Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 18:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Den gode oplevelse(CSN Teknik) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mazdarati
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 November 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Hej alle - i kølvandet på min dårlige oplevelse med HFK(http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56 872&KW=mazdarati) besluttede jeg at kigge nærmere på Onkyo 875. Efter mange anbefalinger kontaktede jeg CSN-teknik og fik hurtigt aftalt en demo i "cinemania" med ELAC 7.1, Blu-ray og en 875'er. Imponerende. Fik efterfølgende et tilbud om at jeg kunne låne en med hjem og teste på mit eget udstyr - det valgte jeg dog ikke at gøre, men bestilte straks en 875'er.

875'eren er nu landet i min stue, og i forhold til min tidligere Sony STR-DB830 som jeg egentlig var tilfreds med, har den givet et KÆMPE løft. Meget bedre styr på højttalerne, og bedre detaljering/opløsning selv ved afspilning af MP3. Nærmest uhyggelig forbedring på min favorit U2 koncert(Vertigo/Chicago) når man vælger PCM stereo sporet har man næsten ikke lyst til at skifte tilbage til DTS-sporet!

Efterfølgende har jeg haft lidt dialog med CSN-teknik som mundede ud i et "opfølgningsbesøg" hjemme hos mig. Der blev svaret på spørgsmål omkring 875'eren, og vi fik testet en bunke kabler. Det kan bl.a. afsløres at et Supra HDMI kabel er synligt bedre end HFK's "dyre" argon - så nu har jeg to meter tørresnor til 500,- liggende. Medbragt var også nogle formidable sølv-højttalerkabler, der virkelig var noget for sig selv. Bassen blev strammet ENORMT meget op, "loftet" på lyden forsvandt og detaljeringen samt perspektivet blev markant bedre.

Som en sidste bonus fik vi også lige fintunet TV-kanalerne og skiftet antennekablet - faktisk var Christian så ivrig for at få et godt resultat at han endte med at splitte hele min antenneinstallation ad, og kunne konkludere at den oprindelige installatør havde haft temmelig travlt, så skærmen var slet ikke spændt. Så i løbet af kort tid havde jeg fået rigtig godt tv-signal i stedet for det elendige signal jeg havde før.

Alt i alt synes jeg at jeg fik en oplevelse udover det sædvanlige - og langt ud over hvad man normalt kan forvente af nogen forhandler. CSN-teknik har et enormt højt drive, er hyggelig at omgås og han har styr på sine ting.

Mit nuværende setup(5.0):
Receiver: Onkyo TX-SR875
TV: Toshiba WLT-67Z Fuld HD 1080i
DVD: Sony DVP-NS720P
BD/SACD: Playstation 3
HT Front: Infinity Delta 60 / Dali Bi-wire
HT Center: DLS T3 / Black Rhodium Sølv
HT Bag: Kenwood ukendt model / Taralabs OmniHT

Mit kommende setup(7.1):
Receiver: Onkyo TX-SR875
TV: Ukendt - nu skal toshibaen til rep for anden gang.
DVD: Sony DVP-NS720P
BD/SACD: Playstation 3
HT Front: Infinity Delta 60 / CSN Solid Core Sølv
HT Center: DLS T3 / Black Rhodium Sølv
HT Bag: DLS T3 / ikke besluttet
Måske skal der listes en Velodyne inde mens fruen sover?
Til top Vis mazdarati's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mazdarati

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 November 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

rart at læse om gode oplevelser, så det ikke bare er de sure opstød man læser

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 November 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Har selv handlet hos CSN Teknik, og kan kun anbefale at købe der. Manden der styrer det har sindet det rette sted, synes jeg......

Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

mazdarati
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 December 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg lige besøg af Christian fra CSN teknik i går, da jeg skulle bruge lidt rådgivning omkring kabling/installation af mit måske kommende 7.0 setup(WAF skal jo lige på plads). Jeg vil sige til alle jer med koner derude: i kan ROLIGT invitere Christian forbi til en kop kaffe - 5 minutter efter han var ude af døren var der givet tilladelse til 7.0 fra hjemmeregeringen. 7.1 bliver først når vi ryger i hus, men det er vel også fair nok overfor underboen og de øvrige naboer - måske buttkickers? - nå offtopic...

Jeg fik igen en god rådgivning og et godt tilbud på nogle kvalitetskabler til mit setup, uden at føle at jeg blev prakket noget unødigt på - og så blev konen overbevist i samme vending. Endnu engang 10-4 til Christian! 

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 December 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

mazdarati skrev:
i kan ROLIGT invitere Christian forbi til en kop kaffe - 5 minutter efter han var ude af døren var der givet tilladelse til 7.0 fra hjemmeregeringen. 

Han må VIRKELIG have gode overtalelses evner   
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

det er godt at også høre gode oplevelser og ikke kun de dårlige...

9els1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Kan kun tilslutte mig rækken af tilfredse kunder ved CSN-Teknik..

Den Onkyo 905 jeg oprindelig bestilte var i restordre, så Christian sendte en 805'er jeg kunne låne kvit og frit indtil den 905'eren kom. (I mellemtiden var jeg blevet så glad for 805'eren at jeg vurderede at 875'eren ville være rigelig til at dække mit behov, så jeg "nøjedes" med den )  

B & W FPM4
B & W HTM61
4 stk B & W DS3
SVS SB 12 Plus
Rega Planar 2
Popcorn Hour A-110
PS2+PS3 250GB+Wii
Til top Vis 9els1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 9els1

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes