Forfatter |
|
Jobe Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 13 April 2014 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har i en længere periode hørt mine LP'er på en USB pladespiller via fjernsynet, da det var den nemmeste måde, hvorpå jeg kunne komme til at høre nogle af min fars gamle LP'er, som jeg har arvet... Men jeg vil gerne prøve at tilnærme mig den lyd, som jeg svagt kan huske fra de go'e gamle dage med et rimeligt setup, problemet er bare, at jeg ikke har nogen ide om, hvad godt er (og hvad der kan lade sig gøre)! Jeg har f.eks. kigget på denne pladespiller. da jeg godt kan li' designet: http://www.hifiklubben.dk/Products/pro-ject-rpm-1-3-genie-pl adespiller-62728/ og forforstærkeren model E83R herfra: http://www.audio-classic.dk/index.php/forforstaerkere.html Og så er jeg ikke nået længere, jeg er stadig i gang med at spare op, men er ved at være nået dertil, hvor projektet "Fars Lyd" skal søsættes, men ved ikke om setupet holder (eller hvilke højtalere, eller brugt Vs. nyt osv osv)... Håber der er en kyndig person, som gerne vil guide mig videre herfra! På forhånd tak
|
Til top |
|
|
Jobe Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2014 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS.
Et link til nogle gode hjemmesider, der behandler ovenstående, vil også være en stor hjælp
Fortsat go' søndag
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4856
|
Sendt: 13 April 2014 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart er det nogle fine produkter, du har valgt ud. Og til en pris, der er til at betale.
Indtil videre har du kan fundet selve "lydkilden", men skal også finde en god integreret forstærker og et par gode højtalere. Så har du vellyd!
Hvis du går efter noget i samme prisklasse, så er du godt i gang. Men du må selv ud og bruge ørerne Gå evt. ind et sted eller tre, hvor de har Genie'en stående, og hør hvordan de vil præsentere den, og med hvilket udstyr. Tag dine egne plader med!
Og hvis du synes det lyder godt, så er det godt!
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 13 April 2014 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et godt sted at starte:
Ellers brug søgefunktionen her på sitet .. der er stadigt enkelte tråde tilbage med fin info - God læsning __________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 13 April 2014 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
antager du skal have et komplet setup med alt ? og god lyd koster ikke specielt meget på brugtmarkedet.
Det klart letteste er at købe en brugt rega planar 2 og en lidt ældre integreret forstærker med indbygget riaa og smide dem
på et af de ufatteligt mange gode sæt højttalere der findes på brugtmarkedet til rimelige penge.
nogle ting der gør det lettere for folk at komme med forslag:
'
Budget
hvor stort rum det skal spille i
musik præferencer
vil du have en rørforforstærker og en effekt seperat ? eller var det bare en tilfældig mulighed du lige faldt over ?
|
Til top |
|
|
Jobe Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2014 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar og henvisninger (det vil jeg kigge på i aften)...
Det er et komplet setup med alt, som jeg skal have investeret i... brugt Vs. nyt spiller ikke den store rolle (er ret overbevist
om, at jeg vil købe højtalerne brugte f.eks.). Samlet set har jeg sparet små 10.000kr sammen, rummet er/ bliver et lille
værelse/ Kontor, musik præferencer 70'erne omkring Bob Dylan, Tom Waits, Rolling Stones, men også grunge (ja, må vel
betegnes som bred musiksmag), men hovedsagelig 70'erne  ... Hvad angår rørforstærker, så er det udelukkende min fars
lovprisninger fra dengang, jeg ved ikke engang hvad en effekt er/ gør...
Håber det hjalp lidt!?
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 13 April 2014 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
en forforstærker er en måde at samle ens signalkilder på, cd, pladespiller osv, effekten er hvad der driver højttalerne, man
kan få dem seperat eller samlet i en.
http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-vincent/id-10051912 20/ den der er feks et fint bud på en integreret forstærker
http://www.dba.dk/effektforstaerker-myryad-ma/id-1006961715/ og de to der er et fint bud på et seperat sæt
af højttalere ville jeg gå efter nogle der er til den varme side med meget dynamik, især grunge kan hurtigt blive kedeligt at
lytte til på neutrale højttalere samtidig skal de passe ind i et lille rum
Vienna Acoustics Haydn Grand med et par standere ville likely være værd at overveje.
myryad sættet med vienna haydn vil være til at få sammen med en pladespiller riaa og kabler for dit budget og vil absolut
være et kompetent setup, men husk det bare er noget jeg kan lide, lyd er subjektivt så kom ud og lyt
|
Til top |
|
|