Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
Carlos R:Du har set lyset og hørt lyden Tandberg er sagen!!Tillykke med grejerne.Carlos,et lille fif.Prøv at få et par Tandberg højttalere også.Jeg har de største(Studio Monitor's) og de lyder supergodt!Men jeg har også to sæt Fasett'er og de er også imponerende.For slet ikke at tale om mit lille hifi system 12.De sparker også solidt fra sig! Enhedernes stand efter 30-35 år?De er mint i alle 4 sæt.Jeg siger ikke mere......
Krenzler:Det er godt at høre at det går fremad med din Huldra 10
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
Den jeg kalder OBH er B215 der ligsom min B225 CD afspiller ligner betjeningspanelet til en microbølgeovn fra OBH - sorry - Hele B 200 serien er i det hele taget noget besværligt over over-ulogisk knaphelvede
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
krenzler skrev:
Chrombånd havde/har vist mindre støj. Metalbånd kan bedre klare at overstyres men det ønsker man vel ikke under alle omstændigheder?
Fortidens minder ulmer...
Ikke lige helt, Krentzler: De såkaldte Metal bånd har bedre signal/støjforhold end Chrome (omend kun ganske lidt bedre).
og Metalbånd har også bedre frekvensområde (går markant højere i diskanten). Til gengæld er den harmoniske forvrænging en hel del højere på Metalbånd end på traditionelle jernoxid.
Husk iøvrigt altid at bruge Bias og Equalizer på 70uS for Chrome og Metalbånd.
__________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
Jeg fik at vide fra Kinovox da de kalibrerede min B710 er at metalbånd mistede meget allerede efter et par oversplininger. Jeg bruget metalbånd når jeg ved at det er noget jeg vil gemme og har svært ved at skaffe igen.
Ellers TDK og MAxell
En ting der kan have en væsntlig indflydelse på lyden er kassetten og mekanikikken - der er en hørbar forskel og de bedre mekanismer er en fordel - (der vil typisk stå noget på båndet med præcisions et eller andet - og så lige på USiansk)
B&O fik BASF til at lave et Chrombånd som B&O var autokalibreret til
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
men skal det være revox skal det ikke være den der ligner noget fra OBH men en rigtig B710 mkII
Den findes også i en balanceret upgradet Studer version - nam nam!
Jeg undskylder for min uvidenhed. Det skal selvfølgelig være en B710 MkII. Den er ikke for børn.
Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
Man skal godt nok have gode øjne. Er det en farveblind-test?
01 - Dog Days
02 - Spring Can Really Hang You Up
03 - Oh What a Beautiful Morning
04 - Paralyzed
05 - Poinciana
06 - You Always Knew Me Better (Than I Knew Myself)
07 - Crazy Mirrors
Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
R-l-b,Krenzler,Walin og Guldtuborg.....I skal bare vide hvor jeg fryder mig over at der kom lidt liv i snakken om bånd Det er slet ikke så ringe,som flertallet tror de ved noget om.Med den rette båndoptager(Tandberg eller Revox-og kun dem), så er det muligt at blive sendt til hifi drømmeland! Jeg har flest TDK Chrome bånd og de er alle i omegnen af 20 år gamle.De har været spillet og overspillet rigtigt mange gange.Jeg har aldrig nænnet at skille mig af med dem.Og det kommer mig til gode nu Og jeg er meget overrasket over hvor godt de lyder.Også selvom jeg endnu ikke har fået købt en eneste ny rem til mine tre Tandberg-båndoptagere.Jeg er sågar begyndt at kigge lidt efter bånd når jeg er på loppemarked(de indspillede bånd).De ligger på ca 1 krone stykket Siden i lørdags har jeg hørt bånd.Og jeg NYDER det
R-l-b:Jeg kan godt huske flere Revox apparater med alt for mange knapper på.Dem skulle jeg ikke selv nyde noget af.Den båndoptager som du har smidt et billede af her,det er til gengæld en rigtig lækker sag.Men jeg har stadig til gode at høre noget som helst fra Revox Svært at forestille sig at det skulle kunne hamle op med Tandberg Men een ved ikke.......
Og så er der kommet en pakke.....jeg gætter på at der er noget Tandberg i den.Må lige ha' den åbnet
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum