| Forfatter |
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Min Huldra driller.  |
|
|
Nej, hvor nederen! Men fat mod Krenzler - nogle gange skal de vist lige spilles lidt igang, og så begynder de at køre igen  . Tror måske at tanten har haft held med noget lignende et par gange? Ellers kan man nogengange komme langt med en omgang potmeter-rens.. S.R -Min 55'er spiller forøvrigt bare derudaf lige nu  !
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om Huldra 10: Jeg er på vej ud af døren men vender stærkt tilbage senere.
Carlos Rodrique skrev:
| Til walin:.......Jeg er beæret over at du betegner den som blandt verdens bedste. Er den virkelig det? |
|
|
JA!!!  Walin kan sikkert uddybe. Jeg vil ikke høre om prisen - jeg bliver bare grøn af misundelse.
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 02 Februar 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
walin skrev:
Carlos Rodrique skrev:
Hej.
Jeg har lige fået fat i en Tandberg TP 3001A i super stand. Alt virker. Spiller godt. Tandberg er super.
VH
|
|
|
Det var lige godt pokkers! Jeg er vildt misundelig. Det er nok en af verdens 5 bedste tunere overhovedet!! . Må man spørge hvad du har måtte give for den? - med fare for at jeg bliver endnu mere misundelig.
(Håber det er OK at vi lige bryder diskussionen om DIN HT stik her )
mvh |
|
|
Synd den ikke nåede at komme med i "the shoot-out" - jeg ville gerne have set hvordan den kalrede sig op mod min Revox 760 tuner der havnede på en 8 plads __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 04:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Huldra 10 vinder mere og mere terræn.Nu har jeg cd,lp og fm på Huldra 10 og på et sæt Hifi System 12  Og det lyder sk*de-godt!!Jeg er selv plumpet i og troet at det var mine Studio Monitor's der spillede,og så pludslig opdaget at det er Hifi System 12'erne(det er fordi Hifi Systemet står på fødderne af Studio Monitor'ene  Det er altså vildt.
Den der Huldra 10 er godt nok for FED!Jeg går og bliver lidt bekymret på min TR2075'ers vegne...... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det endelig lykkedes mig at få motioneret min båndoptager(TCD310) så meget så hastigheden er helt som den skal være.Det har den været i et stykke tid.Men en aften hvor 'Tunghør' var her(tidl. S.R),mente Tunghør at båndoptageren kørte for langsomt.Noget jeg ikke ku' høre.Og det gjorde den da heller ikke.Men det gjorde at jeg efterfølgende holdt over en uges pause fra mc.Men efter en tur på loppemarked igår,kom jeg hjem med 4 mc'er og 31 lp'er.De 4 bånd var våde af morgenduggen,da det var udendøre(også selve båndet var drivende vådt).......fik dem for 1 kr stykket.Jeg tørrede dem hele dagen igår.Så satte jeg Midnight Sun -'Dansk Beat' på og det spiller bare  Båndoptageren er altså iorden,og jeg kender nu meget mere til Midnight Sun.Jeg vidste bare at det var musik for mig
Og så tror jeg at der skal optages blandede bånd idag
På et tidspunkt skal jeg prøve om Huldra 10 er i stand til at drive mine Studio Monitor's ordentligt......Hvis den kan det,så er TR2075's dage ved at være talte.Men det er lidt af et projekt at skulle sætte stik på kabler og føre kabler.......Men prøves skal det __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
| På et tidspunkt skal jeg prøve om Huldra 10 er i stand til at drive mine Studio Monitor's ordentligt......Hvis den kan det,så er TR2075's dage ved at være talte. |
|
|
Hej Tante. Jeg har en Huldra 10.  Så kan du bi-ampe & bruge én til hver kanal. Så bytter vi bare lige over.  Du ved jo hvor flot jeg synes at den 2075'er er & det ville være synd hvis den bare står og samler støv!
Spøg til side: Er du med på noget Berner spray eller hva'? Sammen med mig & tunghør for at dele forsendelsen...?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:Tak for tilbuddet med spray,men jeg er udmærket tilfreds med WD40.Så ellers mange tak.Du ved,det må jo helst ikke koste noget som helst  Sådan ka' jeg bedst li' det __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ude i et regulært misbrug.Af 'loudness'  Hører bånd lige nu.Et loppefund med Midnight Sun(Dansk Beat).Og selv på TR2075 og Studio Monitor's bliver det noget federe at høre på med loudness aktiveret.Jeg gætter på at det er et massivt slid på båndet der er årsag.Det er over 30 år gammelt,og det var gennemblødt af vand da jeg fik det.Men den fedeste musik!!  Ja,det er det som det hele drejer sig om.Musikken  Fremføringsmidlet er 100% fit for fight,så det er musik all over nu
Det kan ikke vare så længe før jeg også begynder at lege med mine to mikrofoner.Det bliver spændende __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet en 220V ledning i rumpen & jeg nyder at lytte til FM over stuealteret igen.
|
| Til top |
|
| |
Carlos Rodrique Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Niklasthedolphin
Bruger siden: 26 December 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået fat i et Tandberg produkt mere.
:-)
TCD 440A kassettemaskine.
Super stand. Spiller overraskende godt.
Troede at kassettebånd var noget der hørte fortiden til men da jeg blev demonstreret hvordan en optagelse fra en af mine bedste CD skiver tog sig ud, så hoppede jeg s'gisme på den. Den gjorde det uden at sminke eller ødelægge noget ved musikken.
Der er sådan en detalje med en låge man åbner bag hvilken man justerer azimuth på tonehovedet til båndets "fejlvinkel" ved hjælp af en tonegenerator med tænd/sluk knap bag samme låge.
Desuden kan man justere bias (seperat for hver båndtype og seperat for h/v kanal) til sit yndlingsbånd.
Den kan både hænge på væggen og stå på nogle særlige fødder der fulgte med.
Desuden kan man få fjernbetjening til den.
Jeg tror at jeg skal til at undersøge hvad der ellers måtte være af interessant Tandberg stereo.
VH
;-)
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man egentlig stadig købe tomme kvalitets-kassettebånd som f.eks. TDK fra ny af?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udvalget og de steder man kan købe Kassettebånd er mere og mere begrænsede
Jeg vil dog give Tante Berg ret i at det er forbavsende så god lyd man kan få ud af de små bånd.
Jeg har haft en masse bøvl med Tandberg 310-340 mk II da de har svært at holde hastigheden - og jeg har haf liden succes med at sende dem til rep. Men 440 var vel deres top of the tops indtil 3014 kom.
Jeg fandt en Beocord 1900 forleden i containerneren som forbavsende spiller de bånd jeg ha optaget på min revox casette uden nogen form for wow/flutter omend den ikke når helt så højt i toppen. Desværre stopper den hvergang den har spillet ca. 20 sekunder - jeg kan ikke finde ud af hvad det kan være andet end båndudløb-autostop funktionen som er for følsom .
men for at holde dette kort - STORT tillykke med den nye 440 Tante Berg !!!!!!!
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Tanten nappet Carlos Rodrique's TCD 440A???
Spøg til side: Man kan vel købe bånd på eBay?
Jeg kigger efter en TCD 440A.... Nu har jeg jo også tuner. Det bliver ligesom i de glade 80'ere hvor man sad & hørte "Hej P3" med Christian Flagstad med pegefingeren dirrende over pause-knappen!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rendyrket Mormor hygge:
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
uppps - det er sent  Jeg køber med held bånd på QXL - men metalbånd er rasende dyre og kan vist nok kun overspilles et par gange så er det slut. - MEN når bias og hvad det hedder er justeret efter et metalbånd som på min revox - så lyder det sku godt. Det meste jeg bruger er Chrome fra TDK Finder du en 440 så hav et bånd klar med klavermusiksom du ved er 100 % i orden og aflyt det på Tandbergen - er det stadig 100% Optag en CD med Klaver musik på Tandbergen og hør om det lyder ordentlig på Tandbergen og tag så båndet og tjek det på en båndoptager du ved er 100 % i orden og der skal det også lyde godt - Klavermusik er rigtig godt til at afsløre wow/Flutter hastighes variation m.m. Jeg havde en af mine Tandberg der lød godt når den fik færdige bånd ude fra men ad h... til når den selv havde optaget. Azimut kan vist også give nogle lydproblemer hvis ikke den står rigtigt Meeeeeeeeeeeeeeeen det ved du nok altsammen i forvejen  Eller har jeg ladet mig fortælle at beocord 9000 skulle være ret god
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 02:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS det fedeste ved de Tandbergmodeller er den hastighed hvormed de spoler - kæfft hvor går det stærkt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg ved nu ikke så forfærdeligt meget om kassetteafspillere. Det sluttede med en eller anden Akai ghettoblaster for at hvile i fred lige siden.
Så vidt jeg forstod dengang var netop chrom bånd at foretrække selvom at metalbånd var dyrere & havde mere headroom. Havde chrom bånd en mere ret frekvensgang måske?
Hvordan holder sådan nogle bånd sig med tiden? Hvis de nu aldrig har været pakket ud?
Hvilke var bedst? TDK SA? BASF Chrome Maxima Gold (eller hvad det nu hed)? Maxell? De var vel meget lig hinanden i kvaliteten? Jeg kan huske at jeg som ung purk var fascineret af indspilbare kassettebånd og læste med stor interesse tests af de forskellige mærker i Hi-Fi & Elektronik & lignende.
|
| Til top |
|
| |