| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|

Som i kan se, skal den have en tur med noget maling. Men jeg ikke må spraymale, hvad foreslår i så jeg gør? Jeg vil have den matsort som den er, men jeg vil gerne have et godt og pænt resultat

Jeg kan ikke vente, så jeg vil sætte alle sejl ind på at finde et par DIN stik idag 
PS
Hvad skal man give for en respektabel DIY loddebandit? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
God litteratur indtages naturligvis som det blev skrevet.
Max Bjævermose.
Slut med afsporingen - det er også dig r-l-b!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sort hammerite rullet med meget fin håret rulle - god udluftning - glem alt om at bruge rullen igen - lad det tørre mindst tre døgn. Hammerite på spray er desværre ikke ligeså hårdt som det du kan pensle/rulle på
warning en lille dåse på ½ liter koster godt 200 kr.!
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Sort hammerite rullet med meget fin håret rulle - god udluftning - glem alt om at bruge rullen igen - lad det tørre mindst tre døgn. Hammerite på spray er desværre ikke ligeså hårdt som det du kan pensle/rulle på
warning en lille dåse på ½ liter koster godt 200 kr.!
|
|
|
det MÅ kunne gøre billigere 
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, okay - den der kan du vist godt male, uden at det er decideret helligbrøde  . Den trænger vist til en opfriskning. Jeg ville gå efter noget silkemat, uden alt for meget glans - det er vist det der bedst matcher originalen. Hvad har du givet for sådan en fætter, hvis du vil afsløre det?
-tunghør
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rock:Tillykke med den!!  Den er i hvert fald original mht farven.Så vidt jeg ved,så var de sidste TR modeller alle sorte......måske lige med undtagelse af TR2080.Tror at enten R-l-b eller Tunghør er dem du skal lytte til mht farve og påføring af samme.Dine lytter ser originale ud(frit efter hukommelsen,da Tunghør har en mage til).
Jeg skriver lidt kort her,på denne tid af dagen.Jeg har selv et lille projekt.Jeg har loddet skydepotmetret ud af min TIA300 M. For jeg vil ha' et nyt-idag!Og vejret er lige til en go' cykeltur.Og så bliver det spændende om det blot er et nyt skydepotmeter der gør det,eller om min TIA300 M fejler mere.........?? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Jeg er enig.Det er ikke godt nok med en omgang billig spraymaling.Ikke hvis man i længden vil ha' den udsøgte fornøjelse at kunne fryde sig over hvor flot sådan et apparat er.
Rock:Du får nok lov at høre den,før du har fået shinet den op.Så snart du har hørt den,og konstateret at den virker,så gætter jeg på at du shiner den rigtigt flot op.Det fortjener den.....
P.S.Min 'signatur' ser ud til at være mere rigtig end jeg kunne drømme om __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du har - eller kender nogen der har - noget trykluft skulle du måske mens du har låget af - blæse den fri for støv - så bliver dine komponenter mindre varme og så lugter den heller ikke så meget
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må også fjerne støvet inni. Da bruker du en liten malepensel og støvsuger.
Om du trenger pærer, så finnes det hos ELFA:
skalapærer: 33-485-05
viserpære: 33-358-28 - lakkes rød med f.eks rød neglelakk.
Du kan stille om transformatoren til 240 volt, så holder radioen lengre, spesielt pærene. Da skal strøm komme inn på pkt 2 og 7, og den lille
ledningen som forbinder de to halvdelene på trafo settes over pkt 4 og 5.
Lykke til!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke pærer skal jeg bruge til min Huldra 10 (hos ELFA)? De samme?
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skala: 8 stk 6,3 volt 320mA ELFA-nummer: 33-434-07
Stereoindikator:24 volt 50 mA ELFA-nummer:33-435-22
Husk å flytte ledningen (oftest rød) på primærsiden av trafo til neste loddepunkt for 240 volts drift på H 10.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det kvaal.
Min Huldra 10 er omstillet til 240V.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
En rigtig Nordmand fra Norge - dejligt at ha' dig her, Kvaal  . Kan du også det der lille trick for 2055 og 2075?
Du husker rigtigt, Tante - det er de originale kondensatorer. Din hukommelse tjener dig ære til!
Hvad med Brinck - har de ikke de pærer der?
-tunghør
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 06:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tunghør:Brink har næsten alt man skal bruge.Jeg har købt lamper til TR2075 og TR2025 hos Brinck.Selv pæren til TR2075's skalanål har de.Og et skydepotmeter blev det også til igår hos Brinck,formedelst 25 kr.Brinck rykker  Gætter på at de også har lamper til Huldra 10.Krenzler,skru en lampe ud og stik den i lommen og afsted til Brinck.
Det skydepotmeter er lidt anderledes end det der sad i min TIA300M.Men længden er iorden.Jeg har dog måttet være ret kreativ,for at få det til at sidde hvor det skal.Det ser dog ud til at lykkes.Senere idag skal jeg ha' loddet det hele sammen. Håber at det hele virker.Det er ikke utænkeligt at jeg skifter det skydepotmeter ud,til et i metalhus.Det jeg købte igår var af 100% ægte plastik.Men det var det eneste jeg kunne få igår.Jeg var også hos RS Components på Vibevej 9-11.De får et hjem idag i metal,men jeg var utålmodig og kørte videre til Brinck.Men jeg tror nok at jeg tager ind til RS og får det af metal.Det er jo mest for at få konstateret om jeg er på rette vej.Så kommer detaljerne senere.
Jeg har læst om TR2060 på et norsk forum.TR2060 var ret svær at sælge,da den lignede de mindre modeller(TR2030 og TR2045) for meget,mens prisen lignede prisen på TR2080 for meget.Det er altsammen historie nu,og nu er en TR2060 blevet endnu et klenodie fra Tandberg.
Rock:Jeg er rigtigt spændt på at høre om den virker(jeg krydser fingre).Ellers kender jeg en der er leveringsdygtig i et reserveapparat........  Spille skal den dælme!
Jeg har eksperimenteret en del med diverse Tandberg højttalere på diverse Tandberg recievere.Og det er ikke ligegyldigt hvilke højttalere der spiller på en given reciever.Selv ikke når der står Tandberg på det hele.Og med det in mente,så er det jo nok heller ikke ligegyldigt hvad man bruger af højttaler på fx en TR2060.TR2060 har jeg hørt med hhv Trapez X og et sæt DLS-højttalere.Personligt foretrækker jeg kombinationen TR2060 med Trapez X.Små højttalere tror jeg ikke at den vil spille godt med.Det er noget med at finde den helt rigtige kombination,hvilket kan være noget af en kunst.
Rock:Jeg kan ikke se det på billederne,men hvordan har det sorte gitter det?Er det bare snavs/støv,eller er malingen også ridset af?Du kunne jo investere i et 'bastler-gerät' fra tysk eBay.TR2060 passer top og sider med TR2025,2030,2040 og 2045.Og den behøver jo strengt taget ikke at være sort,vel? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lampene er de samme på hele 2000-serien.
240 voltsdrift:
2055: Har to typer transformatorer.
Den ene har strøm inn over pkt 1 og 6, ledingsstump over pkt 2 og 7 ved 220 voltsdrift. Om du har denne så flytter du bare ledningsstumpen slik
at den kopler sammen pkt 3 og 8.
Den andre har strøm inn på pkt 0 og pkt 4 ved 220 voltsdrift. På denne skal strøm inn over 0 og 3 for 240 volt. Ledningsstumpen lar du være.
Info om 2075 er litt utydlig her på mitt skjema, men det ser ut som strøm skal inn på pkt 1 og 4, og ledningsstumpen skal koples over pkt 2 og 3.
Da går spenningen over hele trafo, slik den skal ved 240 volt.
Bare hyggelig å kunne hjelpe andre entusiaster. Jeg har selv fått mye hjelp på denne måten, så det er bare en glede.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Jeg var inde hos Brinck men de havde kun lamper på den halve værdi (16mA fremfor 32). Men da de originale er matterede hvilket de nye ikke er kan de sikkert godt bruges - lys-styrken bliver vel omtrentligt den samme. Jeg må derind igen men indtil videre er She-Hulk (aka Huldra-inden) på besøg hos Tandberg eksperten Mellemhjulet.
Der er fundet nogle grønne dimser (deraf navnet) med rette værdi som er blevet godkendt af guruen Kjell B.
Så kan tonekontrollerne blive koblet ind igen så jeg kan benytte Loudness uden at det bliver for meget.
P.S. Jeg har den komplette Huldra 10 manual hvilket da er meget rart (selv om jeg ikke fatter så meget - endnu  ).
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|