Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 08:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Tapeconnection på forbrugerst. firmatjek (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Selv den ny FKN sag (som du ikke står bag), er jo hele ikke en sag, da det jo er løst, ved at højtale bliver ombygget gratis

Nej, det er den ikke. Ifølge Forbrugerstyrelsens afgørelse, havde TC 30 dage til at reparere højttalerne uden beregning. Det har de så ikke gjort, og derfor skal klageren have sine penge tilbage. (stadig ifølge Forbrugerstyrelsens afgørelse.)

Citat fra afgørelsen på firmatjek:

AFGØRELSE:
Indklagede, Tape Connection v/Søren P. Sørensen, skal vederlagsfrit afhjælpe det konstaterede funktionssvigt ved klagerens højtalere. Såfremt der ikke sker vederlagsfri afhjælpning inden 30 dage, skal indklagede betale i alt 25.309 kr. til klageren mod udlevering af de i sagen omhandlede højtalere.

Indklagede skal endvidere i sagsomkostninger til Forbrugerstyrelsen betale 4.700 kr., der skal betales 30 dage efter datoen for udsendelse af Forbrugerstyrelsens opkrævning af beløbet.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Lyder god edtwodth håber snart at du få et nyt TV, hurtig

I sag om Vienna højtale, var det ikke noget med at kunde ikke ønske at de skulle senden til rep. da han ikke tro på TC, for hvis han havde gjort
det var der jo ingen sag ?

Ok TC burte selfølig værre noget hurtig i sådan sager, og lige så stramme deres service op, ved ikke om det er mig men TC er ikke det samme
efter Otto gik fra, da man altid kunne få fat i Otto som hurtig fik løst problemt ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

I sag om Vienna højtale, var det ikke noget med at kunde ikke ønske at de skulle senden til rep. da han ikke tro på TC, for hvis han havde gjort

Ok TC burte selfølig værre noget hurtig i sådan sager, og lige så stramme deres service op, ved ikke om det er mig men TC er ikke det samme
efter Otto gik fra, da man altid kunne få fat i Otto som hurtig fik løst problemt ?

Det håber jeg nu også. Jeg har nu været uden tv siden d. 25 juli 2007! 7 måneder  ....

Til top Vis edtwodth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edtwodth Besøg edtwodth's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

xiuxiu skrev:
tror nu også jeg var gået i selvsving hvis jeg ikk kunne se heroes i 6 uger nah, spørg til side...hvis ikk kunden acceptere det tilbud som jensen lige har givet med gratis nye højttalere så er han godt nok dummere end politiet tillader

Jeg ved ikke om jeg skal forstå det sådan at du tror det er mine sager begge 2? hvis det er tilfældet så har jeg overhovedet ikke noget at gøre med den sag med højtalerne.

jeg reagerede kun på historien da tc ikke besvarede henvendelser fra fkn. men det har de som sagt lovet at lave om på i fremtiden.

Men efter min egen oplevelse er jeg nu stadig ikke tryg ved at skulle handle hos dem igen  - tror nu heller ikke de vil have mig som kunde igen

Hvad ville du gøre hvis du have købt en ny bil til 400000kr og den havde været til rep over 6 gange på et år, og fejlen ikke kunne løses.

Tro du også de ville hjælpe dig.

Hvad med dem der har fået bygget helt nye huse som ikke er andet end en gang byggefusk, hvorfor får de ike hjælp og hvorfor finder folk sig i det.

Nej det er let at slå hårdt ned på de små.

Det danske system er råddent.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hehe, måske er du ved at få ny intresse (som bla. at gå lange ture), og du nu slet ikke har bruge for et TV mere (så er der jo kommet noget got
ud af det, du spare så lige licence mm.)

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

StarTrek skrev:

Det håber jeg nu også. Jeg har nu været uden tv siden d. 25 juli 2007! 7 måneder  ....

Og det er du delvist selv skyld i . Så vidt jeg har forstået, kunne du have fået det for ca. 5 1/2 måned siden.Men jeg kan konstatere det er farligt at leve uden tv.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er synd, at et organ der skulle hjælpe forbrugere, skal bruge tid og energi på kværulanter der hænger sig i peditesser - jeg er sgu mere sur over de kværulanter end de forhandlere der ikke bare makker ret i første omgang 
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
edtwodth skrev:

StarTrek skrev:

Og det er du delvist selv skyld i . Så vidt jeg har forstået, kunne du have fået det for ca. 5 1/2 måned siden.

MVH

Ja hvis jeg valgte at droppen sagen. Og det blev jeg rådet til af forbrugerstyrelsen at lade være med.

Efter de løgne (rep. tid 14, dage derefter, 3 uger, så 4 uger, derefter ubestemt),den arrogance og behandling jeg fik, eller egentlig mangel på behandling, og så det faktum at det tog 6 uger om en repr, så ønskede jeg ikke længere at være kunde hos dem og derfor forlangte jeg købet ophævet, hvad jeg havde krav på iht til købeloven, når det gælder rimelig td.

Bare fordi sagsbehandlingstiden i forbrugerklagenævnet er langt skal tc ikke ro at de kan gøre som det passer dem.

Jeg ved godt vi aldrig bliver enige , men sådan er min side af sagen altså.

Til top Vis edtwodth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edtwodth Besøg edtwodth's Websted

allan_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Utroligt at en tråd her, kan udvikle sig som vi nu ser det.

Faktum er, at TC har skidt i nælderne og ikke vil acceptere det. Så må vi jo se, om den forbruger, der har klaget, vil føre sagen til domstolene ved hjælp af sin retshjælpsforsikring..og sandsynligvis vinde.

At de forskellige herinde efterhånden er begyndt at svine hinanden til, synes jeg er sørgeligt.

Juridisk er der vist intet at komme efter i afgørelsen.

Til top Vis allan_p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allan_p

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Jeg synes det er synd, at et organ der skulle hjælpe forbrugere, skal bruge tid og energi på kværulanter der hænger sig i peditesser - jeg er sgu mere sur over de kværulanter end de forhandlere der ikke bare makker ret i første omgang 

Kald du mig bare kværulant (jeg er blevet kaldt så meget herinde efterhånden), men når forbrugerstyrelsen selv råder mig til at køre en sag så gør jeg det. jeg oprettede ikke en sag uden at forhøre mig først.

Og til dem der ikke forstår at jeg bruger så megen tid på det: jeg har jo ikke noget tv, så jeg har masser af fritid

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Er det ikke den først retsag med FKN som TC har gang i, det kunne værre sjov at få DR1 "Kontat" siden af disse sager ?

For lige nu er det et spørsmål om ord

At TC god kunne lære af Rene fra www.vassagohifi.com , når det gælder service så havde TC ikke disse sager hos FKN.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Der er den første retssag, hvis der er en retssag. der er forskellige udmeldinger fra tc's side af der gør det lidt forvirrende...

De har så, som fortalt af søren, 3 sager i forbrugerklagenævnet, i øjeblikket.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Kunne værre spænde hvad den sidst sag handler om ?

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
edtwodth skrev:

xiuxiu skrev:
tror nu også jeg var gået i selvsving hvis jeg ikk kunne se heroes i 6 uger nah, spørg til side...hvis ikk kunden acceptere det tilbud som jensen lige har givet med gratis nye højttalere så er han godt nok dummere end politiet tillader

Jeg ved ikke om jeg skal forstå det sådan at du tror det er mine sager begge 2? hvis det er tilfældet så har jeg overhovedet ikke noget at gøre med den sag med højtalerne.

jeg reagerede kun på historien da tc ikke besvarede henvendelser fra fkn. men det har de som sagt lovet at lave om på i fremtiden.

Men efter min egen oplevelse er jeg nu stadig ikke tryg ved at skulle handle hos dem igen  - tror nu heller ikke de vil have mig som kunde igen

Hvad ville du gøre hvis du have købt en ny bil til 400000kr og den havde været til rep over 6 gange på et år, og fejlen ikke kunne løses.

Hvad med dem der har fået bygget helt nye huse som ikke er andet end en gang byggefusk, hvorfor får de ike hjælp og hvorfor finder folk sig i det.

Forbrugerklagenævnet behandler ikke sager om motorkøretøjer eller huse, hertil er man henvist til andre klagenævn, ordninger og som altid i sidste instans, domstolene.

"Endvidere er der fastsat maksimums- og minimumsbeløbsgrænser, således at varens eller ydelsens pris skal være på mindst 800 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tekstiler og sko skal prisen dog være mindst 500 kr. og for motorkøretøjer 10.000 kr."

I sagen om højttalerne, der fik TC 30 dage til at udbedre fejlen, og sagen er baseret på vildledende markedsføring og TC's 3 års garanti. At TC så hverken svarer eller udbedrer skade/fejl betyder som nævnt i afgørelsen at forbrugeren er berettiget til at ophæve købet og skal dermed have købsprisen tilbagebetalt. Endvidere skal TC betale sagens omkostninger til Forbrugerklagenævnet. Ingen af delene har TC gjort og efter retspraksis vil TC højest sandsynligt tabe sagen stort ved byretten i Århus, med yderligere omkostninger til følge + procesrenter.

Havde TC været smarte, så havde de udbedret fejlen under protest, derefter anlagt sag ved byretten for at afprøve Forbrugerklagenævnets afgørelse, og havde de vundet denne, så kunne de have afkrævet betaling for udbedring hos forbrugeren, og så var Forbrugernævnet som tabene part blevet dømt til at skulle betale TC's omkostningerne til retssagen.

Nu er der anlagt sag af forbrugeren mod TC og nu handler sagen om een ting, om ophævelse af købet iht. købeloven pga manglende udbedring og markedsført 3 års garanti.

Jeg ville råde TC til at indgå forlig asap da en dom aldrig kan være i deres interesse. Og udfra tråden herinde at skønne, så påfører det TC ubodelig skade i form af dårlig omtale. Som en anden allerede har skrevet herinde, så er jura eller altid retfærdig for alle parter, men TC burde måske revurdere sin 2 og 3 års garantier og som de efter det oplyste ikke påtager sig når det kommer til stykket.

Jeg har svært ved at se det uretfærdige eller rådne i systemet  Den svage part er altid forbrugeren og det er den som lovene i dette tilfælde beskytter. Den erhvervsdrivende må så sætte sig ind i spillereglerne, herunder markedsføringsloven, længere er den ikke.

Venligst,

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
jensen skrev:
edtwodth skrev:

xiuxiu skrev:

Forbrugerklagenævnet behandler ikke sager om motorkøretøjer eller huse, hertil er man henvist til andre klagenævn, ordninger og som altid i sidste instans, domstolene.

"Endvidere er der fastsat maksimums- og minimumsbeløbsgrænser, således at varens eller ydelsens pris skal være på mindst 800 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tekstiler og sko skal prisen dog være mindst 500 kr. og for motorkøretøjer 10.000 kr."

I sagen om højttalerne, der fik TC 30 dage til at udbedre fejlen, og sagen er baseret på vildledende markedsføring og TC's 3 års garanti. At TC så hverken svarer eller udbedrer skade/fejl betyder som nævnt i afgørelsen at forbrugeren er berettiget til at ophæve købet og skal dermed have købsprisen tilbagebetalt. Endvidere skal TC betale sagens omkostninger til Forbrugerklagenævnet. Ingen af delene har TC gjort og efter retspraksis vil TC højest sandsynligt tabe sagen ved byretten i Århus, med yderligere omkostninger til følge + procesrenter.

Jeg ville råde TC til at indgå forlig asap da en dom aldrig kan være i deres interesse. Og udfra tråden herinde at skønne, så påfører det TC ubodelig skade i form af dårlig omtale. Som en anden allerede har skrevet herinde, så er jura eller altid retfærdig for alle parter, men TC burde måske revurdere sin 2 og 3 års garantier og som de efter det oplyste ikke påtager sig når det kommer til stykket.

Jeg har svært ved at se det uretfærdige eller rådne i systemet  Den svage part er altid forbrugeren og det er den som lovene i dette tilfælde beskytter. Den erhvervsdrivende må så sætte sig ind i spillereglerne, herunder markedsføringsloven, længere er den ikke.

Venligst,

Kunne ikke være mere enig

allan_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2006
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

100% enig med ctacta
Til top Vis allan_p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allan_p

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

allan_p skrev:
100% enig med ctacta

Fik indsat følgende i mit indlæg da i postede ovenstående:

Havde TC været smarte, så havde de udbedret fejlen under protest, derefter anlagt sag ved byretten for at afprøve Forbrugerklagenævnets afgørelse, og havde de vundet denne, så kunne de have afkrævet betaling for udbedring hos forbrugeren, og så var Forbrugernævnet som tabene part blevet dømt til at skulle betale TC's omkostningerne til retssagen.

Nu er der anlagt sag af forbrugeren mod TC og nu handler sagen om een ting, om ophævelse af købet iht. købeloven pga manglende udbedring og markedsført 3 års garanti.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Så nu er forbrugerklagenævnets afgørelse ikke længere vejledende, men juridisk bindende grundlag for den efterfølgende retssag ?

Og hvis du vil henholde dig til købeloven, så har kunden jo nægtet kunden at inspicere skaden, hvilket jo kunne ha' fået dem til at erkende de skulle udbedre dem - men så længe de ikke kan inspicere den, så er det jo kunden der ikke overholder købeloven, og giver forhandleren mulighed for at udbedre en evt. skade.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

SMNLRSN
Branchemedlem
Branchemedlem

Tape Connection

Bruger siden: 25 Maj 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Det er altid den samme historie. Sætninger som: "TC lovede at skrive tilbage, men det gjorde de ikke før jeg havde rykket
10 gange" går igen og igen. Den slags bliver kunderne selvfølgeligt sure over.

Og det er ganske forståeligt at det er frustrerende ikke at få svar. Jeg kan dog undre mig over at det så ofte kommer på banen. Vores mailboks er
besvaret senest kl. 18.00 på _næsten_ alle hverdage. Der kan dog være så travlt en dag, at en besvarelse først vil blive afsendt dagen efter.
Vi (læs: jeg) besvarer endda ofte mails om aftenen og i weekenden udenfor lukketid.

Til top Vis SMNLRSN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMNLRSN

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

SMNLRSN skrev:
perejvind skrev:

Det er altid den samme historie. Sætninger som: "TC lovede at skrive tilbage, men det gjorde de ikke før jeg havde rykket
10 gange" går igen og igen. Den slags bliver kunderne selvfølgeligt sure over.

Og det er ganske forståeligt at det er frustrerende ikke at få svar. Jeg kan dog undre mig over at det så ofte kommer på banen. Vores mailboks er
besvaret senest kl. 18.00 på _næsten_ alle hverdage. Der kan dog være så travlt en dag, at en besvarelse først vil blive afsendt dagen efter. vi
(læs: jeg) besvarer endda ofte mails om aftenen og i weekenden udenfor lukketid.

Hej

Så må i have jeres mailsystem kigget efter. Da jeg skulle indhente køb af tv hos jer, tog det 14 dage, 3 uger og nogle gange kom der slet ikke svar.

Det var det samme, da min sag mod jer opstod. enten svarede i meget sent, eller også ringede i ikke tilbage som lovet. så det er altså ikke kun mailsystemerne der er problemer med men også jeres telefoner ;-)

Og sjovt nok fik jeg bekræftigelse på at i havde læst mine mails (automatisk besked), men alligevel kunne der gå uger.

Men som sagt: hvis det du skriver er sandt, og jeg vælger at tro på dig, så må i få et helt nyt system til kommunikation med kunderne.

Hvis du ikke vil lytte til mig, så lyt til mange af de andre der skriver om nøjagtig den samme oplevelse.

<< Forrige Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes