Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 01:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Dårlig service i HIFIklubben (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hi-Fi Klubben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 22 August 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Dette indlæg bliver det eneste fra Hi-Fi Klubbens side til denne sag.

Egentlig er taler sagens agter for sig selv. Hvis man læser det hele igennem kan man læse at varen ikke er købt hos Hi-Fi Klubben, men af en privatperson tidligere ansat i Hi-Fi Klubben.

Da Jonas Hansen henvender sig i vores forretning med apparatet forsøger vi at løse problemet. Det lader sig ikke gøre og selvom apparatet ikke er købt hos os vælger vi alligevel at tage imod apparatet (hvilket vi ikke behøver) og give Jonas Hansen et tilgodebevis på en Denon DVD2900. Det er selvfølgelig ikke nogen forglemmelse af den daværende butikschef at han ikke skriver et beløb på tilgodebeviset, men blot hvilken vare der er tale om. Vi kan jo ikke skrive et beløb når varen ikke er købt hos os. Vi er helt på det rene med at vi har garantiforpligtigelser selvom en vare skifter ejermand. Det er slet ikke det sagen handler om.

Vi fastholder at vi ikke finder det rimeligt at Jonas Hansen skal have mere end den aktuelle dagspris for apparatet. Vi har sågar tilbudt at Jonas Hansen blot kan afhente apparatet igen, så burde vi jo være kvit. Det ønsker Jonas Hansen ikke, han mener at være berettiget til varer for 10.000 som tidligere var prisen på afspilleren selvom han altså aldrig har givet dette for apparatet og ikke købt det i Hi-Fi Klubben.

At sagen ender med et forlig på 7.300 er alene fordi vi ikke ville bruge flere unødvendige ressourcer på denne sag.

Det er yderst sjældent at Hi-Fi Klubben har nogle sager overhovedet med forbrugerklagenævnet. Kun i de tilfælde hvor vi virkelig mener at kunden er yderst urimelig vælger vi at lade det komme til en sag. Det synes vi afgjort var tilfældet her.

At Jonas Hansen vælger at offentliggøre e-mails er en ”speciel beslutning”, men vi står naturligvis ved hvert ord der er skrevet i denne sag.

Med venlig hilsen

Henrik Wieben.

Hi-Fi Klubben

Til top Vis Hi-Fi Klubben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hi-Fi Klubben

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 August 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ikke at man som forbruger skal være urimelig i sine krav.Han har da fået afspilleren godt betalt må man sige.

Har nu været godt tilfreds med servicen fra Klubben.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 August 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Uden at have læst al korrespondance igennem, vil jeg gerne give mit besyv med i sagen.

Først er det rart at høre, at du har fået dine penge igen – det er jo altid rart.

Uanset sagens udfald er jeg dog tilbøjelig til at tage Hi-Fi Klubbens parti.

For det første mener jeg ikke, at der er tale om en fejl ved produktet, som Hi-Fi Klubben skal klandres for. Afspilleren virker jo fint – bare ikke med købers type af TV. Dette kunne Hi-Fi Klubben have haft mulighed for at oplyse køber, såfremt køber havde handlet direkte med Hi-Fi Klubben og ikke gennem en privat person.

At Hi-Fi Klubben ikke oplyser køber om dette problem, da køber henvender sig til Hi-Fi Klubben og i stedet sender afspiller og siden hen TV til reparation, kunne indikere, at Hi-Fi Klubben ej heller var bekendt med problemet og derfor ikke ville have vejledt køber anderledes, end sælger gjorde. Man kan så diskutere, om det er forhold, som skal komme køber til skade. Det har jeg ingen kommentarer til, da jeg ikke kender domspraksis på området.

Såfremt Hi-Fi Klubben skulle være fri for ansvar, burde Hi-Fi Klubben have oplyst køber om, at det var et problem de var bekendt med, og at køber ville være blevet oplyst om dette, såfremt han havde købet varen i butikken og ikke privat. På baggrund heraf må køber gå til sælgeren og klage, hvis ikke det har været afskåret, idet en sådan mulighed eksisterer ved privat køb.

Et problem, der springer mig i øjnene, er, at afspilleren er købt af en på købstidspunktet ansat i Hi-Fi Klubben. Man kan derfor spørge sig selv, om sælger klar fremstå som en privat sælger, eller en sælger som sælger brugt udstyr gennem Hi-Fi Klubben, således at køber har en klar forventning om, at han kan henvende sig i butikken, hvis afspilleren går i stykker. Endvidere kan forholdet, om afspilleren er handlet på sælgers privatadresse eller i butikken spille ind. Da jeg ikke har læst al korrespondance igennem, kan jeg ikke svare på dette.

Et lignende eksempel, jeg kan finde på, er, hvis jeg køber en brugt universal fjernbetjening af en privat sælger. Jeg har et B&O TV, og får at vide af sælger, at den fungerer med TV’et. Det viser sig efterfølgende, at dette ikke er tilfældet. Da der stadig er garanti på fjernbetjeningen henvender jeg mig i butikken, hvor sælger oprindelig købte produktet og reklamerer. Her får jeg at vide, at produktet ikke virker sammen med B&O’s produkter, hvilket jeg ville være blevet oplyst om, hvis jeg havde købt produktet i butikken. På baggrund heraf, mener jeg ikke, at butikken er forpligtet til at give pengene tilbage, idet produktet ikke er defekt.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 August 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hi-Fi Klubben skrev:

Hej alle

Dette indlæg bliver det eneste fra Hi-Fi Klubbens side til denne sag.

Egentlig er taler sagens agter for sig selv. Hvis man læser det hele igennem kan man læse at varen ikke er købt hos Hi-Fi Klubben, men af en privatperson tidligere ansat i Hi-Fi Klubben.

Da Jonas Hansen henvender sig i vores forretning med apparatet forsøger vi at løse problemet. Det lader sig ikke gøre og selvom apparatet ikke er købt hos os vælger vi alligevel at tage imod apparatet (hvilket vi ikke behøver) og give Jonas Hansen et tilgodebevis på en Denon DVD2900. Det er selvfølgelig ikke nogen forglemmelse af den daværende butikschef at han ikke skriver et beløb på tilgodebeviset, men blot hvilken vare der er tale om. Vi kan jo ikke skrive et beløb når varen ikke er købt hos os. Vi er helt på det rene med at vi har garantiforpligtigelser selvom en vare skifter ejermand. Det er slet ikke det sagen handler om.

Du siger at I har garantiforpligtelser selvom en vare skifter ejermand. Alligevel mener du ikke at I behøver at tage imod apparatet. Du siger at apparatet ikke er solgt af Hifiklubben, men af en tidligere ansat. Jeg har hele tiden forstået det sådan at den tidligere ansatte havde købt apparatet i Hifiklubben. Hvis det er tilfældet er apparatet altså solgt af Hifiklubben og I har garantiforpligtelser selvom apparatet har skiftet ejermand. Hvorfor pointerer I så hele tiden at apparatet ikke er købt hos jer ?

Vi fastholder at vi ikke finder det rimeligt at Jonas Hansen skal have mere end den aktuelle dagspris for apparatet. Vi har sågar tilbudt at Jonas Hansen blot kan afhente apparatet igen, så burde vi jo være kvit. Det ønsker Jonas Hansen ikke, han mener at være berettiget til varer for 10.000 som tidligere var prisen på afspilleren selvom han altså aldrig har givet dette for apparatet og ikke købt det i Hi-Fi Klubben.

Selvfølgelig kan han ikke blot hente apparatet igen. Det virker jo ikke. Da både DVD og tv er solgt af Hifiklubben og du erkender at I har garantiforpligtelser på trods af ejerskiftet, er sagen vel klar. Garantiforpligtelser betyder så vidt jeg ved at man får udstyret til at virke eller at handelen må gå retur. Aktuel dagspris er sagen uvedkommende.

At sagen ender med et forlig på 7.300 er alene fordi vi ikke ville bruge flere unødvendige ressourcer på denne sag.

Det er yderst sjældent at Hi-Fi Klubben har nogle sager overhovedet med forbrugerklagenævnet. Kun i de tilfælde hvor vi virkelig mener at kunden er yderst urimelig vælger vi at lade det komme til en sag. Det synes vi afgjort var tilfældet her.

At Jonas Hansen vælger at offentliggøre e-mails er en ”speciel beslutning”, men vi står naturligvis ved hvert ord der er skrevet i denne sag.

Med venlig hilsen

Henrik Wieben.

Hi-Fi Klubben

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 August 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

jamen hvor står den at dvd'en ikke virker?den virker ikke sammen med metz tv'et,kan slet ikke læse nogen steder at den ikke virker hvilket jeg finder essetielt i denne sammenhæng,hfk kan da ikke reparere noget der ikke er i stykker
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 August 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Denne sag er urimelig og hi-fi klubben har efter min mening ikke gjort noget forkert i denne sag. Men kunder som Beezer kender jeg desværre kun alt for godt.

Personligt har jeg aldrig haft problemer i hifiklubben. tværtimod de har altid været flinke og hjælpsomme.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 August 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
jamen hvor står den at dvd'en ikke virker?den virker ikke sammen med metz tv'et,kan slet ikke læse nogen steder at den ikke virker hvilket jeg finder essetielt i denne sammenhæng,hfk kan da ikke reparere noget der ikke er i stykker

Da den var på værksted målte de at RGB signalet var for højt, det var det der gjorde billedet dårligt...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 August 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Hvorfor pointerer I så hele tiden at apparatet ikke er købt hos jer ?

Jonas har ingen kvittering på at DVD2900 er købt hos HFK. Det fremgår af sagens dokumentation, at den tidigere ansatte hos HFK ikke giver Jonas en kopi af den oprindelige købskvittering. Selv Forbrugerrådet er af den opfattelse, at køber som reklamerer skal bevise, hvor varen er købt for at gøre krav på reklamation.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Stanley skrev:

Jonas har ingen kvittering på at DVD2900 er købt hos HFK. Det fremgår af sagens dokumentation, at den tidigere ansatte hos HFK ikke giver Jonas en kopi af den oprindelige købskvittering. Selv Forbrugerådet er af den opfattelse, at køber som reklamerer skal bevise, hvor varen er købt for at gøre krav på reklamation.

Ja, det er klart at man gerne vil se dokumentation hvis der kan være tvivl om hvor et apparat er solgt. I dette tilfælde er der dog ingen tvivl. Det er heller ikke det Hifiklubben siger. De siger det ene øjeblik at videresalg ikke betyder noget for garanti og det andet øjeblik pointerer de at det ikke er dem der har solgt apparatet. Det virker selvmodsigende.

Hvordan mon de ville forholde sig hvis det var den tidligere ansatte der mødte op med kvitteringen? Ville han så få den fulde købspris retur så han kunne give Jonas pengene, eller ville man også der tale om aktuel dagspris?

Beezer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 August 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

JJ teknik skrev følgende i deres fejlrapport/servicerapport:

"OBS: RGB signalet er fra DVD 2900 er for kraftigt derfor undertrykkes synk-signalet ved kraftigt niveau.

Til top Vis Beezer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beezer

Beezer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Denne sag er urimelig og hi-fi klubben har efter min mening ikke gjort noget forkert i denne sag. Men kunder som Beezer kender jeg desværre kun alt for godt.

Personligt har jeg aldrig haft problemer i hifiklubben. tværtimod de har altid været flinke og hjælpsomme.

Pas på du ikke tror og gisner om for meget. Læs lige hele sagen og fortæl mig derefter hvad der er urimeligt.

Beezer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Stanley skrev:

Jonas har ingen kvittering på at DVD2900 er købt hos HFK. Det fremgår af sagens dokumentation, at den tidigere ansatte hos HFK ikke giver Jonas en kopi af den oprindelige købskvittering. Selv Forbrugerrådet er af den opfattelse, at køber som reklamerer skal bevise, hvor varen er købt for at gøre krav på reklamation.

Der foreligger kvittering for at varen er solg af AudioNord Distribution, som jo er moderselskab til hifiklubben. Jeg formoder det er sådanne de fakturer deres ansatte, men de har vel stadig garanti på produktet.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 August 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Beezer skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Pas på du ikke tror og gisner om for meget. Læs lige hele sagen og fortæl mig derefter hvad der er urimeligt.

Det er vidst dig der ikke skal gisne!?!
Godt nok fik du smøret meget tekst ned på min skærm og det tog da også sin tid at læse, men har altså læst det hele.

Og har stadig den samme mening hvis du sku være i tvivl. Syntes du er urimelig og det du forlanger.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Beezer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Hvordan mon de ville forholde sig hvis det var den tidligere ansatte der mødte op med kvitteringen? Ville han så få den fulde købspris retur så han kunne give Jonas pengene, eller ville man også der tale om aktuel dagspris?

For god ordens skyld fik jeg også den tidligere ansatte til at reklamere over fejlen, hvilket også fremgår af maildialogen. Så burde den jo være sikker uanset om garantien fulgte produkt eller person..

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 August 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Beezer skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

Jeg syntes fatiks at DU er urimelig Beezer. Jeg syntes HFK har svaret rigtig godt for deres sag og jeg forstår ikke du gider blive ved med at trampe rundt i det. Du har endda fået forbrugerstyrelsen medhold i sagen, så hvad dælen piver du for???? Det er da klart at du ikke kan få for mere end apperattet er værd. Specielt når du selv trækker erstatningen af din gamle afspiller i  langdrag. Jeg tror i virkeligheden du bare er bitter over, at du ikke tog imod tilbudet om A11eren da du fik det, i sin tid Drop det nu, vær glad og kom videre

MVH WRONG

Beezer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Jeg syntes fatiks at DU er urimelig Beezer. Jeg syntes HFK har svaret rigtig godt for deres sag og jeg forstår ikke du gider blive ved med at trampe rundt i det. Du har endda fået forbrugerstyrelsen medhold i sagen, så hvad dælen piver du for???? Det er da klart at du ikke kan få for mere end apperattet er værd. Specielt når du selv trækker erstatningen af din gamle afspiller i  langdrag. Jeg tror i virkeligheden du bare er bitter over, at du ikke tog imod tilbudet om A11eren da du fik det, i sin tid Drop det nu, vær glad og kom videre

Som sagen er nu er jeg også tilfreds. Det er bare synd at jeg skulle bruge så meget energi og tid plus forbrugerstyrelsen på at få alle mine penge igen. Jeg var ikke tilfreds med at tabe omkring 1400kr., når det var deres produkt der var problemer med og når jeg blev lovet noget andet af HFK i første omgang.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Beezer skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

MVH WRONG

MVH WRONG

Vi tager lige et citat fra købeloven :

Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

Ophævelse af købet betyder at kunden afleverer apparatet igen og butikken afleverer alle pengene igen. Der kan aldrig blive tale om aktuel dagspris, udsalgspriser eller andet. Det er den pris butikken har solgt apparatet for.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Beezer skrev:
wrong skrev:

Som sagen er nu er jeg også tilfreds. Det er bare synd at jeg skulle bruge så meget energi og tid plus forbrugerstyrelsen på at få alle mine penge igen. Jeg var ikke tilfreds med at tabe omkring 1400kr., når det var deres produkt der var problemer med og når jeg blev lovet noget andet af HFK i første omgang.

Jeg kan ikke se hvor du har tabt de 1400kr henne. Jeg går ikke ud fra du har givet ca7300+1400 for afspilleren i sin tid da du købte den. Men vi er da helt enige om at det har været ressource for alle parter OG at det var godt det faldt ud til din fordel.

MVH WRONG

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
wrong skrev:
Beezer skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:

MVH WRONG

MVH WRONG

Vi tager lige et citat fra købeloven :

Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

Ophævelse af købet betyder at kunden afleverer apparatet igen og butikken afleverer alle pengene igen. Der kan aldrig blive tale om aktuel dagspris, udsalgspriser eller andet. Det er den pris butikken har solgt apparatet for.

Stanley, er du Beezers advokat?

Fint nok du hiver dette eksempel frem, men gælder det også når det er brugtkøb?? Det er jo en 4 mdr(mener jeg det var) gammel maskine han har købt.

MVH WRONG

Beezer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hey WRONG..

Jeg betalte ca. 7300kr. for afspilleren. Men HFK ville kun give mig 6000kr. ca. 9 md. senere da den var faldet i pris siden jeg returnerede afspilleren. Det var derfor kun pga. min klage mm. at jeg endte med at få alle pengene.

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes