| Forfatter |
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fundet på QXL
12/3/2007 14:06 | Spørgsmål fra Tante Berg (36) | | Hej.Kan du ta' nogle close-up's af enhederne i begge højttalere og sætte dem op her?Mvh Tante Berg |
Du har sgu da et sæt, men du vil måske også have et sæt i soveværelset...
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha! Uha!
Så er det nu man skal sælge huset (eller konen hvis man har sådan en).
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt op hvir har denne her tråd fået mange hits i øvrigt!
Til sammenligning har "hvad hører du nu?"-tråden lige godt 10500 visninger __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
| Snakkede du ikke om tandberg bånd engang? |
|
|
Hvem? Mig?  Båndene er ligesom lagt lidt på is.  Men ellers er der masser af dem på eBay.de...
Edit: Du mente måske Hr. Tante Berg?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg:Ja,selvom jeg har et sæt,så følger jeg da lidt med  Jeg skal dog ikke ha' dem.De går vist til en af de 3 nordmænd der kæmper lige nu  Noget kan de altså,sådan et sæt Monitors.Og nordmændene gider åbenbart godt at køre til Danmark for at hente dem
Billedet er fra en eBay auktion fra England.De gik for 7000 kr(ex forsendelse).Bemærk at disse solgtes uden stativ.
Tandberg stillede opgaven:Lav verdens bedste højttaler.......og det gjorde de så __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også her vil jeg opfordre administrator til at flytte denne tråd over i 'Vintage'-forummet,hvor den hører mere hjemme.Det ville være godt at blive helt fri for surround og fladskærme __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige flyttet din tråd til Vintage, som du gerne ville. Du skal så lige være opmærksom på at billed upload ikke er muligt længere, men du kan jo bare bruge f.eks. imageshack.us istedet  Oh! en anden gang, så brug rapport knappen eller kontakt forumlaren. Vi læser trods alt ikke det hele og ønsker går let tabt på den måde.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men I så trods alt min opfordring og tak for at I har flyttet 'mig'  Nå,her er ingen billedupload......så må jeg nok se at få lært det der med 'imageshack'. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Men I så trods alt min opfordring og tak for at I har flyttet 'mig' Nå,her er ingen billedupload......så må jeg nok se at få lært det der med 'imageshack'. |
|
|
Jaja, vi er jo meget obs på at gøre jer glade her i det nye fine gamle vintage forum  Der er en fin guide til hjælp med billed upload, du finder den her
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
Det er da utroligt man skal hjælpe jer hele tide...
</span>">sådan ser vidundert ud, nice...
|
|
|
Sådan en er der lige nu på tysk eBay.407 Euro og over 5 dage tilbage...... Ifølge www.nrhf.no er der produceret under 400 stk. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal vi gætte på at den ender på?
Hvad gætter du Tante?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:For at være ærlig,så kan jeg ikke gætte på en pris.Det er første gang jeg ser sådan en til salg,og jeg synes at det er ret mange penge allerede.Den er trods alt fra 1985 og intet apparat har vel mere slid end netop en båndoptager?Så jeg vil ikke gætte.......  Men den er noget af en sjældenhed __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den oser ihvertfald langt væk af uopslideligt kram.
Grundet dens sjældenhed skulle det da ikke overraske mig hvis den ryger et pænt stykke på den anden side af 1000€. Noget der nærmer sig 10.000,-dkr. måske?
Dog sender han øjensynligt kun til Europa...
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh, mon ikke en eller anden gal nordmand kan overtale ham?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 06:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke lade være med at lufte en tanke der har slået mig.Der er næsten ingen grænser for hvordan folk(inkl. mig selv) forsøger at dæmpe en højttaler der placeres på gulvet.Havefliser,skum,gummi og spikes og hvad har vi.Det er jo ret morsomt,når man nu ser hvordan en Tandberg Studio Monitor er skruet sammen.Fra fødselen af er Tandberg Studio Monitor udstyret med stativ på hjul......
Det jeg mener med ovenstående,er at Tandberg har tænkt på det hele.Jeg er ikke et sekund i tvivl om at afstanden fra gulvet til højttaleren(inkl hjul) er meget gennemtænkt.Mit eget sæt startede fladt på gulvet.Det lød ikke godt.Så på med stativet(jeg har ikke hjulene,men stativet giver alene 31,5 cm) og hold da op for en god lyd der pludselig fyldte stuen.Det var dengang i november.Nu skal jeg blot ha' indkøbt 8 hjul,så er højden perfekt.Og jeg nægter at tro at højttaleren skulle køre rundt ved høj styrke.De hjul er mere til at finjustere placeringen i rummet(og så lillemor kan komme til bagved med støvsugeren  ).
Mange ville blive overraskede over lyden i deres højttalere,hvis de eksperimenterede lidt med 'højden'/afstanden til gulvet. Jeg tænker tit på hvad det ville ha' gjort for mine gamle Trapez X'er.De stod/står på ca 55 mm spikes.Her i stuen sendte de bassen tre etager ned.......ud over at de spillede dejligt her i stuen.Det er helt anderledes med Studio Monitor.Der er det som om bassen leveres her,og kun her.Lækkerier __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg - hjul er med mindre at de er af en enorm tung kontruktion ikke nogen god idé - det har være et modefænomen med de hjul !
Afstanden til gulvet har jo flere påvirkninger af lyden - dels dine egne øres lyttehøjde - generalt sad man i lavere møbler i 70erne - og så reflektioner i gulv og loft
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Jeg er enig i at der på et tidspunkt var mode i at sætte hjul på højttalere.Og ofte ret lette højttalere.Men Studio Monitor vejer vist nok 37 kg,så den bliver hvor den er.
Mine står i noget nær perfekt højde i forhold til lytteren.Og det er da også med i overvejelserne,da hjul vil hæve den 4-5 cm....Men det vil uden tvivl ha' betydning for bassen og dens forplantning til især gulvet.Det er detaljer,men alligevel.Jeg må nok prøve det af __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |