Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 02:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Poul’s blog! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jubiiiii
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 September 2014
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Startrek, du er altså en sjov og yderst skrivelysten fætter
Til top Vis jubiiiii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jubiiiii

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

MSG1979 skrev:
Så fordi en kaster med sten skal vi andre også gøre det?

Ja, så længe det er virtuelle sten og ikke virkeligheden - ligesom med spil skal man evne at adskille det virtuelle fra virkeligheden,
ligesom man ikke efter et par omgange i Need for Speed går ud i trafikken og kører på samme måde.

MSG1979 skrev:
Det er det vi skal lære ungerne i skolen?

Nej, de skal selvfølgelig lære at tage den med ro og ikke fare op uden grund, men igen, der er forskel på internettet og virkeligheden.

MSG1979 skrev:
Det er sådan I vil opdrage jeres egen børn / eller har opdraget egne børn?

Man bør i hvert fald ikke bare lære sine børn at de skal give efter for alt og alle, stå fast på deres, og så skal de lære at evne at skelne
mellem hvornår man gør det ene eller det andet.

MSG1979 skrev:
Det vil altså sige:
Han startede, så derfor må vi andre også gerne?

Ja.

MSG1979 skrev:
Man sætter bare nogle smiler og så er det jo bare for sjov, og derfor ok?

Smiley'erne er jeg også imod, i hvert fald når man bruger mere end en enkelt ad gangen, ligesom et enkelt udråbstegn, og specialtegn
generelt, er tilstrækkeligt i langt de fleste tilfælde.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

efterklang
Dejligt med et sagligt svar.
Jeg er til dels enig med dig.

Jeg mener ikke du kan sammenligne en tråd med et spil. Poul eller folk i denne tråd er ikke virtuelle eller programmerede.

Virkeligheden og internettet. Børn/unge/ungers virkelighed er ofte internettet, og derfor bør det ikke sidestilles. Ligesom at
internettet er virkelighed, da det altså er mig, dig og andre der derigennem udtrykker sig.

Den der med at fordi Poul gør det så må vi andre også. Min mening, som jeg udtrykker i denne tråd, går selvfølgelig begge veje.
Den indebærer også Poul og det han skriver. Det er selvfølgelig heller ikke i orden.

Jeg venter stadig svar fra StarTrek om han mener mit forrige indlæg er på børnehave niveau? Omvendt taler tråden for sig selv.
Folk må selv danne deres mening om hva de synes er rigtigt og forkert.
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

MSG1979 skrev:
Virkeligheden og internettet. Børn/unge/ungers virkelighed er ofte internettet, og derfor bør det ikke sidestilles. Ligesom at internettet er virkelighed, da det altså er mig, dig og andre der derigennem udtrykker sig.

At sige at internettet er virkelighed, og den opførsel der der lægges for dagen derfor må være acceptabel, er noget langt ude - i modsætning til ude i virkeligheden beskyttes mange af internettet fordi andres reaktion enten ikke opfattes, eller fejlopfattes. Mange tror det er legalt at opføre sig tåbeligt : Jeg får jo højest verbale smæk, hvor man ude IRL nok ville få en på lampeskærmen ;)

Citér:
Den der med at fordi Poul gør det så må vi andre også. Min mening, som jeg udtrykker i denne tråd, går selvfølgelig begge veje. Den indebærer også Poul og det han skriver. Det er selvfølgelig heller ikke i orden.

Pouls blog er lidt sjov og finurlig i mine øjne da han ofte rusker lidt kraftigt i den piedestal mange ynder at kravle op på
- ingen nævnt ingen glemt.

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Jan. Jeg ved ikke om jeg helt forstår hvad du mener i din første citering med svar til mig. Jeg mener jo netop ikke at det
acceptabelt at opføre sig sådan, hverken på nettet eller i virkeligheden. Uddyber du lige så jeg ikke misforstår dig?

Jeg venter stadig på svar fra StarTrek om han mener mit forrige forrige indlæg er børnehave niveau.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Det anede mig lidt - at det kunne tolkes som om jeg er uenig med dig - det er jeg slet ikke.

Jeg går til daglig blandt en masse unge mennesker hvor et af deres store problemer tydeligtvist er at deres virkelighedsopfattelse synes at have sin rod i nettet især de sociale medier. Når de så erfarer at den opførsel de tror er legal, fordi den lader til at være både acceptabel og også er "normalen" - så kommer der nogle voldsomme konflikter, der for mange af dem kan være/eller er ganske svære at overskue.

Bliver det for svært - så slukker de jo bare skærmen - i det virkelige liv kan de ikke bare slukke, men bliver nødt til at lære hvordan man kan navigere sikkert og uden at slå sig alt for meget.   Jeg tror, jeg har belæg for at påstå at de af os, der er på den anden side af de 50 - og derfor er vokset op uden sociale medier og nettet, kan have usandsynligt svært ved at forstå (i ordet bedste betydning) hvordan det i dag må være at være en hel del yngre.

Hvis det lød lidt vel pædagoisk - kan jeg være en kende farvet af noget af det jeg laver for tiden - f.eks at få gnasket mig gennem en masse litteratur :)    Om ikke andet får det da vist flyttet mig en del.

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Ok. Jeg blev lidt usikker på hvad du mente. Dejligt at høre at der er andre der deler samme syn.

Jeg venter stadig fra svar fra StarTrek

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

MSG1979 skrev:

Virkeligheden og internettet. Børn/unge/ungers virkelighed er ofte internettet, og derfor bør det ikke sidestilles. Ligesom at
internettet er virkelighed, da det altså er mig, dig og andre der derigennem udtrykker sig.

Jeg er faktisk enig med dig - helt og aldeles. Jeg tilstræber at opføre mig på internettet som jeg ville i virkeligheden, og f.eks. ikke skrive
noget jeg ikke kan stå inde for. Jeg så helst at vi alle ville opføre os på internettet som vi ville i virkeligheden (dvs. udenfor internettet).

Årene har blot lært mig at langt de fleste regner internettet for et sted hvor de ikke behøver at stå til regnskab for deres opførsel. Tag
f.eks. Poul, der i den grad bevidst latterliggør de profiler på H4A og Nerds han kommenterer. Ville han møde dem i virkeligheden ville han
naturligvis ikke opføre sig sådan, rygter vil vide at han er en flink mand. Derfor synes jeg ikke at hans måde at skrive på bør være
beskyttet, og jeg tror såmænd også at han er parat til at modtage hvad andre skriver om ham, så hvis nogen føler sig stødt over hans
skriverier, så skal de have lov til at komme af med det på samme måde som Poul gør - ved ikke at indgå i debat, men ved at skrive som
man ser på sagen.

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Man hvordan at han ville kunne leve uden hifi4all.dk, stå nok hen i det uvisse

Så jeg havner nok igen på paul´s blog

Han følger nu også med på andre hifi fora.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Det sige jeg ikke at han gør, men uden hif4all.dk´s forum ville hans verden slet ikke være så sjov
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Åh jo StarTrek
Ellers er der jo andre (en anden) berigende hifi relateret side Ellers havde vi nok andre finurlige hobbies der kunne trænge til et kritisk øje, såsom hestning eller synkronsvømning for mennesker uden retningssans. Vi trænger til nogle der kommer efter os, med et kritisk røst, når det hele går op i en religiøs bekræftigelse om hvad det vi nu har gang i, også er det eneste saliggørende? Jeg glæder mig til mandag, til at slå op og følge med i, hvad vi alle har lavet af tosserier på diverse foraer, til at få verbale smæk Uden smileyer eller andet forurenende krimskrams, der kan ødelægge det skrevne ord, heriblandt tågede spørgsmålstegn og udråbstegnet der står som fugleskræmsler efterladt på en brakmark på skærmens tågede baggrund bagved snot, fedtede fingre, og måske andre mærkelige kropsfluider, der har fundet vej hertil i en kort begejstrede tidspunkt, en sen aftentime, hvor madammen eller støvsugeren er lagt til ro. Er livet ikke herligt

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Tro det eller ej, men så har jeg nyt en pause fra hifi4all.dk´s forum for i sted at nyde en god søndagstur ud i det grønne med sandwich og kolde dåse øl, så ja der er mere i mit live som gør live lidt grønnere   

Og nu truer mandagen og Poul´s Blok
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Oktober 2014 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

Nå, så gik der også fnidder i denne tråd. Indlæg er slettet, og tråden lukkes.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes