Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Ny DVD Afspiller, Hvilken skal jeg vælge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmuskarlsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 05:52 | IP-adresse registreret  

Overvejer at købe Denon DVD-1730... Grundet den kan fåes til rimelie penge...
Vil dette ikke være ok? SÅ meget forskel kan der vel helder ikk være mellem den og 1940? (eller 1930)
Til top Vis rasmuskarlsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmuskarlsen Besøg rasmuskarlsen's Websted

BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hvis du søger et godt billede til ingen penge, så er(også nævnt tidligere) Samsung HD870 en virkelig god afspiller!

Men hvis du ser lyden som en vigtig del i dit surround, vil Denon´en være noget bedre!

Men billedet på Denon 1740 kontra Samsung HD 870 er nogenlunde ens!

Men med Samsungen holder du dig indenfor budgettet

Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Rasmuskarlsen. Nu har jeg ikke læst tråden så grundigt, men husk altid på én ting: Man får hvad man betaler for - og sjældent mere!

Mange af de billigere har en - især ringe lydside. Jeg havde engang en NAD T524. Kostede normalt 2000, men jeg fik den vist til 1000 ved restlager-udsalg i HFK. Den matchede slet ikke min ellers høje kvalitet i mit HIFI. Jeg er normalt ikke sparsommelig når jeg køber HIFI idet jeg kender ovennævte devise. Men jeg tænkte - der kommer snart bluray osv...den her kan kan lige være midlertidig. Lyden var simpelthen så udetaljeret og flad, at man skulle tro det var løgn. Billedet var temmeligt udtværret.

Skiftede den til Denon 2900, som har en temmelig god lyd (langt langt bedre - helt anden klasse.) Denne afspiller viser også et kanon billede, hvis man ej har brug for opscaler).

Nu kører jeg i stedet med Denon 3930 på Pioneer 50" (508XD) - det rykker !

Men for at hjælpe dig lidt mere, så stræk dig efter 1930/1940, hvis budgettet ikke kan rykkes mere. Man bliver glad for at hæve givet lidt ekstra og fået en del mere. I stedet for at købe noget for billigt, som alligevel næsten ingen værdi har.

Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Undskyld jeg lige trækker tråden i en OT retning, men er problemet med DK undertekster løst på de nye Denons? Før i tiden kunne den nemlig ikke finde underteksterne og skrev unknow....
Ved godt det er OT, men har tænkt over det i noget tid. Det er ret irriterende i dagligdagen.

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Det er vist ikke løst med 3930 - jeg ved ikke med 1940.

Men jeg vælger altid evt. undertekst i menuen. Ellers må man lige bladre lidt.

Det er ikke noget der irriterer mig.

3930 er en SUPER fed maskine.

Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Nu der bliver snakket om Denons holdbarhed på laserne vil jeg lige blande mig lidt. Jeg har selv en ældre Denon DVD 3300 vil tro den er fra 2001-2002 kan ikke helt huske det, men den fungere stadig upåklageligt og har et virkeligt flot billede til mit PX70 (via scart har ikke HDMI). Jeg har en kammerat der har købt en 1940 og her er min stadig noget bedre billede og specielt lydmæssigt, især i stereo på Cd gengivelse. Så når den engang skal skiftes bliver det med endnu en af de store Denon maskiner.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

rasmuskarlsen skrev:

Vil dette ikke være ok? SÅ meget forskel kan der vel helder ikk være mellem den og 1940? (eller 1930)

Jo, der er faktisk temmelig stor forskel mellem 1730 og 1940.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Naiera skrev:
Hvad har det at gøre med at udviklingen går hurtigt? Du får det til at lyde som om at en discount-maskine i dag er ligeså god som en high-end afspiller fra for 3-4 år siden. Men hvad har det at gøre med en påstand om at dvd-lasere ikke holder i specielt lang tid?

1. udviklingen går hurtigt.
2. dvd-lasere holder i snit 3-4 år.

På baggrund af BEGGE, prøver jeg at rådgive og på baggrund af begge jeg foreslår at han køber en ny maskine. Derfor mener jeg at du burde tage begge elementer med i din betragtning når du foreslår af der købes en brugt afspiller.
Min holdning er at det bedst kan betale sig at købe en ny maskine, som har 2 års garanti.
Jeg forsøger samtidigt at respektere Rasmus's budget på 500 kr.

Det er egentlig en umulig diskussion, for I har jo ret begge to. Problemet er at han forlanger høj kvalitet til discountpris. I er så uenige om hvilket krav der skal prioriteres højest, da begge ikke er muligt, men det kan han vel egentlig kun selv afgøre. Jeg er enig med Sunmusic i at det er risikabelt at købe en ældre afspiller, da laserenheden kan have begrænset levetid. Jeg er dog også enig med Naiera i at han næppe opnår nogen større kvalitetsforbedring ved at skifte til en anden "discountmaskine".

Derfor mener jeg at han bør beholde den afspiller han har så længe den virker. Imens kan han så spare noget mere sammen så han kan købe en ny afspiller der bedre matcher hans nye tv.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:
Nu der bliver snakket om Denons holdbarhed på laserne vil jeg lige blande mig lidt. Jeg har selv en ældre Denon DVD 3300 vil tro den er fra 2001-2002 kan ikke helt huske det, men den fungere stadig upåklageligt 

sunmusic skrev:

Bemærk at sunmusic taler om gennemsnitlig levetid. Man kan altså godt være heldig så den holder længere. Der er flere faktorer der kan påvirke levetiden og dem kender man jo ikke hvis man ikke kender sælgeren.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

sunmusic skrev:
Naiera skrev:
Hvad har det at gøre med at udviklingen går hurtigt? Du får det til at lyde som om at en discount-maskine i dag er ligeså god som en high-end afspiller fra for 3-4 år siden. Men hvad har det at gøre med en påstand om at dvd-lasere ikke holder i specielt lang tid?

1. udviklingen går hurtigt.

På baggrund af BEGGE, prøver jeg at rådgive og på baggrund af begge jeg foreslår at han køber en ny maskine. Derfor mener jeg at du burde tage begge elementer med i din betragtning når du foreslår af der købes en brugt afspiller.
Min holdning er at det bedst kan betale sig at købe en ny maskine, som har 2 års garanti.
Jeg forsøger samtidigt at respektere Rasmus's budget på 500 kr.

Det er egentlig en umulig diskussion, for I har jo ret begge to. Problemet er at han forlanger høj kvalitet til discountpris. I er så uenige om hvilket krav der skal prioriteres højest, da begge ikke er muligt, men det kan han vel egentlig kun selv afgøre. Jeg er enig med Sunmusic i at det er risikabelt at købe en ældre afspiller, da laserenheden kan have begrænset levetid. Jeg er dog også enig med Naiera i at han næppe opnår nogen større kvalitetsforbedring ved at skifte til en anden "discountmaskine".

Derfor mener jeg at han bør beholde den afspiller han har så længe den virker. Imens kan han så spare noget mere sammen så han kan købe en ny afspiller der bedre matcher hans nye tv.

han søger en afløser til sin matsui g har et budget på ca. 500. han vil gerne have en afspiller med Hdmi. deter vanskeligt at finde en brugt kvalitetsmaskine med HDMI der bare nærmer sig budgettet!

Til dem der vægter lydsiden i de dyrere afspillere, så har trådstarter nævnt at han ikke får brug for de analoge udgange, men kører toslink. Det er på mange måder ikke så smart at betale ekstra for en maskine hvor en stor del af af forbedringen består af væsentligt bedre analoge udgange, hvis der ikke gøres brug af de analoge udgange.

nu er det så tid til easy rider....
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:

han søger en afløser til sin matsui g har et budget på ca. 500. han vil gerne have en afspiller med Hdmi. deter vanskeligt at finde en brugt kvalitetsmaskine med HDMI der bare nærmer sig budgettet!

Til dem der vægter lydsiden i de dyrere afspillere, så har trådstarter nævnt at han ikke får brug for de analoge udgange, men kører toslink. Det er på mange måder ikke så smart at betale ekstra for en maskine hvor en stor del af af forbedringen består af væsentligt bedre analoge udgange, hvis der ikke gøres brug af de analoge udgange.

Jeg mener nu ikke at han har skrevet at han ville have en afspiller med HDMI, det var vist noget du foreslog.
Derimod skrev han bl. a. :

rasmuskarlsen skrev:
Der må da være en DVD afspiller til under 500, som leverer nogenlunde resultat...
Er godt klar over jeg ikke får den vildeste afspiller... Er bare ude efter en afspiller med rimeligt billede og fremragende lyd... Som helst skal kunen afspille alt jeg smidder i den...

Specielt det sidste krav har været et stort problem på tidligere Samsungmodeller. Jeg har set en del af dem som ikke kunne afspille flere originale film, heller ikke efter at apparatet havde været sendt ind til importøren sammen med filmen. Hvis vi ringede til importøren, fik vi den besked at "det måtte man leve med på en afspiller i den prisklasse". Billede, lyd og mekanisk udførelse m.m. var absolut heller ikke imponerende. Kvalitetsmæsigt var de altså helt på linie med andre "discountmaskiner" . Derfor mener jeg ikke at han vinder noget ved at skifte sin Mustek ud med en billig Samsung. Hvis han derimod kan hæve prisgrænsen til f.eks. 1500,- kr. får han en del mærkevarer at vælge imellem, og så vil kvalitetsforskellen være markant på alle områder, ikke kun de analoge audioudgange.

Der er måske også en anden mulighed. Hvis han køber tv og dvd samtidigt, kan han måske få lidt rabat på dvd´en, og så kan der jo blive råd til en bedre maskine. Panasonic laver også dvd-afspillere, så det var da værd at snakke med forhandleren om.

Jeg vil for en sikkerheds skyld tilføje at mine dårlige erfaringer med Samsung er baseret på reparation af et meget stort antal apparater indenfor audio og dvd. Indenfor disse områder betragter jeg Samsung som discountprodukter af ringe kvalitet. Dette gælder ikke deres LCD-skærme. Da jeg ikke længere reparerer den slags, må jeg dog indrømme at jeg ikke kender de nyeste produkter som f.eks. den omtalte dvd-afspiller. Jeg kan altså ikke vide med sikkerhed om den er bedre end deres tidligere modeller, men når den kan sælges for 399,-kr. + fragt, tvivler jeg på at det er tilfældet.

rasmuskarlsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2004
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Puh der kommer rigtig mange råd ind her :D
Det lyder alt sammen meget godt... Angående det med HDMI, så kan det godt være jeg ikke fik det skrevet. Men det ønsker jeg i hvert fald at bruge imellem afspilleren og tv'et.

Problemet med at forhandle om prisen, er at jeg bestiller tv'et over nettet jo (Tror jeg blev enig med mig selv om at Getmore lød som en af de mest fornuftige at handle hos) Der bliver det nok lidt svært at presse prisen ned på noget som helst!

Der er noget jeg lidt er i tvivl om... Det er angående det jeg tidligere har nævnt angående lyd siden. Når jeg kun skal bruge den til DVD film, og altså kun outputte lyden digitalt (Ikke noget analogt overhovedet!!) Hvor meget forskel kan der så være mellem en "Dyr" og en "Discount" afspiller?
Til top Vis rasmuskarlsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmuskarlsen Besøg rasmuskarlsen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes