Emne: Dårlig service i HIFIklubben ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
sheep skrev:
Men Beezer - skrev du ikke at det ikke ville hjælpe at få den byttet til en tilsvarende afspiller? Det er vel ikke hfk's problem at dit udstyr (købt brugt) ikke spiller sammen?
|
|
|
Følgende er hentet fra e-mailkorrespondancen mellem xxxx og Henrik Wieben (HKF):
"Jeg synes det havde været en udmærket løsning at udlevere et nyt produkt hvis det var det denne sag drejede sig om. Men det kan da ikke nytte noget at udlevere et produkt til manden som han ikke kan bruge til sit Metz TV, det er jo der hele problemet opstår og det er jo det problem, der blev konstateret i sin tid af både Jesper og værkstedet."
Ovenstående citat må betyde, at DVD2900 generelt ikke kan fungere optimalt med det pågældende Metz-tv. Om det er HFKs skyld? Nej, det er ikke min opfattelse. Men som kunde kan man jo være belastende nok for organisationen, så det koster mere i intern administration end det koster at indgå forlig.
|
|
|
Som diskuteret flere gange er den købt brugt og at den ikke kan køre på pågældende tv, skulle ham have tjecket da købt den, og det er ikke efter min mening HFK's problem når den ikke er købt hos dem, ihvertfald ikke af Beezer. At de så skrækker sig så langt som de gør.. det siger mere om HFK's service end om så meget andet.. synes det er stort af dem... __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
Gerdes skrev:
sheep skrev:
Men Beezer - skrev du ikke at det ikke ville hjælpe at få den byttet til en tilsvarende afspiller? Det er vel ikke hfk's problem at dit udstyr (købt brugt) ikke spiller sammen?
|
|
|
Følgende er hentet fra e-mailkorrespondancen mellem xxxx og Henrik Wieben (HKF):"Jeg synes det havde været en udmærket løsning at udlevere et nyt produkt<U1:P></U1:P> hvis det var det denne sag drejede sig om. Men det kan da ikke nytte<U1:P></U1:P> noget at udlevere et produkt til manden som han ikke kan bruge til sit<U1:P></U1:P> Metz TV, det er jo der hele problemet opstår og det er jo det problem,<U1:P></U1:P> der blev konstateret i sin tid af både Jesper og værkstedet."Ovenstående citat må betyde, at DVD2900 generelt ikke kan fungere optimalt med det pågældende Metz-tv. Om det er HFKs skyld? Nej, det er ikke min opfattelse. Men som kunde kan man jo være belastende nok for organisationen, så det koster mere i intern administration end det koster at indgå forlig. |
|
|
Som diskuteret flere gange er den købt brugt og at den ikke kan køre på pågældende tv, skulle ham have tjecket da købt den, og det er ikke efter min mening HFK's problem når den ikke er købt hos dem, ihvertfald ikke af Beezer. At de så skrækker sig så langt som de gør.. det siger mere om HFK's service end om så meget andet.. synes det er stort af dem... |
|
|
Du kunne vel ikke være så god at forklare mig hvordan det ikke er en mangel, hvis en given dvdafspiller levere et for kraftigt rgb signal?
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beezer skrev:
nemligja skrev:
jeg sidder lidt og undrer mig.. hvad jeg kan forstå er det ikke dvd'en der er problemet men tv'et der ikke kan modtage signalet.. og dermed ikke en defekt.. Jeg synes det er flot at HFK tilbød det de gjorde.. for som nævnt før.. er den købt privet, ja med restgarenti, men man er selv forpligtet hvis køber privat til at tjecke om virker da køber den.. og det gjorde den.. bare ikke med den nævnte tv.. Ved godt at det er surt at de ikke vil give dig alle de penge du har givet.. men den er jo købt brugt og privat.. så kan ikke se hvad det store problem er.. og da slet ikke at man behøver at bringe forbrugerrådet ind i det hele... for de har da slet ikke noget at gøre med det...
|
|
|
Jamen så er det jo godt at jeg har lavet dette indlæg, for ovenstående er ikke helt korrekt og du har altså flere rettigheder end du åbenbart tror. Hvis du køber noget brugt, som er under 2 år, så kan den oprindelige forhandler ikke løbe fra sine garantiforpligtigelser til produktet. Dette er der ikke tvivl om og hvis det var TVet, den var gal med, så er det stadig HFKs problem da begge produkter er derfra og under garanti. Fbr.rådet var åbenbart nødvendige for at få sin ret.
|
|
|
Jeg synes ikke at HFK løber fra sine forpligtelser. De har kigget på den og det har du vel ikke betalt for??? OG at de så tilbyder dig en ombytter det synes jeg er super stort af dem. Ved godt der er garenti på den men skal ikke glemme at den jo altså er købt 2.hand og ikke i deres butikker uanset om det er en tidligere ansat eller hvad, men jeg synes det er en super service HFK har udvist og synes de har strukket sig så meget __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
nemligja skrev:
Gerdes skrev:
sheep skrev:
|
|
|
Følgende er hentet fra e-mailkorrespondancen mellem xxxx og Henrik Wieben (HKF):"Jeg synes det havde været en udmærket løsning at udlevere et nyt produkt<U1:P></U1:P> hvis det var det denne sag drejede sig om. Men det kan da ikke nytte<U1:P></U1:P> noget at udlevere et produkt til manden som han ikke kan bruge til sit<U1:P></U1:P> Metz TV, det er jo der hele problemet opstår og det er jo det problem,<U1:P></U1:P> der blev konstateret i sin tid af både Jesper og værkstedet."Ovenstående citat må betyde, at DVD2900 generelt ikke kan fungere optimalt med det pågældende Metz-tv. Om det er HFKs skyld? Nej, det er ikke min opfattelse. Men som kunde kan man jo være belastende nok for organisationen, så det koster mere i intern administration end det koster at indgå forlig. |
|
|
Som diskuteret flere gange er den købt brugt og at den ikke kan køre på pågældende tv, skulle ham have tjecket da købt den, og det er ikke efter min mening HFK's problem når den ikke er købt hos dem, ihvertfald ikke af Beezer. At de så skrækker sig så langt som de gør.. det siger mere om HFK's service end om så meget andet.. synes det er stort af dem...
|
|
|
Du kunne vel ikke være så god at forklare mig hvordan det ikke er en mangel, hvis en given dvdafspiller levere et for kraftigt rgb signal? |
|
|
JO det er en fejl.. men den var da kun i samarbejde med det Metz tv, for mon ikke HFK havde fået at vide hvis det var en fejl der var på alle DVD 2900, så synes da kun det er fair at den bliver byttet til en tilsvarende hvis det kan hjælpe fejlen. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
Clifton skrev:
nemligja skrev:
Gerdes skrev:
sheep skrev:
|
|
|
|
|
Som diskuteret flere gange er den købt brugt og at den ikke kan køre på pågældende tv, skulle ham have tjecket da købt den, og det er ikke efter min mening HFK's problem når den ikke er købt hos dem, ihvertfald ikke af Beezer. At de så skrækker sig så langt som de gør.. det siger mere om HFK's service end om så meget andet.. synes det er stort af dem...
|
|
|
Du kunne vel ikke være så god at forklare mig hvordan det ikke er en mangel, hvis en given dvdafspiller levere et for kraftigt rgb signal? |
|
|
JO det er en fejl.. men den var da kun i samarbejde med det Metz tv, for mon ikke HFK havde fået at vide hvis det var en fejl der var på alle DVD 2900, så synes da kun det er fair at den bliver byttet til en tilsvarende hvis det kan hjælpe fejlen. |
|
|
Såvidt jeg forstod har tv'et været til service og fundet fejlfrit. I så fald kunne du vel ikke være så god at forklare mig hvordan det ikke er en mangel, hvis en given dvdafspiller levere et for kraftigt rgb signal?
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
nemligja skrev:
Clifton skrev:
nemligja skrev:
Gerdes skrev:
sheep skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JO det er en fejl.. men den var da kun i samarbejde med det Metz tv, for mon ikke HFK havde fået at vide hvis det var en fejl der var på alle DVD 2900, så synes da kun det er fair at den bliver byttet til en tilsvarende hvis det kan hjælpe fejlen.
|
|
|
Såvidt jeg forstod har tv'et været til service og fundet fejlfrit. I så fald kunne du vel ikke være så god at forklare mig hvordan det ikke er en mangel, hvis en given dvdafspiller levere et for kraftigt rgb signal? |
|
|
Jamen det er en fejl det er vi slet ikke uenige om... men også derfor HFK vil bytte den til en anden, men ikke nemt når man ikke vil have ombytteren. Og så kan jeg ikke forstå man ikke slår til og får en der virker (vil jeg formode). __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det er i princippet også lige meget for der er fundet en løsning kan jeg forstå. Et forlig... så det er vel det vigtigste selvom jeg ikke er enig.. men sådan er det. Men så længe der er fundet en løsning begge parter kan være tilfredse med så respekt for det  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
nemligja skrev:
Gerdes skrev:
sheep skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I sådan en situation skal der sondres mellem et mangelfuldt produkt og et defekt produkt. Der er nemlig forskel, idet et magelfuldt produkt ikke behøver at være defekt.
Såfremt alle tilsvarende modeller udsender den samme type kraftige signal, betyder det, at produktet er mangelfuldt, idet det ikke virker med købers TV. Dette er dog ikke en mangel, som Hi-Fi Klubben skal hæfte for, idet produktet er købt brugt. Køber skal i stedet henvende sig til sælger og reklamere over, at han ikke blev oplyst, at produktet ikke virkede med hans TV. En sådan mangel hæfter Hi-Fi Klubben ikke for, da de jo ikke har solgt ham produktet, og derfor ikke har haft mulighed for at rådgive ham om købet af afspilleren og herved have mulighed for at gøre opmæksom på, at afspilleren ikke virker med hans Metz TV.
Skulle produktet være defekt, betyder det, at kun denne afspiller udsender det kraftige signal, og ikke andre tilsvarende produkter. I sådan et tilfælde ville køber kunne gå til Hi-Fi Klubben, hvis der stadig er reklamationsret/garanti på produktet.
Man kan sammenligne sagen med købet af en bil. Jeg køber den brugt af en privatperson der oplyser mig, at farven er rød (hvilket jeg gerne vil have). Da jeg får bilen leveret, er den grøn. Bilen er ikke defekt, idet den jo virker lige så fint, som en hvilken som helst anden tilsvarende model. Bilen er imidlertid mangelfuld, idet farven ikke lever op til det aftalte.
I sådan et tilfælde kan jeg jo ikke gå til den forhandler, der solgte bilen til min sælger og reklamere over den forkerte farve. Jeg må i stedet henvende mig til min sælger for at reklamere over farven.
/Henrik
|
Til top |
|
|
Beezer Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
Jamen det er en fejl det er vi slet ikke uenige om... men også derfor HFK vil bytte den til en anden, men ikke nemt når man ikke vil have ombytteren. Og så kan jeg ikke forstå man ikke slår til og får en der virker (vil jeg formode). |
|
|
Det var ikke muligt at ombytte til anden DVD2900, da fejlen umiddelbart var på alle maskiner. Årsagen til at der ikke blev fortaget til en ombytning er at der ikke var nogle interessante modeller eller også skal jeg betale ca. 6200kr. mere for en A11, hvilket var for meget for mig (pris på A11 ca. 13500kr. - tilgode 7300kr. = 6200kr i merpris) . Jeg venter derfor til den nye serie af DENON DVD-afspillere kommer frem, ca. 8 md, og finder her en interessant model jeg gerne vil have i stedet. Det er på dette tidspunkt er HFK oplyser mig at mit tilgodehavende er faldet i værdi til 6000kr..
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige tilføje, at et defekt produkt ikke virker, hvorimod et mangelfuldt produkt sagtens kan virke. manglen knytter sig til det, der blev aftalt køber og sælger imellem. Man kan derfor ikke henvende sig til et tidligere salgsled, hvis manglen udspringer af et forhold, som det tidligere salgsled ikke har haft indflydelse på.
/Henrik
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beezer skrev:
nemligja skrev:
Jamen det er en fejl det er vi slet ikke uenige om... men også derfor HFK vil bytte den til en anden, men ikke nemt når man ikke vil have ombytteren. Og så kan jeg ikke forstå man ikke slår til og får en der virker (vil jeg formode).
|
|
|
Det var ikke muligt at ombytte til anden DVD2900, da fejlen umiddelbart var på alle maskiner. Årsagen til at der ikke blev fortaget til en ombytning er at der ikke var nogle interessante modeller eller også skal jeg betale ca. 6200kr. mere for en A11, hvilket var for meget for mig (pris på A11 ca. 13500kr. - tilgode 7300kr. = 6200kr i merpris) . Jeg venter derfor til den nye serie af DENON DVD-afspillere kommer frem, ca. 8 md, og finder her en interessant model jeg gerne vil have i stedet. Det er på dette tidspunkt er HFK oplyser mig at mit tilgodehavende er faldet i værdi til 6000kr..
|
|
|
Her vil jeg give dig ret. Uanset at jeg mener, at Hi-Fi Klubben ikke var forpligtet til at give dig et tilgodebevis, så skal de overholde den aftale de efterfølgende har indgået. Giver de dig et tilgodebevis må dette være omfattet af 1908-lovens 5-årige forældelsesregel. I den periode kan beløbet som udgangspunkt ikke nedskrives.
|
Til top |
|
|
Beezer Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
Dette er dog ikke en mangel, som Hi-Fi Klubben skal hæfte for, idet produktet er købt brugt. Køber skal i stedet henvende sig til sælger og reklamere over, at han ikke blev oplyst, at produktet ikke virkede med hans TV. En sådan mangel hæfter Hi-Fi Klubben ikke for, da de jo ikke har solgt ham produktet, og derfor ikke har haft mulighed for at rådgive ham om købet af afspilleren og herved have mulighed for at gøre opmæksom på, at afspilleren ikke virker med hans Metz TV. |
|
|
Kan du uddybe hvor i købeloven dette står? Mig bekendt står der følgende: her
|
Til top |
|
|
Beezer Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
sammenligne sagen med købet af en bil. Jeg køber den brugt af en privatperson der oplyser mig, at farven er rød (hvilket jeg gerne vil have). Da jeg får bilen leveret, er den grøn. Bilen er ikke defekt, idet den jo virker lige så fint, som en hvilken som helst anden tilsvarende model. Bilen er imidlertid mangelfuld, idet farven ikke lever op til det aftalte.
I sådan et tilfælde kan jeg jo ikke gå til den forhandler, der solgte bilen til min sælger og reklamere over den forkerte farve. Jeg må i stedet henvende mig til min sælger for at reklamere over farven.
/Henrik |
|
|
Jeg er ikke blevet lovet noget ved brugthandlen man havde en klar forventning af at en DVD-afspiller ville fungere med et TV via Scart. Man kan diskutere definitionerne, men burde tingene virke sammen, så er det jf. "mangeldifinitionen" som der er linget til ovenfor en sag der kan reklameres over til HFK.
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette står ikke i købeloven. Problemet er, at mange ikke foretager denne sondring, og i de fleste forbrugerkøb er den også unødvendig. (Det er noteret, at denne sag ikke er et forbrugerkøb).
Du skal have fat i juridiske lærerbøger om erstaningsret for at finde sondringen mellem mangler og defekt. Man bruger den især inden for produktansvarsloven, der udspringer af almindelige erstatningsretlige principper.
|
Til top |
|
|
Beezer Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Garanti og reklamationsret gælder i denne sag da både jeg og tidligere ejer har påråbt manglen, så hvis HFK ikke har forpligtigelser overfor mig, så har de det som minimum overfor den oprindelige køber. Jeg mener dog stadig at garanti og reklamationsret følger produktet. Jeg kan så heller ikke perspektivere dit eks. med salg af brugtbil og denne farve til min sag.. Tror du skulle ændre eksemplet til at jeg have købt en brugt bil, som ikke kunne køre på landeveje men kun motorvej.
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beezer skrev:
spped six skrev:
sammenligne sagen med købet af en bil. Jeg køber den brugt af en privatperson der oplyser mig, at farven er rød (hvilket jeg gerne vil have). Da jeg får bilen leveret, er den grøn. Bilen er ikke defekt, idet den jo virker lige så fint, som en hvilken som helst anden tilsvarende model. Bilen er imidlertid mangelfuld, idet farven ikke lever op til det aftalte.
/Henrik
|
|
|
Jeg er ikke blevet lovet noget ved brugthandlen man havde en klar forventning af at en DVD-afspiller ville fungere med et TV via Scart. Man kan diskutere definitionerne, men burde tingene virke sammen, så er det jf. "mangeldifinitionen" som der er linget til ovenfor en sag der kan reklameres over til HFK.
|
|
|
Nej, for du har ikke købt produktet hos Hi-Fi Klubben. Manglen knytter sig til aftalen mellem dig og din sælger (som ikke er Hi-Fi Klubben). Du er ved brugtkøbet ikke blevet oplyst om, at den afspiller netop ikke virker sammen med dit TV. Dette er ikke en defekt, idet afspilleren virker på andre TV. Havde du købt afspilleren hos Hi-Fi Klubben, ville de have haft mulighed for at gøre dig opmærksom på dette. Havde de ikke gjort det, ville du have haft mulighed for at klage til dem, idet produktet således ikke lever op til det forventede.
Et andet eksempel kunne være købet af en universiel fjernbetjening. Ikke alle disse virker sammen med B&O's TV. Havde du købt en universiel fjenbetjening brugt af en privatperson, der ikke virker sammen med dit B&O TV, så kan du altså ikke klage til forretnigen som solgte fjernbetjeningen til din sælger.
Du må i sdet henvende dig til din sælger og klage over, at han ikke oplyste dig om dette.
/Henrik
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
Beezer skrev:
spped six skrev:
/Henrik
|
|
|
Jeg er ikke blevet lovet noget ved brugthandlen man havde en klar forventning af at en DVD-afspiller ville fungere med et TV via Scart. Man kan diskutere definitionerne, men burde tingene virke sammen, så er det jf. "mangeldifinitionen" som der er linget til ovenfor en sag der kan reklameres over til HFK. |
|
|
Nej, for du har ikke købt produktet hos Hi-Fi Klubben. Manglen knytter sig til aftalen mellem dig og din sælger (som ikke er Hi-Fi Klubben). Du er ved brugtkøbet ikke blevet oplyst om, at den afspiller netop ikke virker sammen med dit TV. Dette er ikke en defekt, idet afspilleren virker på andre TV. Havde du købt afspilleren hos Hi-Fi Klubben, ville de have haft mulighed for at gøre dig opmærksom på dette. Havde de ikke gjort det, ville du have haft mulighed for at klage til dem, idet produktet således ikke lever op til det forventede.
Et andet eksempel kunne være købet af en universiel fjernbetjening. Ikke alle disse virker sammen med B&O's TV. Havde du købt en universiel fjenbetjening brugt af en privatperson, der ikke virker sammen med dit B&O TV, så kan du altså ikke klage til forretnigen som solgte fjernbetjeningen til din sælger.
Du må i sdet henvende dig til din sælger og klage over, at han ikke oplyste dig om dette.
/Henrik |
|
|
Nuvel, det er nogle år siden jeg læste jura, så der er nok noget der er skredet i svinget, men.
Jeg kan virkelig ikke begribe hvordan det ikke kan være en mangel at afspilleren outputter et for kraftigt signal, og hvordan dette ikke skulle ligge inden for hfk's garantiforpligtigelse.
|
Til top |
|
|
Beezer Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo ikke tale om manglende oplysninger, men forventning til at en DVD og TV vil fungere sammen. Om det er en mangel eller defekt at dette ikke fungere er mig umiddelbart underordnet, men jf. forbrugerrådet kan man reklamere når et produkt ikke fungere som forventet..
Af universalfjernbetjeninger ikke fungere med B&O er en anden sag. De deler slet ikke en fælles standard som man kan forvente fungere..
Angående klage til sælger så blev det netop gjort og han gik videre til HFK med sammeklage, så de kunne leve op til deres forpligtigelser overfor ham, hvis de ikke mente de havde dem overfor mig...
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beezer skrev:
Garanti og reklamationsret gælder i denne sag da både jeg og tidligere ejer har påråbt manglen, så hvis HFK ikke har forpligtigelser overfor mig, så har de det som minimum overfor den oprindelige køber. Jeg mener dog stadig at garanti og reklamationsret følger produktet. Jeg kan så heller ikke perspektivere dit eks. med salg af brugtbil og denne farve til min sag.. Tror du skulle ændre eksemplet til at jeg have købt en brugt bil, som ikke kunne køre på landeveje men kun motorvej. |
|
|
Du kan have ret i, at garanti og reklamationsret følger produktet. Praksis herom har jeg ikke undersøgt nærmere.
Et produkt skal dog stadig lide af en defekt eller en mangel, før du kan reklamere. I dit tilfælde, er det en privat person, som har solgt dig et mangelfuldt produkt (som ikke er defekt, idet afspilleren virker på de fleste TV, bare ikke din model). Manglen knytter sig til, at sælger ikke har oplyst dig om dette. Et sådan forhold overføres ikke til Hi-Fi Klubben, uanset at reklamationsret og garanti følger produktet. Produktet fejler jo intet juridisk set. Det er den rådgivning du har fået, der er mangelfuld, og den hæfter Hi-Fi Klubben ikke for.
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beezer skrev:
Der er jo ikke tale om manglende oplysninger, men forventning til at en DVD og TV vil fungere sammen. Om det er en mangel eller defekt at dette ikke fungere er mig umiddelbart underordnet, men jf. forbrugerrådet kan man reklamere når et produkt ikke fungere som forventet..
Af universalfjernbetjeninger ikke fungere med B&O er en anden sag. De deler slet ikke en fælles standard som man kan forvente fungere..
Angående klage til sælger så blev det netop gjort og han gik videre til HFK med sammeklage, så de kunne leve op til deres forpligtigelser overfor ham, hvis de ikke mente de havde dem overfor mig...
|
|
|
Ja, men her skal du reklamere til den som har solgt dig produktet. Det er ham, som hæfter over for dig.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|