Forfatter |
|
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
//Update: Alt endte alligevel godt. Se post på side 2. --------------------- Hej alle! Ja, jeg står i den kedelige situation at jeg købte
en Oppo DVD afspiller af Krabbe74 via recordere.dk. Jeg overførte 500kr
til hans konto i slutningen af november og han har sagt god for at
pengene er modtaget. Har aldrig set skyggen af den DVDafspiller.
Ufatteligt at man ikke kan stole på folk. Har handlet på nettet de
sidste 6-7år og er aldrig nogensinde blevet snydt, men well, desværre
skal én gang vel være den første. Da jeg undrede mig over at
krabbe74 ignorerede mine PMs og pludselig ikke længere er aktiv på
forummet, så google jeg hans nick og kan se at han har svindlet en del,
tyder det på. Bare jeg havde googlet ham før jeg havde overført pengene. Det eneste jeg ved, er at han hedder Christian Krabbe Jensen og bor i Aarhus og umiddelbart er fra 1974 (blot et bud). Hvis andre ligger inde med flere informationer ville det virkelig være en stor hjælp. Men tag jer i agt og handel ikke med ham! Jeg har copy/pasted vores PM korrespondence (Starter nedefra op med sidste svar jeg har hørt fra ham d. 4 december). ---------------------- Skrevet af: krabbe74 Sendt : 04-December-2007 kl. 08:42 Hej her er tracking nummer..06558892386dk
havde skrevet forkert på adr så fik pakken retur hvilket du kan se på tracking, så skal en tur på posthuset igen.
Beklager
Christian Skrevet af: Insaniac Sendt : 02-December-2007 kl. 14:15 Har du et tracking nummer på pakken? Tak. Skrevet af: krabbe74 Sendt : 29-November-2007 kl. 22:45
Ja beklager er sendt her til aften... så du skulle gerne have den imorgen mvh Christian Sendt af : Insaniac Sendt : 29-November-2007 kl. 22:45
Hej Kan se du er online, men ikke har svaret på min besked? Modtaget pengene? Sendt af : krabbe74 Sendt : 27-November-2007 kl. 23:18
Kigger lige igen imorgen så må jeg afsted på posthuset der, men der går ofte 2 dage når det er mellem forskelige banker mvh Christian Sendt af : Insaniac Sendt : 27-November-2007 kl. 23:02
Hej! Jeg
satte netbank til at overføre dem i søndags, så transaktionen skulle gå
igennem i går mandag. De er overført fra en nordea konto. Du burde da
senest se dem på din konto i dag? Sendt af : krabbe74 Sendt : 27-November-2007 kl. 11:26
Hej har været inde på min netbank og kigge efter overførsel men kan ikke se nogen Har du glemt det eller vil du ikke have den? mvh Christian Sendt af : Insaniac Sendt : 24-November-2007 kl. 07:46 Ok, det er i orden. Indbetaler pengene her i weekenden. Så har du dem nok mandag eller tirsdag. Sendt af : krabbe74 Sendt : 22-November-2007 kl. 22:49 jeg har først mulighed for at sende den tirsdag, beklager men har overarbejde de næste dage. Den funerer perfekt. mit reg 5073 konto 1223124 Sendt af : Insaniac Sendt : 22-November-2007 kl. 21:03 Går ud fra at jeg kan stole på dig, så lad os aftale bankoverførsel. Forudsætter selvfølgelig at den fungerer perfekt uden problemer etc. Adressen den skal sendes til er: xxxxxx xxxxxx xxxxxx Hvis jeg bare får dit kontonr så overfører jeg i aften. Mvh Kevin Sendt af : krabbe74 Sendt : 22-November-2007 kl. 19:05 Ok den har du så købt.. hvordan vil du betale efterkrav eller bankoverførsel? og self din adr mvh Christian Sendt af : Insaniac Sendt : 22-November-2007 kl. 17:59 Hey! Jeg byder 500kr inkl porto.
__________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. du har ikke hørt fra ham siden?
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden vi "grill'er" nogle så husk der altid er 2 sider af samme sag. Men tak for advarslen
Men anyway, du har mandens kontonummer, så han er ikke særlig svært at finde, eller melde til politiet hvis det skulle være, jeg ved dog ikke om dit beløb lige præcis er under bagatel grænsen, men hvis du kan bevise han gør det systematisk og har gjort det før er de nok intresseret i og høre om det alligevel. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg har ikke hørt fra ham siden d. 4 december. Per N: Selvfølgelig er der to sider af sagen, hvilket er også derfor jeg har ventet en måned med at lave sådan et indlæg og eftersom Krabbe74 ikke har været online på Recordere.dk siden 13. december så måtte jeg erklære at det var noget fuskeri at vi var ude i. Og for at give hver af jer brugere så meget indsigt i handlen, har jeg netop postet vores PM korrespondence. Jeg kan dog se at han netop lige pludselig er kommet online igen på recordere.dk efter at jeg oprettede indlægget her, der også. Vil meget gerne høre hans side af sagen for viser det sig bare at være glemsomhed eller lign, så er jeg mere end villig til at trække mine udtalelser tilbage. Men jeg har fået skaffet hans adresse, så nu må vi se. Tror desværre politiet vil afslå det som "ikke noget de har tid til!":
__________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor efterkrav fra private ikke længere er en mulighed hos Post Danmark, kunne man måske forestille sig en løsning, hvor køber overførte halvdelen af købesummen før modtagelse af pakken, og halvdelen efter ? Ved ikke hvor mange sælgere der kan lide denne ide, men hvis den bliver alm. skik, så vænner man sig måske til at det er normal handlemåde ?
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Nu hvor efterkrav fra private ikke længere er en mulighed hos Post Danmark, kunne man måske forestille sig en løsning, hvor køber overførte halvdelen af købesummen før modtagelse af pakken, og halvdelen efter ?
Ved ikke hvor mange sælgere der kan lide denne ide, men hvis den bliver alm. skik, så vænner man sig måske til at det er normal handlemåde ? 
|
|
|
Eller holde på pengene til man står med varen i hånden undtagen de situationer hvor man har en veldokumenteret sikkerhed
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Spencer skrev:
Nu hvor efterkrav fra private ikke længere er en mulighed hos Post Danmark, kunne man måske forestille sig en løsning, hvor køber overførte halvdelen af købesummen før modtagelse af pakken, og halvdelen efter ?
Ved ikke hvor mange sælgere der kan lide denne ide, men hvis den bliver alm. skik, så vænner man sig måske til at det er normal handlemåde ? 
|
|
|
Eller holde på pengene til man står med varen i hånden undtagen de situationer hvor man har en veldokumenteret sikkerhed |
|
|
Veldokumenteret sikkerhed kunne måske være at man var kendt bruger på et forum, hvor der ikke tidligere har været anmærkninger. Men nogen egentlig garanti er det jo ikke. Man kunne også forestille sig en uærlig køber, der bare ville beholde varen, uden at betale. Så er der jo det med om Paypal kunne være en løsning ?... Jeg kender desværre ikke meget til Paypal, men det bruges jo på eBay. EDIT: Hvis Paypal blev implementeret her på sitet, kunne det måske betale en del, eller hele serverdriften ? Blot en strøtanke... @Insaniac Tak for advarslen.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
|
|
Jeg ser for mig at det så måske går ud over sælger istedet ....forestil dig at når køber modtager pakken, så er han måske utilfreds med handelen og vil ikke betale den sidste halvdel. 
Men sådan er der så meget, jeg handler kun selv på den måde at køber/sælger mødes et sted, hvor handlen foregår ( irl ), pga. jeg desværre har været udsat for tyveri 2 gange, ved at sælge noget på gul&gratis og dba ( en bil's fælge + en mc ). Så aldrig mere adresse på handelssteder.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mand kan jo værre på en meget lang ferie (eller på et hotel med tremme for vinduer), eller blivet alvorlig syg og derved er indlaget (eller måske
afgået ved døden), så der er mange mulighed for hvad der kan værre sket med ham
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Mand kan jo værre på en meget lang ferie (eller på et hotel med tremme for vinduer), eller blivet alvorlig syg og derved er indlaget (eller måske
afgået ved døden), så der er mange mulighed for hvad der kan værre sket med ham  |
|
|
Sandsynligheden for det minimeres når han opretter et nyt nick på recordere.dk (dane74) d. 25 december og samme dag jeg skriver denne tråd, så er han pludselig online og vælger faktisk også nu her at skrive i min tråd på recordere.dk men skynder sig at slette indholdet af svaret før man når at læse det. Jeg er åben overfor alt, vil bare gerne høre hans version. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
Jeg ser for mig at det så måske går ud over sælger istedet ....forestil dig at når køber modtager pakken, så er han måske utilfreds med handelen og vil ikke betale den sidste halvdel. 
Men sådan er der så meget, jeg handler kun selv på den måde at køber/sælger mødes et sted, hvor handlen foregår ( irl ), pga. jeg desværre har været udsat for tyveri 2 gange, ved at sælge noget på gul&gratis og dba ( en bil's fælge + en mc ). Så aldrig mere adresse på handelssteder. |
|
|
Det kan også være at han har en god grund til at være utilfreds med handlen, og at varen ikke lever op til 10% af alt det der var lovet i salgsannoncen. Den er altid svær, når man ikke har tjekket varen ud før køb. Eneste 100% løsning, er at møde op hos sælger, eller at han tager varen med til test, i dit hjem. Den sidste er særlig god ved højttalerkøb, og kunne nok spare en del handler. Køber skal så dække udgifterne til transport, i tillfælde af at handlen ikke bliver til noget. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Eneste 100% løsning, er at møde op hos sælger, eller at han tager varen med til test, i dit hjem. Den sidste er særlig god ved højttalerkøb, og kunne nok spare en del handler. Køber skal så dække udgifterne til transport, i tillfælde af at handlen ikke bliver til noget.
|
|
|
Enig og så kan det gå hen og blive rigtigt hyggeligt, når der bliver proppet vin op under testen/handelen. En god flaske vin, kan være den halve handel. 
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan så god side, at det kun er 500,-kr., det kunne værre gået meget værre  eller må du se at få nogle tatus og gå til bodybuilding og så
opsøge manden og spøre pænt om de 500,- kr.
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem det. politiet HAR langt vigtigere ting at tage sig til.
MVH
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han er her...
Har sendt en PB, da enkelte synes det var upassende med oplysninger her.
__________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:
Her stod noget upassende 
|
|
|
Er det passende, det der??
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
så ret dit eget indlæg, nu du citerer mig  Har rettet mit  __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
men hans kone var ret fræk  Faldt over deres bryllups billeder  __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke smart at hænge en mand ud med navn og adresse på et offentlige forum, det kan få nogle folk til at begå selvtægt, så slet det så hurtig
som mulig, mulighed for at det er den forkerte mand, er der, og så har man hænge en uskyldig man ud på denne måde, øv
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|