| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da også en del penge - er der nogen der har hørt dem ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
    ups ...
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahaha  R-l-b,jeg kan da melde at jeg ikke har hørt noget jeg hellere vil ha',end mine Tandberg Studio Monitor's  Det er godt nok en pris der vil noget(og det var uden fødder,som er vitale for en go' lyd).Mener at Tunghør sagde at forsendelsen løb op i 2000 kr.Så er de vist også betalt.......Men okay,hvis de tilnærmelsesvis ligner mine i standen på enhederne,så er der mange år i dem endnu.Mine Studio Monitor's er gået over i min egen hifihistorie som Årets Bedste Køb-2006  Jeg ser at der er et Tandberg katalog 1974/75 på qxl.no.Der er Studio Monitor's på forsiden.
Tænk at de var på banen allerede midt/sidst i 1974.Så vidt jeg kan sjusse mig frem til,så er mine ret gamle.Serienumrene er 3092 og 3093.Dem fra auktionen på eBay.uk var lidt nyere (4594 stod der på den ene).
Krenzler:Ja,bare i med nogle lamper.Jeg kender godt problemetikken med stærkere,men matte lamper,kontra svagere men klare lamper.Eventuelt kan du 'fore' indersiden af din Huldra 10 med staniol,med den blanke side udad.Bare vær kreativ __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvaal skrev:
Du må også fjerne støvet inni. Da bruker du en liten malepensel og støvsuger.
Om du trenger pærer, så finnes det hos ELFA: skalapærer: 33-485-05 viserpære: 33-358-28 - lakkes rød med f.eks rød neglelakk.
Du kan stille om transformatoren til 240 volt, så holder radioen lengre, spesielt pærene. Da skal strøm komme inn på pkt 2 og 7, og den lille ledningen som forbinder de to halvdelene på trafo settes over pkt 4 og 5.
Lykke til!  |
|
|
Aaaaaaahh, rød lys med neglelak Genialt. Det er lidt kedeligt med det hvide lys! Tak for det tip min norske ven  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rock:Tålmodighed,min ven,tålmodighed.Du ka' jo godt sætte den til og lige tjekke hvordan det står til med den  Jeg vil da rigtigt gerne høre om det.Har du ikke en kammerat der lige kan gi' dig et lynkursus i hvordan man håndterer en loddekolbe?Det er ikke så svært.Iøvrigt køber vi de der DIN-kabler færdigt-lavede,herovre omkring København.Vi er helt oppe på beatet  En oplagt ide at få indført i Jylland.Hermed er ideen givet videre
Jeg sidder og fryder mig en del,lige nu.Jeg har skiftet skydepotmetret på denne her TA300 M:
Det sidder i højre hjørne.Det var jo ikke bare lige,men med en go' portion tålmodighed(der var den igen,Rock  ) og noget kreativ tænkning,så kom det nye potmeter til at sidde 100% hvor det gamle sad.Potmetret der sad i fra fødsel var jo noget større(tykkere og i metal) end det plastikskrammel jeg lige har sat i.Men det virker!!!  Mit første potmeter  5 ledninger der knap kunne nå og en kondensator.Det sidder lige i skabet!Jeg satte lige en enkelt højtaler på og en mikrofon i den.Det spiller.Flyttede højttaleren over i den anden udgang.Der spiller den også.Så jeg er ualmindeligt tilfreds med mig selv,lige nu __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvaal:Jeg så godt dit trick med rød neglelak.Genialt og mange tak.Jeg har en TR2025 der kunne trænge til den behandling. Nålen er godt nok rød p.t,men jeg har blot lagt tyndt rødt plastik under pæren.Det virker fint,men vil nok falme ret hurtigt.Fedt lille trick med neglelak  Min TR2025 havde et stykke rødt 'gummi' under pæren,som er falmet til bleg orange.På TR2075 er hele skalanålen og helt op til snoretrækket,gennemfarvet gennemsigtigt rød plastik.Underligt at man ikke gjorde det længere nede i rækken?
Hvad sketer der med alt det som Tandberg havde på lager,ved konkursen?Tænk hvis man selv havde det hele......? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er du i gang med at reppe, Tante  - Det er jo super! Glæder mig til at høre den..
Tak for forklaringen Kvaal - det bliver jeg vist nødt til at gemme til en dag jeg er mere oplagt. Det lyder lidt kompliceret
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Restene etter konkursen ble overtatt av et firma som solgte deler og utførte service på Tandberg i Norge. Jeg vet ikke om det eksisterer lenger.
Noen ganger dukker det opp deler på "finn.no" og "qxl.no" som er de største bruktmarkedene på nettet her i landet.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okæh,træerne vokser ikke ind i Himlen.Min TA300A fejler LIDT mere end et nyt skydepotmeter.Jeg vil starte kuren med at den står tændt i et par dage,så må vi se om der kommer liv i lytterne.......  Jeg har ofte,og med held,sparket liv i apparater på den måde
I min verden er det eneste lyd der dur,det er Tandberg-lyd.Jeg aner ikke om det er 'Verdens Bedste Lyd',men i mine egne ører er der ikke noget over eller ved siden af.Og mit grej er stort set bygget til at matche hverandre.Det er en fantastisk kombination,et sæt Studio Monitor's med TR2075 og en TT5000 og en TCD310.Hold da op  Men det er i MINE ører.Jeg vil ikke bytte med noget.Håber at flere når hertil,hvor jeg er.I over 20 år har det været Tandberg der satte/sætter standarden.Og med rette
Off-topic:Jeg var skide heldig.I en lp som jeg just har købt,da var der udover pladen også en idol-plakat med gruppen.Charlatan-gruppen fra 1977.Billede og det hele og med påskriften : 'LP'en er her'.Den er røget i glas og ramme __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
5776 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Spændende tråd har dog ikke kigget alle 40 sider igennem hehe
Jeg tænkte der var så meget snak om det tandberg, så nu ville jeg da lige se om der var noget om det.
Jeg har købt en TR-1000 på ebay, da jeg læste et sted at den skulle have en lidt speciel og fin opbygning i forhold til de senere modeller.
Er den okay sådan en TR-1000 og hvad skal man regne med at kunne drive af HT'ere?
mvh
mads
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
5776:Det er jo en lækker klassiker,du der har købt.Bravo  Nu er den jo bare på 35 Watt,mener jeg.Men det skal man ikke lade sig narre af.Det er fede Tandberg-Watt!Jeg har hørt sådan en,en enkelt aften.Den var ikke tip-top,men leverede ved kasse#1  Jeg kan ikke anbefale højttalere udenfor Tandberg sortimentet,for jeg ved næsten intet om andet end Tandberg
Men velkommen i klubben.Og meld gerne tilbage hvis du har/finder et godt match til TR1000
Og så varmer det jo et Tandberg-hjerte at flere end jeg er klar til at få to monoblokke(1 x 180 Watt i 8 Ohm),uden at blive ruineret.Det er det bedste sæt forstærkere jeg selv har hørt.I 1988 gav jeg 24000 kr for de to.......  Og så lige en forforstærker og det løse.....  Men monoblokkene var fantastiske(efter min hukommelse).Jeg havde dem i 3 år,og det var dælme kræs for kendere __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
5776 skrev:
Hej
Spændende tråd har dog ikke kigget alle 40 sider igennem hehe
Jeg tænkte der var så meget snak om det tandberg, så nu ville jeg da lige se om der var noget om det.
Jeg har købt en TR-1000 på ebay, da jeg læste et sted at den skulle have en lidt speciel og fin opbygning i forhold til de senere modeller.
Er den okay sådan en TR-1000 og hvad skal man regne med at kunne drive af HT'ere?
mvh
mads |
|
|
nårh, det var dig der snuppede den...
Var også efter den, men glemte at byde.....dooh!
Men tillykke men den!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
5776:Lidt svagt at du ikke har læst alle 40 sider......  Hvad med den TR1000?Virker den?Har du hørt den?Og i så fald,hvad synes du?Fortæl fortæl __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gid i ville sætte et foto ind når i taler om diverse modeller (så man kan følge bare lidt med, ik)...  __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at læse lidt hos Alternativ Audio eller hos Hifisentralens forum (vintageavdelingen). Man må også gerne spørge - nordmændene er meget flinke og hjælpsomme.  De gamle modeller som TR-1000, Huldra 10 og TR-200 diskuteres meget.
Helt præcis hvor fin din TR-1000 er afhænger også af serienummeret (ifølge nordmændene). Det er jo ikke noget effektmonster men den er vist lidt stærkere end min Huldra 10.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg:Det har du ret i.Her er lidt billeder af det vi taler om.
2 stk monoblokke.Mere enkelt og superfedt bliver det ikke.Superlyd!!!!
Problembarn p.t.TA300M.Vi afventer.(25 Watt i 8 Ohm)
Min lækre lækre TR2075'er.Mums!
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|