| Forfatter |
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 14 August 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
full blown skrev:
|
Halløj hr blik Hej medicinmand
straks man vender ryggen til dig en uge,har du fået nyt i dit kloster !. Det ligner en spændstig lille fyr,som kan give god fart på de korte elvis ben . Ja, og det ene er skadet, måske du vil kigge på det, (hurtigt overstået, kun ca 50cm.) Bare rolig det ordnes med bandage vædet i trylledrik ,så blive du en meter højere over natten og kan kigge over dine mahler
Kanon for dig at du endelig kunne få den 280pre ind i dit system,det ser sku efterhånden rigtig fornuftigt ud. Der er kommet hul igennem, så jeg stadig selv tror det er løvn.
nyd musikken og de kolde bryg fra hækken. Hækken ??? jeg har 3 køleskabe. jamen dog så er der jo endnu mere vellyd at hente, ud med dem,så der er ren strøm til dine kære krell komponenter...hvad skal du dog også med 3 stk?,sover fruen og børnene i dem for at få ro for musikken om natten .
Jeg må vist snart hellere komme forbi til et lyt.
Mvh FB
Mvh martin VH Henrik |
|
|
|
|
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
tarup 13 skrev:
full blown skrev:
|
Halløj hr blik Hej medicinmand
straks man vender ryggen til dig en uge,har du fået nyt i dit kloster !. Det ligner en spændstig lille fyr,som kan give god fart på de korte elvis ben . Ja, og det ene er skadet, måske du vil kigge på det, (hurtigt overstået, kun ca 50cm.) Bare rolig det ordnes med bandage vædet i trylledrik ,så blive du en meter højere over natten og kan kigge over dine mahler Een meter så er jeg kun i højde med diskanten.
Kanon for dig at du endelig kunne få den 280pre ind i dit system,det ser sku efterhånden rigtig fornuftigt ud. Der er kommet hul igennem, så jeg stadig selv tror det er løvn.
nyd musikken og de kolde bryg fra hækken. Hækken ??? jeg har 3 køleskabe. jamen dog så er der jo endnu mere vellyd at hente, ud med dem,så der er ren strøm til dine kære krell komponenter...hvad skal du dog også med 3 stk?,sover fruen og børnene i dem for at få ro for musikken om natten . 1 til maden, 1 til drikkelsen og 1 til folkene på værkstedet. Fruen og børnene sover i deres seng, ellers får de med mig at bestille 
Jeg må vist snart hellere komme forbi til et lyt. Du er altid velkommen.
Mvh FB VH Henrik
Mvh martin VH Henrik |
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
@tarup 13
 Fik du nogensinde prøvet dobbelt træk?
Ellers har du noget tilgode...
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke prøvet dobb. jeg har ikke lige 30 m. ekstra kabel. Men som før skrevet, hvis der kommer mere styr på bassen, så går jeg hjemmefra 
Jeg låner nok lidt kabel og prøver, det er faktisk et billigt tweek.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 16 August 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik.
Har du overvejet, at teminere dine kabler med NO Z-plug's?
Det giver en rigtig fin mekanisk kontakt mellem terminalerne og dine kabler... Lige et lille tweak, der ikke koster det vilde, men som er ganske gavnligt for lyden.
Mvh. Rune FLEX
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke noget med man skal lodde??, det er vist ikke lige mig. Jeg syntes faktisk, der er nogen smarte terminaler jeg har, da man nemt kan skifte kabler.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
| @tarup 13
 Fik du nogensinde prøvet dobbelt træk?
Ellers har du noget tilgode...
|
|
|
Så er der monteret dobbelttræk. Så er jeg fri for at blive kølhalet af kaptajnen Det er et billigt og godt tweak.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
| Så er der monteret dobbelttræk. Hvordan lyder det så? |
|
|
tarup 13 skrev:
Så er jeg fri for at blive kølhalet af kaptajnen Det er et billigt og godt tweak. Ja, det er rigtigt!
vh. Henrik |
|
|
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|

Et par billeder af dobbelttrækket. Det er en lydmæssig gevinst, især når man har så lange kabler som jeg. Der er virkelig fat i bassen.
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tarup 13
Jeg har lige set i din profil, at du har opdateret dine Mahler med den nye diskant. Da jeg også selv overvejer dette indgreb, vil jeg gerne høre, om du kort vil beskrive dine lytteindtryk mht før/efter?
mvh
__________________ Accuphase E-460 / Accuphase DP-700 / Dynaudio Sapphire / Cardas Clear kabler / Jorma Power netkabler / 40m2 lytterum med god akustik.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej amorte
Mine Mahler er med den nye diskant. Så jeg har faktisk aldrig hørt den gamle model. Der er nogle kloge, hifivenner der siger diskanten er hurtigere, mere detaljeret og behagelig at lytte til. Jeg tror du vil opleve en forbedring, med den nye diskant.
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Jamen, det ender jo nok også med, at jeg bestiller et upgrade kit hos Vassago. Men man er jo altid lidt nervøs for at ændre på en højttaler, som man synes er fremragende i forvejen. 
mvh __________________ Accuphase E-460 / Accuphase DP-700 / Dynaudio Sapphire / Cardas Clear kabler / Jorma Power netkabler / 40m2 lytterum med god akustik.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan altid blive bedre. Det har jeg lige erfaret med mine højttalerkabler. Med VDH var alt bare perfekt. Men så prøvede jeg med dobbelttræk, for hulan det var bare godt.
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror gerne, at dobbelttræk gav en forbedring, især hvis du har lidt lange forbindelser. Jeg har ikke hørt Clearwater; mit kendskab til VdH er begrænset til The Second som jeg har haft i mange år. Det er dog på vej til en udskiftning, da jeg netop har haft Cardas Neutral Reference på prøve, og som jeg synes giver en klar forbedring hjemme hos mig . Også Neutral Ref. som højttalerkabel kunne jeg lide, men prisen......
mvh Allan
__________________ Accuphase E-460 / Accuphase DP-700 / Dynaudio Sapphire / Cardas Clear kabler / Jorma Power netkabler / 40m2 lytterum med god akustik.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
|
Det kan altid blive bedre. Det har jeg lige erfaret med mine højttalerkabler. Med VDH var alt bare perfekt. Men så prøvede jeg med dobbelttræk, for hulan det var bare godt.
vh. Henrik
|
|
|
Allo Henrik.
Kan du beskrive lidt nærmere hvad du oplevede med lyden, bare i korte træk. Jeg har nemlig lige idag bestilt, så jeg også kan lave et dobbelt træk
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
|
Jeg tror gerne, at dobbelttræk gav en forbedring, især hvis du har lidt lange forbindelser. Jeg har ikke hørt Clearwater; mit kendskab til VdH er begrænset til The Second som jeg har haft i mange år. Det er dog på vej til en udskiftning, da jeg netop har haft Cardas Neutral Reference på prøve, og som jeg synes giver en klar forbedring hjemme hos mig . Også Neutral Ref. som højttalerkabel kunne jeg lide, men prisen......
mvh Allan
|
|
|
ja den må vi desværre alle lide under før eller siden
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
tarup 13 skrev:
|
vh. Henrik
|
|
|
Allo Henrik.
Kan du beskrive lidt nærmere hvad du oplevede med lyden, bare i korte træk. Jeg har nemlig lige idag bestilt, så jeg også kan lave et dobbelt træk
MVH WRONG
|
|
|
I korte træk: Jeg er ikke supermand til at høre forskel på kabler. I mine ører er der meget mere forskel på forforstærkere og cd spillere. Men der er ingen tvivl om, at bassen ved højt niveau, er mere fast, og kontrolleret. Ved lave niveauer tror jeg mere forskellen, er meget begrænset. Men prøv det, måske oplever du en anden, og bedre lyd.
vh. Henrik
__________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der opgraderet for sidste gang. Billeder følger senere.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 04 September 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
2 x 2250
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 04 September 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
|
Så er der opgraderet for sidste gang. Billeder følger senere.
vh. Henrik
|
|
|
Hvor meget senere? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |