| Forfatter |
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg:Du si'r bare til.Nu fik jeg lempet et apparat ud ad døren igår.En båndoptager(TCD 310 MkII),som 'Tunghør' fik under armen.Den kommer til at gøre go' gavn hos ham  Og jeg har nu blot to båndoptagere hængende.Mere skal jeg vist ikke bruge.Der er for meget trængsel ved indgangene på min TR2075.
Vi sad igår aftes og hørte Midnight Sun-'Dansk Beat'(1975) på bånd.Og det sparker r*v!Dette siger jeg,da jeg mener at båndoptagerne er meget oversete.Men okay,folk der er 25-30 år gamle er tit og ofte vokset op helt uden båndoptager.Jeg synes dog at det er et fedt medie,og lyden er go' og fyldig,i hvert fald på en Tandberg båndoptager
Hvis jeg er lidt heldig idag,så får jeg min nr2 TR200 hjem.Så skal der lige skiftes træværk og pærer,og så er der endnu et apparat til kammeraten
Det korte af det lange er at mit grej på ingen måde er under afvikling.Jeg er bare ved at justere mængden af grej ind til et fornuftigt niveau
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Carlos Rodrique Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Niklasthedolphin
Bruger siden: 26 December 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad siger TCD 910 Jer Tandberg freaks?
VH
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carlos:Mindre end 400 produceret og prisen var 27.000 NKr i 1985.Noget må den jo kunne  Har du sådan een på hånden? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Carlos Rodrique Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Niklasthedolphin
Bruger siden: 26 December 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Carlos:Mindre end 400 produceret og prisen var 27.000 NKr i 1985.Noget må den jo kunne Har du sådan een på hånden? |
|
|
Jeg skulle gerne få sådan en om ca. en uge.
VH
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da utroligt man skal hjælpe jer hele tide...
sådan ser vidundert ud, nice...
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante,
Nu har jeg gang i min anden TR-200 på mine gamle B&O Beovox 1000 højtalere fra 1967, og man er jo lidt forundret over at sådan gammelt hifi spiller godt.
Det eneste problem jeg har med denne TR-200 er at på de gamle B&O ville jeg bruge loudness, men efter jeg har haft slået den fra og nu slår den til igen (angående Loudness så ved jo alle at der sidder et vippe låg under knapperne hvor loudness knappen sidder IKE. ), så taber den tit ligesom loudness og skratter lidt, jeg har ellers lige renset den indvendig og givet den noget rens så der er ingen problemer med højtaler/bas/diskant og hvad de nu hedder, men glemte Loudnes.
Bruger jeg ikke loudness så spiller den lille TR-200 perfekt, men den ville hjælpe godt på de små Beovox 1000, og jeg spiller med min beocord 9000 lige nu, og angående radio delen så er den rigtig god.
Den har godt af at blive brugt, så mit Beomaster 6000 system er sat i standby så jeg spiller nok 6 dage på den lille Tandberg.
Jeg regner med at tage låget af den Sølv super 11 iaften og støve den lidt af + give den lidt rens inden jeg skal prøve at spille med den.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 06:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carlos:Det må jeg nok sige.Du er ved at opruste med dit Tandberg  Gad vide hvad sådan en TCD910 koster? Er den iorden eller hvordan?Har den træsider?Her er et billede af en samling TCD910 og TCD911'ere
De er (selvfølgelig) i norsk eje  Og hvorfor nøjes med en enkelt?Uden at være helt sikker,så gætter jeg på at de to nederste er TCD911'ere.De har anderledes vu-metre og ingen farvede knapper.I 1985 priser,så er der for 216.000 NKr.....
Poul-Erik:Du skal nok bare trykke en del gange på den loudness-knap,så tror jeg at den efterhånden vågner op til dåd.Din TR200 har nok stået stille en tid,inden du fik den.Men du har ret,det er utroligt som den lille,gamle reciever bare spiller
Jeg skal idag prøve din TR200.Har først nu fået frigjort et sæt højttalere.Det er fa'ens til menageri,med alt det grej
Der er ved at være styr på mit grej i stuen.Nu har jeg kun to båndoptagere,en reciever,en pladespiller,en cd-afspiller og kun et sæt højttalere.Sådan skal det vist være
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante,
Jeg havde masseret loudnes knappen, det er blevet lidt bedre, men jeg kunne forestille mig at den måske de sidste 20 år eller fra den blev født har haft loudness slået til, så derfor måske det lille problem med at få den til at funke 100% igen, så jeg må lige have låget af igen engang, men med lidt + bas hjælper det også.
Når jeg nu trykker på den loudness så virker den for mig meget voldsom, der kommer godt nok noget af et løft, jeg kan nemt forestille mig at på store højtalere er den ikke god da den vil gøre mere skade end gavn.
Er der steder her i Danmark man kan få lidt pære til sådan en Sølv Super 11, eller skal man bare leve med det.
Den Sølv Super 11 blev renset iaftes, og står nu bare og er tændt uden højtalere, alså man forvarmer vel også sin bil i denne kolde tid .
Jeg har et sæt mindre Cerwin Vega CLSC 6 med en 6,5" enhed, de skal på denne 11ver idag på et tidspunkt.
Angående Cerwin Vega så er det slut for mig, jeg solgte igår mine VE-8f, for det første kunne man ikke skaffe Basenheder til mine Store AL-1000 med 15" Bas, allerede efter 7 år på markedet var det et kæmpe problem, og jeg kunne ikke få dem renoveret, det samme var det med diskanter, der var en kø i venteposition til nye diskanter så man skulle tro det var et super tilbud i bilka.
Så har man endelig fundet noget afløser basser til AL-1000, men der er ingen der ved hvordan de spiller, og så lige det vigtigste de koster Hold fast ca. 1500,- stykket, tak for det, efter at have ringet og ringet og ventet og håbet, og måske regnet med at det kunne være en god pris til os AL-1000 ejer da vi med længsel har ventet i flere år kommer der en enhed der vist nok ikke passer 100% til Cerwin vegaen og så koster sådan et sæt ca. 3000,- Nej tak.
Jeg beholder mine små CVér til der sker et eller andet med dem og så er det bare på losseren, jeg har brugt CV i ca. 13år, men den mulighed for at få renoveret eller købe nye dele til de priser er ikke ok for mig mere.
Så skal jeg have baller højtaler igen kigger jeg efter andet marked. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-Erik:De der pærer kan fås i byggemarkeder/tankstationer.De er vist mage til dem i TR200(en pære fra Sølvsuper 11 virker fint-fint i en TR200 og Huldra 10).Skru en ud af din TR200 og skriv ned,og afsted.Men det er desværre ikke gjort med friske pærer.Jeg kunne ikke selv få lys i den,som jeg skrev til dig.Aner ikke hvad der er galt.Det var grunden til at sætte pærerne over i et andet apparat.......Men musikken spiller fint alligevel  Den er som skabt for dig,Poul-Erik.Ikke noget med en loudness-knap gemt under et låg  .Niks,den har permanent loudness,har jeg ladet mig fortælle.
Iøvrigt,hvis du synes at det buldrer lidt,med loudness på din TR200,så skru lidt ned for bassen(og juster også på diskanten),og hav stadig loudness knappen trykket ind.Så virker det
Jeg har lige byttet træværk på den jeg overtog fra dig og så den jeg havde i forvejen.Og du har helt ret,venstre kanal er død......  Men den skal videre til 'Tunghør'(tidl.S.R.Vaughan) og han har en vis erfaring med at finde fejl.Han klarede(tilsyneladende) at finde fejlen på hans TR2055.Floooooot,som lægmand  Men det har også taget små 4 måneder,alt ialt.Jeg gætter på at det er en elektrolyt,vanen tro.Sjovt nok er det 9 ud af 10 gange den venstre kanal den er gal med på ældre Tandberg.......? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tante,
Hvad var det nu den hed denne side med alle Tandberg modellerne.????
Jeg tog jo låget af den Sølv super 11, og kan se at der kun sidder en stor lyt, det har jeg aldrig set før, jeg troede faktisk der skulle 2-stk i, men det kan være at der er 2 bygget i en, jeg ved det ikke, men som regel er der altid 2/4/6/8 og op, i B&O ældre sager sidder det næsten altid 3 lytter, hvorfor denne ekstra lyt.
mvh. PE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-Erik: Det er den helt uundværlige www.nrhf.no  Jeg læste lidt på hifisentralen.no om TR200.Den er ikke uden evner,bare ret overset,iflg nordmændene.Og jeg er helt enig  Tillykke med os der har sådan en!
Fra en auktion på qxl.no:
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' Ja, eller en bekendt/ven/kammerat/nørd som har det...
Rart at se det køre for dig gl. dreng...
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante :
Er det den TR200 du fik fra mig af.
Hov, jeg så ikke lige det var en fra QXL, sorry.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante,
Her er lige min TR200 i funktion på mine årgang 1967 Beovox 1000, mit B&O anlæg er i standby.
http://peecee.dk/?id=28119 __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-Erik:Flotte grejer du har.Især den der lille Tandberg  Du har godt nok en del grej derhjemme?!?! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har modtaget dette:
Jep,det er gode gamle Ulf Pilgaard  .Der er vist også nogle små reklamefilm.Dem ville jeg godt se __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nå pusset opp en SS 11 - 73. Jeg har loddet vekk loudness. Den er nå prøvd på et par moderne toveis Canton og på et par fulltoner. SS
11
spiller grått og hardt på Canton, men musikalsk og nyansert på fulltonene. På et vanlig lavt lydnivå for en stue er dette en meget behagelig radio,
når loudness er koplet vekk. Det blir for mye for den med loudness, spesielt med moderne strømkrevende høyttalere. Da presses den mere en
den bør med forvrengt lyd som følge.
Lekkert design!
|
| Til top |
|
| |