Forfatter |
|
edtwodth Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og desuden:
Det er jer der har valgt at ignorere en afgørelse hos forbrugerklagenævnet, ikke mig.....
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Vanderlay skrev:
- man kan godt anerkende deres afgørelse uden at være enig i den! Det skal sige, at jeg har købt
det meste af mit hifi med stor tilfredshed hos TC, men vil da overveje det en anden gang |
|
|
Har vi givet dig grund til ikke at handle med os? Vi gør meget for at gøre alle kunder tilfredse, men noget gange er det bare ikke muligt. Og vi
kan og vil ikke finde os i hvadsomhelst. Eksempelvis meget grov tiltale fra kunder der er ophidsede over at en reparation trækker nogen uger ud.
Og vi kan naturligvis ikke betale tusindevis af kroner fordi en kunde har misbrugt et produkt købt hos os.
Jeg er ked af sager som denne og jeg er ked af at folk som "edwodth" kører smæde kampagner mod os og jeg mener det er helt uberettiget.
Det skader vores omdømme og man kan jo se her at ellers tilfredse kunder bliver lige pludselig i tvivl om hvorvidt de vil handle hos os.
|
|
|
Jo, jeg har aldrig haft noget at klage over (min kone har måske!)
Jeg tror gerne, at I møder helt urimelige kunder (tak for, at jeg ikke arbejder i en butik), og jeg tror sådan set også gerne på, at det i denne sag
er kunden, der har brændt enhederne af. Men det ændrer ikke på, at jeg synes det er stædigt ikke at ville anerkende, når man har tabt en sag.
Faktisk ville jeg i så fald være langt mere tilbøjelig til at tro på Jeres side af sagen næste gang der kommer en kunde med et urimeligt krav, fordi
I ved at anerkende FKN ikke bare har fastholdt at 'vi har ret fordi vi har ret!'
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Haha, alt dette minder mig om nogle af de t**ser jeg snakker med som konsulent i en kundeservice afd. For satan hvor folk bliver grimme når de ødelægger deres varer og finder ud af at det ikke er en gavebod de har handlet hos, og at vi umuligt kan sende dem noget nyt de kan ødelægge.
Så vil folk skrive til den kære forbrugerstyrelse ang. ting som f.eks at man ikke må tørre en kat i mikro-ovnen fordi den springer i luften, det skal man da skrive på varen mener kunden, ellers er det jo umuligt at vide hvad man må og ikke må!
For satan da, det er jo rent til grin hvad folk render og laver nogen gange. Man går jo heller ikke hen på en tankstation, sætter studsen til munden og tanker op. Også selvom der ikke står nogen steder at benzin eller diesel er svært sundhedskadeligt at drikke. Eller render ud på motorvejen og leger, for hvor står der at dét er farligt henne?
Hvis denne situation er som den ser ud, at manden har leget for meget med vol. knappen så skulle han da bare tilbage i 1. klasse og lære det hele forfra. Utroligt at vi er blevet så vant til at samfundet skrider ind og hjælper hvis vi nosser i det at vi mener at andre skal betale for det vi selv ødelægger.
|
|
|
Vi er helt enige. Jeg synes også at mange af de forbugersager der piskes op i medierne er pinlige. Det er utroligt hvad forhandlere bliver hængt ud for. I den konkrete sag er der da heller ingen tvivl om at hans højttalere ikke er gået i stykker, han har selv ødelagt dem.
Ascari skrev:
Hvis denne situation er som den ser ud, at manden har leget for meget med vol. knappen så skulle han da bare tilbage i 1. klasse og lære det hele forfra.
|
|
|
Denne del kan man måske så alligevel diskutere. Hvor meget kan man forvente at en ikke hifiinterresseret kunde ved om den slags. For mange mennesker virker det vel ikke logisk at en 50 watt forstærker kan brænde en 150 watt højttaler af. Det bliver ofte nævnt herinde, men jeg tror nu alligevel at det går galt for nogle brugere, selvom de nok har en større viden om hifi en gennemsnittet af befolkningen. Jeg kan da også huske et pinligt eksempel på dårlig rådgivning om fænomenet. Sidste gang jeg købte anlæg, stod jeg og ventede på betjening. Da overhørte jeg en samtale mellem en anden kunde og en sælger. Kunden var ved at købe et komplet Pioneer Surroundsystem til en institution eller lign. Da der var mange forskellige unge mennesker der skulle betjene anlægget, spurgte han om man kunne lave en form for begrænsning på volumenkontrollen så de ikke kunne brænde højttalerne af. Svaret var at det var skam ikke nødvendigt. Det var netop fordelen ved at købe et samlet system. Så passede tingene jo sammen så man ikke kunne brænde noget af!!!! Det foregik i en stor kendt Hifibutik og sælgeren var en erfaren sælger som jeg også kender fra en anden hifibutik. Nu håber jeg da ikke at kunden hos TC har fået ligeså dårlig rådgivning. Man kan dog altid diskutere om det er smart at sælge en højttaler på at "den kan spille tævehøjt". Så advarer man måske ikke samtidigt om at de kan brændes af.
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. om kunden har fortaget sig noget forkert ?
Det vil jeg ikke sige er den fulde sandhed, jeg er enig i at han burde ha' haft mere respekt for sit grejs styrker og svagheder ..., hvad det så der rent faktisk er sket ?
min påstand er som følger:
Det er muligt at Vienna Beethoven Concert Grand alt efter personlig reference er "fed",
firmaet har kreeret sig en 2 vejs højttaler med en målt i belasbarhed mere end tre gange stærkere bas sektion som overtager byrden under 170Hz, en to vejs højttaler kan normalt ved den delefrekvens tåle en god del tæsk, men på meget moderne musik er energi niuvuet ofte størst i øvre bas/nedre mellemtone, så skal! det gå galt når specs og reklamen indikere at man bare kan give los 
målinger her:
http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/506vienna/index 4.html
__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
Ascari skrev:
Haha, alt dette minder mig om nogle af de t**ser jeg snakker med som konsulent i en kundeservice afd. For satan hvor folk bliver grimme når de ødelægger deres varer og finder ud af at det ikke er en gavebod de har handlet hos, og at vi umuligt kan sende dem noget nyt de kan ødelægge.
Så vil folk skrive til den kære forbrugerstyrelse ang. ting som f.eks at man ikke må tørre en kat i mikro-ovnen fordi den springer i luften, det skal man da skrive på varen mener kunden, ellers er det jo umuligt at vide hvad man må og ikke må!
For satan da, det er jo rent til grin hvad folk render og laver nogen gange. Man går jo heller ikke hen på en tankstation, sætter studsen til munden og tanker op. Også selvom der ikke står nogen steder at benzin eller diesel er svært sundhedskadeligt at drikke. Eller render ud på motorvejen og leger, for hvor står der at dét er farligt henne?
Hvis denne situation er som den ser ud, at manden har leget for meget med vol. knappen så skulle han da bare tilbage i 1. klasse og lære det hele forfra. Utroligt at vi er blevet så vant til at samfundet skrider ind og hjælper hvis vi nosser i det at vi mener at andre skal betale for det vi selv ødelægger.
|
|
|
Det er måske lidt firkantet formuleret, men jeg er ganske enig! 
|
|
|
Samme her - og denne bemærkning trækker rigtigt tænder ud : "Klageren følte sig utryg ved at overlade sine højtalere til indklagede og valgte i stedet at indbringe sagen for Forbrugerklagenævnet."
Utryg?? Hvorfor?? Så var de blevet tjekket af importøren, VassagoHIFI, og så var sagen sandsynligvis aldrig kommet så langt!!
Nu får de så en sagkyndig (deres egen mand) til at tjekke istedet - han konstaterer ingen fabrikationsfejl, men selvom de er brændt af, er det naturligvis stadig ikke sket hos ejeren af sagerne, så butikken taber alligevel!
Ejeren er tilsyneladende ikke klar over at uanset hvor dyrt og fint grej man så end har, så kan ALT ødelægges - hertil findes ingen undtagelser!!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
"At forhandleren så vælger ikke at svare på forbrugerklagenævnets henvendelser, gør at jeg mener de er ude på dybt vand." ret eller uret, er da
aldrig god for forhandleren, for så bliver sagen en spørmål om ord med ord, og det komme der aldrig noget god ud af, og en god forhandler har
kunde altid ret, hver gang.
Og når sagen har værre over forbrugerklagenævnets, burte der ikke værre noget spørmål om at følge forbrugerklagenævnets afgørlse, hvis man
ønsker at stå som en god butik.
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Jeg er ked af sager som denne og jeg er ked af at folk som "edwodth" kører smæde kampagner mod os og jeg mener det er helt uberettiget.
|
|
|
Hvis I er så bekymrede for jeres omdømme, finder jeg det underligt at I har valgt at ignorere forbrugerklagenævnets afgørelse og derfor er havnet på firmatjek. Set ud fra et forretningsmæssigt synspunkt mener jeg det er en stor fejl! __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
At man ikke er enig i nævnets afgørelser kan jo ske. Så må man gå til retten.
Men at man vælger at ignorere nævnet totalt kan jeg simpelthen ikke forstå.
Og at branchemedlemmer på dette site, støtter op om denne praksis er da helt hen i vejret.
Men det er da godt de bekender kulør, så man som forbruger kan se hvor man IKKE skal handle...
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Mht. om kunden har fortaget sig noget forkert ?
Det vil jeg ikke sige er den fulde sandhed, jeg er enig i at han burde ha' haft mere respekt for sit grejs styrker og svagheder ..., hvad det så der rent faktisk er sket ?
min påstand er som følger:
Det er muligt at Vienna Beethoven Concert Grand alt efter personlig reference er "fed",
firmaet har kreeret sig en 2 vejs højttaler med en målt i belasbarhed mere end tre gange stærkere bas sektion som overtager byrden under 170Hz, en to vejs højttaler kan normalt ved den delefrekvens tåle en god del tæsk, men på meget moderne musik er energi niuvuet ofte størst i øvre bas/nedre mellemtone, så skal! det gå galt når specs og reklamen indikere at man bare kan give los 
målinger her:
http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/506vienna/index 4.html
|
|
|
Nu er det så godt nok en tre-vejs, men bortset fra det så..... 
Det fremgår ingen steder at man bare kan give los, men det er normalt kendt at når man kører sit system på bristepunktet, så kan man som regel også høre når det begynder at lyde grimt (læs forvrængning), og det er altså en rimelig sikker indikator på at nu er det på tide at skrue ned igen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Og at branchemedlemmer på dette site, støtter op om denne praksis er da helt hen i vejret.
Men det er da godt de bekender kulør, så man som forbruger kan se hvor man IKKE skal handle...
|
|
|
Du handler sandsynligvis ikke hos nogle af os alligevel - du vil hellere kværulere, og det fremgår jo tydeligt siden du gider bruge så meget krudt på EN ENKELT sag!! Er du den "forurettede"??
Iøvrigt læser jeg ingen steder at der er forhandlere der støtter op om den praksis med ikke at rette sig efter afgørelserne! Har du husket at pudse brillerne?? Det er da klart at såfremt der foreligger en afgørelse, så skal man naturligvis også reagere - enten på den ene eller den anden måde, ellers kommer man jo aldrig videre, og det kan forbrugeren naturligvis ikke være tjent med!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin ...yes! glemte ½ tegnet, der skulle ha' stået 2½ vejs __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle det ved hvor mange sager der mod TC, er vi ikke op på 3 lige nu ?
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
edtwodth skrev:
|
|
|
Du handler sandsynligvis ikke hos nogle af os alligevel - du vil hellere kværulere, og det fremgår jo tydeligt siden du gider bruge så meget krudt på EN ENKELT sag!! Er du den "forurettede"??
Iøvrigt læser jeg ingen steder at der er forhandlere der støtter op om den praksis med ikke at rette sig efter afgørelserne! Har du husket at pudse brillerne?? Det er da klart at såfremt der foreligger en afgørelse, så skal man naturligvis også reagere - enten på den ene eller den anden måde, ellers kommer man jo aldrig videre, og det kan forbrugeren naturligvis ikke være tjent med!!
|
|
|
Fair nok - kald mig bare en kværulant fordi jeg har valgt at kæmpe for mine, og andres forbrugeres, rettigheder.
Og så er debatten her på hifi4all.dk tilbage til at svine en person til fordi vedkommende har valgt at stille spørgsmålstegn ved tapeconnection.
Det er utroligt at man ikke kan føre en debat her på sitet uden at blive kaldt det ene eller det andet....
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Det fremgår ingen steder at man bare kan give los, men det er normalt kendt at når man kører sit system på bristepunktet, så kan man som regel også høre når det begynder at lyde grimt (læs forvrængning), og det er altså en rimelig sikker indikator på at nu er det på tide at skrue ned igen!
|
|
|
Er du nu også helt sikker på at det er normalt kendt blandt ikke hifiinterresserede kunder ? Husker du at fortælle det når du sælger højttalere ?
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Nogle det ved hvor mange sager der mod TC, er vi ikke op på 3 lige nu ? |
|
|
Indtil videre er der "kun" en sag de har valgt at ignorere.
Men ved at læse på diverse forums mv. er det tydeligt at se at der er en del sager mod tapeconnection hos forbrugerklagenævnet i øjeblikket.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, gad vide hvor mange sager som køre hos forbrugerklagenævnet med TC, det er vel ikke oppe på Fona plan ?
For så kan det god værre at TC, har et meget stort problem, håber det ikke (har værre glad for at handle hos TC, især da Otto var ansat), men
med div. sager hos forbrugerklagenævnet og at de parallelimport, gør at jeg er begynd at tabe tilliden til TC
|
Til top |
|
|
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Kasper, TC skrev:
|
|
|
Hvis I er så bekymrede for jeres omdømme, finder jeg det underligt at I har valgt at ignorere forbrugerklagenævnets afgørelse og derfor er havnet på firmatjek. Set ud fra et forretningsmæssigt synspunkt mener jeg det er en stor fejl!
|
|
|
Og det kan du meget vel have ret i. Både jeg og indehaveren af TC har det dog svært ved at acceptere at en kunde kan komme med et krav som dette. Hvor stopper det hvis vi giver efter? Men som sagt er det meget muligt at du har ret i at vi ud fra et rent forretningsmæssigt synspunkt skulle have givet efter for kravet og blot bedet i os at vi bestemt ikke var enige i dette.
|
Til top |
|
|
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Men det er da godt de bekender kulør, så man som forbruger kan se hvor man IKKE skal handle... |
|
|
Skru nu lidt ned for den moralske retorik inden denne tråd ender på et sidespor! Som jeg ser denne tråd, har du givet udtryk for din mening. Nogle er i mod. Uanset hvor længe og hvor ihærdigt du bliver ved, tror jeg altså ikke du får omvendt nogen. Den der " jeg VIL have ret"-indstilling er altså lidt trættende  Jeg burde virkelig have bedre ting at tage mig til. Det er sørgeligt, jeg ved det godt  __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Ja, gad vide hvor mange sager som køre hos forbrugerklagenævnet med TC, det er vel ikke oppe på Fona plan ? |
|
|
Jeg mener egentlig ikke at antallet er særlig interressant, det må være "indholdet" der tæller. Der er intet i den omtalte sag der ville afholde mig fra at handle med TC.
|
Til top |
|
|