Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 19:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Lang liggetid - for høj pris? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
e-type
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

På et tidspunkt blev der af administrator opfordret til IKKE at indrykke og manipulere sine annoncer op i brugtsektionen. Hr.
Gige der er brug for en opstramning for hold da op, hvor vi flere gange om ugens skal se de samme højttalere og forstærkere
der har været til salg i måneder.
Er der slet ingen sælgere der kan se parallelen til andre markeder - det man vil sælge, har kun den værdi som købere reelt vil
betale. Ligesom på huse, så burde sælger huske, at jo længere liggetid, jo mere "træt" bliver annoncen. Også selvom man
prøver få den til at se ny ud.

Så venligst, lad nu være med at ødelægge KSB med de samme annoncer for de samme produkter til de samme priser.
Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Du forudsætter, at markedet har stabile/uændrede præferencer, hvilket ikke altid er tilfældet. Timing er en af de væsentligste faktorer, og som sælger
forsøger man selvsagt at gøre opmærksom på sit produkt i forhold til efterspørgselen. Så jo oftere, man gør opmærksom på sit produkt, jo større er
muligheden for (i hvert fald i teorien) at ramme efterspørgselskurven, når den er på sit højeste. Og da der ikke er omkostninger (andet end tid)
forbundet ved at annoncere på KSB, så kan jeg da godt forstå, at sælger forsøger at optimere sine salgsmuligheder. At et givet produkt til en given
pris ikke er solgt inden for kort tid, er jo ikke ensbetydende med, at produktet på sigt ikke kan sælges til prisen.

Jeg har svært ved at se, hvordan en genindrykning med mindst en uges mellemrum af nogle få annoncer ligefrem kan ødelægge KSB, men mit
ignoreringsgen af den slags har nok bare vokset sig (for?) stort
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Enig
Man kunne også få mistanke, og det er kun mistanke, at varer bliver solgt for en pris og på et tidspunkt kommer samme vare til salg igen , gerne et par tusinder over hvad man selv har givet, men det er selvfølgelig markedet, og sælger der bestemmer hvad varen er værd

Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da mene at der er en liggetid, som ikke nødvendigvis er ens for alle varegrupper.
Det må så medføre genindrykning af en given vare indtil den er solgt.

Jeg har godt lagt mærke til, at der er nogle få som genindrykker flere gange med kort mellemrum, sikkert for at være på side1, men det er jo mod retningslinjerne.

For mit eget vedkomne, har jeg da ting som først bliver sat til salg, derefter til bytte, og senere ændrer jeg byttekriterierne, da jeg har fået en ny bacille der skal behandles :-)

Det giver jo 3 annoncer for den samme ting.
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Det er ikke et brud på retningslinjerne for KSB at genindrykke en annonce, når det blot sker med mindst syv dages mellemrum. Det er i hvert fald
sådan, jeg forstår retningslinjerne. Jeg har ikke bemærket, om der skulle være annoncører, der (på det seneste) har brudt retningslinjerne, men er
det tilfældet, så må moderator jo sanktionere for at sikre så lige vilkår for alle som muligt.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Nemlig... så længe at det kun sker med 7 dages mellemrum, så strider det ikke mod retningslinjerne.

Og hvis der ikke skal mere til at genere, end en genindrykket annonce, så har man da vist et meget godt liv 

I øvrigt er der en lille sladrehank i Køb, Salg & Bytte, hvis man mener, at en annonce strider mod retningslinjerne, eller på anden måde er "suspekt".

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Hvis der kun findes én køber til mit produkt på KSB, så kan det godt tage lang tid før vedkommende ser min annonce
Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har lagt mærke til en krejler på ksb. Som hele tiden skriver at sælger for en ven nu er det så 5 år vedkommende har gjordt det ! Ser ham
stadigvæk på ksb med det samme kommetar og så er han tilmed p***e dyr. Så sidst han havde genindtrykket ( sine) wiisdom audio hter han må
satme have mange venner ? Jeg mistænker ham for at købe billigt ind og sælge det til en dyr pris. Havde en dialog om et dvt bytte til et forstærker
sæt han havde. Han ville give mig en latterlig pris på mine ting jeg sagde at han. Må have spist søm. For så kunne han jo derefter sælge det langt
dyrer derefter. En anden ting er dem der har gamle mark levinson grej der minimum er 22 år gamle og vil have gud ved hvor meget de vil have for
deres gamle l**t.

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ærlig talt ikke se der er noget galt i at købe billigt for at sælge dyrere. Købmandsskab er vel ok. Man kan jo bare
lade være med at købe det....

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

obli
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Den rigtige pris på en vare er nu engang den pris som køber vil give, høj eller lav!
Hvor sælger har sine ting fra og hvem man eventuelt skulle sælge dem for er underordnet, så længe varerne er lovligt fremskaffet.

syddk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2005
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Ak ja... Jeg bruger gerne søgefunktionen når jeg mangler noget bestemt.

Jeg ser ingen problem med købmandsskab... Man bestemmer jo selv om man vil slå til. Der er jo også andre markeder man kan krydschecke priserne med.

I øvrigt synes jeg det er fint at der skal gå 7 dage mellem genindrykning. Gad nok vide om det samme kriterie gælder på tilbudsavisen her på siden? Altså forhandler annoncerne?? Jeg synes nemlig ofte jeg ser de samme ting til de samme priser med få dages mellemrum
Til top Vis syddk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syddk

Hamster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ikke forsvare nogen, men jeg går ud fra, at forhandlerne betaler for deres annoncer. Det gør brugerne ikke på KSB.
Til top Vis Hamster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamster

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Hej
Jeg har lagt mærke til en krejler på ksb. Som hele tiden skriver at sælger for en ven nu er det så 5 år
vedkommende har gjordt det ! Ser ham
stadigvæk på ksb med det samme kommetar og så er han tilmed p***e dyr. Så sidst han havde genindtrykket (
sine) wiisdom audio hter han må
satme have mange venner ? Jeg mistænker ham for at købe billigt ind og sælge det til en dyr pris. Havde en dialog
om et dvt bytte til et forstærker
sæt han havde. Han ville give mig en latterlig pris på mine ting jeg sagde at han. Må have spist søm. For så kunne
han jo derefter sælge det langt
dyrer derefter. En anden ting er dem der har gamle mark levinson grej der minimum er 22 år gamle og vil have
gud ved hvor meget de vil have for
deres gamle l**t.

Jeg har en idé om hvem det er du hænger ud på OFFENTLIGT forum. Synes du selv at det er OK at blive hængt ud
uden beviser for det ene eller andet. Det er altså mange år siden gabestokken blev forbudt

Hvis det er den samme vi tænker på, så er han fuldstændig reel. Meget flink endda.

Men ja, jeg synes da også det er irriterende når nogle rykker ting ind hver anden og tredje dag...
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

syddk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2005
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hamster skrev:

Jeg skal ikke forsvare nogen, men jeg går ud fra, at forhandlerne betaler for deres annoncer. Det gør brugerne ikke på KSB.

Jo jo... Men jeg bliver ikke mere eller mindre frustreret som læser - altså om det er en betalt gentagelse eller en gratis ...
Til top Vis syddk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syddk

obli
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Jeg synes absolut, at det er en god ide at tilbyde annoncørerne at deres annoncer kører i loop. Men drop endelig det samme for de private.

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:

Jeg har lagt mærke til en krejler på ksb. Som hele tiden skriver at sælger for en ven nu er det så 5 år vedkommende
har gjordt det ! Ser ham
stadigvæk på ksb med det samme kommetar og så er han tilmed p***e dyr. Så sidst han havde genindtrykket ( sine)
wiisdom audio hter han må
satme have mange venner ? Jeg mistænker ham for at købe billigt ind og sælge det til en dyr pris. Havde en dialog om
et dvt bytte til et forstærker
sæt han havde. Han ville give mig en latterlig pris på mine ting jeg sagde at han. Må have spist søm. For så kunne han
jo derefter sælge det langt
dyrer derefter. En anden ting er dem der har gamle mark levinson grej der minimum er 22 år gamle og vil have gud
ved hvor meget de vil have for
deres gamle l**t.

Det kan da godt være at han er en krejler, men det er jo ikke forbudt.

Ja, han er til den dyre side, men det er der såmænd RIGTIGT mange der er. Og ligesom andre forsøger han sikkert at
tjene en skilling på det - der er også set fritidsbutikker uden rigtig butik der er dyrere end andre rigtige butikker, men
hvis folk vil købe, så må de jo om det.

Der er såmænd også forhandlere der ikke vil give en bare halvvejs fornuftig pris for ting, og det er fordi de enten er
nødt til eller bare gerne vil tjene penge - sådan er det bare.

Gammelt ML er mange penge værd fordi det både er godt kram og populært. Det er det samme som at en Nissan ikke
er meget værd når den er gammel, hvor en Mercedes af samme årgang sagtens kan koste rigtigt mange penge - fordi
den er holdbar, fordi den er lækker, fordi der er stil over den.

Og så kan jeg i hans annoncer ikke se én eneste reference til at det er et salg for en ven...

Snup en tudekiks og nyd at det snart er forår, i stedet for at sidde derhjemme og forsure din egen tilværelse.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang

Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Ja, der er nogen der krejler (Den Danske Ordbog "driftig handelsmand der opkøber og videresælger ting"), og nej,
det er der absolut intet forbudt eller lyssky i, det hedder købmandsskab!

At det ligefrem kan frustrere nogen at se de samme annoncer flere gange med jævne mellemrum, forstår jeg
ikke. Man har dog flere valgmuligheder: Enten kan man bruge søgefunktionen, hvis der er noget specielt man er efter,
ellers kan man helt lade være med at kigge, hvis det generer øjnene
Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman

slyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Marts 2014 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg synes der er et stort problem i at når nogle gerne vil købe en ting, til en hvis pris, når den så bliver tilbudt på KSB så kan de kun tilbyde ca det halve som man udbyder til.

Slyd
Til top Vis slyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slyd

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Sendt: 07 Marts 2014 kl. 05:00 | IP-adresse registreret  

efterklang skrev:
Sonic skrev:

Jeg har lagt mærke til en krejler på ksb. Som hele tiden skriver at sælger for en ven nu er det så 5 år vedkommende
har gjordt det ! Ser ham
stadigvæk på ksb med det samme kommetar og så er han tilmed p***e dyr. Så sidst han havde genindtrykket ( sine)
wiisdom audio hter han må
satme have mange venner ? Jeg mistænker ham for at købe billigt ind og sælge det til en dyr pris. Havde en dialog om
et dvt bytte til et forstærker
sæt han havde. Han ville give mig en latterlig pris på mine ting jeg sagde at han. Må have spist søm. For så kunne han
jo derefter sælge det langt
dyrer derefter. En anden ting er dem der har gamle mark levinson grej der minimum er 22 år gamle og vil have gud
ved hvor meget de vil have for
deres gamle l**t.

Det kan da godt være at han er en krejler, men det er jo ikke forbudt.

Ja, han er til den dyre side, men det er der såmænd RIGTIGT mange der er. Og ligesom andre forsøger han sikkert at
tjene en skilling på det - der er også set fritidsbutikker uden rigtig butik der er dyrere end andre rigtige butikker, men
hvis folk vil købe, så må de jo om det.

Der er såmænd også forhandlere der ikke vil give en bare halvvejs fornuftig pris for ting, og det er fordi de enten er
nødt til eller bare gerne vil tjene penge - sådan er det bare.

Gammelt ML er mange penge værd fordi det både er godt kram og populært. Det er det samme som at en Nissan ikke
er meget værd når den er gammel, hvor en Mercedes af samme årgang sagtens kan koste rigtigt mange penge - fordi
den er holdbar, fordi den er lækker, fordi der er stil over den.

Og så kan jeg i hans annoncer ikke se én eneste reference til at det er et salg for en ven...

Snup en tudekiks og nyd at det snart er forår, i stedet for at sidde derhjemme og forsure din egen tilværelse.

Hej har ikke behov for en tude kiks overlever skam fint og er skam i fint humør.

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Marts 2014 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

slyd skrev:
HejJeg synes der er et stort problem i at når nogle gerne vil købe en ting, til en hvis pris, når den så
bliver tilbudt på KSB så kan de kun tilbyde ca det halve som man udbyder til.Slyd

Det prøver man ofte, ja - så er det bare at sige nej hvis ikke man vil sælge, eller hvis man synes det er under lavmålet,
så svarer man ikke.

Oftest er det sådan at sælger forsøger at sælge højt, køber forsøger at købe lavt, og måske kan man nå hinanden et
sted der imellem. Jeg bryder mig heller ikke om at sætter man noget til salg til 1.200 kr. så får man budt 800, mens
hvis man havde sat prisen til 800 så ville samme person byde 600. Det er desværre ikke et spørgsmål om hvad man
synes er en fair handel, det er et spørgsmål om at få rabat så man kan prale med det nede på bodegaen.

Men sådan er livet. Den kloge vil forsøge at narre den mindre kloge, og for at nogen kan have en fortjeneste er der
nogen der må have et tab. Sådan er det bare.

Sælg til den pris du synes er rigtig, undgå at lade dig presse alt for meget. Der er nogle der lever for at gøre en god
handel, og det skal man kunne tackle.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum