| Forfatter |
|
NGHNGH Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 13 August 2015 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har erfaringer (ja det er jo meget tidigt,så et ville jo egentlig være mærkeligt) med WIMP/TIDAL gennem PolitikenPlus og Tidal på Oppo'en ?
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 13 August 2015 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
NGHNGH skrev:
| Nogen der har erfaringer (ja det er jo meget tidigt,så et ville jo egentlig være mærkeligt) med WIMP/TIDAL gennem PolitikenPlus og Tidal på Oppo'en ? |
|
|
Kan ikke forestille mig, at Tidal-funktionen er anderledes, fordi man køber gennem Politken Plus - er det ikke bare noget med en voucher eller sådan noget?
Jeg har netop fået installeret den nye firmware på min BDP-105 her til aften, og det ser ud til at fungere fint. Da jeg ikke har nogen tidligere erfaringer med streaming, har jeg lidt svært ved at vurdere, om selve Tidal er OK. Som med alt anden ny software skal man jo lige vænne sig til funktionerne __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
olepro Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 13 August 2015 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er dog en ting jeg er meget skuffet over, men det har ikke noget med oppo at gøre.
Tidal supporterer ikke gapless afspilning !! Det fatter jeg ikke at de ikke har fået styr på.
Det fungerer jo med Spotify, så teknikken findes...
Dette alene gør at lyden kan være nok så hifi, men uden understøttelse for gapless afspilning får de ikke mine penge.
Så nu vil jeg se om de får styr på dette inden for de tre måneder jeg har det gratis.
|
| Til top |
|
| |
Jaby Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2014 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 18 August 2015 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik Tidal på min 105 op at køre igår, spiller perfekt.
I modsætning til pc er der ingen video inkluderet i oppo app - er der nogen der ved om dette kommer senere?
Mvh
Jaby
|
| Til top |
|
| |
olepro Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2015 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk mærkeligt, da video er oppo's force, men lad os håbe det er på vej.
Ellers kører det hos mig super stabilt, lige bortset fra at den lave pauser mellem sange der ellers skulle hænge sammen !
|
| Til top |
|
| |
Mr.Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 18 August 2015 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
olepro skrev:
Der er dog en ting jeg er meget skuffet over, men det har ikke noget med oppo at gøre.
Tidal supporterer ikke gapless afspilning !! Det fatter jeg ikke at de ikke har fået styr på.
Dette alene gør at lyden kan være nok så hifi, men uden understøttelse for gapless afspilning får de ikke mine penge.
Så nu vil jeg se om de får styr på dette inden for de tre måneder jeg har det gratis. |
|
|
Det har da i allerhøjeste grad noget at gøre med Oppo; Det er deres software (og hardware?) der ikke understøtter gapless.
Kører du fx Logitech Media Server/Squeezebox op mod Tidal, kører det bare. (Har lige tjekket med livealbummet Minimum - Maximum af Kraftwerk)
|
| Til top |
|
| |
olepro Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2015 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Andersen skrev:
olepro skrev:
Så nu vil jeg se om de får styr på dette inden for de tre måneder jeg har det gratis. |
|
|
Det har da i allerhøjeste grad noget at gøre med Oppo; Det er deres software (og hardware?) der ikke understøtter gapless.
Kører du fx Logitech Media Server/Squeezebox op mod Tidal, kører det bare. (Har lige tjekket med livealbummet Minimum - Maximum af Kraftwerk)
|
|
|
https://support.tidal.com/hc/en-us/articles/202694511-Gaples s-Playback
http://www.whathifi.com/tidal/review
|
| Til top |
|
| |
Mr.Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 18 August 2015 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får gapless afspilning med Squeezebox mod Tidal - den er god nok
|
| Til top |
|
| |
olepro Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2015 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror dig.
Det må dog i høj grad også have noget med Squeezebox at gøre, da Tidal tilsyneladende ikke officielt understøtter gapless playback endnu.
|
| Til top |
|
| |
Jaby Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2014 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 19 August 2015 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svar fra Oppo vedr tidal video
This may be something that can be added through a future release, but at the moment Tidal is for music only with our line of players.
Best Regards,
Customer Service
OPPO Digital, Inc.
2629B Terminal Blvd.
Mountain View, CA 94043
Service@oppodigital.com
Tel: 650-961-1118
Fax: 650-961-1119
|
| Til top |
|
| |
NGHNGH Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
olepro skrev:
Men lidt synd at de ikke understøtter Spotify, da udvalget af musik her er en del større.
|
|
|
Ja har det på samme måde,men har selvfølgelig overvejet TIDAL.... Opdateringen af softwaren er så vidt jeg kan se heller ikke kommet til længere end beta..... Så er det lige Chromecast2 overhaler indenom for beskedne 320 kr.... og det spiller fint :-)
De ældre modeller bliver også opdateret med muligheden....
|
| Til top |
|
| |
olepro Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu brugt Tidal et par måneder med oppoen. Det funker generelt fint, men jeg synes ikke appen er særligt god og musikudvalget er mere begrænset. Jeg har nu skiftet til Deezer som har en meget bedre app, synes jeg, og de reklamerer med at gå lossless på andre platforme end Sonos inden længe. Desværre må jeg så bruge Deezer gennem min apple boks, men der kommer stadigt tilfredsstillende lyd ud af denne også.
Alle musiktjenesternes søge funktion er desværre ikke særligt god, specielt ikke når man skal søge på klassisk musik. Og kategoriseringen af de albums man gemmer er også begrænset, da man ikke selv kan lave folders som man har lyst til. Jeg håber meget at dette er nogle ting som vil blive bedre med tiden.
|
| Til top |
|
| |