Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Erstatning for Barco Cine6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

FHWac skrev:

Hej Miagi.

Jeg har selv købt en brugt Barco 808G. Det har jeg absolut ikke fortrudt. Det er også en væsentlig bedre erstatning for Cine6. Hvis du har købt Barco ved Fredgård Århus må det være i Frederiksgade. Mon ikke du kunne finde ud af et eller andet med Henrik

Jeg er skam allerede igang med at lave en god "deal" med netop Henrik

Var det ikke for ham, havde jeg nok aldrig sat mine ben i en Fona butik..... Men han er alletiders & de produkter han har/tager hjem, ser man nok ikke i andre Fona butikker! - Kanon service, som mange kunne lære af...!

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Jeg vil så sige jeg mener ikke at der er ingen alternativ til en CRT. Især ikke når man har prøvet 7" eller højere. Har man plads giver de den absolut bedste billed kvalitet. Ingen rainbow ingen falmen af LCD, ingen pæreskift. Typisk halveringstid af lys er ca 15000 timer med video framvisning. Eneste ulempe er prisen og at den kræver en linedoubler eller quaddoubler som jeg bruger til min 150". Grunden er simpelthen at feks den 808 jeg har viser nådestløst dårlig billed opløsning og farveægthed. CRT har i princippet uendelig farveopløsning, den har ingen native billedopløsning som LCD og DLP. Den klare 150MHz, 110khz og 155hz. Det svare til ca 2500x1500 punkter ved 50hz. Der er heller ikke noget alialisering mellem punkterne pga nativeopløsning. Det er helt op til video processoren hvor godt en doubling ller quad vil blive. Der er ikke 'luft/gitter' mellem pukterne som irritere mig. Lysstyrke er heller ikke CRT's stærkeste side, hvad computer billeder angår. ANSI lumens på LCD og DLP bliver somregel angivet med 100% hvidt billede, men den mest interesante lysstyrke måling vil være 10%-20% ANSI lumens. Det er meget lig med hvad video materiale er typisk og her er CRT helt med. Feks kan en 808 give en peak lumens på ca 1500 lumens. Video skal ses i svag belysning eller mørke. Tag bare contrast forhold >10000:1. Find en LCD eller DLP der kommer i nærheden af en det. De fleste LCD og DLP har for kraftig lys så man er nød til at have et specielt 'gråt' lærred for at dæmpe for lyset. Det giver farveuægthed og dårligere spredning (ala CRT skærm), men bedre kontrast.

Nå det blev lige lidt meget, men jeg synes det ville være synd, hvis du downgradede dit projektor valg. Min 808 støjer også noget mindre en nogen anden DLP (måske med undtagelse af Barco's DLP) eller CRT jeg har hørt. Køb en brugt Barco og få fat i en god linedoubler gennem Henrik ala Farudja eller Focus.

Til top Vis FHWac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FHWac

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Må faktisk indrømme, at jeg er blevet MEGET positiv overrasket over Sony´s nye LCD VPL-HS50....til ca. 24000,-

Så den demonstreret i 2 omgange (med & uden DVDO Iscan HD+) på et "contrast Gray" Lissau Tab-Tension lærred.

Uden Iscan´en var den en positiv oplevelse! Ubestridt bedste LCD (eller for den sags skyld DLP) jeg har set til dato! Kontrasten er opgivet til 6000:1 (ved godt det er en sandhed med modifikationer), hvilket formentlig er grunden til, at den virker så imponerende i sine farver & specielt i mørke scener.

Da den først fik Iscan´en på (upscaled til 720p) var jeg en smule "paf"! - Detaljeringen i billede & farver var forbløffende.....vi testede adskillige kendte "svære" scener i film som LOTR, Spiderman, Hulk & Toystorie..... & der var ikke rigtig noget at sætte en finger på.

Vores konklusion var, at Sony´en kombineret med en Iscan HD+ & "Contrast gray" lærredet er et RIGTIG godt bud på "best buy" til prisen!

Så hvis det ikke bliver en CRT (8 ell 9"), tror jeg endelig jeg har fundet en digital projector, som jeg kan leve med!

/Miagi

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Mange rapportere LCD'er blive "gule" i billede med tiden.
Jeg så Sony HS50 i USA for et par måneder siden og den har ikke en chance imod min Marquee 8500 Ultra. Hverken med eller uden scaler.

www.outofsync.dk har et pænt udvalg af gode crt'er og han ved hvad han snakker om ..  tag en snak med ham.

Hold dig til CRT'er.

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

moviedude skrev:
  www.outofsync.dk har et pænt udvalg af gode crt'er og han ved hvad han snakker om ..  tag en snak med ham.

Jeg tror ikke det er et alternativ... som miagi skriver:

Miagi skrev:

Jeg ville faktisk også helst købe en brugt CRT, men der er jo desværre betingelser på en sådan forsikring.....en af dem, er at pengene skal bruges i Fredgaard / Fona.....og de har ikke just mange brugte CRT´er på programmet....desværre!

Der ud over så så jeg faktisk demo af Sony HS50 sammen med Miagi inde hos TC (som for øvrigt er meget kompetente og ved en masse om emnet) og jeg må sige at med DVDO scaler sammen med HS50 så er det tæt på CRT kvalitet... ihvert tilfælde når vi snakker om CRT med 6" rør... og tilmed til en pris der giver CRT'erne baghjul... Tongue

Men igen... CRT leverrer stadig det bedste billed Wink og... øhhh... en 9" CRT fylder godt op i en daglig stue... LOL Jeg tror faktisk ikke Miagi har plads til en 8" eller 9" CRT... Wink

Til top Vis Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsen

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Miagi,

på den side jeg tidligere henviste til, er der også en Barco Dat 701s med kun 900 timer på rørerne - alt som sprit ny til kun 13000kr med flight case, manualer m.m.

Teknisk set er den som den nye Cine 7Lt, som afløser Cine 6.

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Knudsen skrev:

moviedude skrev:
www.outofsync.dk har et pænt udvalg af gode crt'er og han ved hvad han snakker om .. tag en snak med ham.

Jeg tror ikke det er et alternativ... som miagi skriver:

Miagi skrev:

Jeg ville faktisk også helst købe en brugt CRT, men der er jo desværre betingelser på en sådan forsikring.....en af dem, er at pengene skal bruges i Fredgaard / Fona.....og de har ikke just mange brugte CRT´er på programmet....desværre!

Der ud over så så jeg faktisk demo af Sony HS50 sammen med Miagi inde hos TC (som for øvrigt er meget kompetente og ved en masse om emnet) og jeg må sige at med DVDO scaler sammen med HS50 så er det tæt på CRT kvalitet... ihvert tilfælde når vi snakker om CRT med 6" rør... og tilmed til en pris der giver CRT'erne baghjul... Tongue

Men igen... CRT leverrer stadig det bedste billed Wink og... øhhh... en 9" CRT fylder godt op i en daglig stue... LOL Jeg tror faktisk ikke Miagi har plads til en 8" eller 9" CRT... Wink

heh - jeg har 8" på mit 16m² kollegieværelse......

Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
heh - jeg har 8" på mit 16m² kollegieværelse......

**LOL**  LOL Ja hvor svært kan det være... Clap

Til top Vis Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Miagi skrev:

Modtog idag den sørgelige besked, at min højt elskede Barco Cine6 ikke kan repereres  (Den er forsøgt repereret 3 gange uden held & nu vil forsikringsselskabet ikke længere være med) -Jeg vil nu istedet få udbetalt en anseelig sum penge af forsikringsselskabet!

Men hvad skal jeg købe istedet...??? (Cine6 produceres jo ikke længere.....ligesom CRT projektore jo ikke længere er til at betale sig fra )

Alle forslag er yderst velkomne.....(Skal have fat i en ny hurtigst muligt, da jeg reelt ikke har haft en projektor de sidste 3 Mdr. grundet konstant rep.)

Mvh /Miagi

Hey - se bare her!

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53010658

Nu kan du købe dig en Barco Cine 6, der tilsyneladende intet fejler, og endda af én der bor i samme by som dig!

Det kan næsten ikke blive nemmere.

Og så er den ovenikøbet fra 2001, ligesom din var/er.

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

*LOL* Tror tiden er løbet lidt fra Cine6´eren efterhånden.. er en 3 år gammel tråd du rippede op i der 

Har nu haft Sony HS50 i et par år, og den skam tjent mig godt, men nu står den snart på udskiftning igen, denne gang formentlig til en Sony VW60.

Tror den håndterer Blu-Ray en kende bedre end Barco Cine6

BTW. 20000,- for en 7 år gammel Barco Cine6 ?????? - Så er den dæleme da også betalt skulle jeg mene :) 

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Miagi skrev:

*LOL* Tror tiden er løbet lidt fra Cine6´eren efterhånden.. er en 3 år gammel tråd du rippede op i der 

Har nu haft Sony HS50 i et par år, og den skam tjent mig godt, men nu står den snart på udskiftning igen, denne gang formentlig til en Sony VW60.

BTW. 20000,- for en 7 år gammel Barco Cine6 ?????? - Så er den dæleme da også betalt skulle jeg mene :) 

Eftersom den har samme alder som din gamle, og sælges i Århus, tænkte jeg at det måske var din der var til salg ?

Men så er den jo repareret ?

Fik du nogensinde repareret den ?
Hvis du fik, er jeg da meget interesseret i at vide hvor fejlen lå, og hvordan du fandt den.

EDIT: Sjovt nok sælger han den kun pga. af ny lejlighed og pladsmangel.

Om den så er dyr ?
Den kostede knaster i 2003.  link

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Min Cine6 blev faktisk kasseret, da SCV pludselig ikke kunne skaffe reservedele mm. Barco solgt jo deres "homecinema line" fra på et tidspunkt, og det gav anledning til en del frustrationer efterfølgende! Jeg fik dog efter MEGEN kamp med FONA & deres forsikringsselskab (sagen forløb over ½ år) nogle af mine penge retur.

Jeg mener jeg gav knap 60000,- i 2001 for Cine6´eren... men taget i betragtning, at der i køb, salg, bytte på denne side, er en Barco 808 til 8000,-, så skal man da være mere end almindelig tosset, hvis man giver 20000,- for en brugt Cine6 :)

Jeg har faktisk en kollega, der fortsat har en Cine6 hængende...og jeg tror absolut også, at han vil sælge hans for under 20k :)

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Miagi skrev:

Håber du har set denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60598

Ikke fordi Sony'en får så meget ros at det gør noget...

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Jo jeg har godt set tråden, men jeg vil nu se den ved selvsyn, inden jeg bare fravælger den...  eneste alternativ er vel JVC´en, når man som jeg ikke vil have DLP.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Hvorfor vil du ikke have DLP?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg hører til blandt dem der er voldsom allergisk overfor Rainbow effekt

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Har du set de nyeste Sim2 modeller? Der oplever jeg ikke problemet mere.

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007
Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Ked af det, men har brug for noget hjælp her! Så jeg rykker lige i tråden.

Jeg MÅ eje en Barco, hjælp et billede der er på!

Hvad for en model skal jeg have, hvis jeg:
-Skal kører 1080P fra min computer, HDMI eller DVI? Tænker på hvordan konverteres det ordentligt? De fleste er jo fra langt før den tid..
-Skal have min. 100"
-Hvad skal jeg være opmærksom på i brugtkøb, udover indbrænding, og når man kigger ned i røret, at det så ser ok ud?
Til top Vis dude2005's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude2005

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes