Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan også vend den om, hvor mange sager har TC vundet og hvor kunden ikke har fået ret ?
Men dette sag handler jo om "Vildledende oplysninger og garantiens dækning." og det er i dette lys at sage er afgjort.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
StarTrek skrev:
Ja, gad vide hvor mange sager som køre hos forbrugerklagenævnet med TC, det er vel ikke oppe på Fona plan ? |
|
|
Jeg mener egentlig ikke at antallet er særlig interressant, det må være "indholdet" der tæller. Der er intet i den omtalte sag der ville afholde mig fra at handle med TC.
|
|
|
Havde kunden vidst at Viennaimportøren kunne erstatte enhederne uden beregning, havde han nok valgt den løsning, men... Det han valgte, da han fandt en potte guld for enden af regnbuen, var at sætte sig på den, fordi han var trængende.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
I bund og grund tro jeg at kunde havde set pengen for enden af regnbuen, og kun er intresset i pengen i sted for at få højtale rep. hvad de uden
problemer kunne havde bliver hvis TC sende dem til Viennaimportøren, noget som kunden ikke ønsker.
Og der er her filme knække, både hos kunde og TC.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
edtwodth skrev:
At man ikke er enig i nævnets afgørelser kan jo ske. Så må man gå til retten.
Men at man vælger at ignorere nævnet totalt kan jeg simpelthen ikke forstå.
Og at branchemedlemmer på dette site, støtter op om denne praksis er da helt hen i vejret.
Men det er da godt de bekender kulør, så man som forbruger kan se hvor man IKKE skal handle...
|
|
|
Skru nu lidt ned for den moralske retorik inden denne tråd ender på et sidespor!
Som jeg ser denne tråd, har du givet udtryk for din mening. Nogle er i mod. Uanset hvor længe og hvor ihærdigt du bliver ved, tror jeg altså ikke du får omvendt nogen. Den der "jeg VIL have ret"-indstilling er altså lidt trættende 
Jeg burde virkelig have bedre ting at tage mig til. Det er sørgeligt, jeg ved det godt 
|
|
|
Det er nu ikke fordi "jeg vil have ret". Jeg har valgt at tage en debat om det rimelige at forhandlere ikke vælger at efterleve forbrugerklagenævnets afgørelser.
Det er helt i orden at mange mener, at folk kører med bagateller i forbrugerklagenævnet. Det er der sikkert også nogen der gør, og så er jeg også overbevist om at forbrugerklagenævnet vil affærdige dem. Men det indebærer også at forhandleren svarer forbrugerklagenævnet, hvilket f.eks. tc ikke har gjort.
Der er sikkert mange af jer, der forsvarer tc, og andre forhandlere i samme situation, der ikke har været igennem en reklamation.
Det er først når man får en reklamation hos et firma man oplever deres sande ansigt.
Og selv om jeg bliver kaldt en kværulant og ligende vil jeg forsætte min kamp for bedre forbrugerretiigheder. Også efter min egen sag finder en afslutning.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Havde kunden vidst at Viennaimportøren kunne erstatte enhederne uden beregning, havde han nok valgt den løsning, men...
|
|
|
Ved vi om det er en fast politik for Vienna. Gælder det for alle der selv brænder deres enheder af ?
|
Til top |
|
|
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Og selv om jeg bliver kaldt en kværulant og ligende vil jeg forsætte min kamp for bedre forbrugerretiigheder. Også efter min egen sag finder en afslutning. |
|
|
Du kæmper ikke for forbrugerrettigheder, men forbruger enevælde. Det er svært at drive forretning hvis alle forbrugere får medhold i ting der er helt ude i hampen.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne god vide om der måske er en generelle fejl på Vienna højteler der gør at de let brænder af, og så er det lige gydig om hvilken fortærker
der blive spænd for dem ?
Forbrugerklagenævnet burte kunne sorter kværulant fra før at man tager en sag.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Ronin skrev:
edtwodth skrev:
At man ikke er enig i nævnets afgørelser kan jo ske. Så må man gå til retten.
Men at man vælger at ignorere nævnet totalt kan jeg simpelthen ikke forstå.
Og at branchemedlemmer på dette site, støtter op om denne praksis er da helt hen i vejret.
Men det er da godt de bekender kulør, så man som forbruger kan se hvor man IKKE skal handle...
|
|
|
Du handler sandsynligvis ikke hos nogle af os alligevel - du vil hellere kværulere, og det fremgår jo tydeligt siden du gider bruge så meget krudt på EN ENKELT sag!! Er du den "forurettede"??
Iøvrigt læser jeg ingen steder at der er forhandlere der støtter op om den praksis med ikke at rette sig efter afgørelserne! Har du husket at pudse brillerne?? Det er da klart at såfremt der foreligger en afgørelse, så skal man naturligvis også reagere - enten på den ene eller den anden måde, ellers kommer man jo aldrig videre, og det kan forbrugeren naturligvis ikke være tjent med!!
|
|
|
Fair nok - kald mig bare en kværulant fordi jeg har valgt at kæmpe for mine, og andres forbrugeres, rettigheder.
Og så er debatten her på hifi4all.dk tilbage til at svine en person til fordi vedkommende har valgt at stille spørgsmålstegn ved tapeconnection.
Det er utroligt at man ikke kan føre en debat her på sitet uden at blive kaldt det ene eller det andet....
|
|
|
Er der nogen, der sviner dig til?? Det synes jeg ikke rigtigt fremgår nogle steder - hvis du henviser til ordet "kværulant", kan da informere dig om at det hverken er et skældsord, eller ment som et sådan - det er udelukkende baseret på fakta, som fremgår af denne tråd!!
Derudover giver jeg dig som sagt ret - er der en afgørelse, skal den naturligvis følges op!!
Skulle du til at kæmpe for forbrugeres rettigheder, burde du finde mange flere sager fra andre brancher - dette er baseret på en enkelt sag. Der synes jeg ærligt talt ikke at du rammer særligt bredt - det virker nærmere som et forsøg på en ny smædekampagne i stil med mange tidligere, og hvor der iøvrigt lægges mere vægt på den lille smule negativt der er tilstede, frem for at vægte det op mod alle de positive kunders udsagn..... Den positive del har altså mindst ligeså meget at sige, uanset hvor uheldig en sag er!
Men det beviser bare endnu engang at lidt negativt vejer MEGET tungere end alverdens positive tilkendegivelser, og jeg vil bare lige tilføje at uanset hvor man kigger hen, så vil man altid kunne finde et eller andet i alle brancher - der kan ske fejl, misforståelser, ubevidst fejlhåndtering osv.! Der er mange faktorer der spiller ind, så hvorfor i alverden ikke holde det hele op imod hinanden, istedet for kun at lægge vægten på den enkelte lille ting der nu er gravet op?? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Kunne god vide om der måske er en generelle fejl på Vienna højteler der gør at de let brænder af, og så er det lige gydig om hvilken fortærker der blive spænd for dem ? |
|
|
Alle højttalere er mere eller mindre lette at brænde af hvis den forstærker man bruger ikke er god nok eller hvis man spiller overdrevet højt.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten kan jeg oplyse om at i 90% af afgørelserne efterlever firmaerne forbrugerklagenævnet.
Der er altså 10% af sagerne hvor firmaer har valgt at se stort på en afgørelse fra forbrugerklagenævnet. Mange af dem er gengangere.
At 90% vælger at efterleve en afgørelse mener jeg blåstempler forbrugerklagenævnet.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Spencer skrev:
Havde kunden vidst at Viennaimportøren kunne erstatte enhederne uden beregning, havde han nok valgt den løsning, men...
|
|
|
Ved vi om det er en fast politik for Vienna. Gælder det for alle der selv brænder deres enheder af ?
|
|
|
Jeg ved ikke om det er Viennas politik hver gang, og med alle modeller. Det må du høre René om. I denne sag, burde forsøget i det mindste have været gjort. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
edtwodth skrev:
Og selv om jeg bliver kaldt en kværulant og ligende vil jeg forsætte min kamp for bedre forbrugerretiigheder. Også efter min egen sag finder en afslutning. |
|
|
Du kæmper ikke for forbrugerrettigheder, men forbruger enevælde. Det er svært at drive forretning hvis alle forbrugere får medhold i ting der er helt ude i hampen.
|
|
|
Denne udtalelse beviser kun jeres holdning til forbrugerrettigheder. Tsk fordi du endelig kom med sandheden om jeres holdning.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Kunne god vide om der måske er en generelle fejl på Vienna højteler der gør at de let brænder af, og så er det lige gydig om hvilken fortærker der blive spænd for dem ? . |
|
|
Lad nu være med at starte endnu en af dine sensationsjagter - det brillerer du efterhånden i!! Vi snakker om en enkelt sag med en afbrændt højttaler - helt ærligt!!?
Med den fokus, enkelte holder på Vienna, havde du sikkert hørt hvis der havde været generelle fejl, og det endda måske før VassagoHIFI og Vienna selv havde kendskab til dem! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Forresten kan jeg oplyse om at i 90% af afgørelserne efterlever firmaerne forbrugerklagenævnet.
Der er altså 10% af sagerne hvor firmaer har valgt at se stort på en afgørelse fra forbrugerklagenævnet. Mange af dem er gengangere.
At 90% vælger at efterleve en afgørelse mener jeg blåstempler forbrugerklagenævnet.
|
|
|
Ikke nødvendigvis - du skal huske på at det stadig koster en del penge at tabe en sag hos dem, og så opvejer de normalt om de gider have besværet med at forsøge igen på noget som langt overstiger det beløb, der "kæmpes" om!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
edtwodth skrev:
Ronin skrev:
edtwodth skrev:
At man ikke er enig i nævnets afgørelser kan jo ske. Så må man gå til retten.
Men at man vælger at ignorere nævnet totalt kan jeg simpelthen ikke forstå.
Og at branchemedlemmer på dette site, støtter op om denne praksis er da helt hen i vejret.
Men det er da godt de bekender kulør, så man som forbruger kan se hvor man IKKE skal handle...
|
|
|
Du handler sandsynligvis ikke hos nogle af os alligevel - du vil hellere kværulere, og det fremgår jo tydeligt siden du gider bruge så meget krudt på EN ENKELT sag!! Er du den "forurettede"??
Iøvrigt læser jeg ingen steder at der er forhandlere der støtter op om den praksis med ikke at rette sig efter afgørelserne! Har du husket at pudse brillerne?? Det er da klart at såfremt der foreligger en afgørelse, så skal man naturligvis også reagere - enten på den ene eller den anden måde, ellers kommer man jo aldrig videre, og det kan forbrugeren naturligvis ikke være tjent med!!
|
|
|
Fair nok - kald mig bare en kværulant fordi jeg har valgt at kæmpe for mine, og andres forbrugeres, rettigheder.
Og så er debatten her på hifi4all.dk tilbage til at svine en person til fordi vedkommende har valgt at stille spørgsmålstegn ved tapeconnection.
Det er utroligt at man ikke kan føre en debat her på sitet uden at blive kaldt det ene eller det andet....
|
|
|
Er der nogen, der sviner dig til?? Det synes jeg ikke rigtigt fremgår nogle steder - hvis du henviser til ordet "kværulant", kan da informere dig om at det hverken er et skældsord, eller ment som et sådan - det er udelukkende baseret på fakta, som fremgår af denne tråd!!
Derudover giver jeg dig som sagt ret - er der en afgørelse, skal den naturligvis følges op!!
Skulle du til at kæmpe for forbrugeres rettigheder, burde du finde mange flere sager fra andre brancher - dette er baseret på en enkelt sag. Der synes jeg ærligt talt ikke at du rammer særligt bredt - det virker nærmere som et forsøg på en ny smædekampagne i stil med mange tidligere, og hvor der iøvrigt lægges mere vægt på den lille smule negativt der er tilstede, frem for at vægte det op mod alle de positive kunders udsagn..... Den positive del har altså mindst ligeså meget at sige, uanset hvor uheldig en sag er!
Men det beviser bare endnu engang at lidt negativt vejer MEGET tungere end alverdens positive tilkendegivelser, og jeg vil bare lige tilføje at uanset hvor man kigger hen, så vil man altid kunne finde et eller andet i alle brancher - der kan ske fejl, misforståelser, ubevidst fejlhåndtering osv.! Der er mange faktorer der spiller ind, så hvorfor i alverden ikke holde det hele op imod hinanden, istedet for kun at lægge vægten på den enkelte lille ting der nu er gravet op??
|
|
|
Hvis du læser min blog på www.blog.edtwodth.dk , er det ikke kun tc jeg bruger. det var dem der startede min interesse.
Og når jeg har valgt at debattere tc her er det nu engang fordi der er et hifi forum.....
Men uanset hvad kan jeg ikke acceptere at tc ikke efterlever forbrugerklagenævnets afgørelse, ja i det hele taget fuldstændigt ignorere dem.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
På min Vienne højtale har jeg en gang spille for højt en gang, ved at forstærker vol. ved en fejl var sat for høj, der blive skruet ned med det
samme.
Næste gang var højtale og forstærker brænd af, det øjeblik at der bliv tænd for det
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Jeg ved ikke om det er Viennas politik hver gang, og med alle modeller. Det må du høre René om. I denne sag, burde forsøget i det mindste have været gjort.
|
|
|
Måske, men det kan jo være at TC har prøvet det for andre kunder. Hvis de havde vidst at de kunde sende regningen videre til importøren uanset årsag til defekten, havde de vel ikke afvist kunden.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Ronin skrev:
Det fremgår ingen steder at man bare kan give los, men det er normalt kendt at når man kører sit system på bristepunktet, så kan man som regel også høre når det begynder at lyde grimt (læs forvrængning), og det er altså en rimelig sikker indikator på at nu er det på tide at skrue ned igen!
|
|
|
Er du nu også helt sikker på at det er normalt kendt blandt ikke hifiinterresserede kunder ? Husker du at fortælle det når du sælger højttalere ? |
|
|
Ja, det kan du være ganske sikker på at jeg gør - det lærer man at indarbejde automatisk, efterhånden som de fleste får spurgt til hvor mange watt, højttaleren er på. Her lærer man (har jeg ihvertfald gjort) at alt kan ødelægges og at de tal, der er opgivet som max-belastning ikke kan bruges til noget i praksis, med devisen at ALT kan ødelægges!!
Og du vil faktisk blive forbavset over hvor mange der spørger til det med watt-tallet - folk er generelt mere opmærksomme på det idag, ud fra min erfaring! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
marlowe Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 54
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om man skal følge nævnets afgørelser? Hvis man man mener, at afgørelsen er decideret forkert, nej, ikke, når den ikke er bindende. Nævnet er jo ikke ufejlbarligt. Men det må da også indgå, at det kan være et uheldigt signal at sende til sine øvrige kunder.
Det med, at TC skulle sagsøge nævnet - kan TC overhovedet det? Jeg har ikke undersøgt det, men der er jo tale om en tvistnævn, hvor man - hvis man er uenig i afgørelsen - mest naturligt må sagsøge den private modpart, ikke nævnet. Jeg kunne da godt forestille mig, at en sag mod nævnet ville blive afvist, hvis nævnet påstod afvisning. Hvis nævnets afgørelser er bindende, fx som huslejenævnets afgørelser, må man som tager lægge sag an mod modparten. Når de ikke er bindende, er det derimod mindre oplagt, at man skal lægge sag an mod modparten, hvis man ikke har fået medhold: Skulle TC lægge sag an mod forbrugeren med påstand om, at han skal anerkende, at han ikke har noget krav mod TC? Det vil efter min mening være vanvittigt af TC. Nej, det må være forbrugeren, der skal lægge sag an, hvis han mener, at kendelsen er rigtig.
Er kendelsen rigtig? Tjah, det beror vel på, hvad man forstår ved garanti. Især om man mener, at det betyder, at køberen ikke skal bevise, at en defekt skyldes en mangel ved produktet (funktionssvigt). Det er nok på dette punkt, man kan tvivle på, om afgørelsen er rigtig.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin der var et spørsmål og ikke om sensationsjagter, efter mine ejen oplevlser med Viennne, så træk vejer et på gange Ronin
|
Til top |
|
|