Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 20:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ukendte Kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
futtehund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Juli 2014 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har købt disse kabler men kan ikke finde (Google) noget hverken test eller anden info.

De hedder High-End Nordost FLATLINE GOLD mkII 1m Neutrik RCA. Skal bruge dem enten mellem CD og forforstærker, eller
mellem forforstærker og effekt.

Kan ikke finde noget på Norost's hjemmeside.

Nogen der kender eller bruger det ?.

Mvh
Til top Vis futtehund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af futtehund

futtehund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2014 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Undskyld stavefejlene.

kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Juli 2014 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke denne model fra "Nordost", men generelt oplever jeg mest firmaet Nordost som et marketing-firma, og noget mindre som et seriøst
kabel-firma.
Det startede med markedsføring af kablerne som var særlige kablet fra fly-branchen. Senere viste historien vist at være, at en af folkene bag Nordost
engang havde arbejdet i et firma det lavede noget til fly-branchen.

I de senere år er Nordost begyndt at markedsføre sine kabler på, at strømmen løber hurtigere i dem end andre kabler. Nu har strømmende hastighed i
kabler været kendt de sidste hundrede år, og den ændres ikke markant af at man laver sine kabler flade, firkantede eller hvad man ellers kunne finder
på, og jeg har da heller ikke set nogen Gorm for dokumentation for disse påstande, hvilket nok ellers ville kunne skabe temmelig meget omtale i
alverdens videnskabelige tidsskrifter for seriøse fysikere.

Derfor tør jeg godt kalde Nordost for ren markedsføring, som desværre har vist sig at fungere :-)

Men tilbage til spørgsmålet. Nej, jeg ikke hjælpe med omtaler af det pågældende kabel, og det bringer mig til en anden pointe.

Hifi handler om hvordan man opfattet lyden, ikke hvad andre skriver. Og når du nu har kablet, så er en million forskellige artikler ikke tilnærmelsesvis
lige så relevant, som selv at lytte til kablet. Kan man lide det eller ej? Og er man ikke selv i stand til at vurdere det, kan det jo være ligegyldigt
hvordan det lyder.
Anmeldelser og beskrivelser mener jeg kun er relevante, såfremt man ikke selv har det pågældende produkt, men overvejer at købe det. I så fald kan
en seriøs anmeldelse være med til at give en ide om lydfilosi. Men det kræver at man finder en anmelder man stoler på, og som arbejdet selvstændigt
uden hensyn til at sælge reklamer til sine kunder. Og dens slags skal man desværre lede længe efter i dag.

Så alt i alt: lyt selv til kablet, så kan du jo selv lave en beskrivelse som andre kan bruge, såfremt de overvejer at købe det.

Og overvej næste gang du sidder på en restaurant og den mad du har bestilt lige er kommet på bordet. Hvad gør du???
Sætter du tænderne i og smager på det, eller prøver du at lede efter en anmeldelse for at se om andre kan lide maden??
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail

futtehund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2014 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for din beskrivelse af Nordost. Jeg formulerede mig nok lidt forkert, kender godt Nordost's baggrund.

Det var lidt for at finde ud af hvad prisen var da kablerne var nye.

I øvrig bruger jeg pt. Blue Heaven højtaler kabler, som lyder super sammen med mine Dynaudio'er og Red Dawn til SACD, så jeg er
da lidt bekendt med Nordost.

Men du har ret, det er ørene levere lyden til hjernen, og både øre og hjerne er forskellige på os alle, derfor er det svært at
bedømme lyd over for andre end en selv.

Desuden får jeg først FLATLINE GOLD i næste uge. så derfor interresen.

PS det var ikke for at starte den evindelige diskusion om kabler.

Mvh

kristianemail
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig

Bruger siden: 24 August 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Juli 2014 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Helt OK. Men ret beset er prisen vel totalt ligegyldig. Du kan jo forholde dig til, at de givetvis har kostet mellem 5 og 10 kroner at producere.
Derudover må næste punkt være, om du synes de lyder godt.
Men om Nordost har valgt at multiplicere produktionsprisen med 100 eller 200 er vel underordnet
Til top Vis kristianemail's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristianemail

futtehund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2014 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja du har helt ret, vi betaler alle alt for meget for vores varer, men det gælder jo alle i brancen, og vi har nok alle et eller andet vi ikke bryder os om,
eksempelvis, Dynaudio, NordOst, Apple, B&O ... Priserne er skruet op, men vi køber jo stadig, og det bliver vi nok ved med.

Eller man kan jo også sætte sig i en et værrelses lejlighed med en transistor radio og fryde sig over alle de penge man har sparet.

Mvh

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Og så slippe man også for diverse psykolog sygdomme som stress med mere, en hver psykolog ville sige at det er vejen frem, mod et lykkelig og længer liv.

Så det er en god ide at trække stikke ud (en gang i mellem), sådan i en bogstavelig betydning
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Har Nordost Valhalla XLR mellem DAC og PRE. Har prøvet meget andet, både billigere og dyrere kabler, men foretrækker indtil videre dette alt for dyre
kabel. Muligvis blot markedsføring men jeg kan nu godt lide den lyd de er kommet frem til. Har hørt Odin, men her rækker pengene ikke.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes