Forfatter |
|
hebsbebs Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg faldt over dette Sony KLD-40D3500 Lcd tv hos www.lcd.dk til 11500,- kr fordi de skrev at de kørte med Dansk Garanti på det.
I fona står samme tv til 16.990,-kr - det er en prisforskel på 5400,-kr.
Hos lcd.dk skriver de på sitet under produktet er det er med Dansk Menu/Dansk Garanti (altså at det ved fejl ryger til Dansk Sony Reprationscenter)
Lcd.dk vil skrive en mail til hvori de garantere Dansk garanti - men kan jeg regne med dette ??
Please hjælp, da jeg skal købe det snarest.
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hebsbebs Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men så er det vel også parrallelimport uden DK garanti hos Express Delivery ?
|
Til top |
|
|
hebsbebs Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået en mail fra www.lcd.dk - de skriver:
"
Jeg bekræfter hermed at, hvis I køber et Sony KDL40D3500 TV hos os, er der 2 års dansk garanti til og hvis uheldet er ude vil det blive sendt til reperation i Danmark hos et lokalt serviceværksted.
Dette gælder for alle vores produkter lige meget om det er parralel importet eller en dansk vare, så vil den 2 års garanti gælde og produktet vil blive repareret i Danmark.
Derudover må jeg gøre opmærksom på vores Udvidet Garanti som dækker i 4 år, med fri afhentning, låne tv og fri opsætning hvis uheldet er ude, her dækker den bl.a. pixelfejl, burn-in osv.
I kan læse mere omkring dette inde på vores hjemmeside www.lcd.dk
Hvis I må have spørgsmål eller lignende er I altid velkommen til at kontakte mig.
Med venlig hilsen / Best Regards "
Kan jeg så regne med at det holder ??
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hebsbebs skrev:
Har lige fået en mail fra www.lcd.dk - de skriver:
"
Jeg bekræfter hermed at, hvis I køber et Sony KDL40D3500 TV hos os, er der 2 års dansk garanti til og hvis uheldet er ude vil det blive sendt til reperation i Danmark hos et lokalt serviceværksted.
Dette gælder for alle vores produkter lige meget om det er parralel importet eller en dansk vare, så vil den 2 års garanti gælde og produktet vil blive repareret i Danmark.
Derudover må jeg gøre opmærksom på vores Udvidet Garanti som dækker i 4 år, med fri afhentning, låne tv og fri opsætning hvis uheldet er ude, her dækker den bl.a. pixelfejl, burn-in osv.
I kan læse mere omkring dette inde på vores hjemmeside www.lcd.dk
Hvis I må have spørgsmål eller lignende er I altid velkommen til at kontakte mig.
Med venlig hilsen / Best Regards "
Kan jeg så regne med at det holder ?? |
|
|
Det han skriver der er jo bare at hvis det går i stykker bliver det sendt til et dansk service værksted(ikke nødvendigvis Sony), derudover gør han opmærksom på at lcd.dk kører med deres egen(ikke en Sony) garanti, som hedder Udvidet Garanti, som indbefatter lån, afhentning mm. Så står der at det dækker burn-in, pixel fejl mm. men efter hvilke regler står der ikke, da det ikke er en Sony garanti, kan du ikke regne med deres krav, du skal have lcd.dk's definition af pixel-fejl, burn-in mm. Så han skriver bare at de har en god garanti, men det er ikke en Sony garanti, det er jeg 100 % sikker på, så havde han eksplicit skrevet at det var blevet sendt på lokalt Sony værksted.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Få det på skrift (hvilket du vel har fået)... Så kan det bruges imod dem hvis det skulle komme dertil... Jeg synes de lyder til at være troværdige, kender dog ikke noget til forhandleren...
|
Til top |
|
|
hebsbebs Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. Udvidet garanti hos www.lcd.dk, skriver de på sitet:
Udvidet Garanti
- FULD PIXEL GARANTI I 4 ÅR!
- BURN-IN GARANTI I 4 ÅR!
- LANDSDÆKKENDE "PICK-UP AND RETURN" I 4ÅR!
- LÅNE TV HVIS UHELDET ER UDE I 4 ÅR!
- SLITAGE (OGSÅ FJERNBETJENING) I 4 ÅR!
HVOR ELLERS TILBYDES DETTE?
Udvidet forsikring med dækning i 4 år fra købsdato.
Landsdækkende service!
Ingen selvrisiko!
Forsikringen dækker:
· Slitage (også fjernbetjening!)
· BURN-IN – ikoner som brænder sig fast på skærmen
· Afhentning i tilfælde af reparation
· Alle reparationsomkostninger
· Låne-tv i forbindelse med reparation
· Aflevering efter endt reparation
· Pixelfejl
Forsikringen dækker ikke:
· Selvforskyldte uheld / uagtsomhed
· Lyn, Brand og vandskade (dækket af indbo)
· Tyveri (dækket af indbo)
· Hændelige uheld
Vær opmærksom på følgende:
Hvis der ikke konstateres fejl på produktet i forbindelse med reparation, påkræves serviceomkostning i forbindelse med afhentning og levering af produktet.
Hvis et produkt er totalskadet, og reparationsomkostninger overstiger kostpris, erstattes produktet med et nyt af samme, et tilsvarende produkt, eller pengene retur, dog højst svarende til markedspris på det pågældende produkt.
Fortrydelsesret:
Som leverandør af elektroniske produkter til dig, er det i vores interesse at du bliver glad for de anskaffelser du laver via os. Derfor giver vi 14 dages fortrydelsesret på alle varer købt på www.LCD.dk. Du skal blot returnere varen komplet, og i original emballage til os. Vi vil straks efter modtagelse overføre pengene direkte tilbage til din konto. Opdager vi, ved modtagelse af varen, enten fejl eller mangler, ringer vi dig straks ved modtagelse op, og vi løser problemet sammen.
Forbehold:
Vi tager forbehold for trykfejl, samt udsolgte varer. Ved enhver tvist/uenighed som vi ikke kan løse i fællesskab, er det dansk lovgivning på pågældende område som vi til enhver tid henholder os til.
Hvis uheldet er ude:
Skulle det ske at din vare går i stykker i garantiperioden, bedes du sende os en mail med dit ordre nr. samt udførlig fejlbeskrivelse. Vi vil her oplyse om apparatet skal retur til os, eller indleveres hos nærmeste autoriserede serviceværksted for det pågældende apparat.
Så der står at de dækker Pixel fejl, ikk ?
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hebsbebs skrev:
Så der står at de dækker Pixel fejl, ikk ? |
|
|
Jo, du skal bare huske at udvidet garanti er et tillægsprodukt. Men køber du på nettet har du 14 dages returret, så du har god tid til at opdage eventuelle pixelfejl. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
hebsbebs Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Pixelfejl noget som ofte opstår efter et godt stykke tid eller kommer det nærmest fra start af ??
Lyder det ikke som en ok forhandler ?? Venter svar fra dem imorgen ang. om det er Sony værksted de henviser til.
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget forskelligt...
|
Til top |
|
|
hebsbebs Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|