Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: PurePower hos VassagoHiFi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Audiofile verden over ved, at batterdrift er den reneste, ægte strømkilde for deres systemer. Det er den standard alle power conditionere bør bedømmes efter.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1677&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hvad skal man bruge af PurePower udstyr for at tilkoble forstærker, signal kilde og evt. DAC? Skal man have den store model? Kan man sammenligne PurePower produkter med Exact Power?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Du kan bruge model 1050 og 700.

Eller 1050 samt External også omvendt.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Nogen der har lagt ører til disse produkter?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Hvad skal man bruge af PurePower udstyr for at tilkoble forstærker, signal kilde og evt. DAC? Skal man have den store model? Kan man sammenligne PurePower produkter med Exact Power?

Hvad du skal bruge afhænger jo primært af, hvor meget effekt du har brug for, men hvis det er under 1050W kontinuerligt, så er en 1050'er vel passende 

Kan den sammenlignes med en Exact Power? Hmmm... Både ja, og nej...

JA, forstået på den måde, at de begge er aktive enheder. Altså ikke ''bare'' et passivt filter som de fleste andre strøm dimser.

NEJ, fordi PurePower og Exact Power bruger vidt forskellig teknologier:

Exact Power korrigerer netspændingen. Lad os eks sige, at netspændingen er faldet til 225V så ''spædes der op'' til 230V. Hvis eks der kommer en spændings ''spids'' = forvrængning på netspændingen, så trækker Exacten denne fra... Alt sammen foregår ''real time'' og direkte på netspændingen. Og den gør det godt, jeg har selv haft Exact i flere år!

PurePower derimod konverterer netspændingen til en DC spænding, som lagres i de interne batterier. Fra DC spændingen genskabes en ny 230C AC spænding, der forsyner dine apparater. Der er således INGEN direkte forbindelse mellem den 230V spænding, der kommer ind i strøm dimsen, og den spænding, som kommer ud af den, hvilket må siges at være en overlegen teknologi.

En anden fordel ved teknologien er, at der via batterierne er lagret et gevaldigt strøm reservoir i enheden. Det betyder, at den i praksis kan levere mere peak strøm, end du i de fleste situationer kan trække fra nettet. Alt andet lige giver det bedre dynamik, også selvom du bruger store strømstærke effektforstærkere... Sådan en Pure Power skulle altså slet, slet ikke være en ''dynamik dræber'' som tilfældet er med de fleste passive strøm dimser...

Som sagt har jeg selv haft Exact Power i et par år og synes den enhed er fantastisk, men pålidelige rygter -og diverse anmeldelser- siger samstemmende, at PurePower via deres kompromisløse teknologi er kommet endnu længere, også lydmæssigt!

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Nogen der har lagt ører til disse produkter?

Jeg har lige kontaktet en hifi geek jeg kender i USA og har forhørt mig om Pure Power, i forhold til Exact Power (som jeg kender fra mit eget system)... Se mit forrige indlæg for svaret ''from over there''...

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Spændende!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Men er der ikke noget med, at disse strømbasser ikke er beregnet til PWM forstærkere?

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Men er der ikke noget med, at disse strømbasser ikke er beregnet til PWM forstærkere?

Øhhh, hvorfor skulle de ikke være dét?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
AM-E skrev:

Fordi PWM forstærkere som minimum er 90% strøm-effektive? Jeg mener bare at have læst det et sted.

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
TRX850 skrev:
AM-E skrev:

Fordi PWM forstærkere som minimum er 90% strøm-effektive? Jeg mener bare at have læst det et sted.

At PWM forstærkere har en høj effektivitet -typisk over 90%- betyder jo bare, at de trækker en meget begrænset tomgangseffekt, Uanset, om de er tilsuttet nettet direkte, eller til en strøm dims. Jeg har aldrig læst om, at dét skulle give ulemper ved brug med eller uden strøm dims. Men det vil da være interessant, hvis du kan grave dét frem du har læst, så vi kan hitte ud af, hvad det i givet fald handler om..!?

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er en smule forundret over hvordan det kan lade sig gøre at lave en "firewall" over polerne på batterierne, så spændingen fra nettet ikke kan ses af spændingen på den anden side af polerne.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:
Jeg er en smule forundret over hvordan det kan lade sig gøre at lave en "firewall" over polerne på batterierne, så spændingen fra nettet ikke kan ses af spændingen på den anden side af polerne.

http://www.purepoweraps.com/regen.htm

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Flere strømfætre ? Mon ikke snart den grønne el fra vindmølller også gør sit indtog så ens lyd får et snert af fuglekvidder ? 

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
Sund skrev:

hvad med "jord" kan det undværes ???

forsvinder alt eventuelt brum ???

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

TRX850 skrev:
Sund skrev:

hvad med "jord" kan det undværes ???

forsvinder alt eventuelt brum ???

Jord:
Godt spørgsmål... Aner jeg faktisk ikke..!

Brum:
En ting, der ofte resulterer i brum fra transformatorerne er DC på nettet, og dét forvinder i hvertilfælde. Men hvis tranformatoren ''lider'' af mekanisk brum kva sin konstruktion kan det jo ikke fjernes. Ej heller, hvis der er brum ud gennem højttalerne, for det stammer fra konstruktionen af hifi grejerne, uheldigt valg af signalkabler, Uheldig føring af signalkabler, uheldig jording osv osv og ikke fra nettet.

Så altså: 230V relateret brum vil jeg tro den fjerner meget effektivt. Det gjorde min Exact Power og denne burde være mindst lige så effektiv. Det må tiden vise 

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Flere strømfætre ? Mon ikke snart den grønne el fra vindmølller også gør sit indtog så ens lyd får et snert af fuglekvidder ? 

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
TRX850 skrev:
AM-E skrev:

Jeg har en gammel Carver, som er en art PWM, idet den kører efter Magnetic Current princippet, der først trækker strømmen fra lysnettet, når den får brug for den.

Af samme grund, bliver den stort set ikke varm, i tomgang.

I manualen står der, at kraftige energiudladninger på film (den er til hjemmebio), vil kunne få lyset til at dæmpes, i husets lamper. Ergo vil den få lysnettets spænding til at dykke, med mindre installationen er meget kraftigt dimensioneret.

På baggrund af det, kunne man tro, at PWM og andre effektive teknologier, vil få meget gavn af en strømbuffer som Pure Power - i hvert fald hvis man ikke ønsker at lyset i husets lamper skal dykke.

Du kan se det direkte på en projektor, der så også vil dæmpe lyset i lampen.
Ikke særlig fikst, hvis det sker tit, når man ser film.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
AM-E skrev:
TRX850 skrev:
AM-E skrev:

Jeg har en gammel Carver, som er en art PWM, idet den kører efter Magnetic Current princippet, der først trækker strømmen fra lysnettet, når den får brug for den.

I manualen står der, at kraftige energiudladninger på film (den er til hjemmebio), vil kunne få lyset til at dæmpes, i husets lamper. Ergo vil den få lysnettets spænding til at dykke, med mindre installationen er meget kraftigt dimensioneret.

På baggrund af det, kunne man tro, at PWM og andre effektive teknologier, vil få meget gavn af en strømbuffer som Pure Power - i hvert fald hvis man ikke ønsker at lyset i husets lamper skal dykke.

Crowns forstærker skulle angivlig også lave lidt unoder i lys-spændingen. Men det virker måske lidt om Accuphase´s "strømrenser"??

Mvh

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:

Spencer skrev:
AM-E skrev:
TRX850 skrev:
AM-E skrev:

Crowns forstærker skulle angivlig også lave lidt unoder i lys-spændingen. Men det virker måske lidt om Accuphase´s "strømrenser"??

Mvh

Nu er manualen måske en generel manual, hvor teksten ikke er ændret i den europæiske version.
Behovet for strøm, er jo lavere, når netspændingen er højere, med vores 240V kontra den amerikanske lave netspænding.

Derfor skal man også lige klappe hesten, når man læser amerikanske anmeldelser, der kommenterer strømkrav.
Jeg har ikke selv oplevet at netspændingen daler under film/musikafspilning, men spiller heller ikke så ekstremt højt, som andre måske gør.

Min lille PWM fra Trends, kan ikke få netspændingen til at dykke mærkbart.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes