DVD
2900 MBK – DVD PLAYER BLACK ORIGIN: CHINA (regionsfri)
DVD-afspilleren
er købt som ny. Leveret og faktureret via AUDIONORD INTERNATIONAL A/S
Hi-Fi
Klubbens, personalesalg 13.
juni, 2003.
Prisen
var nedsat p.g.a. personalekøb
Købspris kr. 7.316,56,00 inkl. moms og software opdatering til regionsfri
Normal
udsalgspris kr. 10.000,00 inkl moms plus software opdatering til regionsfri
Købt
brugt af en tidligere ansat.
Jeg
mener at have fulgt brugsanvisningen. Manglen er bekræftet som en teknisk fejl
på produktet
For
kraftigt RGB. Fungerer ikke med Metz Atlantis TV (også Købt i HIFiKlubben)
DVD-afspilleren
har været til reparation flere gange i den løbende periode.
2. august, 2003 blev
DVD-afspilleren afleveret til reparation.
10.-25. august, 2003 blev
omtalte TV-apparat afleveret til reparation.
11. september, 2003 blev
DVD-afspiller og TV apparat udleveret fra værksted – fejlen var ikke afhjulpet
16. februar, 2004 blev
DVD-afspilleren returneret til Hi-Fi Klubben, Aaboulevard 56, 2200 København N
ifølge aftale med Jesper C Hansen, HIFIklubben.
Iflg.
Mundtlig aftale med Jesper C Hansen, chef Hi-Fi Klubben, kunne jeg bytte til
andre vare til personalepris for det beløb jeg havde givet for DVD-afspilleren
evt. lidt mere hvis jeg valgte andre produkter.
Jeg
ønsker at få udleveret varer til den lovede prisaftale af en værdi af 7.316,56
plus værdien af en software opdatering af en DVD-afspiller til regionsfri,
alternativt at få udbetalt nettobeløbet kr. 7.316,56 kontant.
Idet
alt mit HIFI-udstyr er Denon produkter fra HIFI klubben og da jeg fortsat
mangler en DVD-afspiller, så fortrækker jeg at få noget udstyr leveret, jf.
aftalen med Jesper C Hansen.
JJ
teknik og HIFIklubben har erkendt manglen på varen, prøvet at udbedre den uden
held og derefter taget den retur. Yderligere følger garantien og
reklamationsretten varen og ikke køberen jf. hotline hos forbrugerklagenævnet.
XXXXX
har for god ordens skyld også set fejlen og reklameret over den per mail.
Iflg.
Mundtlig aftale med Jesper C Hansen, HiFiKlubben, kunne jeg bytte til andre
vare til personalepris for det beløb jeg havde givet for DVD-afspilleren evt
lidt mere hvis jeg valgte andre produkter, hvilket er bekræftet i mail af 23.december 2004. Jeg
blev bla. tilbudt en Denon DVD-A11 til ca. 13.200,00kr. (nypris 16000kr. plus
opgradering til regionsfri), men tog ikke imod tilbudet pga. det var over mit
budget.
Jesper
C Hansen, HIFI-klubben lovede XXXXXX, at denne sag ville blive løst 100% til
min tilfredshed.
DVD-afspilleren
blev returneret til HIFIKlubben, Aaboulevarden, den 16. februar, 2004 i komplet original
emballage.
MAIL - KORRESPONDANCE
20. oktober, 2003
Jonas
Hansen – Beskrivelse af mangel
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Jonas
Hansen
Sendt: 20.
oktober 2003 23:16
Til: online@hifiklubben.dk
Emne: Denon DVD-2900
Hej,
Jeg har næsten lige fået Denon
DVD-2900, som er installeret med mit Metz Atlantis TV via RGB. Her oplevede jeg
problemer med at billedet flimrede, hvorfor både TV og DVD kom på værksted via
jer hos JJ teknik. Fejlbeskrivelsen fra JJ teknik var følgende:
RGB signalet fra DVD-2900 er for
kraftigt derfor undertrykkes synk-signalet ved kraftigt niveau.
For at rette dette problem opdaterede
de softwaren i DVD-2900, men problemet blev ikke rettet herigennem. Jeg har
efter aftale ventet lidt med at returnere DVD-afspilleren i håb om at der kom
en ny softwareversion med rettelser på dette problem. Jeg vil derfor høre om
der er kommet nye informationer eller løsninger på dette problem og om jeg evt.
skal returnere varen?
Se evt. rep.nr.: 40436483 ved: JPH
Mvh
Jonas Hansen
24. oktober, 2003
Jonas
Hansen – Rykker for svar på mail
-----Original Message-----
From: Jonas
Hansen
Sent: 24.
oktober 2003 17:20
To: online@hifiklubben.dk
Subject: SV: Denon DVD-2900
Importance: High
Hej,
Jeg sendte nedenstående mail den 20
okt, men har endnu ikke fået svar. Vil i venligst se på sagen hurtigst muligt
og svare tilbage.
Mvh
Jonas Hansen
27. oktober, 2003
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Hi-Fi Klubben Online [mailto:online@hifiklubben.dk]
Sendt: 27.
oktober 2003 14:26
Til: Jonas
Hansen
Emne: RE: Denon DVD-2900
Hej Jonas
Beklager det sene svar.
Hermed den tekniske info vi har fået
vedr. entusiaster
DVD2900:
Please
notice that you should NOT use the PAL-converter in the DVD-player if it is
hooked up to a multinorm TV or projector while playing NTSC movies. Converting
the NTSC signal to PAL is unnecessary if you use a multi norm TV/projector - in
fact the picture will be degraded if you do. This is quite visible on
especially DVD2900. Movements will be much smoother on NTSC movies if you
choose the OFF position for the build in PAL converter.
Du må meget gerne afprøve om
ovenstående har betydning for problemet og melde tilbage.
Kopi af værkstedets konklusion bedes
sendt på online@hifiklubben.dk eller fax 8743 2140.
-------------------------------------
Med venlig hilsen
Jacob Malmgaard
Hi-Fi Klubben OnLine
- ganske almindelige
Tel: 70 10 44 34
online@hifiklubben.dk
www.hifiklubben.dk
31. oktober, 2003
Jonas
Hansen – Beskrivelse af mangel fremsendelse af
reparationspapirer
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Jonas
Hansen
Sendt: 31.
oktober 2003
08:12
Til: Hi-Fi Klubben Online
Emne: SV: Denon DVD-2900
Hej Jacob,
Mange tak for hjælpen.
Jeg har nu testet dit forslag og sikret
at DVD'en var sat op til at "TV type" var "Multi", hvilket
den var. Problemet er der stadig, så jeg håber der en anden løsning.
Som aftalt sender jeg en scanning af
mine reparationspapirer vedhæftet denne mail.
Mvh
Jonas
23. december, 2004
Jonas
Hansen – Dokumentation for reparationer og beskrivelse af
mangel.
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Jonas
Hansen
Sendt: 23.
december 2004 22:10
Til: 'jens.sauer
Emne: VS: Denon DVD-2900
Hej Jens,
Som aftalt i dag sender jeg hermed dokumenter
fra reparationen af min Denon DVD 2900, som jeg endte med at aflevere tilbage,
da den ikke ville fungere med mit Metz Atlantis TV. Problemet var et for
kraftigt RGB signal. Som du kunne se af papiret jeg fremviste i dag var aftalen
at jeg skulle finde et andet produkt. Nedenfor kan du også se noget af min
dialog med jeres servicecenter vedr. dette problem.
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Jonas Hansen
3. januar, 2005
Jonas
Hansen – Div, dokumentationer
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Jonas
Hansen
Sendt: 3.
januar 2005 21:10
Til: 'Jonas Hansen';
'jens.sauer@
Hej Jens,
Jeg har vedhæftet to ekstra dokumenter, som
jeg har på denne sag. Det ene er et billede af fejlen, som den så ud og det
andet er en servicekvittering. Jeg har desværre ikke flere dokumenter på de
mange gange jeg har afleveret systemet, da reparationen til sidst blev
håndteret direkte med værkstedet i Farum. Dette var naturligvis på opfordring
fra jer, da det var lettere for mig at køre fra Ballerup til Farum end til KBH.
Hvornår kan jeg forvente en tilbagemelding i
denne sag?
// Jonas
6. januar 2005
Jonas
Hansen – Rykker for afklaring
-----Original Message-----
From: Jonas
Hansen
Sent: 6.
januar 2005 10:44
To: Hi-Fi Klubben Aaboulevard Butikschef
Subject: SV: Denon DVD-2900
Hej Jens,
Jeg ville høre om du havde modtaget
mine mails og om der var noget nyt eller en tidshorisont?
Godt nytår
Med venlig hilsen
Jonas Hansen
Jens Sauer, HI-FI Klubben – Undersøger sagen
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Hi-Fi Klubben Aaboulevard Butikschef
[
Til: Jonas
Hansen
Emne: RE: Denon DVD-2900
Hej Jonas.
Jeg har modtaget dine mail´s. Jeg er
ved at undersøge sagen og håber at have svar til dig om et par dage.
Med Venlig Hilsen
11. januar 2005
Jonas
Hansen – Rykker for nyt i sagen
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Jonas
Hansen
Sendt: 11.
januar 2005 19:59
Til: 'Hi-Fi Klubben Aaboulevard
Butikschef'
Emne: SV: Denon DVD-2900
Hej Jens,
Jeg ville høre om der var noget nyt i
sagen?
Med venlig hilsen
Jonas Hansen
14. januar, 2005
Jonas
Hansen - Rykker for afklaring
-----Original Message-----
From: Jonas
Hansen
Sent: 14.
januar 2005
17:57
To: 'Jonas Hansen'; Hi-Fi Klubben Aaboulevard
Butikschef
Subject:
SV: Denon DVD-2900
Hej Jens,
Nu er det lidt over én uge siden at du
sagde der ville gå et par dage og flere uger siden jeg var forbi HIFIklubben.
Hvornår kan vi få afklaret denne sag?
Med venlig hilsen
Jonas Hansen
19. januar 2005
Hej Jonas.
Jeg har nu haft mulighed for at
gennemgå din sag med min revison.
Jeg har fået besked på at jeg for at
kan komme videre i din sag med henblik på en evt. ombytning skal jeg have en
bon som viser købet.
Med Venlig Hilsen
Jens Sauer
Butikschef
Hi-Fi Klubben
Åboulvard 56 – 58
2200 København N.
Jonas
Hansen – Svar vedr. dokumentation for køb
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Jonas
Hansen
Sendt: 19.
januar 2005
19:58
Til: 'Hi-Fi Klubben Aaboulevard
Butikschef'
Emne: SV: Denon DVD-2900
Prioritet: Høj
Hej,
Jeg har jo kun mit tilgodebevis, som
blev lavet af jeres daværende butikschef, og alle kvitteringerne for de
problemer jeg oplevede den gang. Jeg regner naturligvis med disse beviser, med
underskrift, er nok. Hvis der er et problem med at finde de rigtige beviser
eller hvad det måtte være, så tag fat i Jesper, som stod for og lavede aftalen.
Dengang jeg afleverede DVD'en tilbage og fik
tilgodebevises regnede jeg naturligvis med at det Jepser lavede var i orden.
Derfor mener jeg heller ikke at jeg skal komme i klemme pga. hans eventuelle
fejl.
Hvis i skal finde salget, så skal i se
efter en DVD-2900 solgt til jeres tidligere ansatte XXXX.
Jeg håber snart dette bliver afklaret,
da det er meget frustrerende at have flere tusinde kroner i klemme på denne måde.
Med venlig hilsen
Jonas Hansen
24. januar 2005
Jonas
Hansen – Rykker for status
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Jonas
Hansen [
Sendt: 24.
januar 2005 21:18
Til: 'Jonas Hansen';
'Hi-Fi Klubben Aaboulevard Butikschef'
Emne: SV: Denon DVD-2900
Prioritet: Høj
Hej Jens,
Hvad er status i denne sag og hvornår
kan jeg afhente mine varer?
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Jonas Hansen
26. januar, 2005
Jonas
Hansen – Rykker for afklaring
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Jonas
Hansen
Sendt: 26.
januar 2005 21:23
Til: 'Jonas Hansen';
'Hi-Fi Klubben Aaboulevard Butikschef'
Emne: SV: Denon DVD-2900
Prioritet: Høj
Hej Jens,
Jeg syntes allerede jeg har strækket
min tålmodighed og forståelse meget langt, men nu må vi altså får afklaret og
lukket denne sag. Det er i orden at i lige skal bruge et par dage til at
kontrollere jeres papirer, i denne lidt specielle sag, men nu er der gået 5
uger. Som jeg sagde i min tidligere mail syntes jeg ikke længere det bør være
mig, som skal bøde for de evt. fejl Jesper har lavet i denne sag. Jeg vil meget
gerne have mine varer og derved noget for mine penge. Der er flere ting ud over
DVD'en jeg gerne vil have, men jeg vil naturligvis først have afklaret denne
sag inden jeg køber yderligere varer. Hvis du slår mig op i systemet vil du se
at jeg er en relativ god kunde og jeg kan hertil tilføje at jeg også altid har
været glad for at handle hos jer. Håber derfor også at vi kan holde mit billede
sådanne.
Send mig venligst et svar på denne
mail, så snart du har læst den og informer mig om hvad der sker, samt hvornår
jeg kan komme forbi HIFIklubben og hente samt købe mine varer. Jeg forstår ikke
hvorfor du ikke har svaret mig på min næsten uge gamle mail??
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Jonas Hansen
4.februar 2005
Jonas
Hansen – Info vedr. kontakt til MD
-----Original
Message-----
From: Jonas Hansen
Sent: 4.
februar 2005 10:23
To: 'Jonas Hansen'; Hi-Fi Klubben Aaboulevard
Butikschef
Subject: SV: Denon DVD-2900
Hej Jens,
Jeg ved ikke om XXXXX har haft fat i dig
endnu, men jeg talte med ham i fredags vedr. denne sag og han lovede at
kontakte dig. Desværre har jeg ikke kunne få fat i ham i denne uge, hvorfor jeg
skriver denne mail. Hvis du derfor ikke allerede har hørt fra ham, så kan du
forvente at han ringer vedr. denne sag.
Med venlig hilsen
Jonas Hansen
Jens Sauer, HI-FI Klubben - Afventer
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Hi-Fi Klubben Aaboulevard Butikschef [
Sendt: 4.
februar 2005 11:08
Til: Jonas
Hansen
Emne: RE: Denon DVD-2900
Hej Jonas.
Jeg har ikke hørt fra XXXX endnu. Så
jeg afventer.
Med Venlig Hilsen
Jens Sauer
Butikschef
Hi-Fi Klubben
Åboulvard 56 – 58
2200 København N.
15. februar
2005
Jonas
Hansen – Bekræftelse af telefonisk samtale
-----Original Message-----
From: Jonas
Hansen
Sent: 15. februar 2005 19:01
To: Hi-Fi Klubben Aaboulevard Butikschef
Subject: SV: Denon DVD-2900
Importance: High
Hej Jens,
Som aftalt fredag den 11. februar per telefon
sender jeg hermed hovedpunkterne fra vores samtale. Såfremt jeg ikke hører fra
dig inden 5 dage, tager jeg det som en accept af, at vi er enige om
hovedpunkterne.
Jens Sauer, Chef i HIFIklubben påpegede
følgende punkter:
- Du har modtaget fakturaen vedr. købet af
DVD-2900 i HIFIklubben.
- Du har undersøgt sagen, vedr. hvor meget
jeg har krav på jf. mit tilgodebevis, med dine revisorer og I var kommet til en
endelig beslutning
- Du og dine revisorer har besluttet at I kun
vil give mig en DVD-2900 retur.
- Årsag til beslutningen er at jeg har
handlet privat.
Jeg påpegede følgende Punkter:
- I har erkendt at DVD-2900 og Metz Atlantis
TV'et ikke fungere sammen og begge produkter er købt i HIFIklubben.
- Jeg har betalt ca.7500 kr for varen og
mener minimum at have krav på denne værdi.
- Ved indlevering af produktet til Jesper,
tidligere chef i HIFIklubben på Åboulevarden, var aftalen at jeg kunne bytte
varen.
- Jeg ville gå videre med sagen til
forbrugerklagenævnet, såfremt jeres beslutning står fast, og jeg ikke hører fra
jer inden 5 dage.
- Du ville modtage denne mail med
hovedpunkterne fra samtalen og denne skulle du melde tilbage på såfremt du var
uenig i hovedpunkterne.
Med venlig hilsen
Jonas Hansen
16. februar 2005
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Hi-Fi Klubben Aaboulevard
Butikschef [
Sendt: 16.
februar 2005 12:47
Til: Jonas
Hansen
Cc: Henrik Wieben; Mette
Bastholm
Emne: RE: Denon DVD-2900
Hej Jonas.
Vi fastholder at vi ikke kan udlevere
andet til dig end en ny Denon DVD2900, eller anden varer til samme salgspris.
Salgsprisen er I øjeblikket kr.
5.999,-
Til grund for vores beslutning ligger
følgende:
Først og fremmest og helt afgørende, er
produktet ikke købt I vores butik, eller I nogen anden Hi-Fi Klubben afdeling
Produktet har du købt af en
privatperson.
Du har indleveret en brugt DVD2900 I februar
2004, og modtager en bekræftelse på at du har afleveret produktet. Først 23
december 2004
henvender du dig for at få dit apparat udleveret. Vi kan ikke I vores system finde
noget på sagen. Vi undersøger efterfølgende og bekræfter at du har en DVD2900
tilgode. Vi tilbyder dig at udleverer en helt ny DVD2900, præcis samme vare som
du indleverede eller, køb af andre varer til en værdi af samme beløb kr.
5.999,-. At produktet er blevet billigere I udsalgspris stiller dig ikke
ringere. Tilsvarende varer er også blevet billigere I perioden.
Med Venlig Hilsen
Jens Sauer
Butikschef
Hi-Fi Klubben
Åboulvard 56 – 58
2200 København N.
XXXX – Forklaring af sagens
forløb
-----Original Message-----
From:
Sent: 16.
februar 2005 17:05
To: Henrik Wieben
Cc: Hi-Fi Klubben Aaboulevard
Butikschef
Subject: VS: Denon DVD-2900
Importance: High
Hej Henrik
Længe siden. Jeg har fra Jonas
Hansen fået forståelsen på, at I ikke kan hjælpe ham i
nedenstående sag og det kan da ikke passe?
Nu har jeg sendt email til Jens Sauer
for at forsøge at forklare denne sag, jeg har dog intet hørt retur. Det er
undertegnede, som I sin tid hjalp Jonas med en Denon DVD2900 så helt privat kan
man vel ikke kalde det. Produktet har på intet tidspunkt fungeret sammen med
hans Metz TV hvilket han gentagne gange har været inde og klage over. Den har
desuden været på værksted for at se om det hjalp. Jesper forsøgte, at hjælpe
men kunne kun dette hvis han modtog en kopi af fakturaen og det fik så. I skal
lige vide, at jeg ikke på nuværende tidspunkt har givet Jonas en kopi da der på
denne var andet end DVD2900 og jeg syntes ikke at det var nødvendigt at han så
prisrne på andet end det jeg selv internt havde købt.
Det med at han ikke har fulgt op eller
I ikke kan finde noget I sagen det skyldes nok at korrespondancen på denne tog
jeg med Jesper og han lovede mig at denne sag ville blive løst 100% til Jonas´s
til fredshed. Jonas har altid har været en rigtig god kunde i Hifi Klubben, men
havde jeg vidst at han kun havde givet ham den tilgodeseddel uden noget form
for beløb eller andet så havde jeg godt nok skredet ind. Jeg har naturligvis
gemt korrespondancen med Jesper og dengang måtte jeg rykke ham 3-4 gange for
svar og telefonisk opfølgning. Så helt ærligt synes jeg ikke det er
seriøst at straffe ham når det tilsyneladende ikke er ham som er skyld i den
manglende opfølgning.
Afslutningvis så forstår jeg ikke at I
gider have alt den ballade for differencen mellem 5999 og så de 7499 som han
gerne vil have for at være tilfreds, var der ikke noget med 40 millioner i
overskud! Jonas er en meget stædig person og jeg er sikker på, at han ikke
sådan bare spises af og jeg håber at I kan finde en mindelig løsning på sagen.
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Henrik Wieben
Sendt: 16 February 2005
17:21
Til:
Emne: RE: Denon DVD-2900
Hej xxxxx
Vi er sandelig indstillet på at hjælpe kunden.
Da vi bliver præsenteret for sagen, som ingen af os
kender til, forsøger vi at finde en sammenhæng. Vi konstaterer at
den må være god nok, og vi må skylde ham en DVD2900. Den tilbyder
vi ham så. En splinterny vel at mærke.... Eller et andet apparat
til samme pris!!!! Her er det så at kæden hopper af. Han vil ikke
acceptere dagens pris på varen, selvom han jo sikkert har givet
væsentligt mindre for den ? - Det ved jeg ikke og det er egentlig
også ligegyldigt.
Vi vil gerne hjælpe ham, men vi ser det klart på den måde
at han ønsker at få mere ud af det end rimeligt er, og der går
vores grænse. Kan du selv se nogen som helst rimelighed i at vi
burde stille ham bedre end vi gør ved at udlevere en sprit ny
DVD2900 eller andet til samme pris ??
Mvh. Henrik
-----Original
Message-----
From:
Sent: 16. februar 2005 17:38
To: Henrik Wieben
Cc: Hi-Fi Klubben Aaboulevard Butikschef
Subject: SV: Denon DVD-2900
Importance: High
Hej Igen
Jeg synes det havde været en udmærket løsning at
udlevere et nyt produkt hvis det var det denne sag drejede sig om.
Men det kan da ikke nytte noget at udlevere et produkt til manden
som han ikke kan bruge til sit Metz TV, det er jo der hele
problemet opstår og det er jo det problem, der blev konstateret i
sin tid af både Jesper og værkstedet.
I øvrigt var prisen kr. 5.853+moms dengang han købte den
og ikke kr. 5.999 som nu så derfor er Jonas selv følgelig ikke
tilfreds med et produkt han for det første ikke kan bruge og for
det andet er små 1500 kr. lavere end det han i sin tid betalte.
Jeg kan desuden forstå på Jens, at han ikke har modtaget min email så her er
den igen vedhæftet. Og denne er snart 10 dage gammel. Afslutningvis
den meget aggressive tone du Jens ligger for dagen den kan du godt
spare dig, for jeg synes Jonas har en rimelig sag her og de 40 millioner
jeg hentydede til var jeres overskud som er ganske flot.
____________________________________________
Fra: Henrik Wieben
Sendt: 16
February 2005 18:10
Til:
Cc: Jens sauer
Emne: RE: Denon DVD-2900
Hej Igen XXXXX
Det er netop derfor at vi tilbyder ham andre varer
til samme pris som prisen på en DVD2900. Det må da være muligt at
finde en rigtig god DVD-afspiller der kan køre med mandens Metz TV
når han har 5999 at handle for ?
Og så vil jeg altså godt holde fast i: Han har ikke
betalt 5.853+moms til os. Vi har ikke tjent en krone på at sælge
det apparat. Det har altså en betydning! Derfor er det fuldstændig
uden betydning hvad han har betalt dig for apparatet.
Jeg mener egentlig det er lige i overkanten at en
kunde som benytter sig af sit kendskab til en medarbejder i Hi-Fi
Klubben til at købe varer til kostpris, OGSÅ forlanger service i
vores butikker som går ud over hvad vi kan tilbyde de kunder der
er med til at lave vores flotte overskud.
Bevares, jeg villle da gerne selv købe varer til
personalepris gennemvenner og bekendte. Det kan jeg ikke fortænke
ham i, men jeg ville nok
vælge en anden vinkel den dag jeg så havde brug for
butikkensassistance. Jeg har virkelig prøvet at sætte mig i kundens
sted i denne situation. Jeg ville aldrig selv føle mig snydt med
den løsning vi har tilbudt ham. Han må da selv være med til at
tage et ansvar når han ikke reagerer i ca. 10 måneder!!
Mvh. Henrik
2.
Marts 2005
Jonas Hansen – Kontakt til
Jens H. Larsen, Product Director Hi-Fi Klubben/AudioNord Distribution
Hej,
Som fast bruger af dette forum og kunde hos HIFIklubben har jeg fulgt
diverse tråde herinde bla. den vedr. Denon 1910, som har lidt
problemer med projektorer.
Gennem tråden virker du meget reel og hjælpsom, hvilket du skal have stor
ros for. God og ærlig service er noget vi kan lide. Imidlertid, så har jeg
oplevet en lidt anden side af hifiklubben også. Sagen er beskrevet nedenfor,
men jeg håber at afslutningen på nedenstående forløb kan komme til at lyde lidt
bedre, hvorfor jeg skriver til dig. Alt i nedenstående beskrivelse kan
naturligvis bevises.
Bemærk at du ikke finder nedenstående historie i dette forum.
---------------------------
SAGENS FORLØB
Den 13 juni, 2003,
købte jeg en DVD-afpiller, Denon DVD-2900, som skulle fungere sammen med et
tidligere indkøbt TV-apparat. To produkter til en samlet udsalgspris på lidt
over 28.000,00kr. I forretningen HiFi Klubben, Aaboulevard 56, 2200
København N, fik jeg bekræftet, at DVD-afspilleren kunne fungere sammen med det
pågældende TV-apparat, som er købt i HiFi Klubben den 28-10-1998.
Efter leveringen viste det sig, at DVD-afspilleren og TV-apparatet ikke
fungerede sammen p.g.a. for kraftigt RGB-signal.
Den 2-8-2003 afleverede jeg DVD-afspilleren til
reparation i HiFi klubben, som sendte den til deres værksted i Farum JJ teknik.
Idet JJ teknik ikke kunne løse problemet efter nogle forsøg, afleverede jeg
også mit TV til reparation omkring den 15-8-2003, så de havde begge apparater på
samme tid til test og reparation. Den 11-9-2003 afleverede HiFi Klubben
DVD-afspilleren og TV’et retur fortsat med fejl. Værkstedet stillede i udsigt,
at der muligvis ville komme en softwareopdatering, der ville løse problemet med
DVD-afspilleren, hvorfor jeg skulle se tiden an, før jeg byttede
DVD-afspilleren til andre varer.
Softwareopdateringen til
løsning af problemet kom imidlertid ikke, og jeg kontaktede derfor HiFi Klubben
med henblik på ombytning til et andet produkt.
Dvs. efter måneders forsøg
på at rette fejlen blev DVD-afspilleren returneret den 16. februar, 2004, til forretningen HiFi Klubben,
Åboulevarden 56, 2200 København N, ifølge aftale med Jesper C Hansen, tidligere
butikschef i HIFI klubben. Jeg fik udleveret et tilgodebevis og den mundtlige
aftale mellem Jesper C Hansen, butikschef HIFI klubben, og undertegnede var, at
jeg kunne bytte til andre varer til personalepris for det beløb jeg havde givet
for DVD-afspilleren eller evt lidt mere, hvis jeg ville betale/lægge flere
penge. Jeg blev bla. tilbudt en Denon DVD A11 til ca.13.200,00kr. Normal pris
16.000,00 plus opgradering til regionsfri. Efter
et par dages betænkningstid kontakter jeg HiFi klubben telefonisk og meddelte
at den daværende produktserie af DVD-afspillere fra Denon ikke havde en
alternativ model til mine ønsker eller budget, hvorfor jeg ville vente med at
benytte mit tilgodebevis.
I mellemtiden er
udsalgsprisen på den fejlbehæftede DVD-afspiller faldet drastisk, dvs. siden den 16. februar 2004. Jens Sauer ny Butikschef HiFi
Klubben, der har overtaget sagen, har nu meddelt, at HiFi Klubben nu kun vil
ombytte til andre varer for DVD-afspillerens aktuelle udsalgspris kr. 5.999,00
eksklusiv opgradering til regionsfri. Dvs jeg får ikke varer til den aftalte fordelagtige
pris og der ud over vil Hifi Klubben kun give mig et tilgodehavende svarende
til udsalgsprisen på varen i dag dvs. 5.999,00kr og ikke det beløb jeg gav for
den.
DVD-afspilleren er købt via
en tidligere ansat i HiFi Klubbens tidligere. Som det fremgår af
korrespondancen, har Jesper C Hansen HIFI-klubben, gennem sagsforløbet erkendt
fejlen og lovet via XXXX at denne sag ville blive løst 100% til min
tilfredshed.
Jeg har gennem årene købt
en del ”High End” produkter som disse varer i HiFi Klubben, og altid haft
tillid til forretningen og dens kundebetjening. Dog mener jeg at HiFi Klubben
ikke opfylder indgåede aftaler i denne sag, som jeg venligst beder
forbrugerklagenævnet tage stilling til.
Venlig hilsen
Jonas Hansen
------------------------------------
Jeg håber dine nye øjne på denne sag, kan slutte sagsforløbet på en bedre
måde, til alles tilfredshed. Det er jo ikke de helt store beløb der er til
forskel, men princippet i at jeg ikke får det jeg er lovet og endda før meget
mindre kan jeg naturligvis ikke stilles tilfreds med, når man ellers
opfatter sig som god og glad kunde i HIFIklubben.
Jeg håber på at hører fra dig hurtigt, da jeg vil have sagen videregivet og
lukket hurtigst muligt.
Med venlig hilsen
Jonas Hansen
17. Marts 2005
Fra:
Henrik Wieben
Sendt: 17.
marts 2005 10:07
Til:
Emne: Denon DVD2900
Kære
Jonas
Din
henvendelse her til Jens Holst Larsen er landet hos mig, da sagen ligger
indenfor mit ansvarsområde.
Jeg
har været blandet ind i denne sag før. Jeg må en gang for alle fastslå at
vi ikke kan gøre mere end vi allerede har tilbudt dig.
Apparatet
er ikke købt i vores forretning på Åboulevard (eller nogen anden Hi-Fi Klubben
afdeling). Apparatet er købt privat af en tidligere Hi-Fi Klubben medarbejder.
Vi tilbyder på et tidspunkt at hjælpe med fejlfinding på apparatet. Det ender
med at du gerne vil indbytte din DVD2900 til noget andet. Det er vi slet ikke
forpligtet til, men vil da gerne hjælpe. Du får et bevis på at du har
indleveret din DVD2900, der står naturligvis intet beløb på. Apparatet er jo
ikke købt hos os.
Det
er helt indelysende at hvis vi skal bytte til noget andet bliver
indbytningsprisen den aktuelle salgspris. Falder apparatet i pris kan vi jo
ikke sælge dit apparat til den gamle høje pris. At du vælger at lade apparatet
stå i butikken fra februar til december, og at apparatet i den periode falder i
pris kan vi naturluigvis ikke gøre noget ved.
Jeg
skal naturligvis også gøre dig opmærksom på at apparatet kan falde
yderligere i pris. Det ville derfor være formålstjenligt for dig at få sagen
lukket mens du stadig kan indbytte apparatet til den aktuelle salgspris på kr.
5.999,-
Jeg
mener absolut ikke at Hi-Fi Klubben med nogen som helst rimelighed skulle
tilbyde dig mere end ovenstående. Hvis du havde købt apparatet i en af vores
butikker, og det var vores fejl at sagen er trukket i langdrag, ville jeg se
anderledes på det. Det er bare ikke tilfældet.
Med
venlig Hilsen
Henrik Wieben
Markedschef
- Danmark
Hi-Fi
Klubben A/S
www.hifiklubben.dk
Ganske Almindelige Entusiaster
Ovenstående mail er ikke besvaret, men jeg kan kort kommentere:
Aftalen med Jesper C Hansen var at jeg returnerede varen,
så jeg kunne købe noget andet. De kunne herved videresælge DVD afspilleren, som
på indleveringstidspunktet ikke var faldet i værdi.
Apparatet har ikke, til min kendskab, stået i forretningen
fra februar 2004 til december 2005. Jeg returnerede DVD-afspilleren i februar
2004 ifbm en reklamationssag og det har ikke været aftalen eller min forståelse
at de har haft DVD-afspilleren med S/N fra min bon i forretningen, som de evt.
kunne levere tilbage til mig december 2005. Aftalen var at jeg skulle have
andre vare.
Truslen om at jeg kan tabe yderligere penge ved ikke
at tage mod deres tilbud omgående er ikke kommenteret yderligere.
Hvorvidt det er rimeligt eller ej at tilbyde mig mere end
det de gør, er jeg uenig i, men alt andet lige, så forholder de sig ikke til
den aftale XXXXX og jeg lavede med Jesper C Hansen, tidligere chef i
HIFIklubben, Aaboulevarden 56.
Tilgodebevis
Billede af fejlen,
som den ses på TV’et