Forfatter |
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
De kunne køre en sag mod forbrugerklagenævnet. For at få dem til at ændre deres afgørelse, hvis de mener den er helt hen i vejret.
|
|
|
Javel ja. Det kunne de da godt spilde deres tid på, for der er ingen tvivl om den afgørelse, er helt hen i vejret. Og jeg er ikke et sekund i tvivl om en domstol ville give dem ret. Varen var ikke fejlbehæftet.Der findes ikke den højttaler på kloden, der ikke kan futtes af. Og jeg er ked af på TC´s vejne, at de sættes i et dårligt lys på grund af en så tåbelig sag.
MVH
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre er forbrugerklagenævnet kun vejleden og forhandler kan så store set de bort fra deres afgørlser, at de så er en dårlig reklame for
forhandler er en anden sag, og en forhandler med for mange sager hos forbrugerklagenævnet er ikke god, men kan omgås ved at gå konkurs og
så starte på nyt i et nyt navn, og her er der rigtig mange forhandler der netop gør dettte, for så kan de forsætte og forsætte
Så det ville hjælpe hvis forbrugerklagenævnet afgørlser havde dømme magt over dem der blive klaget over, det ville krev at
forbrugerklagenævnet bliv til en forbrugerklagedomstol.
Nu skal de sigen at der Forhandler der er meget værre end TC, og TC har værre meget uheldig med kunder der aldrig bliver tilfreds (dem kender
sikke mange forhandler, her det det umulig at gør kunden tilfreds)
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
edtwodth skrev:
...
Heldigvis arbejder politikerne i øjeblikket på at nævnets afgørelser bliver bindende. |
|
|
Har du et link til info omkring det ?
|
|
|
Nej, men jeg har netop modtaget et svar fra erhvervsmnisten på en henvendelse. Du kan læse det på min blog:
www.blog.edtwodth.dk
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Desværre er forbrugerklagenævnet kun vejleden og forhandler kan så store set de bort fra deres afgørlser, at de så er en dårlig reklame for forhandler er en anden sag, og en forhandler med for mange sager hos forbrugerklagenævnet er ikke god, men kan omgås ved at gå konkurs og så starte på nyt i et nyt navn, og her er der rigtig mange forhandler der netop gør dettte, for så kan de forsætte og forsætte
Så det ville hjælpe hvis forbrugerklagenævnet afgørlser havde dømme magt over dem der blive klaget over, det ville krev at forbrugerklagenævnet bliv til en forbrugerklagedomstol. |
|
|
Og hvor er de små butikkers retssikkerhed henne i overstånde.Hvilken forskel skulle der være på en forbrugerklagedomstol, og de normale domstole.
MVH
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
StarTrek skrev:
Desværre er forbrugerklagenævnet kun vejleden og forhandler kan så store set de bort fra deres afgørlser, at de så er en dårlig reklame for forhandler er en anden sag, og en forhandler med for mange sager hos forbrugerklagenævnet er ikke god, men kan omgås ved at gå konkurs og så starte på nyt i et nyt navn, og her er der rigtig mange forhandler der netop gør dettte, for så kan de forsætte og forsætte
Så det ville hjælpe hvis forbrugerklagenævnet afgørlser havde dømme magt over dem der blive klaget over, det ville krev at forbrugerklagenævnet bliv til en forbrugerklagedomstol. |
|
|
Og hvor er de små butikkers retssikkerhed henne i overstånde.Hvilken forskel skulle der være på en forbrugerklagedomstol, og de normale domstole.
MVH
|
|
|
Vil du dermed mene at man ikke skal efterleve dansk lovgivning, hvis det bliver som ovenstående.
Har du det på samme måde, hvis du taber en sag i retten? Så hører du da mere til blandt de autonome på nørrebro....
Det er dybt groteks. Og endnu mere grotesk er det at det kommer fra et branchemedlem....
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
En afgørlse fra en sådan forbruger ret, ville kræve en forsvar og anklager plus en domme, derved er har de små butikkers en retssikkerhed,
noget de ikke har nu, ved at blive hængt ud i blade og på TV og i div. forum.
Man ville så kunne se en forbrugerdomstol som en forløber for byretten, hvis man ikke er enie i denne afgørlse.
Problem lige nu er at der ikke er god nok forbruger lovgivining som er på forbrugens side, derfor kan forhandler/butikker uden problem værre
lige glad med at efterleve dansk forbruger lovgivning.
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Andre skrev:
StarTrek skrev:
|
|
MVH
|
|
|
Vil du dermed mene at man ikke skal efterleve dansk lovgivning, hvis det bliver som ovenstående.
Har du det på samme måde, hvis du taber en sag i retten? Så hører du da mere til blandt de autonome på nørrebro....
Det er dybt groteks. Og endnu mere grotesk er det at det kommer fra et branchemedlem....
|
|
|
Jeg har svært ved at se, jeg nogen steder har skrevet dansk lovgivning ikke skal overholdes. Men dansk lovgivning, giver altså folk retssikkerhed. Og det mener jeg ikke der på nogen måde skal ændres på. Hvad har det med min status som branchemedlem at gøre.
MVH
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Spencer skrev:
edtwodth skrev:
...
Heldigvis arbejder politikerne i øjeblikket på at nævnets afgørelser bliver bindende. |
|
|
|
|
|
Nej, men jeg har netop modtaget et svar fra erhvervsmnisten på en henvendelse. Du kan læse det på min blog:
www.blog.edtwodth.dk
|
|
|
Her skriver Bendt Bendtsen at han vil "overveje spørgsmålet om efterlevelse". Det tolker jeg neutralt, og uden at tilkendegive om han er for eller imod. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Morton Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Keder i jer? __________________ Husk: Man skal ikke kaste med motorsav , når man selv bor i træhus!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Her skriver Bendt Bendtsen at han vil "overveje spørgsmålet om efterlevelse"." DETTE KAN VI JO IKKE BRUGE TIL NOGET, det er en OM'er Bendt
Bendtsen
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
edtwodth skrev:
Spencer skrev:
edtwodth skrev:
...
|
|
|
|
|
www.blog.edtwodth.dk
|
|
|
Her skriver Bendt Bendtsen at han vil "overveje spørgsmålet om efterlevelse".
Det tolker jeg neutralt, og uden at tilkendegive om han er for eller imod.
|
|
|
Det er rigtigt nok.
Men jeg ved gennem pressen at der er mange af forbrugerordførerne der gerne vil havde det sådan.
Men dertil at det så sker - der er der rigtigt nok langt.
Og ja det er et svag svar fra BB, men jeg havde nu heller ikke forventet andet.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som der er idag er det ikke kriminelle at snyde forbruge, igen og igen
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha, alt dette minder mig om nogle af de t**ser jeg snakker med som konsulent i en kundeservice afd. For satan hvor folk bliver grimme når de ødelægger deres varer og finder ud af at det ikke er en gavebod de har handlet hos, og at vi umuligt kan sende dem noget nyt de kan ødelægge. Så vil folk skrive til den kære forbrugerstyrelse ang. ting som f.eks at man ikke må tørre en kat i mikro-ovnen fordi den springer i luften, det skal man da skrive på varen mener kunden, ellers er det jo umuligt at vide hvad man må og ikke må! For satan da, det er jo rent til grin hvad folk render og laver nogen gange. Man går jo heller ikke hen på en tankstation, sætter studsen til munden og tanker op. Også selvom der ikke står nogen steder at benzin eller diesel er svært sundhedskadeligt at drikke. Eller render ud på motorvejen og leger, for hvor står der at dét er farligt henne? Hvis denne situation er som den ser ud, at manden har leget for meget med vol. knappen så skulle han da bare tilbage i 1. klasse og lære det hele forfra. Utroligt at vi er blevet så vant til at samfundet skrider ind og hjælper hvis vi nosser i det at vi mener at andre skal betale for det vi selv ødelægger.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Startrek og edtwodth Jeg kunne egentlig godt lide at vide hvilken formodning I selv har, til sagen med højttalerne ? Uden alle detaljer, kan det naturligvis kun blive en formodning, men... Tror I at højttalerne ikke har været udsat for en overstyret forstærker, men defekte fra starten ?
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Haha, alt dette minder mig om nogle af de t**ser jeg snakker med som konsulent i en kundeservice afd. For satan hvor folk bliver grimme når de ødelægger deres varer og finder ud af at det ikke er en gavebod de har handlet hos, og at vi umuligt kan sende dem noget nyt de kan ødelægge.
Så vil folk skrive til den kære forbrugerstyrelse ang. ting som f.eks at man ikke må tørre en kat i mikro-ovnen fordi den springer i luften, det skal man da skrive på varen mener kunden, ellers er det jo umuligt at vide hvad man må og ikke må!
For satan da, det er jo rent til grin hvad folk render og laver nogen gange. Man går jo heller ikke hen på en tankstation, sætter studsen til munden og tanker op. Også selvom der ikke står nogen steder at benzin eller diesel er svært sundhedskadeligt at drikke. Eller render ud på motorvejen og leger, for hvor står der at dét er farligt henne?
Hvis denne situation er som den ser ud, at manden har leget for meget med vol. knappen så skulle han da bare tilbage i 1. klasse og lære det hele forfra. Utroligt at vi er blevet så vant til at samfundet skrider ind og hjælper hvis vi nosser i det at vi mener at andre skal betale for det vi selv ødelægger.
|
|
|
Hvis man er i mod afgørelsen, så er det, at ignore forbrugerklagenævnet, hvilket tc har gjort, ikke den rigtige måde at gøre det på.
Jeg forstår stadig ikke, at man kan være i mod at en uafhængig instans træffer afgørelser i en tvist.
Og i stedet for at ignore afgørelsen, skulle man tage at kæmpe politisk for en ændring af systemet, hvis man ikke er enig i den måde det kører på. Forhandlernes egen brancheorganisation sidder med i forbrugerklagenævnet. Så gå til dem hvis i er uenige i måden forbrugerklagenævnet drives på.
Men der er så meget jeg er ueing med Tc i. Hvis det stod til dem måtte man heller ikke diskutere deres service eller en sag i forums på nettet.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
@Startrek og edtwodth
Jeg kunne egentlig godt lide at vide hvilken formodning I selv har, til sagen med højttalerne ? Uden alle detaljer, kan det naturligvis kun blive en formodning, men...
Tror I at højttalerne ikke har været udsat for en overstyret forstærker, men defekte fra starten ?
|
|
|
Som jeg har skrevet tidligere er det ikke selve sagens indhold jeg er interesseret i, men det at man ikke efterlever forbrugerklagenævnets afgørelser. ja i det hele taget ignorere nævnets henvendelser som TC har gjort.
Det er at tage pis på den danske købelov og dermed forbrugerne.
Nogen gange vinder man andre gange taber man. Men man kan sgu ikke bare ignorere en afgørelse.
|
Til top |
|
|
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Andre skrev:
StarTrek skrev:
|
|
MVH
|
|
|
|
|
|
Nu er der jo nok en grund til at afgørelsen ikke er bindende. Og det kunne jo være at forbrugerstyrelsen ikke er helt objektive. Det er et organ der er sat i verden for at give forbrugeren ret. Taber vi en sag i retten vil vi selvfølgelig anke eller følge denne afgørelse. Vi er på ingen måde anarkister. Men i sagen du omtaler er det simpelthen så grotesk. Det er svært at tage en sådan afgørelse alvorligt. Det bærer jo tydeligt præg af jurister der ikke har forstand på det emne de udtaler sig om.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
|
|
|
Nu var mit svar Generelle om forbrugers ret sikkerhed og ikke om TC.
Har jo også skrev at TC måske kunne havde greb sagen an på en anden måde, ved at sende højtaler til "http://www.vassagohifi.com" med
samme og en beder vejledningen, tro så bare ikke at det ville hjælpe TC meget i denne sag, da der jo er forbruge der aldrig kan blive tilfreds.
|
Til top |
|
|

|
|
|
|
edtwodth skrev:
Spencer skrev:
@Startrek og edtwodth
Jeg kunne egentlig godt lide at vide hvilken formodning I selv har, til sagen med højttalerne ? Uden alle detaljer, kan det naturligvis kun blive en formodning, men...
Tror I at højttalerne ikke har været udsat for en overstyret forstærker, men defekte fra starten ?
|
|
|
Som jeg har skrevet tidligere er det ikke selve sagens indhold jeg er interesseret i, men det at man ikke efterlever forbrugerklagenævnets afgørelser. ja i det hele taget ignorere nævnets henvendelser som TC har gjort.
Nogen gange vinder man andre gange taber man. Men man kan sgu ikke bare ignorere en afgørelse. |
|
|
Vil det så sige, i din egen sag med TC, at du vil undlade at tage sagen videre til domstolene, hvis forbrugerrådets afgørelse går dig imod? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
edtwodth skrev:
Spencer skrev:
@Startrek og edtwodth
|
|
|
Nogen gange vinder man andre gange taber man. Men man kan sgu ikke bare ignorere en afgørelse.
|
|
|
Vil det så sige, i din egen sag med TC, at du vil undlade at tage sagen videre til domstolene, hvis forbrugerrådets afgørelse går dig imod ?
|
|
|
JA!
Som jeg tidligere har skrevet til TC så agter jeg at følge nævnets afgørelse, og at jeg forventede de ville gøre det samme. Men det kan jeg da vist godt skyde en hvid pind efter....
|
Til top |
|
|