Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 16:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: METZ Puros 32 LCD TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 December 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Metz LCD-tv er tysk topkvalitet ned i mindste detalje. Du får indbygget DVB-T og DVB-C tuner til digital-tv via både antenne og kabel, og du får unikke muligheder for at tilpasse alle funktioner til både dit og familiens behov.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1436&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 December 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Jamen er det ikke fantastisk.
Så er Metz tilbage i HiFi Klubben.

Husker tydeligt for nogle år tilbage hvor de havde deres Billedrørs TV´er som der Simpelthen havde det bedste billede på markedet.

Bliver spændende at se om de kan forsætte det glimrende billede på deres LCD´er

Dog er det synd at HiFi Klubben ikke forhandler plasma. Fordi Metz Plasma TV 42 HD ser bestemt spændende ud.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 07 December 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Skulle lige til at skrive det samme ...Det er godt nok længe siden, jeg har set Metz herhjemme - sikke en overraskelse. Hvorfor var det nu lige, HFK tog det ud af deres sortiment i sin tid?

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 December 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Rygter jeg har hørt siger at da man i sin tid havde CRT TV'er som Metz og Thomson var det hele super. Men da de nye fladskærme så kom, smed hifi klubben alt for porten og startede på en frisk med at kigge på de producenter der lavede fladskærme, og dermed valgte de, de bedste. Der kom hverken thomson eller Metz med.

Men Metz har åbentbart lavet en overhaling!

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Nu hvor du nævner Thomson, så er det da ikke lang tid siden, de havde det med i programmet?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 December 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Rygter jeg har hørt siger at da man i sin tid havde CRT TV'er som Metz og Thomson var det hele super. Men da de nye fladskærme så kom, smed hifi klubben alt for porten og startede på en frisk med at kigge på de producenter der lavede fladskærme, og dermed valgte de, de bedste. Der kom hverken thomson eller Metz med.

Men Metz har åbentbart lavet en overhaling!

Der er kommet og gået meget gennem tiden - sådan er den naturlige udvikling jo

Udvalget er baseret på tildels kendte modeller, og så apparater fra andre producenter som man ikke nødvendigvis ser andre steder - her kommer Metz så igen sammen med udvalgte modeller fra Sharp og NAD.

Og jo - Metz har udviklet sig markant. Man kan altid diskutere hvad der er bedst - sådan er det jo med denne herlige hobby - men den nye Metz er absolut lovende. Er man tech-freak skal man prøve at hoppe ind i menuen - så bliver det ikke vildere indstillingsmæssigt 

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 07 December 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Jamen er det ikke fantastisk.
Så er Metz tilbage i HiFi Klubben.

Husker tydeligt for nogle år tilbage hvor de havde deres Billedrørs TV´er som der Simpelthen havde det bedste billede på markedet.

Bliver spændende at se om de kan forsætte det glimrende billede på deres LCD´er

Dog er det synd at HiFi Klubben ikke forhandler plasma. Fordi Metz Plasma TV 42 HD ser bestemt spændende ud.

HFK forhandler skam også plasma - hoved-området er på LCD-delen, da det er her salget rykker (tildels pga. markant lavere priser end på plasma), og derfor har man valgt ikke at "promovere" plasma. Det er Hitachi og Samsung der er en fast del af sortimentet - Hitachi´erne er at finde i en del af butikkerne.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 December 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

OK fair nok! Men syntes det er godt at Metz er tilbage. Skal helt sikkert snart ned og se på sådan et. (dog uden at købe)

Hvordan kommer priserne til at ligge? de er vel ikke helt billige?

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 December 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Dette TV ser virkelig interessant ud. Har selv tidligere haft et Metz Atlantis, og sjældet har jeg set så godt et billede. Kan kun håbe at dette også kommer til at gælde for deres fremtidige fladsskærms tv.

Både DVB-C og DVB-T tunere med indbyggede kortlæsere gør kun denne model endnu mere spændende.

Prisen bliver givetvis også høj, men skal da helt sikkert ned og se på det.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Tror den bliver noget dyr. 32" Talio og Milos fåes i skrivende stund til omkring 2400-3000€ i Tyskland. Mon ikke Puros kommer op omkring de 20k-25k herhjemme? 

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 December 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er grimt.

Fladskærme køber man vel lidt pga. udseende og dér synes jeg det Metz lader meget tilbage.

Men kan være at det performer ;)

Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
Til top Vis LarsOhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsOhl

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 December 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Kan se på klubbens hjemmeside at prisen er: 14.999. Det satme da okay hvis billedekvaliteten er i høj klasse.

Mon man lige skulle kigge forbi klubben i morgen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 08 December 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Ja spændende at se Metz tilbage...

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

15k er bestemt en konkurrencedygtig pris. Frygtede lige det værste. Nogen som ved noget om de andre modeller, Milos og Talio?

Husk lige at komme med en tilbagemelding, efter I har set skærmen

jbhe
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben (Produkt- og indkøbsafd.)

Bruger siden: 14 August 2004
Sendt: 09 December 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Bare lige for at adskille rygter og gisninger fra fakta om hvorfor Metz i sin tid forsvandt og nu er tilbage.

Hi-Fi Klubben solgte Metz i omkring ti år og det sluttede i efteråret 2002 meget udramatisk. Den eneste årsag til at samarbejdet stoppede var at Metz på det tidspunkt ikke længere havde de produkter vi havde brug for.

Hi-Fi Klubben valgte at satse 100% på fladskærme og totalt droppe billedrør, på et tidspunkt lidt før den øvrige branche fik den samme ide. Metz er i deres udvilking meget drevet af det tyske marked, der typisk på tv er lidt mere konservativt end det danske. Metz havde derfor på daværende tidspunkt ikke en eneste fladskærm i sortiment. Det er i sagens natur svært at opretholde samarbejde med en leverandør der ikke har nogen varer man ønsker at købe og det blev aftalt at stoppe, men samtidigt at holde kontakten ved lige.

I mellemtiden er tiden gået og Metz har også fået stillet deres produktion om til LCD og fået udvilket et par i min opfattelse fremragende tv. Ligesom i tidligere tider produceres de helt fra grunden i Tyskland og hele kabinettet produceres endda også in-house. Panelet hentes udefra (naturligvis) og leveres pt af LG-Philips.

Vi har haft en dialog løbende, men i de sidste par måneder er den blevet mere konkret. Vi har derfor besluttet at tiden er moden til igen at kunne præsentere Metz tv i vores butikker.

De første tv landede fra Tyskland i går fredag d.8 og begynder at blive sendt ud i landet fra mandag. Der skulle derfor være Metz tv klar i udstilling iløbet af den kommende uge.

Med hensyn til Talio og Milos modellerne som der også har været spurgt på, så er det også noget vi kigger på. De er dog ikke nært forestående da der er er par forskellige ting der lige skal falde på plads først.

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 December 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Ok man kan godt se at de er nye med fladskærme.......designet er gammeldags

Ligner meget en tyndere udgave af de gamle billedrørs tv.......altså samme plastik osv.

Hvis det skal sælge godt skal billedkvaliteten være bedre end de de nuværende bedste lcd tv.

Og eftersom de bruger paneler fra Philips og LG bliver kvaliteten vel på niveau med disse mærkers fladskærme.

Men kan være der er andre der har anden smag end mig.......men mine tænder løber ihvertfald ikke i vand 

Så hellere et Philips 9731 til ca. samme pris.

Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
Til top Vis LarsOhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsOhl

Isildur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 December 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

LarsOhl skrev:

Har det tv indbygget DVB-C tuner?

hvis det virker i Metzen så er det et meget interessant tv, grundet færrere kasser under TVet og færrere fjernbetjeninger

Til top Vis Isildur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Isildur

Johnn Y
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har været så dristig at købe Metz tv'et og jeg kan kun anbefale det på det varmeste. Det bedste billede jeg har kunnet finde på markedet. Designet kan man diskutere, men jeg synes det er flot og enkelt. Jeg har kabel TV gennem Stofa og Metz Puros' indbyggede DVB-C tuner havde ingen problemer med at finde free-to-air kanalerne (DR, TV2, DR2 + en børnekanal ved navn JETIX). Så jeg går ud fra at den ikke vil have problemer med StofaXtra med  "det digital spejl", da det blot kræver et kort som TV'et også har indbygget. Dog skal man have et CA kortlæser modul, har jeg ladet mig fortælle i Hifi klubben. Men alt i alt, synes jeg det er et super fedt tv som fuldt ud lever op til mine forventninger om et højkvalitets TV.
Til top Vis Johnn Y's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johnn Y Besøg Johnn Y's Websted

jart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Citér:

Hvis det skal sælge godt skal billedkvaliteten være bedre end de de nuværende bedste lcd tv.

Og eftersom de bruger paneler fra Philips og LG bliver kvaliteten vel på niveau med disse mærkers fladskærme.

Men kan være der er andre der har anden smag end mig.......men mine tænder løber ihvertfald ikke i vand 

Ikke LG og Philips, men LG.Philips  Det er ét firma, ikke to.

For lige at slå det fast; Philips bruger ikke LG.Philips S-IPS paneler i deres topmodeller. De bruger paneler fra Sharp. LG bruger i så vid udstrækning S-IPS paneler, men der findes undtagelser.

Til top Vis jart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jart

radar80
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 August 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Har selv et Metz Atlantis CRT 16:9 og det står hamrende godt (stadigvæk på 11 år)

Og nu går jeg og lurer på den kommende "Metz Talio 37 HD" blandt andet pga. denne info om Pyros, jeg regner med at Talio kommer med samme feature:

"Via den digitale DVI-indgang kan du som noget helt usædvanligt også sætte Pyros 32 op til 1:1 pixelmapping ved enhver opløsning - også de ”skæve” som f.eks. 720 linjer. Hvis du har et digitalt indgangssignal - f.eks. fra din pc - kan du derved opnå en helt ren digital signalvej, uden om de kvalitetsforringende scaling- og de-interlacing processer"

Og da jeg netop har en HTPC med FloppyDTV (Parabol modtager (DVB-S og DVB-S2 HD)) virker det som det rigtige valg.

Og en anden ting er Menu'en i Metz er bare for fed, du kan customize alt.

Til top Vis radar80's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af radar80

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes