| Forfatter |
|
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er så heldigt at mit højtakerkabel mellem min Primare i30 og Dynaudio Focus 140 er knækket.... sådan!!  Jeg skal bruge et par 5 meter lange højtalerkabler, der matcher mit udstyr Jeg kan se her på siden at der er en test af et tyndt ht-kabel... kunne det være et emne? Det skal nemlig være så tyndt som muligt. Lad os i første omgang glemme et budget og istedet se hvad der kunne matche mit udstyr...
|
| Til top |
|
| |
JK-68 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 254
|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
kommer an på økonomien :) Men chord er da et super fint kabel.
Men se lige her osse....
http://hificable.dk/produkter/15-hoejttalerkabel/188-sommerc able-sc-axos-hoejttalerkabel/
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så hellere dette hvis du dog kan få held med at få fat i sælger . Har forsøgt alt,, men forgæves
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=227856
Har nu selv kablet , men til den pris skal det bare købes. Kan da altid sælges videre
Men er den annoce en and? prisen er ihvertfald en joke
Tyndt er kablet dog ikke __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
k.s.p Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musik4life hvordan er det chord kabel på dine JBL ti5000 i forhold til kimber 12tc som du brugte før ??
Har købt et sæt JBL 250ti jubilee og skal finde nye kabler 
|
| Til top |
|
| |
k.s.p Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et sæt flatline kabler ??
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
k.s.p skrev:
|
Musik4life hvordan er det chord kabel på dine JBL ti5000 i forhold til kimber 12tc som du brugte før ??
|
|
|
se de 250Ti Jubilee er feeee . Tillykke med dem. Måske dem på ksb
kan du styre Chord Signature ht. kablet i dit rum er det klasser bedre. Det er et ekstremt dynamisk kabel! også i bunden. TC 12 er også godt specielt i bunden med det kan ikke sige sig fri for betoninger og en lidt hård spillestil. Chord Signature er i mine øjne langt mere harmonisk og dynamisk. Virkelig hul igennem. Men igen på mit setup __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
k.s.p skrev:
|
|
|
|
kan du styre Chord Signature ht. kablet i dit rum er det klasser bedre. Det er et ekstremt dynamisk kabel! også i bunden. TC 12 er også godt specielt i bunden med det kan ikke sige sig fri for betoninger og en lidt hård spillestil. Chord Signature er i mine øjne langt mere harmonisk og dynamisk. Virkelig hul igennem. Men igen på mit setup
|
|
|
Kan se du har set Oyaide AR-910 i signaturen, har du valgt at beholde det ? jeg skal altså høre det igen når det har fået lidt flere timer, har lige opdaget at det også fåes som kabel fra rulle, prisen er dog stadig usikker.
Jeg kan lige tilføje at jeg også har ejet sådan et chord signature kabel men jeg kunne altså ikke styre bunden i dette kabel, det hele bulderede bare, jeg vil tro det er et kabel der kan dele vandene, enten funger det bare eller så er det helt ustyrlig. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Music4life skrev:
k.s.p skrev:
|
|
|
|
kan du styre Chord Signature ht. kablet i dit rum er det klasser bedre. Det er et ekstremt dynamisk kabel! også i bunden. TC 12 er også godt specielt i bunden med det kan ikke sige sig fri for betoninger og en lidt hård spillestil. Chord Signature er i mine øjne langt mere harmonisk og dynamisk. Virkelig hul igennem. Men igen på mit setup
|
|
|
Kan se du har set Oyaide AR-910 i signaturen, har du valgt at beholde det ? jeg skal altså høre det igen når det har fået lidt flere timer, har lige opdaget at det også fåes som kabel fra rulle, prisen er dog stadig usikker.
Jeg kan lige tilføje at jeg også har ejet sådan et chord signature kabel men jeg kunne altså ikke styre bunden i dette kabel, det hele bulderede bare, jeg vil tro det er et kabel der kan dele vandene, enten funger det bare eller så er det helt ustyrlig.
|
|
|
Ja det er næsten købt. Synes at det et konge kabel. . At det kan købes på rulle lyder da interessant
Ja Chord Signature leverer et hug og punch i bunden af en anden verden. Magter dit rum og ht outputtet får du en ultra stram bas som siger SMOK i mellemgulvet. Resten af frekvensområdet er i min optik noget der er lækkert ubetonet med virkelig hul igennem og en dejlig luftig sprød top og mellemtone. Men enig kunne godt forestille mig at det kapitulerede i dit rum Dan __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Kabler, kabler og atter kabler, tjah. Lyden gider jeg ikke kommentere på mere end at jeg gang på gang vender tilbage til dette kabel uanset hvad jeg ellers køber. Teflar 2 fra LC-audio. Det er billigt ca.80kr mtr. er tyndt og let at integrere langs fodlisterne og rimelig pænt. Det spiller selvfølgelig bedre end det dyreste Nordost, det dyreste Jorma og alle andre kabler i øvrigt. Man kan høre Roger waters bedstemor rende og pusle i baggrunden på Amused to death. Så køb du blot det... . Jeg ved ikke, men skal det være tyndt kunne det være et godt bud.
|
| Til top |
|
| |
sold Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Maj 2012 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Så hellere dette hvis du dog kan få held med at få fat i sælger . Har forsøgt alt,, men forgæves
Har nu selv kablet , men til den pris skal det bare købes. Kan da altid sælges videre
Tyndt er kablet dog ikke
|
|
|
Det er heller ikke 5 meter 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2012 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
sold skrev:
Music4life skrev:
|
Tyndt er kablet dog ikke
|
|
|
Det er heller ikke 5 meter 
|
|
|
Nååå nej, det er da også rigtigt
Hvem siger dog at man ikke kan vende stuen på hovedet og korte kablerne lidt ned
Glem det, kablerne skulle være tynde så her har mit forslag ingen interesse. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 28 August 2012 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg faktisk handlet.... Atlas Hyper 3.0. Ganske tilfreds.... men jeg skal til at bore store huller i mit murtsens hifi-rack, hvilket jeg havde håbet at undgå ved at spørge til et tyndt kabel, men jeg fik dette Atlas så billigt at jeg må igang med boremaskinen. Men ham jeg købte det af havde vist et overdrevet forbrug af cigarer... HOLD KÆ... det stinker!!!  Er der ikke nogen af jeres koner/kærester/mødre der har et godt råd til hvordan man fjerner sådan en lugt??
|
| Til top |
|
| |
k.s.p Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2012 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
k.s.p skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Nej det er ikke det sæt på ksb, jeg havde en annonce i for et stykke tid siden, fik et smukt par højttalere, de er kæmpe store, og til min store overraskelse sagde min kæreste, nej hvor er de flotte, jeg har en dejlig kæreste
Her ikke fundet den rigtige forstærker endnu, derfor heller ikke det rigtige højttalerkabel, men det er jo med at suge til sig af andres erfaringer
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2012 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
k.s.p skrev:
Music4life skrev:
k.s.p skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Nej det er ikke det sæt på ksb, jeg havde en annonce i for et stykke tid siden, fik et smukt par højttalere, de er kæmpe store, og til min store overraskelse sagde min kæreste, nej hvor er de flotte, jeg har en dejlig kæreste
Her ikke fundet den rigtige forstærker endnu, derfor heller ikke det rigtige højttalerkabel, men det er jo med at suge til sig af andres erfaringer
|
|
|
Havde du ikke en Bladelius Thor på et tidspunkt? og en Freja for den sags skyld på et sæt Avance sig. 8 ?. Lidt af et stilskifte på ht siden ligesom her. Men det spiller bare monster fedt
Sørg for at finde en forstærker med nogle store n****r med musikalsk lyd __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
k.s.p Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2012 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej jeg har ikke haft bladelius thor eller noget af det andet
Jeg havde et sæt audiovector M3 super med elektronisk delefilter til.
Har prøvet et par forstærkere, blandt andet vincent 993 og et 7 *100w lexicon effekttrin.
Vincent havde kræfterne, men passede ikke lydmæssigt, lexicom lød super på dem men havde ikke kræfterne når der blev skruet lidt op
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 28 August 2012 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Så fik jeg faktisk handlet.... Atlas Hyper 3.0. Ganske tilfreds.... men jeg skal til at bore store huller i mit murtsens hifi-rack, hvilket jeg havde håbet at undgå ved at spørge til et tyndt kabel, men jeg fik dette Atlas så billigt at jeg må igang med boremaskinen.
Men ham jeg købte det af havde vist et overdrevet forbrug af cigarer... HOLD KÆ... det stinker!!! 
Er der ikke nogen af jeres koner/kærester/mødre der har et godt råd til hvordan man fjerner sådan en lugt?? 
|
|
|
prøv at tørre det af i eddike __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 28 August 2012 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Standart solidcore installations kabel af mærke NKT eller ligene, så er du godt kørende.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Ja Chord Signature leverer et hug og punch i bunden af en anden verden. Magter dit rum og ht
outputtet får du en ultra stram bas som siger SMOK i mellemgulvet. Resten af frekvensområdet er i min optik noget der er
lækkert ubetonet med virkelig hul igennem og en dejlig luftig sprød top og mellemtone. |
|
|
Hej Music4life
Jeg er også på jagt efter et nyt kabel.
Jeg køre med en Plinus SA-103 og et par Neeper ht... som jeg læser dit indlæg har chord ikke tendens til at være lyst i
toppen? Det har jeg ikke behov for i denne opsætning
Jeg vil antage at jeg godt kan styre bassen, har et godt rum og veldæmpet rum, desuden er der godt med strøm i min amp
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Salmiakspiritus fjerner nikotin.... Prøv det.
Og husk altid at prøve på et lille stykke først. ;-)
Go dag
Klaus
|
| Til top |
|
| |