Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kina strømkabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Strømkabler har en indflydelse på lyden. Det er der slet ikke tvivl om og det er uanset setup. Kan du ikke høre forskellen er det fordi du ikke vil !
Jeg har i de første år selv haft svært ved at forstå hvordan dette ene meter strømkabel fra apparat til stikkontakt kunne gøre noget som helst ved lyden. Men siden at jeg har haft muligheden for at prøve de mere eksotiske kabler er jeg ikke det mindste i tvivl. Jeg har samme oplevelser alle andre steder. Lydbilledet vokser, mere dynamik, mere ro, mere sort baggrund. Specielt det øvre toneområde bliver mere nuanceret og finkornet.

Så Mikkel Gige træk gardinet for. Lad nogle lave en strømkabel test sammenlignet med dit lakrids snørebånd uden at du kan se hvad man monterer af strømkabel og lyt. Kan du ikke høre forskel må dit reference udstyr, strøm i huset være i en kvalitet fra en anden planet. Tvivler.....

Min oplevelse er desuden at det sagtens kan være systemafhængigt og rette matching i setuppet. Hvilket iøvrigt jo også gælder for audio kabler og ht kabler.
Som så ofte må man vurdere dem på eget setup.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel

Det er ret tydelig hvad din holdning er vedr- dette emne, alle har lov til deres egne meninger så fred være bare med det, Problemet har er at du samtidig er anmelder har på siden og kan ikke se at du skulle kunne lave en troværdig test vedr. emnet med en så tydelig fastlåst holdning, så for at rette lidt på din "hif opdragels" så opfordre jeg dig til at sende mig en PB næste gang du kommer på Århus kanten, så skal jeg sørge for at min dør står åben og du kan få en aha-oplevelse som du tydelig vis mangler.

Alle andre : at diskutere dette emne er håbløst, det er forsøgt mange gange, der har været mange ikke så heldige episoder på div. forums vedr. dette emne, tror selv der er mange parametere der spiller ind om man lige kan høre en forskæld på power kabler og derfor er der også mange udgald på oplevelsen af hvad power kabler kan gøre og ikke kan gøre, hvis alle bare som udgangspunk kunne acceptere at den forskæld kan opstå af forskellige årsager så ville tråde om dette emne være meget sjover at deltage i, entlig havde jeg ikke lyst til at skrive dette indlæg pga mine erfaringer med tråde som omhandler emnet men syntes måske der var grund til at slippe en lille bemærkning.

Forsat forhåbentlig god debat

martingl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Strømkabler har en indflydelse på lyden. Det er der slet ikke tvivl om og det er uanset setup. Kan du ikke høre forskellen er det fordi du ikke vil !

Er det nu også korrekt? Jeg ville ønske jeg kunne høre forskel...hvis tingene fremstod lækre i detaljen og lyden rent faktisk blev forbedret ville jeg købe den slags ledninger overalt i huset...det betyder ikke noget for mig økonomisk så jeg ville købe lækre kabler til badeværelset og på børneanlægene og alle andre tænkelige steder...måske ville jeg skifte ledninger på mine lampe i håb om et blødere lys...jeg kan dog ikke høre en pind forskel på strømkabler selv efter intense sammenligner på relativt dyrt udstyr hvor jeg har håbet på at kunne høre forskel...så jeg kunne få lov at købe lidt nyt legetøj...jeg har troet jeg kunnet høre forsenl men når jeg ikke kan se hvilke kabler der spiller kan jeg ikke gætte rigtigt (tænk engang)...det er nu sjovt hvordan nogle mennesker kan høre forskel (stort set altid til det bedre) hver gang de ændrer det mindste i deres setup...har de fået nye gummidutter til at "afkoble" deres i forvejen afkoblede strømforsyning el lign bliver bassen altid strammet op, det hele bliver lidt mere sort og dynamikken bliver en lille tand bedre...vi andre med mere mennskelige ører må nok (desværre) bare konstatere at vi aldrig kan genkende disse forbedre oplevelser...det er nok ikke så overraskende at jeg er 100 pct enig i Mikkel gs syn på sagen...så jeg nøjes med at grine lidt af kejserens nye klæder effekten samtidig med at jeg ærges over at jeg ikke selv kan være en del af den...
Til top Vis martingl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martingl

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Det er lidt utroligt så mange kloge hoveder der er herinde, som ved lige præcis hvad det er, jeg gør galt hele tiden. Og hvor mange af disse personer, lavede selv blindtest/trak gardinet for, da de kom hjem med deres dyre strømkabler?

Jeg har testet mange kabler, også strømkabler. Men ofte vælger jeg ikke at skrive om det, enten fordi de er urimelig dyre, eller fordi de ganske enkelt ikke gør noget bedre. Jeg har oplevet masser af strømkabler som gør noget anderledes, men aldrig til det bedre.

Der er dog undtagelser, og her handler det om jord på strømmen eller god gammeldags afskræmning af alle typer kabler. Men om der sidder det ene stik på eller det andet, om det er lavet af jomfrueligt nedfrosset kobber, belagt med lige så jomfrueligt sølv, er i denne sammenhæng fuldstændig lige gyldigt.

Og til jer der mener, at jeg ikke hører forskel, fordi at jeg har besluttet at jeg ikke vil høre forskel, så kunne jeg vende spørgsmålet mod jeg selv... hører i en positiv forskel, fordi at I har besluttet, at I vil høre forskel?

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Jeg gentager lige mig selv, hvis man for alvor vil høre en forbedring i lyden på strømsiden

så er der kun en løsning der giver et garanteret resultat der kan høres her og nu

selv af den bedre halvdel som ikke lader sig påvirke af voodoo eller nonsens, men kun hører musik uden skyklapper

skilletrafo i høj kvalitet

1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

1-0 til Mikkel vad kan denne tråd ikke blive til, jeg tror den ender som de plejer mudderkastning det er dette forum jo blivet
god til men forsat god debat. 1966
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Og til jer der mener, at jeg ikke hører forskel, fordi at jeg har besluttet at jeg ikke vil høre forskel, så
kunne jeg vende spørgsmålet mod jeg selv... hører i en positiv forskel, fordi at I har besluttet, at I vil høre forskel?

Og sådan kan man blive ved og ved i alt uendelighed. Syntes tråden kører i ring. Der er gået religion i skidtet igen, igen.

Konklusionen er som følger: I debatterer noget I ALDRIG kan blive enige om bag en skærm og et tastatur!... I stedet for at
bruge tiden bag skærmen kunne det være sjovere at have debatten derude hvor man kan teste og lytte.

Som det er nu, er det blot en krig på ord og overbevisning, uden reelt indhold og formål!

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også, at det er tid til at lukke tråden... vi kommer vist ikke videre

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes