Ja og så er det charmerende at man kan brænde sådan for sit grej at man er parat til at frelse hele verden - dog altid på den rare måde hvor ingen blive nedgjort hvis nu de er af en anden mening.

Jeg forstår også Tante  Berg udemærket - jeg har noget grej som jeg bare synes er kanon fedt og som jeg vil blive ved med at fortælle folk om - også selv om videnskaben skulle kunne påvise noget andet.

Tandberg er et godt emne for en lang og passioneret tråd - det findes ikke mere - det var nordisk - der var god kvalitet med vægt lagt netop på de kvaliteter vi dag søger i vores zap zap samfund - lyden var i mødekommende og så var det specielt af udseende - ikke B&O blæret - ikke Braun retro-cool - ikke Japaner monster - men troværdigt konservativ og alligevel med masser gode tanke bag både design og teknik.

Som tubefreak skriver så er her også en god tone i tråden og det er herligt og sidst men ikke mindst så for man pga Tante Bergs afsmittende glæde ved Tandberg jo lyst til at gå ud og finde sig en Huldra, Sølsuper, tr 2075 eller måske helt vildt et sæt Studio Monitors fra Norges land

Jeg glæder mig da til at tjekke forbi tråden i ny og næ og være med til at fejre dens 100 siders jubilæum

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig,Tubefreak,tonen i denne tråd er rigtig hyggelig og venlig.Der er jo ingen grund til at hidse sig op,vel? Emnet tiltrækker også mest folk der er ovre den værste lømmelalder Man skal jo lede lidt,for at falde over denne tråd. Formålet med tråden er i hvert fald blevet indfriet.Jeg ville godt udbrede kendskabet til Tandberg,og der er dette medie jo perfekt.Der er flere der er røget på Tandberg-vognen........ Der er også kommet lidt mere Tandberg til salg i Danmark, synes jeg,selvom det kniber med at få stampet topmodellerne op af jorden Den negative side-effekt med al den fokus på Tandberg,er at jeg ikke længere har markedet for mig selv...... Men det er fint med mig,hvis bare flere kan få samme glæde ved lytning af musik,som jeg selv har,i kraft af mit lille Tandberg stereo-anlæg

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

R-L-B  lige mine ord.

Grunden til at topmodellerne er svære at stampe op er jo nok at folk forståeligt nok ikke vil af med dem.

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes