| Forfatter |
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det også er med separat jordspyd, er det sgu billigt, René! En god investering!!!
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden vej man kan gå er at låne udstyr til korrekt udmåling af den elektriske fase på dine apparater, og herefter få tilpasset strømkabler og strømskinne hertil. Det giver rigtig meget. Og så elvfølgelig jordspydet. Mig bekendt er der kun én leverandør der udlåner udstyret til korrekt fasebestemmelse, og det er Swoboda Audio i Tyskland. Han laver også selv virkelig gode strømkabler baseret på hollandske Siltech. I det hele taget kan du hos Swoboda få mange gode tips til at optimere dit anlægs ydelse.
http://www.swobodaaudio.de/index1.php
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Hej
Start med at få lave en gruppe for sig selv til dit anlæg med en god jord..
|
|
|
det er nemlig rigtigt jensen, dette er ret vigtigt.....nu er jeg ikke sådan kabelrytter, selv om jeg har en del dyre, eller ret dyre kabler....men powerkabler i 30kkr klasse....tror sku ikke på det, simpelthen.....det behøver de slet ikke koste, for at være ok.....men ok hvis du vil betale forhandleren at han kører 10cylindret audi.........så go for it!!!!
velkommen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et forslag til en prisvenlig strømskinne er denne
http://www.multikoeb.dk/stikdaaser-87/brennenstuhl-stikdaase -med-jord-6-udtag-med-jord-3-meter-sort-alu-p73099
Ville have lavet et link, men det virker som vinden blæser her på H4A...
Den kan evt. forsynes med 4 meter Supra LoRad som liiige skulle kunne knibes i.
Disse T3 er rigtig RIGTIG
gode!!!
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare giv mig de 30.000, så skal jeg nok komme med nogle strømkabler til dig!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er Synergistic Research Hologram A eller D, kan du bare komme her med dem. Så får du 30.000 og et STORT smil!
__________________ Ordentligt HiFi skal ikke måles i Watt - Det skal måles på Richterskalaen!!!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hewi Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det en joke det her ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det er meget normalt her på siden...
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
|
En anden vej man kan gå er at låne udstyr til korrekt udmåling af den elektriske fase på dine apparater, og herefter få tilpasset strømkabler og strømskinne hertil. Det giver rigtig meget. Og så elvfølgelig jordspydet. Mig bekendt er der kun én leverandør der udlåner udstyret til korrekt fasebestemmelse, og det er Swoboda Audio i Tyskland. Han laver også selv virkelig gode strømkabler baseret på hollandske Siltech. I det hele taget kan du hos Swoboda få mange gode tips til at optimere dit anlægs ydelse.
|
|
|
Øhhh, korrekt fase kan da afdækkes med en El-fix polsøger til en slik. Og i øvrigt nemt at lytte sig til ved afprøvning. Det kræver ingen specifik kabeludvikling, bare et par mærker på kablerne så man kan huske det når man bytter rundt __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb dig fattig i strømkabler, det er det bedste!
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
Batman skrev:
|
|
|
|
Øhhh, korrekt fase kan da afdækkes med en El-fix polsøger til en slik. Og i øvrigt nemt at lytte sig til ved afprøvning. Det kræver ingen specifik kabeludvikling, bare et par mærker på kablerne så man kan huske det når man bytter rundt
|
|
|
Ja, gid det var så enkelt.
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
mbull skrev:
Batman skrev:
|
|
|
|
Øhhh, korrekt fase kan da afdækkes med en El-fix polsøger til en slik. Og i øvrigt nemt at lytte sig til ved afprøvning. Det kræver ingen specifik kabeludvikling, bare et par mærker på kablerne så man kan huske det når man bytter rundt
|
|
|
Ja, gid det var så enkelt.
|
|
|
Det er det når talen går på korrekt fasning af apparater 
De enkelte producenters særlige argumenter er altid en fornøjelse af læse, men uanset påståede årsager, så har jeg som tidligere skrevet faldet over et par stykker hvor det virker selv om teorierne lyder småsuspekte __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4931
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld mig, men hvor er det langt ude, at ville bruge 30.000,- på strømkabler til sit setup... uanset pris. Dette er ikke møntet på trådstarter, men er et generelt udtryk for undren... 
Har man så mange penge, der brænder hul i lommen, så burde man give dem til velgørenhed i stedet! 
Men der bliver også i tråden svaret, at en separat gruppe med jord kan gøre en hel del. Læg hertil nogle fornuftige skærmede kabler, og stadig er der kun brugt 10-15% af budgettet.
Så meget kan man altså ikke hente mere på kabler af nedfrosset jomfrueligt kobber, samlet af nonner i et kloster. Slet ikke når det kun er til strøm...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil jo så gå den modsatte vej ifht Mikkel...
Hvis man på et setup til et 6-cifret beløb ikke kan høre forskel på netkabler, burde man have købt en ny bil istedet for og høre
musikken på den radio, der sidder i bilen!
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være et udlån fra forskellige forhandlere som må afgøre hvad du skal have.
Det er jo så en individuel vurdering hvad der er bedst på dit setup. Lad være med at høre på andre og deres fordomme om strømkabler men brug din egen dømmekraft. Der er forskel på strømkabler og mener at du sagtens kan opnå en upgrade i dit system på strømsiden.
Et godt sted at starte er hos de firmaer som har et godt ry for at have styr på strømmen. Shunyata kunne være et sted at starte. Er sikker på at Artsound ville låne dig en stak slanger og en strømskinne for at teste om 30k er givet godt ud. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 24 November 2012 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det absurd, at folk ikke bare kan komme med et svar til mandens spørgsmål, eller blande sig udenom!
Forestil jer et rejseforum: "Jeg har 30K til et cruise, men hvor skal min kone og jeg på cruise henne?"
Hvorefter den ene bedrevidende type efter den anden skriver "Tag aldrig på cruise, det er spild af penge, byg en tømmerflåde
selv og brug resten af pengene på minigolf og royal pilsner"....
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |