Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 16:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hele dagen har jeg lyttet på Sølvsuper 12(SS12) på mine Hifi System 12(en connection der? ) på hhv lp,cd,pc og mc.Samt selvfølgelig tuner.Den spiller altså rigtigt godt,sådan en mint SS12!! Og den er skide-flot!! Den ER til min moar,men egentlig vil jeg ikke af med den........lækker sag!!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Sidder og lytter til Dire Straits på lp,albummet 'Communique'.Det er Tandberg der leverer varen på ypperste vis Jeg har Tandberg Studio Monitor højttalere,to båndoptagere(TCD310,TCD330),pladespiller TT5000,cd-afspiller TCD3015A,og hjertet i mit setup,en Tandberg TR2075 reciever(med det hele ).3 mikrofoner(TM4) og adskillige kataloger og Vebjørn Tandberg's egen historie på bog.Det er godt nok et 'brand' der vil noget,sådan rent lydmæssigt!!

Jeg lukker min profil.Jeg har snakket alt det Tandberg jeg kunne ønske mig,her Og jeg vil sige alle der har skrevet her en stor tak,for råd,tips,og link's til auktioner....(tak Sveske ),og en særlig tak til Walin,for en super-reparation!! Håber at du,Walin,stadig hører på Tandberg....?

Pas på med at lade TV og DVD fylde.Det SLØVER og DØVER....... Og surround er skidt.På med gulvtæppet og ind med noget gammelt Tandberg-grej Det opfylder mine egne tre kriterier:Fedeste lyd,p*sse-flot,og RIGTIG retro    

Okay,takker af

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Forhåbentlig høre vi fra dig i andre tråde 

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for råd og vejledning her i tråden.
Håber sørme også at du vender tilbage med fornyet kraft..
Til top Vis Mashuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mashuro

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Og mens han red mod solnedgangen på sin trofaste huldra kunne man svagt skimte Tante Bergs markante profil som extroderet aluminium på knapperne på en tcd 310 - det røde aftenlys afløses af den blå time - men her brilliant oplyst af skæret på en tr 2075 - vi andre står tilbage - vore øgne vædes medens lyset går ned blandt bjerge af tandberg monitors, cassettedecks og norsk grundighed.
Men indbyggerne i den lille hifi by ved inderst ind at en skønne dag - når en mand som tante berg har været ude og missionere for tandberg i vildere egne af audioverdene vil han vende tilbage til sine trofaste desciple - og de vil byde ham velkomme på den bedste saloon "Silver Super" med norske jenter og spillemandsmusik som kun Tandberg kan gengive det.

øh--- håber du snart kommer igen - det er hyggeligt med folk med meninger og passioner   

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Du må bestemt være en af de mest velformulerede brugere herinde, r-l-b

Og til dig, Tante Berg: Øh, tjah... Du har i hvert fald beriget forummet i den tid du har været bruger
Så nyd du nu dit anlæg lidt ekstra meget når du ikke har os at promovere det overfor

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

The huldra is a stunningly beautiful, sometimes naked woman with long hair; though from behind she is hollow like an old tree trunk, and has an animal's tail.

In some traditions, the huldra lures men into the forest to have sex with her, rewarding those who satisfy her and often killing those who do not. The Norwegian huldra is a lot less bloodthirsty and may simply kidnap a man or lure him into the underworld. She sometimes steals human infants and replaces them with her own ugly huldrebarn (changeling huldre children).

Sometimes she marries a local farm boy, but when this happens, the glamour leaves her when the priest lays his hand on her, or when she enters the church. Some legends tell of husbands who subsequently treat her badly. Some fairy tales leave out this feature, and only relate how a marriage to a Christian man will cause her to lose her tail, but not her looks, and let the couple live happily ever after. However if she is treated badly, she will remind him that she is far from weak, often by straightening out a horseshoe with her bare hands, sometimes while it is still glowing hot from the forge.

God vind fremover Tante Berg.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Klap nu lige hesten, Tante, og lad være med at lukke profilen - hvordan skal du ellers snakke med Krenzler når han får sin Huldra op at køre, eller deltage i din egen syremusik-tråd, osv osv?

Måske du bare kunne nøjes med at kigge forbi engang imellem?

-tunghør
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:

In some traditions, the huldra lures men into the forest to have sex with her, rewarding those who satisfy her and often killing those who do not.

Det var jo også det jeg skrev på dansk ...."Og mens han red mod solnedgangen på sin trofaste huldra"

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

tunghør skrev:
Klap nu lige hesten, Tante, og lad være med at lukke profilen - hvordan skal du ellers snakke med Krenzler når han får sin Huldra op at køre, eller deltage i din egen syremusik-tråd, osv osv?

-tunghør

Ja for pokker da. Krenzlers specielle Audiophile Huldra står nede i stuen og spiller ganske forførende, og det ville da være synd hvis han ikke ville kunne kagle med Tante Berg om den, når han engang får den hjem.

Dén er også god til gammel jazzmusik........

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Ja, hva' er nu det for noget? Nu ville jeg lige til at spørge omkring Tandberg tunere - kunne godt tænke mig en i setup'et. Der er stadig en del fm, jeg gerne vil lægge øre til.

/Mirland

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er her endnu... Jeg keder mig nok lidt.Alt for meget snak om tv og surround.Ikke her på tråden,men rigtigt mange tråde er om det sk... tv og surround-lyd Det er livet simpelthen for kort til.Alle undersøgelser viser at der absoulut ingen aktivitet er i hjernen ved fjernsynskigning........noget at tænke over der
Jeg synes måske at jeg har sagt det der skulle siges om Tandberg.Begejstringen er der stadig(på 20'ende år),men nu er det bare helt normalt at der står en hel væg med Tandberg

Skulle min profil blive inaktiv,så vil jeg dog ikke være længere væk end en email,hvis nogen vil ha' et råd eller en Tandberg-snak,eller lige høre hvordan grejet lyder(live): tandeberg@gmail.com

Mirland,bare spørg løs.Krenzler,tak for indlægget om Huldra Skræmmende...... godt.R-L-B,du ka' det der med at skrive,det må jeg sige Mellemhjulet:Du har fået liv i Krenzlers Huldra?Det er jo kanon Den spiller altså fedt!
Guldtuborg:Du har ikke hørt det sidste fra mig

Nu skal jeg ind og høre mit gamle setup hos Tunghør Og så er det ikke engang løwn.Go' weekend til jer

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jamen hermed spørges der: Hvilken tuner skal man have ?

/Mirland

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hey

En vaskeægte TandbergLover - han kører selvf. Tandberg TPT 3001A, hvis han kan finde en :-))) - rigtigt mange (hvis man kan sige det)  af de 3001`ere der er til salg, bliver købt af nordmænd, de vil ha`de gode ting hjem til Norge  igen :-))))

Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon

Michael GJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Good riddance! Vi kan jo ikke have en bruger på siden der er entusiastisk, har et smittende humør og ikke skifter anlæg hver dag - men rent faktisk er tilfreds! Tænk bare hvis hifientuiasterne udviklede sig til andet end en flok ynkelig fluer der æder branchemedlemmernes fæces som var det kulinariske mesterværker...tænk hvis de indså at konstante skift og behovet for rygklapning var en pga. dybere problemer?

God vind herfra! Hilsen ind der har kigget med på sidelinien.

Til top Vis Michael GJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael GJ

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
tunghør skrev:

-tunghør

Ja for pokker da. Krenzlers specielle Audiophile Huldra står nede i stuen og spiller ganske forførende, og det ville da være synd hvis han ikke ville kunne kagle med Tante Berg om den, når han engang får den hjem.

Hvis du har en doublet af den plade så er jeg meget nem at overtaler

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Mellemhjulet skrev:

Hvis du har en doublet af den plade så er jeg meget nem at overtaler

Jeg kunne da aldrig finde på at kagle... - det er vist mest høns der gør sådan noget.

r-l-b: Prøv GEMM.com

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Et sæt Tandberg Studio Monitors:

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

MichaelGJ:Nemlig,du er inde på noget der.Tænk hvis man havde sin egen mening om lyd,fordi man bruger ørerne?Uhauha (Jeg tænker ikke på nogen her på tråden).Jeg er nået dertil hvor det hele spiller så englene synger.Men jeg er altid parat til at prøve et nyt apparat.Og skal det 'nye' 30 år gamle apparat stå her permanent,så skal det lyde bedre end det der står her i forvejen,hvilket er ved at være lidt svært efterhånden

Jeg har forresten lige modtaget en mikrofon(Tandberg TM4) i mint.Og med tilbehør jeg ikke har set før.Der er en snor med,med en holder som der står Tandberg på,så man kan ha' mikrofonen hængende om halsen(mikrofonen vender selvfølgelig opad),og så var der en skumgummi-støvhætte med.Støvhætten er et godt stykke over 30 år gammel.Men skumgummiet har absolut ingen tegn på at det er ved at forvitre.Det er utroligt,når jeg tænker på mine gamle Trapez X'er, hvor skummet var faldet helt sammen efter 20 år('Tunghør' har dem nu,og har just skiftet skummet ).Tandberg har valgt den højeste kvalitet-også i støvhætter .Jeg gav 100 kr for den.

Mirland:Hvis det er 'rene' tunere,så har du blot 4 at vælge imellem: 3001(m/u 'A'),3011 A, 3031 A og 4031 A. Jeg kender kun 3011 A,som jeg havde for mange år siden.Desværre var det ikke så in at høre radio dengang.Den hørte bare 'lissom' med,når nu man alligevel var ude og spendere Men det var en lækker tuner,og den hev det ind som den blev bedt om.Hvis du skal ha' en 3001 eller 3011,så hav in mente at det lille batteri der sidder til hukommelsen i apparatet,måske er dødt og skal skiftes.Jeg har også læst et sted at 3001 og 3011 er så gamle efterhånden,at de nok skal justeres.Hvis det er rigtigt,så gælder det nok også for de endnu ældre recievere,som jeg selv kører med.Men jeg har ikke bemærket noget.... Der er et vindue på 3001 og 3011 med et stort rødt tal/bogstav hvor der angives enten den faste station eller F for 'frekvens'(FM?).Grundet alderen er nogle af disse 'led's' døde.Om displayet er til at skaffe,vides ikke.Men flot er det,og det ville være ærgeligt hvis det ikke virkede......Og det bringer mig frem til at anbefale en stor reciever i stedet for De er dejligt befriede for digitalt tingel-tangel Ingen dioder.Alt er rigtige glødelamper!Og især de flotte små røde lamper over den nederste række knapper på min TR2075,skulle være nærmest uopslidelige(iflg. Tandberg selv).Mine kører derudaf på 32'te år
Tilbage til 3001'eren.Den har jo et ry der vil noget.Jeg synes dog at priserne er noget ublu.6000 kr er ikke ualmindeligt.Hvis jeg selv skulle ha' en tuner,så valgte jeg lillebroren 3011,som er noget billigere.Og husk at de 4 tunere er kun FM-tunere. Ingen AM.Det er kun recieverne der kan det,og så kun nogle af dem.Men hvor stort er behovet egentlig for AM?For mit eget vedkommende er det lig nul.Jeg bruger ikke AM overhovedet.Og det er der ikke mange der gør.Det vidste Tandberg og tog konsekvensen af det.Jeg synes at jeg kan udlede at den sidste reciever fra Tandberg der kunne tage AM er TR2080(1978 og et par år frem).Tandberg 3030(1981) tæller ikke rigtigt,da den er produceret i Østen og ikke er en ÆGTE Tandberg.....

Krenzler:Har du fået Huldra 10 hjem fra Mellemhjulet?Er der dømt julefryd? Jeg må sige at min egen Huldra 10 imponerede da den stod her i stuen og spillede på mine små Hifi System 12'ere.Hold da op Og som Walin sagde,så nærmest støvsuger Huldraen's tuner nabolaget for signal Lækker sag!!Du må endelig holde mig og andre underettede om dit indtryk af denne lækre topmodel fra Tandberg.Jeg er spændt på om den driver dine højttalere,uden at kny.Jeg aner ikke hvad du har af højttalere.Huldra 10 yder 25 Watt i 8 Ohm.Jeg har selv kørt med 25 Watt i et lille halvt år(TR2025),til min fulde tilfredshed Om det var pga den store strømforsyning,vides ikke.Trafo'en er lidt større i TR2025 end i Huldra 10.......Jeg krydser fingre,Krenzler

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Hej Tante

Tak for svaret ! Der er faktisk en 3011 til salg lige i tiden. Måske man skulle kigge lidt på den. Med hensyn til receiver så går det ikke fordi så skulle jeg bryde med det setup jeg er så glad for. Og den fornemmelse kender du jo!

Rettelse: Det er da en 3031er der er til salg. Doh !

/Mirland

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes