| Forfatter |
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 06:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante, du kan da lige få et billede af lidt af det vilde.
Her er Venstre side af øøøhh Tagplade klaprer systemet. 

Her er midten af det.

Og højre side.

Det blæser simpelthen hjernen ud, hmmm det er måske derfor jeg er lidt underlig.
idag er enhederne pillet ud af sub kasserne og fronten på subkasserne er fjernet, der er nu stablet forstærkere ind der.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-Erik: Det ser da næsten helt civiliseret ud,dit lille lager oppe på loftet  Jeg vil godt tro at de højttalere vil ku' få huset til at ryste....
I mine unge dage,da jeg havde det helt store Tandberg i 3000-serien inkl monoblokkene(TPA 3009A-180 W i 8 Ohm),da skulle folk jo altid lige se at mine Trapez'er kunne puste stearinlys ud med bassen  Der var drøn på __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
daddy-ding-dong skrev:
Hej ja cool nok anlæg og du har også god musiksmag , kan se at du sidst har hørt pladen 23-10-45  |
|
|
Ja,musiksmagen fejler ikke noget,selvom jeg da har afstikkere som ikke alle bifalder.Jeg ved ikke lige hvad du mener med at jeg sidst hørte pladen 23-10-45.....?  Hvad er det for en skive?Er det Rob Zombie eller Michael Katon?Det er i hvert fald to skiver jeg har nævnt indenfor de sidste par dage __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Poul-erik
Jeg kan se højttalerne har en DLT-bullet-tweeter, den har jeg selv i rodet meget med før i tiden. Til visse former for musik lød den faktisk helt o.k., selvom det er en metal-dome som sidder i.
Hvad er det som sidder bagved bullet'en på de sorte højttalere?
Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
|
Hej Poul-erik
Jeg kan se højttalerne har en DLT-bullet-tweeter, den har jeg selv i rodet meget med før i tiden. Til visse former for musik lød den faktisk helt o.k., selvom det er en metal-dome som sidder i.
Hvad er det som sidder bagved bullet'en på de sorte højttalere?
Mvh Flemming
|
|
|
Hej flemming,
Jeg mener at kunne huske (det er jo flere år siden at det blev lavet) at det var fordi at det ikke kunne få de nye diskanter helt ind i det hul hvor de LATTERLIGE originale AL-1000 diskanter sad, så derfor skruede jeg en plade på i de originale skruehuller, og derefter skruede jeg 1202S fast i pladen.
Originale diskanter er ikke til at betale sig ud af, jeg har ødelagt flere sæt så det er slut, nu er der endelig også kommet en 15" basenhed du kan proppe i din AL-1000, da man ikke kan få renoveret den gamle, og har ikke kunnet i flere år, og som jeg mener er total dårlig service, mine AL-1000 er fra maj 97, allerede 7år efter er der problemer med at levere enheder, det kan da bare ikke passe.
Nå men nu er der alså kommet en ny 15" bas med røde kanter så den ser sej ud, og straks skulle man vel have en da min den ene er revnet, men det var kun til jeg hørte prisen, skulle regne med op til 1500,- pr. stk, alså er de et eller andet, og der er ingen der aner hvordan de lyder sammen med det andet originale AL-1000.
De diskanter lyder ikke helt dårligt, men de går for meget igennem så derfor skal jeg på et tidspunt have monteret noget Lpad så man kan justere, men det er ikke meget det bliver brugt mere.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske:Jeg ved nu at jeg har gjort et kup!!  Det er vist sjældent at man får lov til at rende med sådan et sæt(i mint) for den beskedne pris jeg har givet(selv inkl. bro-afgift=320 kr om søndagen).Det er for fedt!!Og så er de en-ejers.....  Det er lige til at få gåsehud over!Det har jeg dog jævnligt alligevel,for det er lyd der fremkalder gåsehud.Jeg er super-glad for mine Studio Monitor's.En rigtig retro-spark-røv-højttaler!!
Jeg har solgt en Tandberg spolebåndoptager(med næsten 100 bånd) til en nordmand.Han kommer i ugen her.Han var også inde og byde på mine Tandberg Studio Monitor's.Bliver spændende at høre hans mening  Men han kender den nok godt.Måske han endda har et sæt selv?
Jeg har aldrig været bedre kørende med hifi-grej end jeg er lige nu.Jeg hører musik konstant......og det er uden at underboerne er med på en lytter.Sådan,Tandberg!!
Min TR2075 bliver bare mere og mere stabil,jo mere den spiller.Det er flere dage siden at jeg var ovre og hive i bøjlerne bagpå.Elsker altså det der Tandberg........  Det har sjæl,nerve og N**SER(ikke nisser),som bare pokker!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er tåden hvis Tandberg v. NAD (om hvem der har mest)
Tante Berg er du ved at sælge dit Tandberg og gå over til NAD
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Janwa:Never!!!Hahaha....aldrig  Ikke fordi jeg har noget imod NAD eller andet grej,men det er ikke og bliver aldrig Tandberg. Så jeg står urokkeligt fast ved,at skal det lyde ordentligt,så skal det være Tandberg  Og der kommer ikke andet end Tandberg over min dørtærskel.Det er meget nemt,på den måde  En gang Tandberg,altid Tandberg.Hvad ellers....? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altsammen meget fint. Jeg havde selv en Tandberg båndoptager med gearstang i sin tid. Dejlig lyd. Der var ikke råd til model 64, men lyden var lige så god i
min, hvis nummer jeg ikke kan huske.
Men alle receivers moder hed nu ikke Tandberg, den hed Marantz model 19.
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 17 December 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
 1970-75. 4-8 Ohm-50W,16 Ohm-30W.
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget sjovt,at der kommer netop gamle Marantz-recievere ind over.For hvis ikke det havde drejet sig om Tandberg,så havde jeg nok rettet fokus mod netop Marantz.Alene på grund af udseendet.....jeg ved nemlig ikke hvordan de spiller.Men jeg har da indtryk af at de spiller rigtigt godt,når man læser auktioner over dem.Og så kan jeg godt lide den store tuning-knap  Men men men, Tandberg er det jo ikke..... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og havde du ikke slået dig på Marantz heller, var valget blevet Luxman...
Jo det var, Berg, for der er også masser af trækabinetter og store tuning knapper!
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske: Du har fat i noget vigtigt der.Træ-kabinetter,store drejeknapper,masser af kræfter og let-røven-betjening __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 18 December 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
...aaah Marengs!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tandberg har sat standarden for fed lyd,i mit liv,de sidste 20 år.Jeg har ikke selv hørt noget jeg hellere vil have end Tandberg.Eneste 'problem' ved at have Tandberg i alle led,er at jeg mister interessen for grej iøvrigt.For jeg ved at jeg ikke kan forbedre mere
Jeg kan med sindsro sige at jeg ikke har hørt et anlæg der lyder lige så godt som det der står og spiller her i stuen, hverken i en hifi-butik eller i et privat hjem.Det synes jeg siger en del,ikke mindst grejets alder taget i betragtning
Og det er aldeles 'tweaks-free'!!Og det bliver det ved med at være __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
1970-75. 4-8 Ohm-50W,16 Ohm-30W.
|
|
|
Netop. Jeg har også haft en 2245, dejlig lyd. Men som sagt, det hedder jo ikke Tandberg. __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 December 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|