| Forfatter |
|
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 07 Januar 2013 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 07 Januar 2013 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv Supra skinnen og er godt tilfreds. Jeg har dog ikke så meget at sammenligne med andet end den "alm" strømskinne af god kvalitet, som den afløste. Årsagen til, at jeg ikke kan høre forskel kan måske skyldes, at jeg har jordbindelse på alle stik, i hele lejligheden. Du kan med fordel også kigge på skinner fra Knürr. De ser også ud til at være i god kvalitet og kan fåes med og uden filter. De forhandles bl.a. af elfa: Link
|
| Til top |
|
| |
morten8620 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 08 Januar 2013 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
. __________________ morten
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 08 Januar 2013 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
James Rabundus Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 08 Januar 2013 kl. 06:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
. __________________ Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4930
|
| Sendt: 08 Januar 2013 kl. 07:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilbage til emnet som er: Strømskinner med og uden filter!
(Et par uvedkommende indlæg om støvsugning er slettet)
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 08 Januar 2013 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kender til noget seriøs dokumentation og måledata, for hvordan en sådan strømskinne med filter kan forbedre evt støj fra et apparat, både hvad angår SMPS og støj i begge retninger. Jeg forstår godt den grundlæggende teori bag hvordan man filtrere f.eks højfrekvent støj fra en forsyninglinine. Men behøver det koste 20K for en speciel 50hz power sinusgenerator? Men det ville være rart med nogle før/efter data, som tydeligt viser en forbedring på f.eks en cd-afspiller der før sendte støj baglæns. Og er de filtre der allerede sidder i mange strømforsyninger virkelig så dårlige at der skal ekstra eksterne filtre til? På Furutech's hjemmeside demonstrere de et powerkabel med forbundet skærm. Som jeg forstår det, så skal en skærm i et kabel være forbundet i mindst den ene ende for at have nogen praktisk funktion. Men i hvilken ende er det og vil det kræve deres strømskinne for at fungere, samt undgå groundloops: http://www.youtube.com/watch?v=2HmvNJhM5UE&feature=playe r_embedded
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2013 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sold Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Maj 2012 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 12 Januar 2013 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
| Til top |
|
| |
Mulan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 12 Januar 2013 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med mindre du har brum eller andre problemer med nettet ville jeg ungå filter, har selv tilgode at høre det gør noget godt ved
lyden.
Har du mulighed for det så er en af de bedste måder jeg selv har oplevet, at få lavet en gruppe kun til dit hifi, dette giver i mine
øjne/øre meget mere end nogen strømskinne jeg har hørt.
Men ellers har de en rigtig fin aluskinne til ca. 299 med jord i bauhause som er en ganske fin strømskinne.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 12 Januar 2013 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulan skrev:
Med mindre du har brum eller andre problemer med nettet ville jeg ungå filter, har selv tilgode at høre det
gør noget godt ved lyden.
|
|
|
Systems And Magic Blacknoise Mainsfilter virker uden de negative effekter som bla. dynamikbegrænsning. Så det kan altså
lade sig gøre at få et filter der virker.
Ellers vil jeg give dig ret i at en separat gruppe til anlægget er noget der virkelig rykker __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
jukuluff Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 12 Januar 2013 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med en separat gruppe, er at man ikke har nogen sikkerhed, hvis resultatet ikke bliver godt.
Et filter kan man altid sælge videre. Og ens investering bliver heller ikke påvirket hvis man vælger at flytte.
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 12 Januar 2013 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke meget ved at bygge et hus, hvis ikke fundamentet er i orden først!!
Start med at få lavet et seperat gruppe til anlæget. Dernæst kan man begynde at spekulere i strømskinner. Hvis ikke installationen til anlæget er iorden først, er det vel lidt omsonst at invistere i tusindkroner dyre kabler og fordelere.
Om det skal være med eller uden filter, tror jeg er en smags sag. Jeg har kun prøvet et enkelt filter, og synes ikke at kunne hente noget lydmæssigt den vej. En god solid strømskinne fortrådet invendigt med kraftige forbindelser må være at foretrække. Min egen er en DIY aluskinne med 5 stk furutech rhodium schuko udtag. Fortrådet invendig med 2,5mm2 nkt ledning.
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2013 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Mulan skrev:
Med mindre du har brum eller andre problemer med nettet ville jeg ungå filter, har selv tilgode at høre det gør noget godt ved lyden.
|
|
|
Systems And Magic Blacknoise Mainsfilter virker uden de negative effekter som bla. dynamikbegrænsning. Så det kan altså lade sig gøre at få et filter der virker.
Ellers vil jeg give dig ret i at en separat gruppe til anlægget er noget der virkelig rykker  |
|
|
Vi er ved, at bygge nyt og der bliver også lavet en separat gruppe til anlægget her Om det sy giver noget eller ej kan næste være ligemeget, det koster jo ikke noget i det store regnestykke.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 14 Januar 2013 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jukuluff skrev:
Problemet med en separat gruppe, er at man ikke har nogen sikkerhed, hvis resultatet ikke bliver godt.Et filter kan man altid
sælge videre. Og ens investering bliver heller ikke påvirket hvis man vælger at flytte. |
|
|
Der er ikke meget at snakke om her. Det bliver bedre med separat gruppe til hifi!
Are you in it for the music...eller hva'?
Niels
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville gå efter Furutech TP60! Jeg har den ikke selv og har ikke hørt den. Men det der tiltaler mig ved den er, at den har stjerne kobling, dvs. at de forskellige apparater ikke ser hinanden som normalt, fordi de alle får strøm først.
Et filter til at rense strømmen ville jeg ikke bruge til effektforstærkere mm.
I vores klub, Storkøbenhavns hi-fi klub, har vi en strømskinne, hvor selve filteretdelen blev fjernet for lydens skyld.
Til cd afspillere og Blue-ray bruger jeg selv Duelund strømspole, bygget af Duelund, og de virker fortræffeligt. Jeg vil sige, at det er et must at have, og man kender ikke kvaliten af sin cd afspiller, hvis man ikke har sådan en spole, fordi der sendes så meget skidt og møg ud på nettet, der påvirker de andre apparater. CD afspilleren bliver meget mere analog.
Man kan ikke sige at en Silvan skinne er ligeså god. Jeg syntes at det er forbløffende, hvormeget alting betyder omkring strøm og lyd. Har selv lige skiftet en skod billig Ikea fordeler til en trekantet en i bakelit. Hvilken lydændring til det bedre. Meget bedre dynamik samt rum. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
troelsfilm Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun anbefale xindak - de virker uden nogen form for begrænsninger imho.
Der er en anmeldelse her på siden af strømkabler - power to the people , tror jeg den hedder. De tester et produkt fra Mictor, som netop er en xindak
1000' godt nok den tidligere version uden voltmeter, men identisk indeni.
Har haft 2 stk 1000 samtidigt og var meget tilfredse med dem.
De går brugt herinde for ca 1300- 1800kr - og jeg har kun pæne ord til overs for dem
Og grunden til at jeg ikke har dem længere, er at jeg faldt over en 2000'er
Mvh
Troels
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden I nu bruger for mange penge på det så se lige hvad man bruger i felten. Har selv overvejet Furman, her er forskellige
modeller:
http://www.dj-udstyr.dk/produkter/3576-power-management/
De er langt billigere sååååå og i værste fald ku' jo være de dur' __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 19 Januar 2013 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|