| Forfatter |
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg nu gætter det hvad får jeg så, hhhmmmm er det mon en TR200.???
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-Erik:Bingo!Hvordan gør du det??  Flot apparat,må jeg sige.Har kun lige haft strøm på.Ikke højttalere endnu.Jeg skal lige ha' min gamle TR200 hjem,før jeg begynder på noget.Min gamle 200 kommer i weekenden. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha jeg er glad for min TR200.
Der er bare ikke lyd i de venstre ht udgange  Så jeg kører A+B i højre kanal med balancen til højre ( høhø)
Hifi system 20 fungere helt fint,dejligt.
Har svært ved at aflevere dem på arbejdet...
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Det forløb du der beskriver er klassisk.For det er sådan Tandberg virker på de fleste der ellers ikke kendte til det.Jeg tror at det er en elektrolyt der er smuttet i din TR200.Det er også klassisk.Sjovt(og tankevækkende) at du alligevel er rigtig glad for din TR200  Det har jeg adskillige eksempler på,inkl mig selv  En TR200 er produceret i 1974,så den er næsten lovligt undskyldt,mht defekter.Som klart kan og skal laves.
Mashuro,fortalte sælger dig at den var lettere defekt?Du gav ham ellers 'svadaen'...... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Mashuro:Det forløb du der beskriver er klassisk.For det er sådan Tandberg virker på de fleste der ellers ikke kendte til det.Jeg tror at det er en elektrolyt der er smuttet i din TR200.Det er også klassisk.Sjovt(og tankevækkende) at du alligevel er rigtig glad for din TR200 Det har jeg adskillige eksempler på,inkl mig selv En TR200 er produceret i 1974,så den er næsten lovligt undskyldt,mht defekter.Som klart kan og skal laves.
Mashuro,fortalte sælger dig at den var lettere defekt?Du gav ham ellers 'svadaen'......  |
|
|
Nej sælger sagde at den fungerede fint, men han havde sjovt nok kun et kabel til ht og jeg tænkte sgu ikke på at skifte mellem højre og venstre kanal.
Men den skal en tur forbi Willy i Nansensgade ved lejlighed.
Ellers ingen klager
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad står en TR200 i idag ?? Jeg har en stående som jeg ikke har fået fyret op under - der er en del skrat og jeg er pt løbet tør for kontaktrens !
Den vil måske lyde godt med nogel små hornhøjtalere ? kan i huske hvormange watt den er på ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Hvad står en TR200 i idag ?? Jeg har en stående som jeg ikke har fået fyret op under - der er en del skrat og jeg er pt løbet tør for kontaktrens !
Den vil måske lyde godt med nogel små hornhøjtalere ? kan i huske hvormange watt den er på ?
|
|
|
Det er ikke meget man kan sælge dem for, jeg har haft en defekt og en 100 OK TR 200 til salg for 400,-, der var overhovedet ingen reaktion nogen steder.
så kan man få 2-300,- tror jeg ikke man skal regne med mere.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Du har gjort en meget fin handel.Betragt det som om at den pris du gav,var for højttalerne,og så fik du en defekt reciever med,oveni købet!!  De højttalere er det hele værd.Og med lidt rep på din TR200(1971-1974),så vil du opdage at du har gjort et lydmæssigt kup!
En TR200 bør ikke koste mere end 150-300.Og 300 kroner er for en der er 100% funktionsdygtig og udseende i MINT.Det er åbenbart en reciever der er rigtig mange af.Men alle entusiaster bør ha' en TR200 i reserve.Den yder ca 15 W i 8 Ohm.Og kun FM.Men den lille sag sparker mås!  Især koblet sammen med Tandberg-højttalere.Og loudness aktiveret  Meget 'fy-fy' har jeg indtryk af.
Jeg havde selv to TR200 på auktion.Den ene med tavs venstre kanal,den anden ok,dog med løse forbindelser.Men den spillede kanon  Der var ikke et eneste bud(startpris 325 kr).På tysk eBay er de lidt højere oppe pr stk.Nå,men jeg gætter på at folk ikke kender den,og dem der har Tandberg har den selv,så der er en del apparater derude.Jeg må på det varmeste anbefale en TR200 til at spille,hvis der skal rodes med 'main setup',just in case __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og bedst som man tror at nu er mit set-up som det er,så skal der pine død laves om.Jeg skal ha' frigjort et sæt højttalere.Skal til at lege med TR200 igen
Så nu er situationenen således:Huldra 10 må samme vej som TR2025(ud og videre).Har for meget der 'bare står og står'.Det er usundt.Og andre skal ha' Tandberg!!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er det næsten altid venstre kanal den er gal med?? Er det en naturlov af en slags
Mashuro skrev:
| Men den skal en tur forbi Willy i Nansensgade ved lejlighed. |
|
|
Hej Mashuro. Fortæl lidt mere. Måske det blev aktuelt for mig en dag også. Hvad kan Willy & er han rasende dyr?
Tante Berg skrev:
Så nu er situationenen således:Huldra 10 må samme vej som TR2025(ud og videre).Har for meget der 'bare står og står'.Det er usundt.Og andre skal ha' Tandberg!!!  |
|
|
Undskyld mig Hr. Tante Berg men nu er jeg da helt forvirret?? For kort tid siden lød det næsten som om at den var ved at overmande TR2075?
Æv - så skulle jeg da lige have været lidt mere tålmodig.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 06:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig Krenzler,det går ikke så stærkt her.Men jeg må erkende at selvom apparaterne alle er rigtigt fede,så kan jeg ikke holde dampen oppe på 6-7 recievere.Jeg er tvunget til at nedgradere.Jeg skal ned på at ha' et par små-modeller og så en enkelt topmodel.
Huldra 10 er meget facinerende,men forstærkermæssigt foretrækker jeg de 75 Watt som min TR2075'er leverer.Det er nødvendigt med Studio Monitor's.Og jeg kommer ikke til at mangle lyd __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken:Det er godt nok en ældre sag,den Sølvsuper 4  Jeg har et sæt Fasett'er i køkkenet,som spiller på TR2075 fra stuen.Og en Tandberg 'reiseradio' fra 1970.Så køkkenet er lydmæssigt godt dækket ind
Jeg kan ikke magte at holde liv i ca 8 recievere.Så dem der er interessante for andre,må ud og gøre gavn et andet sted. Det er ikke noget der haster,men det er den vej det går.Alternativet til at sælge dem,er at de står under sengen og 'dør'.Og det er jo ikke et ordentligt alternativ.
Nu må vi se.Nu har ham der reparerede min Huldra 10 fået tilbudet(som den første).Hvis han har rigeligt i de to apparater han allerede har,så må den på auktion. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
| Men jeg må erkende at selvom apparaterne alle er rigtigt fede,så kan jeg ikke holde dampen oppe på 6-7 recievere. |
|
|
Ja OK, det er selvfølgelig fuldt forståeligt. Det går ikke at de står & dør og så sparer du også lidt på elregningen.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal bare står i et tårn - og så have tænd sluk ure på - og så på skift spille en time i døgnet - det er 24 receivere du kan holde i gang og en del naboer!
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal TB til at skrue op for varmen - så kan jeg ikke holde dampen oppe på 6-7 recievere. Skal der så holdes åben auktion i tanteberghulen 
Først bruger tante berg mange år på at samle, og så skiller manden sig sgu af med samlingen... 
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
| Men den skal en tur forbi Willy i Nansensgade ved lejlighed. |
|
|
krenzler skrev:
Hej Mashuro. Fortæl lidt mere. Måske det blev aktuelt for mig en dag også. Hvad kan Willy & er han rasende dyr?  |
|
|
Willy eller Rør Willy som han også bliver kaldt ( gæt hvorfor  ) holder til i en kælder på Nansensgade.
Han er entusiast med stort E og kan fortælle lidt af hvert om forskellige produkter.
Hans forretning, priser og afleveringtider har været opppe og vende her på siden men kan ikke lige finde tråden.
For mit vedkommende har han hjulpet med at omkable min RB300 arm og totalrenoveret en gammel Luxman reciever jeg fik fingrene i.
Han er ikke billig men jeg er fuldt ud tilfreds med hans arbejde, så han skal også kigge nærmere på min TR200 og jeg glæder mig til at høre hans kommentar til den Tandberg kasse
Smid en pb hvis du vil have hans nr
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahaha  Det er næsten som når Fanden går i kloster  Jeg har nu ikke samlet for at samle,sådan rigtigt.Det har mest været for at høre lyden fra de forskellige serier.Og inden der træffes endelig beslutning,så skal apparaterne jo lige ind i stuen og spille på 'main set-up'.Og det har de gjort.Men valget er ikke så svært.For der SKAL vælges.Poul-Erik har de samme problemer,med apparater der bare står og 'dør'.Det vil være synd og skam,og også dumt af mig at gemme apparater under sengen.
Jeg har hørt flere Tandberg apparater siden april 2006,end jeg nogensinde havde drømt om  Det eneste apparat det ikke leverer varen,er Sølvsuper 12(den mangler loudness,men tuneren er tip-top).Men en udmærket radio til en ældre dame
Nu er det ikke sådan at jeg har mange apparater der skal ud.Lige nu er det blot to.En TR2025(er på qxl.dk) og så Huldra 10.
R-L-B:Det bliver IKKE med tænd/sluk-ur.No way
Guldtuborg:Du vil ikke kunne se forskel på det set-up som du så,da du var her.For det er det der fortsætter __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nårh ja... varmeregningen bliver bare tilsvarende højere. Men nu er den såkaldte vinter vel også ved at synge på sit sidste værs
Mashuro: Tak for info.
P.S. Hva'e Tante Berg, er du stødt på noget der er mere lokkende end en Huldra-inde...?
|
| Til top |
|
| |