| Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Tante Berg var vist en af de medlemmer her der er gladest for sit anlæg. Men det er da nok fornuftig at forlade mange af galningene her, der går højere op pudsning af sikringer, sorte baggrunde, vægge der forsvinder og alt det andet ævl. Og så bliver der jo mere tid til at lytte til musik  Og måske breder budskabet sig lidt som ringe i vandet............MAN KAN VÆRE GLAD FOR DET ANLÆG MAN HAR UDEN DET KOSTER EN HERREGÅRD ELLER ER SÆRLIG ANERKENDT HVIS MAN FØLGER SINE ØRER OG SIT HJERTE  @R-L-B; Den Gerry Mulligan er bare en cd, men den har fin lyd, som mange af de optagelser på Verve. Gamle jazzplader er temmelig svære at finde i god stand. Nu vil jeg gå ned til MIN Tandberg Huldra 10 og spille en plade
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante og solong ! (som man sagde i gamle dage ). Jeg vil savne din enthusiasme !! Det glæder mig at du er glad for Huldra'en og jeg håber at den vil tjene dig lang tid.
Forhåbentlig kan vi via tunghør høre lidt fra dig - og Tunghørs gå-på-mod udi det elektroniske er jo fabelagtig - kun synd at han skal døje med den drilagtige fejl på TR'en. Så forum'et her bliver forhåbentlig ikke Tandbergfrit sådan lige med det første .
Jeg må takke dig Tante - for at have (gen)åbnet mine øjne for dyderne i de gamle Tandberg spiller - og jeg nyder virkelig TR200'eren og skal til at kaste mig over den TR1000, som jeg anskaffede fra Tunghør.
mvh __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg glæder mig bare over den fabelagtige tunerdel der er i min Huldra 10 (jeg vælger at bruge den som ren tuner sammen med min Creek forstærker).
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor lukket Tante Berg sin konto? Det var da ikke nødvendig. Nå mister vi mange lesverdige innlegg!
:(
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
På forrige side, i denne tråd begyndte der er gå selvsving i JAZZ...
Ok, tjen denne - http://www.youtube.com/watch?v=lYQpwccHHYE
I kan finde Nordmanden her - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50558&P N=1
Hallo Tante Berg, det norske m.m. spøger i din tråd...
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan I godt tørre øjnene.Jeg er her igen  Hvis nogen skulle overveje samme stunt som jeg,så kan jeg ikke anbefale det.....  Det var lige før jeg havde abstinenser
Jeg har i de forgangne 4 dage lyttet til min TR2025'er,som blev hentet frem fra gemmerne under sengen.Jeg ved ikke,men jeg synes at den er så lækker og flot.Men da den blev sat under sengen,da havde tuneren problemer.Tuneren kunne ikke holde stationerne,når den blev varm.Men i de sidste 4 dage har den spillet perfekt.Jeg havde næsten håbet på at den ville begynde at skabe sig,men den spiller bare.Så det eneste jeg har kunnet forbedre,er mere rød farve i skalanålen,der var blevet bleget gennem 32 års brug.Det klarede jeg med noget rød plastik fra en lille pose.Og det er bare flot!En detalje,javel,men ret vigtig  Og nu står den her i stuen og troner,ovenpå min TR2075'er.TR2025 spiller på et par Fasett'er.En glimrende kombination.
TR2025 har,så vidt jeg kan vurdere,den 'gamle' Tandberg-lyd(som foretrækkes af mange).Den endelige test skal lige til at løbe af stablen.Hvis den også spiller flot på mine Hifi System 12'ere,så er det den gamle lyd.Hifi System 12 lyder mildest talt ikke godt på min noget større TR2075'er.....
Fedt at være med igen!!Og jeg kan kun beklage mit lille 'udfald'.Men det hører vist næsten med,når det er gammelt Tandberg-grej __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Et sæt Tandberg Studio Monitors:
|
|
|
Jeg ser dem på eBay.uk,lige nu.De sælges uden 'stands',som iøvrigt er uoriginale.Men de er i sort ask.Det er dælme et par sjældne og lækre højttalere!!
Hvordan går det med din Huldra 10?Vellyd?Det håber jeg __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt tilgivet styrmand & velkommen tilbage.
Jeg regner med (håber på) at min Huldra 10 snart er 100% kampklar. Jeg kunne dog ikke få de rette skala-lamper hos Brinck. Dem de havde var kun på ½ styrke.
Huldra 10 SKAL spille MED Loudness. Sådan er det bare. Så skruer man bare lidt ned for bas & diskantkontrollerne for at finde den rette balance. Jeg ved ikke hvorfor det er sådan men det er ingen nyhed for nordmændene. Det gælder nok alle de ældre modeller.
Mine tonekontroller er sat ud af spillet lige p.t. men det varer nok (forhåbentlig) ikke længe inden at de bliver "genindsat". Volumekontrollen var der vist egentlig ikke noget galt med men så har jeg da 1 stk. back-up.
Lige nu spiller min TT500... Jeg mener TD150MkII lystigt i baggrunden (Police - Ghost in the Machine). Nogle gange kan man godt bilde sig ind at der er gamle spøgelser inde i vintage elektronik...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de Studio Monitors bliver desværre kriminelt dyre når forsendelsen fra UK kommer oveni.
Det er første gang at jeg ser dem på eBay. Hvor udbredte er de egentlig i Norge - ved du det?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen i 'Loudness-klubben'.Så er vi to der åbent erkender brugen af loudness  Jeg har fulgt lidt med på tråden som I har gang i oppe i Norge.Var der noget med at du ville bruge Huldra 10 som forforstærker?Det har jeg hørt flere gøre....er det nemt?
Den der TD150MkII må lyde fantastisk....?Det er godt nok en lækker lækker sag! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke så mange til salg,af de Studio Monitor's,i Norge eller nogen som helst andre steder på kloden.Men jeg er ret sikker på at der er en del i de små hjem.Og de vil helst ikke af med dem,hvilket er forståeligt.De er de mest suveræne højttalere jeg selv har lagt ører til,endnu.Men ellers er der jo den næsten lige så sjældne lillebror TL5020:
Også med en 12'' bas.......  Jeg har en fornemmelse af at sådan et sæt ville være endnu bedre her i stuen.......men jeg må jo prøve at leve med det grej jeg har,til jeg støder på et sæt TL5020'ere __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du må se om du ikke kan leve med dine Studio Monitors & din TR 2075 (stakkels mand).
Jeg bruger den ikke som forforstærker men som ren tuner. Det er jo bare at slutte Tape (eller AUX) indgangen fra Huldra'en til Tape-in på den forstærker man nu bruger. Man kan så også bruge RIAA'en men derfra bliver signalet alt for lavt (der skal man lige "fikse" noget).
Men jo, mange nordmænd bruger den som forforstærker sammen med rør men det er ikke bare sådan lige (for en elektronik noob som mig ihvertfald). Der skal lige "rodes" lidt først. Men jeg vil nu holde fast i at tunerdelen er det stærkeste kort så så længe jeg bare kan bruge den del, ja så er jeg tilfreds.
TD150MkII (TT500) er selvfølgeligt langt fra verdens bedste pladespiller men den kan nu noget med at fange musikkens nerve & lytterens opmærksomhed. Så er den lille, pæn (synes jeg) og meget nem at tweake. Lige nu har jeg min Rega arm på den. Har du set Gorm's DIY Thorens tråd?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke set min navnebror's tråd.Men den vil jeg kigge på,senere.Alene navnet borger jo for et vist kvalitetsniveau __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puuuuuuuhaaaa, det gør du sgu aldrig igen.
Har tjekket tråden før jeg gik på arbejde, på arbejde, og nu efter arbejde for jeg var sikker på, at dit farvel var en fejl.
Velkommen hjem igen
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen tilbage Tante  MEn jeg må lige spørge Krenzler: Har du droppet din Lenco helt eller? /Mirland
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den står her endnu - bare rolig.
Der er lige noget med lejet der pludselig begyndte at drille så det skal jeg lige have kigget på.
Så indtil videre tager TD150 en tørn og den gør det aldeles upåklageligt ifølge mine ører.
TD150.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak,Zakken.Lover at jeg bliver hængende.Hvor ellers kan jeg læsse mine udgydelser af i?
Har lige haft Hifi System 12 på min TR2025.Det lød heller ikke rart.Summa sumarum,TR2025 er den 'nye' Tandberg-lyd og det går ikke sammen med højttalere fra den 'gamle' lyd,såsom TR200,Sølvsuper 12,Huldra 9 og 10 og sikkert også TIA300 M som stadig venter på et nyt skyde-potmeter ude i mit køkken....  Kommer tid kommer råd,som man siger  Vi skal lige ha' bedre vejrlig,så jeg kan cykle til NV og få mig et nyt potmeter.Og et par remme skal også indkøbes til mine båndoptagere.Men den ene kører faktisk rigtigt fint __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |