Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Ht-fod/skrivebord? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2013 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har nogen små dali zensor 1 som spiller fint selv om der ikke er så meget bas (desværre) men det er heller ikke bass i
luv you højtaler .

De er placeret på mit skrivebord og er ikke vinklet som dali anbefaler hvor diskanten bliver lidt mere diskret, mindre
fremtrædende når de ikke vinkles, der er 4 ishockey puck lignede gummi afkoblings fødder til hifi, fra audioquest (ikke Q
feet, det er nogen af de første de lavede mindst 15 år gamle) en flise oven på og så det typiske skumfødder som kan vinkle
højtaleren op eller ned der ofte fås til ca 100-150kr pr sæt.

Fødderne skal helst være ca 20 cm høje.

Jeg har fundet dem her som skulle være rigtig gode

IsoAcoustic

Atacama Audio SL 200 er meget
dyre da de koster det samme som 400mm versionen trods det der naturligt nok ikke er så meget materiale, desuden skal
der nok nogen af de der små metal plader man bruger for at skåne et gulv mod de spidse spikes og skal der bruges noget
imellem højtaleren og top pladen så koster det også, så ialt med fragt er det langt over 1000kr

Det jeg har kan være virker, men kønt,professionelt at se på er det ikke, desuden vil jeg gerne have hævet højtalerne lidt
mere så de kommer op i den rigtige lytte højde, forstiller mig 20 cm. Har det sidste ca 1½ år haft behov for en rigtig god
højtaler stander til mit skrivebord,computer..... så i næsten månede eller maj skal jeg have købt nogen stander.

Hvad vil i anbefale mig at kigge på, det skal helst koste under 1000kr, ca 20 cm høje og kunne sendes til danmark så frem
der ikke er nogen der sælger den i danmark.

PS: Lad være med at anbefale mig at lave nogen selv for det har jeg ikke evnerne,materialet og pladsen til.

Atacama Audio Duo 6 koster ikke ret meget og kunne den
fås i en ca 20 cm høj udgave med lille bundplade, så burde den ikke koste mere end max 500kr samlignet med de 649 kr for
60 cm versionen,som ville være perfekt, men det fås ikke.
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 24 Marts 2013 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Hvis blot man ønsker, at vinkle højttalerne på bordet opad, kan man bruge de farvede kiler tømrene bruger og putte dem under forkanten på højttalerne Man kan afkorte dem, så de ikke rager så langt frem.

freitag
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Marts 2013 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Dynaudio SF1

Dynaudio Contour 3.0
Nordost Frey HT
Nordost Heimdall Norse XLR
Synology DS212j (WAV) CAT7+
Til top Vis freitag's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af freitag

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Marts 2013 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Hvis blot man ønsker, at vinkle højttalerne på bordet opad, kan man bruge de farvede kiler tømrene
bruger og putte dem under forkanten på højttalerne Man kan afkorte dem, så de ikke rager så langt frem.

Har skumfødder fra 4sound Supreme som gør
at jeg kan vinkle dem op eller nedad, men mine dalier er ikke vinkelt ind mod lytte positionen(dali anbefaler ikke at vinkle
dem), så jeg føler ikke behov for at vinkle den op eller nedad, kun at placere dem lidt højere på nogen stander som
IsoAcoustic, der også skulle kunne afkoble lyden fra det højtalerne står på, som skulle gi bedre lyd som demonstreret i denne
video IsoAcoustics
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

OleDP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Marts 2013 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har gjort det på den billige måde - Fundet 2 sorte keramik vaser i en møbelforretning. De er 19 cm høje. Jeg har sat filt
dubber nederst og gummifødder øverst. De passer fint til mine Dali Royal menuet II.

Samlet pris : 100 kr

Mvh Ole

Til top Vis OleDP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleDP

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes