Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 19:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Wimp Hifi? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 05 August 2014 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Hej i Forum

Opgraderede i går mit WIMP til HIFI
Jeg har Sonos og bruger Iphone5 og Ipad som controller, da min CR200 er gået død.
Jeg har WIMP appen på min Ipad og der lyser det så fint op med HIFI i nederste højre hjørne når jeg streamer musiken
direkte.
Men når jeg går ind i min Sonos app på Ipad og afspiller WIMP den vej, så kan jeg ikke finde ud af og se om det er i HIFI.
Nogen her som ved hvordan jeg kan se det i min Sonos app. For jeg kan ej høre forskel....
Jeg har fjernet min konto i Sonos appen og oprettet den igen, men ingen forskel.
Sonos kører på mit trådløse netværk og jeg har aldrig haft problemer eller udfald når jeg har streamet FLAC fra min NAS.

Nogen som har et guldkorn eller to?

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2014 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Ingen der ved noget?.....Det kan da ikke passe

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 August 2014 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:
Hej i Forum

Opgraderede i går mit WIMP til HIFI
Jeg har Sonos og bruger Iphone5 og Ipad som controller, da min CR200 er gået død.
Jeg har WIMP appen på min Ipad og der lyser det så fint op med HIFI i nederste højre hjørne når jeg streamer musiken
direkte.
Men når jeg går ind i min Sonos app på Ipad og afspiller WIMP den vej, så kan jeg ikke finde ud af og se om det er i HIFI.
Nogen her som ved hvordan jeg kan se det i min Sonos app. For jeg kan ej høre forskel....
Jeg har fjernet min konto i Sonos appen og oprettet den igen, men ingen forskel.
Sonos kører på mit trådløse netværk og jeg har aldrig haft problemer eller udfald når jeg har streamet FLAC fra min NAS.

Nogen som har et guldkorn eller to?

Jeg kender ikke rigtig til Sonos, så kan ikke bidrage med meget. Men kan man ikke se hvilket filformat der afspilles på Sonos??? På SB kan man se filformat og bithastighed

olepro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: København
Sendt: 07 August 2014 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke bare lytte, det må da lyde meget bedre end før 
Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2014 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

olepro skrev:
Kan du ikke bare lytte, det må da lyde meget bedre end før 

Det er jo det som er problemet, kan ikke høre forskel.
Mit udstyr er sådan set ret OK

Men har læst et sted at når man afspiller nummeret skal kan man trykke på sang navnet og så vil det komme frem hvilket
format det er og der kommer ikke andet end valg af favorit nr og andet som jeg ik lige kan bruge til noget.

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Sendt: 07 August 2014 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

WiMP er desværre langt fra at have al musik i CD kvalitet (FLAC), så du kan ofte komme ud for, at det stadig er MP3 du hører, selvom du har tegnet et Hi-Fi abonnement.

Det er faktisk lidt svært at afgøre om det er 320Kb MP3 eller FLAC der spilles, hvilket er en faktor i dit setup.

Jeg har selv Logitech grej, som kun kan afspille 256Kb MP3 fra WiMP, når det ikke er FLAC, så i mit setup kan jeg let høre forskellen.

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2014 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:
WiMP er desværre langt fra at have al musik i CD kvalitet (FLAC), så du kan ofte komme ud for, at det
stadig er MP3 du hører, selvom du har tegnet et Hi-Fi abonnement.

Det er faktisk lidt svært at afgøre om det er 320Kb MP3 eller FLAC der spilles, hvilket er en faktor i dit setup.

Jeg har selv Logitech grej, som kun kan afspille 256Kb MP3 fra WiMP, når det ikke er FLAC, så i mit setup kan jeg let
høre forskellen.

Ja, lidt tåbeligt at betale 199 for noget som jeg ej kan høre

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 August 2014 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo i sagens natur at det afhænger af grejet der er spændt foran folk tror man kan få næsten ingen penge få noget som er super godt ! Har
hørt sonos bevares det spiller da men ikke mere end det. Dyre streamere bruger ikke wifi men lan kabel da mange mener det er alt for ustabilt. Nogen
gange koster kvalitet bare det som det koster. Lige med streaming kan man bare ikke spare sig ud over det.

Det siger jo ikke så lidt hvis du ikke kan høre forskel fra mpeg3 og flac så synes jeg det ikke siger så lidt.

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2014 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Nu er det jo i sagens natur at det afhænger af grejet der er spændt foran folk tror man kan få næsten
ingen penge få noget som er super godt ! Har
hørt sonos bevares det spiller da men ikke mere end det. Dyre streamere bruger ikke wifi men lan kabel da mange mener
det er alt for ustabilt. Nogen
gange koster kvalitet bare det som det koster. Lige med streaming kan man bare ikke spare sig ud over det.

Det siger jo ikke så lidt hvis du ikke kan høre forskel fra mpeg3 og flac så synes jeg det ikke siger så lidt.

Du har fuldstændig ret en Accuphase E460 og Benchmark DAC dur nok ikke til musik

Nå men tilbage til mit spørgsmål, hvordan ser man på Sonos appen via Ipad om man får hifi med Sonos??

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 August 2014 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Langt størstedelen af musikken i Wimp ligger i Flac. Enkelte selskaber er ikke interesseret i at tilbyde den mulighed til streamingtjenester.

På Sonos kan du ikke se bitraten på en stream. Hvis du abonnerer på Wimp Hifi, så vælger Sonos pr. automatik den mulighed.

På BlueSound kan man se hvad man hiver ind via en indikatorer på de enkelte numre. Sonos har i en periode udstyret Flac-filer en lille stjerne, men
blev fjernet for et pr updates siden.

Hvis du ikke kan høre forskel, så kan du i min optik lige så godt sparer de 100kr om måneden.

Må jeg spørge hvad udstyr du benytter ? For umiddelbart vil jeg sige at man behøver ikke streamingkasser til en mindre formue for at registrere
differencen på Flac og 320kbit. Det kan fint lade sig gøre på en Sonos Connect. Forskellen kan være tyderligere på andre afspillere dog, men det er for
så vidt ikke aktuelt i dit tilfælde.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Thoeg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 August 2014 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Det siger jo ikke så lidt hvis du ikke kan høre forskel fra mpeg3 og flac så synes jeg det ikke siger så lidt. [/QUOTE]
Det er da en gang nonsens at  skrive, og det hjælper ikke at gentage det.
Nogle flac filer i c kvalitet lyder som om det er de gamle filer fra Itunes, andet lyder virkelig godt. Som regel kan man høre at man streamer mp3 når man er opmærksom på det, men jeg vil sgu ikke påstå jeg til enhver tid kan sige hvilken kvalitet der afspilles/streames i, og jeg tvivler på andre vil kunne gøre det.

Til top Vis Thoeg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoeg

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2014 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
Langt størstedelen af musikken i Wimp ligger i Flac. Enkelte selskaber er ikke interesseret i at tilbyde
den mulighed til streamingtjenester.

På Sonos kan du ikke se bitraten på en stream. Hvis du abonnerer på Wimp Hifi, så vælger Sonos pr. automatik den
mulighed.

På BlueSound kan man se hvad man hiver ind via en indikatorer på de enkelte numre. Sonos har i en periode udstyret
Flac-filer en lille stjerne, men
blev fjernet for et pr updates siden.

Hvis du ikke kan høre forskel, så kan du i min optik lige så godt sparer de 100kr om måneden.

Må jeg spørge hvad udstyr du benytter ? For umiddelbart vil jeg sige at man behøver ikke streamingkasser til en
mindre formue for at registrere
differencen på Flac og 320kbit. Det kan fint lade sig gøre på en Sonos Connect. Forskellen kan være tyderligere på
andre afspillere dog, men det er for
så vidt ikke aktuelt i dit tilfælde.

Jeg streamer som sagt trådløst til min Sonos og derfra til Benchmark DAC og derfra til Accuphase E460 og over i et
par Vienna kasser. Det spiller sådan set OK.

Men spøjst er det at når jeg sidder med min Ipad i et andet rum og høre musik på den via WIMP appen, så kan jeg
sagtens høre forskel på om det er hifi eller ej.

Men i stuen nope

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 August 2014 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Fra Wimps FAQ:

Hvordan aktiverer jeg HiFi-lyd (lossless) når jeg abonnerer på WiMP HiFi?

Først og fremmest skal du sikre at du har opdateret til den nyeste version af WiMP-appen. Hvis du allerede har en WiMP-profil skal
du lige logge ud og ind igen. På mobil og tablet med iOS eller Android skal du gå til Indstillinger i WiMP-appen. Her kan du vælge
HiFi under Streamingkvalitet. Skal dit offline-indhold også lagres i HiFi-kvalitet, skal du vælge HiFi under Offline-kvalitet.

På Sonos og Bluesound er det ikke nødvendigt at ændre nogen i indstillinger.
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 August 2014 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan jeg vide, at jeg afspiller i HiFi-kvalitet?

På PC/Mac, mobil og tablet med iOS og Android skal du kigge efter et lysende HiFi-ikon i nederste højre hjørne af afspilleren.

Når du ikke streamer i HiFi (lossless) vil ikonet være gråt.

På Sonos skal du klikke/holde fingeren inde på sangtitlen. Her skal du vælge Info og valgmuligheder og se om der står LOSSLESS
efter sangtitlen.

På Bluesound er der i øjeblikket ingen grafik til at identificere lydformat
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 August 2014 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Nu er det jo i sagens natur at det afhænger af grejet der er spændt foran folk tror man kan få næsten ingen penge få noget som er
super godt ! Har
hørt sonos bevares det spiller da men ikke mere end det. Dyre streamere bruger ikke wifi men lan kabel da mange mener det er alt for ustabilt. Nogen

Smid en netkabel i Sonos så er du ude over det problem.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 08 August 2014 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Nu er det jo i sagens natur at det afhænger af grejet der er spændt foran folk tror man kan få næsten ingen
penge få noget som er super godt ! Har
hørt sonos bevares det spiller da men ikke mere end det. Dyre streamere bruger ikke wifi men lan kabel da mange mener det
er alt for ustabilt. Nogen

mpeg-3?

Hvem har snakket noget om videoformater?

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 August 2014 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:
Sonic skrev:
Nu er det jo i sagens natur at det afhænger af grejet der er spændt foran folk tror man kan få næsten
hørt sonos bevares det spiller da men ikke mere end det. Dyre streamere bruger ikke wifi men lan kabel da mange mener

Du har fuldstændig ret en Accuphase E460 og Benchmark DAC dur nok ikke til musik

Nå men tilbage til mit spørgsmål, hvordan ser man på Sonos appen via Ipad om man får hifi med Sonos??

Det var ikke det jeg skrev har selv haft Accuphase det er skam fint men benchmark er sgu ikke god nok til din fine forstærker ! Hvorfor netop spare på
kilden ? Det er jo ligesom der skal være i tip top. Kunne ane du var noget nedladende hvem er det lige af os to der ikke kan høre forskel om det er
mepeg3 eller flac. Jeg ville i mit forrige indlæg ?! Jeg synes bare ikke det er optimalt !

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2014 kl. 07:04 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:
Hvordan kan jeg vide, at jeg afspiller i HiFi-kvalitet?

På PC/Mac, mobil og tablet med iOS og Android skal du kigge efter et lysende HiFi-ikon i nederste højre hjørne af
afspilleren.

Når du ikke streamer i HiFi (lossless) vil ikonet være gråt.

På Sonos skal du klikke/holde fingeren inde på sangtitlen. Her skal du vælge Info og valgmuligheder og se om der står
LOSSLESS
efter sangtitlen.

På Bluesound er der i øjeblikket ingen grafik til at identificere lydformat

Hej Christian
Den er jeg også faldet over, den med at holde fingeren....Men når jeg gør det på Sonos appen på Ipad, så kommer der dog
ikke den mulighed op at jeg kan vælge info og valgmuligheder. Blot at jeg kan vælge nr. til favoritter osv.
Så det er der jeg går lidt død
Men nu har jeg bestilt en ny Sonos controller, kan være det kun er på den det kan gøres.
Skal også en tur på loftet og se om jeg stadig har 25 meter ethernet kabel liggende, så kan jeg lige se om det hjælper. Det
kunne jo være at det ej virker trådløst..
Det med bagklogskabens klare lys, det er noget hø. For da vi byggede huset i 2007 så spurgte elektrikeren om vi skulle
have ethernet kabler ind i stuen også og ikke bare på kontor og værelser. På det tidspunkt sagde jeg nej, jeg kunne ikke se
behovet. Da musik skulle spillet fra CD og vinyl og sku aldrig fra nettet

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2014 kl. 07:10 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
P Sikjær skrev:
Sonic skrev:
Nu er det jo i sagens natur at det afhænger af grejet der er spændt
foran folk tror man kan få næsten

Det var ikke det jeg skrev har selv haft Accuphase det er skam fint men benchmark er sgu ikke god nok til din fine
forstærker ! Hvorfor netop spare på
kilden ? Det er jo ligesom der skal være i tip top. Kunne ane du var noget nedladende hvem er det lige af os to der ikke kan
høre forskel om det er
mepeg3 eller flac. Jeg ville i mit forrige indlæg ?! Jeg synes bare ikke det er optimalt !

Der er stadig et lille tæppe foran diskant og mellemtone og det burde forsvinde ved HIFI, derfor undrer det mig at der ej er
sket en dyt.
Så jeg prøver at se om jeg kan finde ethernetkablet på loftet, for det er jo muligt at der ikke er fuld båndbredde ved trådløst
på WIMP. Men det aner jeg ikke noget om.
Kunne aldrig drømme om at være nedladende herinde, og hvis jeg var så var du ikke i tvivl
Så sorry for det.

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Sendt: 08 August 2014 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:
Det med bagklogskabens klare lys, det er noget hø. For da vi byggede huset i 2007 så spurgte elektrikeren om vi skulle have ethernet kabler ind i stuen også og ikke bare på kontor og værelser. På det tidspunkt sagde jeg nej, jeg kunne ikke se behovet. Da musik skulle spillet fra CD og vinyl og sku aldrig fra nettet
Yeps, CAT6 kabel/Gigabit til lyd og evt. billede. Trådløst til at browse på nettet.

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum