| Forfatter |
|
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 17 Januar 2016 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super! __________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
mh67 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 17 Januar 2016 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt tankevækkende, at dac og div. får flere toslink indgange , og færre coax indgange, nu
de skulle være så ringe. Man burde test med en elpære. Med toslink, vil der nok være mindre lys.
Og ja, det er gas(sjov). Men er lidt træt, af at læse hvor dårligt toslink er.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2016 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi det er billigt og nemt at implementere.
Hvorfor er du træt af det? Hvis det fungerer for dig, så er det jo godt.
Her er det skrottet, men jeg er også ret pernitten, hvad mit anlæg angår, eller rettere min anlæg er - du vil også kunne høre forskellen, her.
Men vi har ALLE forskellige anlæg og ikke mindst forskellige rum.
Hvis man vil bruge det, så er glas, som Pedersen har valgt, bedre.
__________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
Pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 17 Januar 2016 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er i tvivl om jeg på mit beskedne anlæg ville kunne høre forskel på en Node 1 med toslink og en Node 2 med coax.
Jeg skiftede fra Sonos connect me coax til Noden og syntes at noden var bedst.
Men ved jo intet før begge dele er prøvet. Og Noden ligger stadig fint prismæssigt for mig ift de andre streamere der er blevet nævnt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Januar 2016 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et rigtig godt spørgsmål!
Men heldigvis er der vist mulighed for 14 dages returret - og hvis du ikke har et Canare LV-77s, kan du låne et af mig (dog ikke her og nu - skal have
bestilt nogle kortere).
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 17 Januar 2016 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgenstjerne skrev:
I min verden er Toslink en stor akilleshæl.
Jeg kan bestemt heller ikke anbefale Mac eller pc til din fine Rega.
Så nemmeste bud vil være en Node 2, hvis du er glad for den, evt. med en opgradering fra SMPS (hvis den har sådan én) til liniær
reguleret
forsyning.
Eller hvis du vil længere op ad stigen (og prisen), kunne være en Auraliti PK-90 minimal computer. |
|
|
Hvorfor vil du ikke bruge pc eller mac?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2016 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et kompleks spørgsmål. Men jeg skal forsøge at svare på det.
Jeg har vel i noget der ligner 10 år arbejdet med PC til afspilning. I starten var det meget simpelt og der var ikke mange optimerings programmer tilgængeligt, ikke som det er i dag. Derfor havde jeg også længe, en CD afspiller stående som basis linie. En basis PC ud af boksen, så at sige, laver en hel del "ved siden af" dvs. skærm, harddisk, drev, kort og et væld af programmer og processer der er i gang sideløbende med musikafvikling. Det er selvfølgelig INTET problem for en PC, musikafvikling er ikke tungt arbejde. Men især de sidste år opdagede jeg, at jo flere af disse sideløbende processer der blev lukket ned imens der var musikafspilning, jo bedre resultat fik jeg. Især de sidste par år hvor det nuværende anlæg, som er særdeles omskiftelig i forhold til forskelle, var det en åbenbaring. Til sidst var PC'en så minimaliseret, at adgang til den under afvikling af musik, ikke var muligt. Og resultatet var sådan set glimrende. Og var faktisk på vej til 2 pc system, hvor den en styrede den andens "bare bone" musik afvikling!
Så min konklusion var enkel, jo mindre PC jo bedre resultat. Det og sammenholdt med uendelige mange justeringsmuligheder og programvalg på et anlæg der er ekstremt responsivt, tog jeg den beslutning, at et system der er optimeret til musikafspilning fra starten og kun det, måtte være bedre og ikke mindst bedre for min indre perfektionist. Nåja så har jeg ikke nævnt SMPS og en masse interne regulatorer. Mac? Jeg har jævnligt lyttet til Mac (ikke på mit eget system) men det jeg har hørt, ville ikke kunne tilfredsstille mig. Jeg indrømmer gerne, at jeg nok også er biased af at være opfostret på PC. Men der er dog en ting mere, der gør at jeg fravalgte dem, så vidt jeg kan forstå, kan man ikke få lov til at rode i baggrunden på en Mac, det er for mig et no go. Og jeg ville, i dag, stadig vælge en CD spiller frem for en ikke "pimpet" PC/Mac - bortset fra det praktiske. __________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
Pedersen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2016 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg i gang med at rippe mine CD'er. Jeg har både en pc og jeg har en MacBook. Hvad er bedst at bruge når der skal rippes? Hvilket program
skal bruges? Jeg er ikke den største tekniknørd, så det var gerne skæres ud i pap
Morgenstjerne, den PK 90 du nævner - Kan den også streame musiktjenester?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2016 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, så vidt jeg ved, kan Auraliti PK90 ikke streame musiktjenester.
Jeg ripper på PC.
Jeg bruger dBPoweramp, som ikke er gratis, men ret nemt.
Der er EAC (Exact Audio Copy) som vist er ret populært, måske ikke helt så nemt som dBpoweramp, men gratis.
Jeg ripper altid i "Lossless Uncompressed".
|
| Til top |
|
| |
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1138
|
| Sendt: 27 Januar 2016 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modsat Morgenstjernen er jeg til Mac. Det kører bare, uden opdateringer og andet vrøvl. Men en Imac, eller tilsvarrende, med et
godt program til din musik (Det koster noget + 500 kr.) Og evt. med musik på seperat drev i AIFF format, er du lige så godt
kørende som med en cdafspiller til + 12-15000 kr. De musik programmer der er seriøse, lukker selv ned for andre sideløbende
programmer og afspiller kun fra ram. Så mindst 8, gerne mere af dem! Ellers ved jeg ikke en skid om det....det kører bare og er en
daglig fornøjelse at lytte til! Men...jeg har heller ikke en cdafspiller til + 15 kg....
|
| Til top |
|
| |
Pedersen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2016 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak gutter. Jeg tænker også på om der er forskel på programmernes kvalitet. Det skal være lossless self.
Hvis det bliver macbook'en tænker jeg itunes ALAC, hvor filerne flyttes på USB stik og så ind i rumpen på min Bluesound Node.
Men er programmerne bedre til pc .
Er FLAC bedre?
Er der forskel på det drev man bruger til at rippe med?
Eller er jeg bare ved at blive skør?
|
| Til top |
|
| |
famoest Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 27 Januar 2016 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg ville tjekke Meridians Sooloos system ud, det har en fantastisk brugerflade, og alle album man lytter til fra Tidal kan ligges ind således at der ikke
er forskel at se om du vælger en rippet cd eller streamer, desuden arbejder Tidal målrettet på at streame i MQA kvalitet, det tror jeg på er fremtidens
lydformat. En god løsning kunne være at finde en brugt MC200, den har plads til ca. 2500 rippede cd'er og endnu flere når du ligger dem ned fra
Tidal. Desuden er det muligt at tilslutte en pc med HD skærm så brugeroplevelsen bliver helt fantastisk. Desuden skal du have en tablet til Remote af
systemet. Jeg har også prøvet at køre med Mac, også med et godt resultat, dog er der noget mere arbejde med at vedligeholde systemet.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1138
|
| Sendt: 28 Januar 2016 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg ikke helt stiv i den der Bluenote-ting? Er der en DAC i den eller er det bare for det trådløse signal, til/fra andre enheder?
Apple lossless er et komprimeret format, lyden skulle være bedre i AIFF. Det syntes jeg tiværtifald. Jeg kører Imac over i DAC over i
forforstærker. Jeg bruger Audirvana, gav et godt boost i kvaliteten. Har en Audioquest Jitterbug på usb-kalbet fra Macén.....rigtigt
godt! Der findes andre audioprogrammer til Mac, ex. Pure music, og til at starte med Vox, der koste meget lidt og er ret simpelt.
Audirvana har en app til styring gennem Ipad....nice....
jeg bruger et Samsung drev til rip, gennem iTunes . Tror ikke der er meget at hente her? Optimalt bruger du kan din computer til
musik og fjerner andre forstyrrende elementer. Om pc kan gøre det bedre, ved jeg ikke. Det her er ret nyt for mig også. En god
DAC er alt afgørende.
Prøv det evt. af på din Mac med appen Vox, eller bare iTunes, hvis du lægger dine musik filer på en disk/usbnøgle, kan det hele vel
flyttes til pc, hvis det er det du ønsker?
Link til video jeg har smidt op under "Hifi film":
https://www.youtube.com/watch?v=oOrjQXyqZvw
|
| Til top |
|
| |
Pedersen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2016 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info vedr AIFF. Det er wav filer det bliver til. Fylder lidt mere men det er okay. Så holder mig til Macbook'en. Dog ser det program lækkert ud,
som du referere til, morgenstjerne.
Meridians løsning ser også fin ud, tak for den, famoest!
Det var ellers meningen at jeg ville opsige mit Tidal Hifi, og kun køre med egen samling. Det bliver ikke til noget, nyder friheden med streaming trods
alt.
Så det bliver lækkerierne som ikke er på Tidal samt de IKKE remasterede cd'er der kommer på USB pind ind i måsen på Bluesound noden som går via
et glas-toslink ind i min Rega Dac.
Hav en skøn fredag min herrer 🍺
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Januar 2016 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fornuftigt valg med wav filer. Jeg har valgt nogenlunde det samme, bare lagt i en Flac kontainer, for nemhedens skyld.
Nu kan du jo også køre nogle sammenligninger! __________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 29 Januar 2016 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pedersen skrev:
Jeg får ikke cd afspiller igen, tror jeg. Jeg har ikke megen teknisk indsigt, derfor spørger jeg jer.
Hvordan får man den bedste lyd med streaming / digitalt? Jeg kører pt tidal over min bluesound node til min Rega dac.
Så et rip af mine cd'er - men er det bedst at :
Have musikken på min Mac og så USB ind i Rega dac?
Have musikken på en Nas
Have musikken på en ekstern dac og så koble den til min bluesound?
Nogle nævner noget med Mac mini
Eller.....? Det skal køres digitalt, men hvad lyder bedst ? |
|
|
Mac mini / kablet løsning ( USB ) ALT musik i REN WAV !! ....
|
| Til top |
|
| |
Pedersen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2016 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal laves sammenligninger, indeed
Frankie, er det Mac mini direkte ind i Rega dac med USB kabel og så kan man styre det via en ipad eller iphone ??
|
| Til top |
|
| |