Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: PS3 eller bluray afspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

jeg har købt et der var lidt dyrere end de standardkabler der følger med af 2 grunde. Det er pænere og det virker mere solidt bygget.

tilbage til topic:

Jeg synes ikke rigtigt PS3 passer så godt ind i mit setup (man kan ikke stable den). Derudover synes jeg det er belastende at remoten er bluetooth. Er der nogen der kender en god løsning på det?

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hej.

Du kan købe en billig usbdongle med ir>bluetooth med tilhørende ir-remote. Herefter lægger du koderne over på din universal-remote (hvis du har sådan en) og så er du kørende. Dvs. du kan ikke tænde for ps3 med ir og har ikke alle funktioner via ir, men næsten.

Google er din ven. Har selv ovenstående, men der er vist kommer flere og bedre til siden jeg købte.

mvh. Per

Edit: her er én: http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B000R5H7KE/websearche ngi40-20

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Jeg tror jeg går efter en PS3 i næste månede med MGS til 3200kr i tyskland :)

Har kigget på HDMI kabler i AV connection:

http://avconnection.dk/?PGr=1767&ML=790

Jeg fik og vide at flade kabler var bedre end runde, er der nogen som kan bekræfte dette? :)

Til top Vis SteffenD89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteffenD89

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo flere gange blevet forklaret at hvis der er hul igennem på HDMI, så er der hul igennem, og ikke nogle forbedringer at hente, og da slet ikke ved at bruge et fladt kabel i stedet for et rundt. Af æstetiske eller setupmæssige grunde kan flade kabler være en god løsning, men det har intet at sige for billedkvaliteten.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Mht. kabler - har HDMI standarden indbygget en form for fjelkorrektion - ligesom USB ?

Grunden til at der kan være forskel på digitalkabler - skyldes normalt at man taler om Sp-dif standarden (som er fra 70erne) og ikke har fejlkorrektion - derfor kan der opstå mere jitter, som er klart hørbart. 

USB, netværkskabler m.v. kører en anden standard - der er noget smartere.

Ved bare ikke hvilken kategori vi skal putte HDMI i - bare for at få den opklaret og aflivet.

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

når okay, jamen mange tak for svarene så. :)

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Pierre skrev:

Simsalabim skrev:

I forhold til HDMI-kabler er der også et par tråde om dette. Da lyden er digtal er der INGEN forskel på signalet, når blot kablet formår at få signalet frem. Det er først ved lange kabler o.l. at det er nødvendigt at gå op i kablet. Når kablet er 1 meter er det kompelt ligemet hvor det kommer fra - så længe det virker.

Da lyden er digital er der ingen forskel  Det var da den største gang bull-sh*t jeg har hørt  Det er det samme som at sige at alle cd drev lyder ens pga at de er digitale...........

Har du på noget tidspunkt lavet en A-B test mellem digital kabler?

(Håber ikke at du tager det for negativt)

Sjoveste sammenligning jeg nogensinde har hørt... Den er på ingen måde valid

Så længe data FORBLIVER digital er der absolut INGEN forskel.... En bineær datastrøm er og bliver den samme, om du bruger det ene eller det andet kabel.

At påstå at CD-drev er ens da, lyden fra CD'er digital, og sammenligne med ovenstående, bunder i uvidenhed. Du bør nok nærlæse lidt omkring hvorledes CD'er bliver læst

Det giver ingen mening at investere i dyre digitale kabler... Det er ikke en subektiv vurdering, men et faktum.

Jeg vil virkelig godt høre et modargument herfor.

Mit mod argument er en invitation til demo af diverse digital kabler, hjemme hos mig

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

igen - der er forskel på digitalkabler.    nogen bruger en standrd for dataoverførsel - andre en anden.

Sp-dif  er en gammel teknologi og har ingen fejkorrektion mellem afsender og modtager af signalet, derfor bliver kabelkvaliteten afgørenden.

Hvis HDMI - ligesom ex. USB har felkorrektion - er kablet af langt mindre betydning.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
floe skrev:
Pierre skrev:

Simsalabim skrev:

I forhold til HDMI-kabler er der også et par tråde om dette. Da lyden er digtal er der INGEN forskel på signalet, når blot kablet formår at få signalet frem. Det er først ved lange kabler o.l. at det er nødvendigt at gå op i kablet. Når kablet er 1 meter er det kompelt ligemet hvor det kommer fra - så længe det virker.

Da lyden er digital er der ingen forskel  Det var da den største gang bull-sh*t jeg har hørt  Det er det samme som at sige at alle cd drev lyder ens pga at de er digitale...........

Har du på noget tidspunkt lavet en A-B test mellem digital kabler?

(Håber ikke at du tager det for negativt)

Sjoveste sammenligning jeg nogensinde har hørt... Den er på ingen måde valid

Så længe data FORBLIVER digital er der absolut INGEN forskel.... En bineær datastrøm er og bliver den samme, om du bruger det ene eller det andet kabel.

At påstå at CD-drev er ens da, lyden fra CD'er digital, og sammenligne med ovenstående, bunder i uvidenhed. Du bør nok nærlæse lidt omkring hvorledes CD'er bliver læst

Det giver ingen mening at investere i dyre digitale kabler... Det er ikke en subektiv vurdering, men et faktum.

Jeg vil virkelig godt høre et modargument herfor.

Mit mod argument er en invitation til demo af diverse digital kabler, hjemme hos mig

Nu er der desværre en anelse langt til østjylland, men det kunne da have været interessant

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

Du kan købe en billig usbdongle med ir>bluetooth med tilhørende ir-remote. Herefter lægger du koderne over på din universal-remote (hvis du har sådan en) og så er du kørende. Dvs. du kan ikke tænde for ps3 med ir og har ikke alle funktioner via ir, men næsten.

Google er din ven. Har selv ovenstående, men der er vist kommer flere og bedre til siden jeg købte.

mvh. Per

Edit: her er én: http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B000R5H7KE/websearche ngi40-20

Lige en kommentar til det her med IR fjernbetjeninger til PS3 - det kan nemlig godt drille! I denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66306 skrev jeg nedenstående:

Hej,

Havde vildt mange problemer med et par af de billige PS3 ir-fjernbetjeninger. For det første virker de overhovedet ikke og for det andet stinker de at ligge ind i en universalfjernbetjening. Problemet er (åbenbart - tog lang tids læsning at finde ud af), at der ikke er lavet ordentlige IR-koder til PS3'en fordi den er Bluetooth Native, i modsætning til PS2, der var IR native.

Men jeg fandt noget (synes jeg) vildt smart på nettet, der bare virker uden problemer med en Logitech multiremore. På http://www.schmartstuff.com/ kan man for 35 USD købe en IR modtager, der hedder PS3IRX1. Der er også en pro-version, der bl.a. tillader at du kan tænde og slukke for din PS3 fra en IR-fjernbetjening 

Det den gør er, at den bruger IR koderne fra en PS2 og oversætter disse til PS3 controller kommandoer som den så fyrer ind igennem USB porten - på fuldstændig samme måde som hvis du brugte en USB-tilsluttet controller på din PS3.

Altså; du sætter dimsen i din PS3, programmerer din multiremote til at bruge en PS2 som dvd-afspiller - og bum, så virker det.

Håber det hjælper & god weekend

Mvh Jonas

UNQUOTE

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Var lige ved at købe en PS3, men købte så denne Panasonic DMP-BD30

Og så kan den (om end lidt dyrt) gøres kodefri 1-6 og A,B,C : modification kit

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Har lige et spørgsmål ang. HDMI, i siger at kvaliteten er ens på kablerne medmindre man skal bruge flere meter hvad så med det her

http://avconnection.dk/?PGr=500&ML=785

vs

http://avconnection.dk/?PGr=576&ML=785

I det første står der at det er bedst til 576P men kan bruges til 720P og at man burde gå købe bedre kvalitets kabler for full HD (1080P)

I det andet står der at det er version 1.3 certificeret med en opløsning op til 1080P deep color.

Er det noget bull crap eller ..?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:
PHN2 skrev:

Hej.

mvh. Per

Lige en kommentar til det her med IR fjernbetjeninger til PS3 - det kan nemlig godt drille! I denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66306 skrev jeg nedenstående:

Hej,

Havde vildt mange problemer med et par af de billige PS3 ir-fjernbetjeninger. For det første virker de overhovedet ikke og for det andet stinker de at ligge ind i en universalfjernbetjening. Problemet er (åbenbart - tog lang tids læsning at finde ud af), at der ikke er lavet ordentlige IR-koder til PS3'en fordi den er Bluetooth Native, i modsætning til PS2, der var IR native.

Men jeg fandt noget (synes jeg) vildt smart på nettet, der bare virker uden problemer med en Logitech multiremore. På http://www.schmartstuff.com/ kan man for 35 USD købe en IR modtager, der hedder PS3IRX1. Der er også en pro-version, der bl.a. tillader at du kan tænde og slukke for din PS3 fra en IR-fjernbetjening 

Det den gør er, at den bruger IR koderne fra en PS2 og oversætter disse til PS3 controller kommandoer som den så fyrer ind igennem USB porten - på fuldstændig samme måde som hvis du brugte en USB-tilsluttet controller på din PS3.

Altså; du sætter dimsen i din PS3, programmerer din multiremote til at bruge en PS2 som dvd-afspiller - og bum, så virker det.

Mvh Jonas

UNQUOTE

Mvh Jonas

kan man tænde og slukke med PS2 koderne?

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

SteffenD89 skrev:

Har lige et spørgsmål ang. HDMI, i siger at kvaliteten er ens på kablerne medmindre man skal bruge flere meter hvad så med det her

http://avconnection.dk/?PGr=500&ML=785

vs

http://avconnection.dk/?PGr=576&ML=785

I det første står der at det er bedst til 576P men kan bruges til 720P og at man burde gå købe bedre kvalitets kabler for full HD (1080P)

I det andet står der at det er version 1.3 certificeret med en opløsning op til 1080P deep color.

Er det noget bull crap eller ..?

- Jeg vil helst ikke kaste mig ud i den uendelige kabelreligionskrig - men jeg har med succes anvendt et "discount" kabel på 10m mellem pc og projektor (720p) (DVI - HDMI):

http://avconnection.dk/?PNo=07-386&ML=304 

Det virker! - jeg købte det billigate jeg kunne finde efter devisen: hvis det ikke virker køber jeg et der er bedre... Besparelsen er jo temmelig stor og risikoen lille...

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

xtort
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

tja... mit første 10 meters hdmi-kabel var absolut et discount et af slagsen. der opstod dog hurtigt en løs forbindelse, da jeg i starten (af forskellige årsager) blev nødt til at flytte kablet fra enhed til enhed...

min pointe er, at der måske/måske ikke er lyd-/billedemæssig forskel mellem et billigt og et dyrt hdmi-kabel, men derfor kan der jo godt være noget at komme efter, når man snakker fx. den mere generelle materiale kvalitet...

\ulrik

film
Til top Vis xtort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtort

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

xtort skrev:
at der måske/måske ikke er lyd-/billedemæssig forskel mellem et billigt og et dyrt hdmi-kabel,

Der er _ikke_ forskel mellem et dyrt og et billigt HDMI kabel hvad angår billede og lydkvalitet.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

xtort
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

den debat blader jeg mig uden om (*)... :-) jeg siger bare, at der også er andre anspekter af kvalitet ved et kabel end lyd og billede...

* at jeg så nok holder med dig er en anden sag (så blandede jeg mig i debatten alligevel, sådan kan det gå)

film
Til top Vis xtort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtort

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
JoeConsultant skrev:
PHN2 skrev:

Hej.

mvh. Per

Hej,

Mvh Jonas

UNQUOTE

Mvh Jonas

kan man tænde og slukke med PS2 koderne?

Det er jeg ikke sikker på. Men pro versionen virker vist også på en anden måde, der lader dig emulere alle koderne fra Sony Bluetooth fjernbetjeningen, inkl PS-knappen og tænd/sluk.

Må indrømme jeg ikke gad give 65USD mere for at kunne tænde/slukke min ps3 med fjernbetjeningen fordi den alligevel tænder af sig selv, når man kommer en disc i - o fordi man lige så godt kan slukke den manuelt, når du man tager discuen ud efter filmen er færdig.

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig i, at der ikke er forskel billed/lydmæssig forskel på HDMI kabler, men HVIS og kun hvis kablerne er lavet ordentligt, dvs. god afskærmning, god kontaktflade, osv. Og man kan sagtens få dette for 100-200 kr.

Hvad angår S-PDIF, er sagen den samme. Jitter opstår ikke i kablet, men i signalkilden, evt. modtageren. Så hvis et 100-kr. kabel er af OK kvalitet, leder det signalet lige så godt som et 1000 kr. kabel. Selvfølgelig kan dette ændre sig når man kommer i længder over 10 m., men til alm. behov behøver folk ikke spendere mange hundrede kr. på dyre digitalkabler.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:

Hvad angår S-PDIF, er sagen den samme. Jitter opstår ikke i kablet, men i signalkilden, evt. modtageren. Så hvis et 100-kr. kabel er af OK kvalitet, leder det signalet lige så godt som et 1000 kr. kabel. Selvfølgelig kan dette ændre sig når man kommer i længder over 10 m., men til alm. behov behøver folk ikke spendere mange hundrede kr. på dyre digitalkabler.

Det er selvfølgelig noget du har prøver (altså lavet en A-B test) og ikke bare noget du skriver fordi at du har læst det eller hørt andre sige det.................. For jeg er mildelst taget overrasket over hvor mange herinde som ikke "kan" høre forskel på digitale kabler, eller måske aldrik har prøvet at expermentere, men så alligevel udtaler sig 

Har lige hafte 4 digitale kabler til test i weekenden, i prisen 700,- til 3500,- og alle som lyttede med (vi var 3) kunne høre forskel på de forskellige kabler. Det var ikke så vi blev totalt overraskede over forskellen på de forskellige kabler. Det dyer var ikke så meget bedre end det billige, men alligevel var der forskel, detaljerne blev mere tydelige, bassen blev lidt strammere osv. Der var ingen af os 3 som viste hvilket kabel som sad mellem cd og dac, da det var tøssen som skiftede kablerne (hun har altid haft en drøm om at blive elektriker) Så det kan heller ikke havde været den der med at det er dyere, så må det også være bedre fillosofi som har gjort at vi kunne høre forskel. Kablerne var fra samme producent og kunne forestille mig at der ville være endnu større forskel mellem kabler fra forskellige producenter.....

Men måske nogle anlæg er bedre til "vise"/ høres forskel på digitale kabler end andre, det skal jeg ikke udtale mig om

Hvad angår HDMI, så har jeg aldrig lavet en A-B test. Men måske skulle jeg prøve det en weekend mellem mit Aragon til 300,- og mit Chord til 1000,- og se/ høre om der er forskel

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes