Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Spencer skrev:
edtwodth skrev:
Uanset hvad, må man da, hvis man er en seriøs forhandler efterlever forbrugerklagenævnets afgørelse?
Det er jo netop problemet, at man kommer med alle mulige undskyldninger for at slippe for at efterleve en afgørelse...
|
|
|
Nu skal vi nok have forstærkerens detaljer med, for at vurdere hvem der har ret.
Hvis man bare kan sende 200V DC ind i sine enheder, hvis man får lyst til nye højttalere, så vælter det hele branchen. Tapeconnection kan jo ikke bevise at manden selv har ødelagt dem.
|
|
|
Jo det kan de lett nok.
Er de brændt over så er det manden ellers er der noget galt med den forstærker han havde.
|
|
|
Lakken på svingspolen vil have været oppe og koge på begge mellemtoner. Det er meget mystisk hvis en fejl der først opstår efter 5 mdr. sker samme dag på begge enheder, uden at der er tale om fejlbetjening. At diskanten i den ene højttaler er overlevet, er bare et mirakel. Den må betegnes som næsten defekt, hvis lakken først har været på kogepunktet. Hvilken forstærker der har været brugt, gad jeg godt at vide... __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det tale om nogle "Vienna Beethoven Concert Grand" og det var ikke min Vienna Beethoven som også brand af (prøve lige at få en aftale
med Rene fra VassagoHIFI om at afhente når har er i København), at TC ikke med det samme sender hans højtaler til VassagoHIFI, så havde der
jo ikke værre en sag.
Tro bare at kunde er skuffe over at disse højtaler ikke kunne spille 'tævehøjt' (og derved ønske han at handlen skulle gå tilbage, hvad
forbrugerrådet jo gave mande ret i), TC fejl var vel at de ikke for starten havde soldt manden nogle PA højtaler i sted for.
|
Til top |
|
|
claussor Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv indenfor IT-branchen og må indrømme at forbrugerstyrelsen i mine øjne er til grin med mange af deres sager. Der er ingen tvivl om at ved nogle af sagerne sidder man og sukker over at de overhovedet tager en sag op. Jeg vil sige respekt til de virksomheder som nægter at efterfølge FS's afgørelser hvis de finder dem urimelige, for nogle af dem er godt nok helt hen i vejret.
FS er jo ikke loven, derfor skal det i retten hvis et firma ikke vil efterleve en afgørelse hvor retten så skal tage stilling til om privatpersonen har en sag.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke tage stilling til hvor skylden er. Men når der er faldet en afgørelse i forbrugerklagenævnet, så har man som virksomhed, efter min mening, et moralsk ansvar for at efterleve afgørelsen.
Hvis alle lod være med at efterleve forbrugerklagenævnets afgørelser, ville vi jo som forbrugere ikke have nogen rettigheder.
Men heldigvis tyder alt på at politikerne arbejder på at få gjort afgørelserne bindende. det kan ikke gå hurtigt nok.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
claussor skrev:
Jeg er selv indenfor IT-branchen og må indrømme at forbrugerstyrelsen i mine øjne er til grin med mange af deres sager. Der er ingen tvivl om at ved mange sager sidder man og sukker over at de overhovedet tager en sag op. Jeg vil sige respekt til de virksomheder som nægter at efterfølge FS's afgørelser for nogle af dem er godt nok helt hen i vejret.
FS er jo ikke loven, derfor skal det i retten hvis et firma ikke vil efterleve en afgørelse hvor retten så skal tage stilling til om privatpersonen har en sag.
|
|
|
Du er et pragteksempel på hvorfor der er noget der hedder købeloven og forbrugerklagenævnet!
|
Til top |
|
|
claussor Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et citat fra hifi4alls anmeldelse: "Uanset hvad man vælger til at levere effekt til disse højttalere, skal
man være opmærksom på at en for lille forstærker vil komme i problemer,
det oplevede jeg eksempelvis med Odyssey Audio Khartago. Derimod
skal man nok ikke være bange for at sætte en for stor forstærker til
dem, fx en 2 x 100 W Klasse A forstærker for fuld skrue, det gik uden
nogen problemer." ------------ Hvilken forstærker der har været brugt, er altså temmelig afgørende. TC bør naturligvis have rådgivet kunden korrekt, i denne sammenhæng - det bør nævnes.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Et citat fra hifi4alls anmeldelse:
"Uanset hvad man vælger til at levere effekt til disse højttalere, skal man være opmærksom på at en for lille forstærker vil komme i problemer, det oplevede jeg eksempelvis med Odyssey Audio Khartago. Derimod skal man nok ikke være bange for at sætte en for stor forstærker til dem, fx en 2 x 100 W Klasse A forstærker for fuld skrue, det gik uden nogen problemer."
------------
Hvilken forstærker der har været brugt, er altså temmelig afgørende.
TC bør naturligvis have rådgivet kunden korrekt, i denne sammenhæng - det bør nævnes.
|
|
|
Korrekt - rådgivning hører også med til en handel.
Men uanset hvem der har ret, så man efter min mening respektere en afgørelse og efterleve den.
Ellers er købeloven jo intet værd....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Spencer skrev:
Et citat fra hifi4alls anmeldelse:
"Uanset hvad man vælger til at levere effekt til disse højttalere, skal man være opmærksom på at en for lille forstærker vil komme i problemer, det oplevede jeg eksempelvis med Odyssey Audio Khartago. Derimod skal man nok ikke være bange for at sætte en for stor forstærker til dem, fx en 2 x 100 W Klasse A forstærker for fuld skrue, det gik uden nogen problemer."
------------
Hvilken forstærker der har været brugt, er altså temmelig afgørende.
TC bør naturligvis have rådgivet kunden korrekt, i denne sammenhæng - det bør nævnes.
|
|
|
Men uanset hvem der har ret, så man efter min mening respektere en afgørelse og efterleve den.
Ellers er købeloven jo intet værd.... |
|
|
Forbrugerrådet er der for at aflaste domstolene i småsager. Foreløbig har sagen jo ikke været ved en domstol. Denne sag kan dog få alvorlige eftervirkninger, hvis alle forhandlere nu skal til at lægge et risikotillæg oven i udsalgsprisen på hver højttaler.  Jeg syntes ikke at alle de fornuftige kunder skal straffes, fordi der er folk der overstyrer deres forstærkere. Det bliver resultatet, hvis en egentlig dom vil sige, at afbrændte enheder skal dækkes af garantien. Det mener jeg ikke at de skal, som udgangspunkt. Og da slet ikke hvis forstærkeren ikke holder hvad den lover, på papiret. Det gør de nemlig sjældent, når det kommer til strømafgivelse i lave impedanser og skæve fasevinkler. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Ja gør det, men nogle kan ødelægge alt.
Jeg har set folk der har sat forkerte rør i deres amps, du drømmer ikke om hvad man kan opleve.
Så sent som idag fik jeg et par højttaler tilbage fra demo, de ser ud som om de har været med i Irak i ½ år.
Kender en del der sælger computer og folk ringer og klager over alt og 99% at tiden er det en fejl 40.
|
Til top |
|
|
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Edwoth
Jeg er klar over at du ikke er tilfredse med os og det er vel derfor du endnu en gang forsøger at trække os gennem sølet. Det er ærgerligt og jeg forstår det ikke.
Uden at komme alt for meget ind på den pågældende sag så er kernen i sagen den at en mand står med en hel række enheder i begge højttalere der er brændt af. Dette kan lade sig gøre i alle højttalere og uanset hvor god en forstærker man har. Vi forsøgte også i denne sag at løse det ved at give manden en rigtig god pris på nye enheder, men det ville kunden ikke. Jeg forstår da godt at kunden er sur. Han har lavet en fejl og det er han træt af. Det er bare ikke vores skyld. Vi har gjort alt hvad vi kunne for at hjælpe ham. Men hvis denne kunde uden konsekvenser bare kan brænde sine enheder af og vi skal betale hvad bliver så det næste? Skal vi også give ham et nyt kabinet hvis han vælter den ene højttaler mens han støvsuger? Vi er ikke dårlige mennesker men der er simpelthen grænser for hvor langt vi kan gå.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vurderer forbrugerklagenævnet nu fra sag til sag om den er værd at kigge nærmere på.
Selvfølgelig er der mange der klager bare for at klage, men når en sag endelig er slut (de kan bruge op til 2 år, så man må gå ud fra at de sætter sig dybt ind i en sag), og afgørelsen er faldet, så er virksomheden efter min mening forpligtet til at efterleve afgørelsen.
Alle de undskyldninger om, at kunderne brokker sig over alt, at det er kundens egen skyld, at forbrugerklagenævnet ikke ved hvad de har med at gøre, at det sner grønt i stedte for hvidt osv. kan efter min mening ikke bruges til noget.
Danske virksomheder må efterleve den danske lov. og deres egen brancheorganisationer har været med til, og er med til at stemme i sager , at oprette nævnet.
Så må virksomhederne også acceptere nævnets afgørelser....
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
@Edwoth
Jeg er klar over at du ikke er tilfredse med os og det er vel derfor du endnu en gang forsøger at trække os gennem sølet. Det er ærgerligt og jeg forstår det ikke.
Uden at komme alt for meget ind på den pågældende sag så er kernen i sagen den at en mand står med en hel række enheder i begge højttalere der er brændt af. Dette kan lade sig gøre i alle højttalere og uanset hvor god en forstærker man har. Vi forsøgte også i denne sag at løse det ved at give manden en rigtig god pris på nye enheder, men det ville kunden ikke. Jeg forstår da godt at kunden er sur. Han har lavet en fejl og det er han træt af. Det er bare ikke vores skyld. Vi har gjort alt hvad vi kunne for at hjælpe ham. Men hvis denne kunde uden konsekvenser bare kan brænde sine enheder af og vi skal betale hvad bliver så det næste? Skal vi også give ham et nyt kabinet hvis han vælter den ene højttaler mens han støvsuger? Vi er ikke dårlige mennesker men der er simpelthen grænser for hvor langt vi kan gå.
|
|
|
Jeg har gjort opmærksom på at jeg har min egen sag mod jer. Og jeg må indrømme at jeg er blevet nervøs over om, hvis sagen falder ud til min fordel, vil efterleve afgørelsen. men så er der heldighvis retten.
Jeg trækker jer ikke gennem sølet, der gør i selv ved ikke at efterleve en afgørelse i forbrugerklagenævnet.
Som jeg også har skrevet vil jeg ikke tage stilling til den enkelte sag. Men jeg tager stilling til, at i ikke efterlever nævnets afgørelser. Som jeg i øvrigt ville gøre over for alle andre virksomheder. Jeg bruger firmatjek til at se hvilken virksomheder jeg ikke skal handle hos. Det er det den er beregnet til.
Nogen gange vinder man, andre gange taber man. Men uanset hvad, så skal man som forhandler efterleve nævnets afgørelser, ellers tager man som virksomhed pis på den danske købelov og dermed forbrugerne.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Kasper, TC skrev:
@Edwoth
|
|
|
Jeg har gjort opmærksom på at jeg har min egen sag mod jer. Og jeg må indrømme at jeg er blevet nervøs over om, hvis sagen falder ud til min fordel, vil efterleve afgørelsen. men så er der heldighvis retten.
Jeg trækker jer ikke gennem sølet, der gør i selv ved ikke at efterleve en afgørelse i forbrugerklagenævnet.
Som jeg også har skrevet vil jeg ikke tage stilling til den enkelte sag. Men jeg tager stilling til, at i ikke efterlever nævnets afgørelser. Som jeg i øvrigt ville gøre over for alle andre virksomheder. Jeg bruger firmatjek til at se hvilken virksomheder jeg ikke skal handle hos. Det er det den er beregnet til.
Nogen gange vinder man, andre gange taber man. Men uanset hvad, så skal man som forhandler efterleve nævnets afgørelser, ellers tager man som virksomhed pis på den danske købelov og dermed forbrugerne.
|
|
|
Så er det klovdyr vist også raseret..? 
N.
|
Til top |
|
|
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Kasper, TC skrev:
@Edwoth
|
|
|
|
|
|
Vi tager ikke pis på nogen. Hverken kunder eller købelov. Og de bedømmelser de kommer med er vejledende. Og det kan man jo sige er en god ting eftersom de jo ikke altid at de mennesker der har med sagerne at gøre er lige kløgtige på alle områder. Vi er meget uenige i deres bedømmelse og mener ikke sagen er vurderet seriøst.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man er uenig i forbrugerklagenævnets måde at tolke love på eller f.eks deres lange sagsbehandlingstider må man jo ad politisk vej forsøge at ændre tingene. Det er det jeg gør.
Hvis TC er uenig i afgørelsen kunne de også have valgt at trække den til retten. Men når de kommer på firmatjek så har de ikke valgt denne mulighed.
Det kan jo kun betyde at TC er bange for at tabe sagen i retten.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
edtwodth skrev:
Kasper, TC skrev:
@Edwoth
|
|
|
|
|
|
Vi tager ikke pis på nogen. Hverken kunder eller købelov. Og de bedømmelser de kommer med er vejledende. Og det kan man jo sige er en god ting eftersom de jo ikke altid at de mennesker der har med sagerne at gøre er lige kløgtige på alle områder. Vi er meget uenige i deres bedømmelse og mener ikke sagen er vurderet seriøst.
|
|
|
Hvorfor har i så ikke taget sagen til retten i stedet for bare at ignore afgørelsen?
Heldigvis arbejder politikerne i øjeblikket på at nævnets afgørelser bliver bindende.
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle TC køre en sag mod kunden. på hvilket grundlag ?
MVH
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kunne køre en sag mod forbrugerklagenævnet. For at få dem til at ændre deres afgørelse, hvis de mener den er helt hen i vejret.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
...
Heldigvis arbejder politikerne i øjeblikket på at nævnets afgørelser bliver bindende. |
|
|
Har du et link til info omkring det ?
|
Til top |
|
|