| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvaal:Jeg synes selv godt om lyden i Sølvsuper 11,helt sikkert.Dog kan den ikke det samme som TR200.Den er nok mere hvad jeg søger i lyd,når det er de små modeller vi snakker om  Men til folk der ikke skal spille højt,og bare høre radio med rigtig god lyd,der er en Sølvsuper 11 jo en lækker sag.Og jeg kan godt li' at skalaglasset er RIGTIGT glas
Jeg havde en aften hos en kammerat igår der har et B&O anlæg.Det der har 6 cd'er på række og hænger på væggen.Og så har han 4 stk 'blyant-højttalere'........hold k*********ft,mand,hvor lyder det bare ringe!!!!!!  Han var her hos mig for et par uger siden.Dengang spillede mine Hifisystem 12'ere på min Huldra 10.Og han sagde at mit set-up lød klasser bedre end hans eget(og jeg er helt enig).Det er næsten det værst lydende anlæg jeg har hørt i nyere tid,det B&O.Det er rystende.Men det øger min glæde for mit eget grej  Jeg begriber ikke de parametre som rigtigt mange vælger LYD efter....??? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folket vil bedras! Design får oss til å tro noe...det er akkurat som med kvinner. Man blir ikke nødvendigvis lykkelig over å gifte seg med den
vakreste, men den kvinne du gifter deg med kan bli den vakreste om alt går som det skal - om du forstår.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
If you want to be happy for the rest of your life - never make a pretty woman your wife - if you want my personal piece of view - you should get an ugly girl to marry you .... frit efter kid creole and the coccunuts - early 80ties :-)
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåja, hun kan da godt være vakker om ikke den vakreste. Bare hun er vakker for deg.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Akurat.Lige som når man vælger grej.Det skal lyde godt.At det så også er en fryd at se på(  ),det er bare en lækker bonus  Tandberg har alt,fed lyd og et flot udseende,med en betjeningskomfort i verdensklasse __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Carlos Rodrique Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Niklasthedolphin
Bruger siden: 26 December 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den "nye" Tandberg TCD 910 i hus. Skal afprøves imorgen men er nyligen efterset og godkendt af en tekniker med base i norge og ekspertise i Tandberg så den skulle være tip-top.
Det er som juleaften.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
MUST!...... RESIST!..... BEING!...... ENVIOUS!.......
Men god vind med det.  Den spiller utvivlsomt ubehageligt godt! Meget belejligt at du så også har en TPT 3001A. Du har forhåbentlig nogle supergode Metalbånd?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har 24 stk. NOS Sony 90 minutters metal bånd. Stadig med folieindpakning.
Vh
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan formår du at skrabe alle disse lækre ting til dig Carlos?
Det er vel ikke 24 stk. af denne du har?
Sony Super Metal Master (intet mindre!).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ nej. De er svære at anskaffe de metalbånd. Dem jeg har hedder Sony XR.
Sig endelig til hvis nogen af Jer opdager steder hvor man kan få Metal bånd i NOS. Jeg aftager dem gerne.
Jeg har også mange Chrom og enkelte FeCr (et lidt vanskeligt mellemprodukt) og en masse Fe.
Fe er sandelig ikke dårlige men Metal er mere støjfri.
Hvis man leder længe nok (f.eks. 10-15 år) så skal de gode Tandberg produkter nok dukke op i tip-top stand men forvent ikke at få dem smidt i nakken. ;-)
vh
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad den vilde metaljagt begynde!
Jeg vil selv i første omgang holde mig til gode chrom bånd da de er nemmere at få det optimale ud af end de mere krævende metalbånd (er det ikke korrekt?).
Metal er også for dyrt til min pengepung.
Men jeg gad helt sikkert godt at eje en af de bedre Tandberg maskiner en dag (fra TCD 330 og opefter).
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carlos:Stort tillykke  Jeg bøjer mig i støvet,for det du har fået fingre i der,er intet mindre end et klenodie.Jeg er spændt på hvad du synes om den,når du har lært den lidt at kende.
Krenzler:Har du fået dig en båndoptager?Det er jo lidt sjovt at det begynder at brede sig som ringe i vandet  Jeg forærede Tunghør en TCD310MkII(lidt løse forbindelser,men den virker og med lyd i verdensklasse).Jeg har selv fået den forærende.Og har da stadig to(en TCD310 og en TCD330).Nu skal jeg bare lige ha' taget mig sammen til at få et par nye remme hjem.Det er pengene der holder mig lidt tilbage......for der er også blevet købt godt med lp'er på det seneste
Hvordan går det med din Huldra 10?Spiller den?Fandt I ud af hvad den fejlede?
Mere generelt er jeg bare så hamrende tilfreds med mit grej-og en kende imponeret.Det er jo temligt gammelt,men det spiller fantsatisk  Mine Studio Monitor's tangerer mit bedste indkøb,nogensinde......(?!).Det samme gør både min pladespiller og min reciever(TR2075).Og mine to båndoptagere  Jeg har f.eks givet 100 kroner for min TCD330.Det er altså et godt køb til prisen __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante,
Jeg har fundet nogle test om en TCD 3034 fra februar 1982.
Har også lige set en test om en TCD 3014 fra sommeren 1984, der står et eller andet mærkeligt med at (Bedre findes nok ikke), jeg har selv forsøgt under scanning at fjerne denne linie da det helt sikkert må være en fejl .
Nå men hvis du er gerne vil læse lidt om de båndoptagere så scanner jeg dem gerne og sender dem, da de selvfølgelig for mig ingen interesse har, ( eller), nu har du jo fået båttet mig en TR-200 og en SS11 på så hvorfor ikke. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-Erik:Du er hooked,bare indrøm det!!  Jeg sender dig en PB.Efter geninstallering af min pc,er blandt andet din mailadresse blevet væk.....øjeblik __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
| Krenzler:Har du fået dig en båndoptager? |
|
|
Ja det må jeg jo nok indrømme.
En JVC DD-9 som jeg forventer at modtage på mandag. Måske ikke Tandberg men andet kan vel også bruges?  Jeg gav 500,- for den og sælger har været så venlig at rense & afmagnetisere den + at han sender nogle chrom bånd med.  Den skulle være i meget pæn stand.
Så bliver det spændende om jeg kan finde på noget at bruge den til...
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer i tanke om at jeg har en Teac båndoptager på loftet som samler støv.
Kunne være at den skulle afstøves for sjov skyld.
Jeg kan ikke huske hvilken model det er men mener at den var top notch for år tilbage...
Sjovt at i finde dem frem igen
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke billede af den men det er en V-9.
måske ikke så top notch..?
Lidt billeder
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da nogle flotte rasta farver den har den teac - eller er displayet lavet af duplo  - den skal nok kunne et eller andet
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |