Forfatter |
|
FSBB Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjælden har jeg hørt en person som edtworth gentage sig selv så mange, uden at svare på de spørgsmål der bliver stillet. Jeg er chokeret over så useriøs en kunde, og synes at TC har gået rigtig langt. Men du er en af den slags kunder der bare aldrig bliver tilfredse, og som de fleste butikker gerne vil slippe for. Jeg har siden 1996 købt 8 - 9 produkter hos dem. Det har altid været en rigtig god service, og der er aldrig problemer med at låne noget udstyr med hjem. Jeg kan oplyse at jeg en gang har haft problem med et produkt købt hos dem. Det var en Thule DVA150B, som bare ikke lød godt. Jeg kom ind i butikken, og på værkstedet udskiftede de den defekte del. Efter et 3 måneder kunne jeg konstatere at den ikke kunne spille DVDaudio skiver. Jeg kontaktede dem, og problemet blev løst omgående, og efterfølgende afprøvet. Fejlen var hos Thule. Jeg har altid nydt at komme i butikken, da det er en seriøs og uhøjtidelig rådgivning. Jeg anbefaler gerne kunder til TC, og vil fortsat med glæde handle i butikken.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
edtwodth skrev:
Og desuden:
Det er jer der har valgt at ignorere en afgørelse hos forbrugerklagenævnet, ikke mig.....
|
|
|

|
|
|
Det var da en ordentlig omgang spam du har gang i dér, KimC. Lad nu venligst være med at ødelægge tråden helt __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
kimC skrev:
edtwodth skrev:
Og desuden:
Det er jer der har valgt at ignorere en afgørelse hos forbrugerklagenævnet, ikke mig.....
|
|
|

|
|
|
Det var da en ordentlig omgang spam du har gang i dér, KimC. Lad nu venligst være med at ødelægge tråden helt |
|
|
Sorry, My bad.
|
Til top |
|
|
Søren P. S. TC. Branchemedlem

Direktør, TapeConnection
Bruger siden: 28 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
edtwodth skrev:
Og desuden:
Det er jer der har valgt at ignorere en afgørelse hos forbrugerklagenævnet, ikke mig.....
|
|
|

|
|
|
Vi har netop ikke valgt at ignorere FKN´s afgørelse vi er bare ikke enige og derfor har vi nu som tidl. skrevet sendt vores redegørelse til retten i Århus og nu vil jeg ikke gentage mig selv yderligere om det.
Søren P. S. Direktør og indehaver TC.
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
En seriøs forbruger ville indlede forhandling og dialog, og ikke sværte alle fora i dk. til med klager.
|
|
|
Det med at komme i dialog med TC er tilsyneladende ikke så nemt. På diverse fora kan man igen og igen læse om kunder, som er frustrerede over manglende kommunikation fra TC´s side. Det er altid den samme historie. Sætninger som: "TC lovede at skrive tilbage, men det gjorde de ikke før jeg havde rykket 10 gange" går igen og igen. Den slags bliver kunderne selvfølgeligt sure over.
Jeg trak forøvrigt lidt på smilebåndet da jeg læste afgørelsen på firmatjek. Tænk at TC tror de kan vinde en sag i Forbrugerklagenævnet, når de ikke engang gider at svare dem Men det er helt typisk for TC. Det er historien om at "Vi må gøre det bedre" iøvrigt også.
Hvis TC mener det seriøst det der med "at gøre det bedre", kunne de jo starte med at følge Forbrugerklagenævnets afgørelser. Man skal jo starte et sted. . . . __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren P. S. TC. skrev:
edtwodth skrev:
Ghump skrev:
[QUOTE=jespermart]Disse højttalere er jo besigtiget, bare ikke af TC, og er ikke fundet voldet af kunden.
|
|
|
Er det ikke blevet nævnt flere gange allerede, at der netop manglede et skøn af hvad der var årsagen til defekten? Så klagenævnet aner jo netop ikke OM de er blevet voldede, og i såfald om det er pga fejlbetjening eller lign.
Havde måske nok været en ret væsentlig oplysning at have før man lod dommen falde...
|
|
|
Der har så vidt jeg kan læse været en uafhængig sagkyndig på det. Men det er ikke der problematikken er. Problemet er, at Tc ignorede nævnets henvendelser og afgørelse. det gør en seriøs forhandler ikke.
Hermed samme svar fra før Edtwodth...igen:
Jeg skal være den første til at sige indrømme, at det skal vi gøre meget bedre. Det har ikke været i tråd med vores kundeservice og vejledningsniveau i butikkerne ikke at svare FKN hurtigere i denne sag og det skal det være fremover - ingen tvivl om det overhovedet. Vi kan også lære noget. Bestemt.
VH. Søren P. S. Direktør og indehaver TC.
|
|
|
Hej søren - det var nu ikke for at træde i det, men mere for at forklare denne debat :-)
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neppej skrev:
jensen skrev:
Sandal skrev:
Kasper, TC skrev:
Alle højttaler sælgere bør holde øje med denne dom da det jo afgører hvorvidt en kunde indenfor de første 6 måneder må gøre nøjagtig hvad han vil og derefter sige "pengene tilbage, tak!". |
|
|
Det er jo ikke rigtigt, det ved du også godt Kasper. Sagen har fået det udfald den har, fordi TC tilbyder en garantiordning uden at specificere, hvad den omfatter. Det er korrekt, at kunden har reklameret inden for formodningsreglen på 6 måneder, men dette er kun relavent, hvis der foreligger en mangle der kan henføres til producenten.
|
|
|
Hvad skal der så stå i den.
Du må ikke spille højt.
Du må ikke bade dine højttaler.
Du må ikke bruge dem under vandet.
Du må ikke ???
Du må ikke ???
Du må ikke ???
Også kan man skrive til sidst, har du en IQ under 60 kan du ikke eje højttaler alle andet.
Mener du man skal gøre ens kunder så dumme ved at sikke dem sådan et papir i hånden når de køber ?.
|
|
|
Men vi har stadig ikke fået opklaret mysteriet. Har TC indvilget i at fikse højtalerne for egen regning som Kasper skrev tidligere, eller var det en overdrivelse???
|
|
|
Nej det har de, og jeg har tilbudt at sende dem retur men hørte aldrig noget.
Men til TC.
Sig til den kunde han kan kommer over til mig med de højttaler også får han et par nye.
Jeg kunne godt tænke mig at få finger i dem og se hvordan han har behandlet dem.
Han kan vælge hvad finish han vil have dem i.
Vil han ikke det så kan jeg kun sige et ...... .
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke helt sikke at det koste meget for TC at de er i firmatjek og den Hezze der er i mod TC der forgår i div. Dansk forum, spørsmålet er
hvor længe at TC kan holde til det.
At TC openbart har lært at dette og ville gør det beder næste gang, er dette så god nok ?
Tro virklig at der er gjort virklig mange fejl i denne sag, både for kunden side og TC og FKN side.
Bla. er TC meget svært ved at få kontakt med over E-mail, har prøve flere gange, dette er ikke særlig kunde venlig.
Og at Rene fra VassagoHIFI, har gjort alt for at afhjælp denne sag
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for at få en ting på plads:
Den sag med højtalerne, som har fået tc på firmatjek, er altså ikke min sag.
Jeg kan læse, at der er mange der tror det.
Min sag drejer sig om et tv, hvor jeg og en medarbejder på hotline hos forbrugerstyrelsen, mente at rep. tog alt for lang tid i forhold til købelovens rimelig tid begreb, og derfor oprettede jeg en sag hos forbrugerklagenævnet. Netop for at få andre øjne på en diskussion mellem tc og jeg. At der så er nogen, der mener, det er latterligt at bruge nævnet til det, de er der for, er en anden sag.
Og lad mig slå fast:
Jeg er utrolig glad for at Søren, direktøren him self, har valgt at deltage i debatten med seriøse og velargumenterede indlæg. Det har været savnet. At man så ikke er enig i alt, er en anden sag.
Og jeg er glad for at tc nu vil til at behandle henvendelser fra fkn mere seriøst.
Edtwodth.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Lige for at få en ting på plads:
Den sag med højtalerne, som har fået tc på firmatjek, er altså ikke min sag.
Jeg kan læse, at der er mange der tror det.
Min sag drejer sig om et tv, hvor jeg og en medarbejder på hotline hos forbrugerstyrelsen, mente at rep. tog alt for lang tid i forhold til købelovens rimelig tid begreb, og derfor oprettede jeg en sag hos forbrugerklagenævnet. Netop for at få andre øjne på en diskussion mellem tc og jeg. At der så er nogen, der mener, det er latterligt at bruge nævnet til det, de er der for, er en anden sag.
Og lad mig slå fast:
Jeg er utrolig glad for at Søren, direktøren him self, har valgt at deltage i debatten med seriøse og velargumenterede indlæg. Det har været savnet. At man så ikke er enig i alt, er en anden sag.
Og jeg er glad for at tc nu vil til at behandle henvendelser fra fkn mere seriøst.
Edtwodth. |
|
|
Var det efter fem uger, du mente at have ret til pengene retur, da TV'et ikke var repareret ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
edtwodth skrev:
Lige for at få en ting på plads:
Den sag med højtalerne, som har fået tc på firmatjek, er altså ikke min sag.
Jeg kan læse, at der er mange der tror det.
Min sag drejer sig om et tv, hvor jeg og en medarbejder på hotline hos forbrugerstyrelsen, mente at rep. tog alt for lang tid i forhold til købelovens rimelig tid begreb, og derfor oprettede jeg en sag hos forbrugerklagenævnet. Netop for at få andre øjne på en diskussion mellem tc og jeg. At der så er nogen, der mener, det er latterligt at bruge nævnet til det, de er der for, er en anden sag.
Og lad mig slå fast:
Jeg er utrolig glad for at Søren, direktøren him self, har valgt at deltage i debatten med seriøse og velargumenterede indlæg. Det har været savnet. At man så ikke er enig i alt, er en anden sag.
Og jeg er glad for at tc nu vil til at behandle henvendelser fra fkn mere seriøst.
Edtwodth.
|
|
|
Var det efter fem uger, du mente at have ret til pengene retur, da TV'et ikke var repareret ?
|
|
|
rep. tog 6 uger og det er det afgørelsen falder på i nævnet.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der så kommet ud af de sag FKN sag mod TC, edtwodth ?
Det var noget med at TV faktis var færdig rep, inde for 6 uger, men du ikke ønske at modtage dette, vel fordig at du har fortryde dit køb af TV,
og brugt den lange rep. tid som undskylding for at få pengen tilbage, derfor kørt du din sag i FKN, sikke den samme der ligge bag den ny sag om
højtaler.
edtwodth du må mælde klar ud i denne sag, eller bruge du den ny sag som unskylding for at svine TC til en gang til, hvad edtwodth ?
|
Til top |
|
|
xiuxiu Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror nu også jeg var gået i selvsving hvis jeg ikk kunne se heroes i 6 uger  nah, spørg til side...hvis ikk kunden acceptere det tilbud som jensen lige har givet med gratis nye højttalere så er han godt nok dummere end politiet tillader __________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Hvad er der så kommet ud af de sag FKN sag mod TC, edtwodth ?
Det var noget med at TV faktis var færdig rep, inde for 6 uger, men du ikke ønske at modtage dette, vel fordig at du har fortryde dit køb af TV, og brugt den lange rep. tid som undskylding for at få pengen tilbage, derfor kørt du din sag i FKN, sikke den samme der ligge bag den ny sag om højtaler.
edtwodth du må mælde klar ud i denne sag, eller bruge du den ny sag som unskylding for at svine TC til en gang til, hvad edtwodth ? |
|
|
Jeg forstår dig ikke helt - jeg har kun den ene sag.
Nej de ringede først til mig præsic 6 uger efter.
Og gider du venligst lade være med at komme med de ubegrundede tilsagn om at det var fordi jeg havde fortrudt mit køb. Jeg var skide glad for det tv.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
xiuxiu skrev:
tror nu også jeg var gået i selvsving hvis jeg ikk kunne se heroes i 6 uger nah, spørg til side...hvis ikk kunden acceptere det tilbud som jensen lige har givet med gratis nye højttalere så er han godt nok dummere end politiet tillader |
|
|
Jeg ved ikke om jeg skal forstå det sådan at du tror det er mine sager begge 2? hvis det er tilfældet så har jeg overhovedet ikke noget at gøre med den sag med højtalerne.
jeg reagerede kun på historien da tc ikke besvarede henvendelser fra fkn. men det har de som sagt lovet at lave om på i fremtiden.
Men efter min egen oplevelse er jeg nu stadig ikke tryg ved at skulle handle hos dem igen - tror nu heller ikke de vil have mig som kunde igen 
|
Til top |
|
|
xiuxiu Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, det var nu ment til den kunde som sprang højttalerne eller hvad der nu end skete. kender godt din sag inde fra recordere  men super service fra VassagoHIFI må jeg sige __________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
Til top |
|
|
Sandal Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren P. S. TC. skrev:
Vi har netop ikke valgt at ignorere FKN´s afgørelse vi er bare ikke enige og derfor har vi nu som tidl. skrevet sendt vores redegørelse til retten i Århus og nu vil jeg ikke gentage mig selv yderligere om det.
Søren P. S. Direktør og indehaver TC. |
|
|
Hvis det er rigtigt, at i har stævnet forbrugeren eller omvendt, så ville jeg da lige give forbrugerklagenævnet besked herom, så i kan blive slette fra firmatjek listen:
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/arkiv-til-a fgoerelser/om/
Kunne i eventuelt også oplyse, hvornår sagen kommer for retten, så personer med juridisk interesse kunne følge sagen eller skal jeg bare selv finde sagen på retslisterne? __________________ Stud. Jur. (Kandidatuddannelsen) - Aarhus Universitet
Juridisk Rådgiver - Forbrugerrådgivningen Århus
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan stadig ikke forstå dig, dit TV er jo færdig rep. og skulle ligge klar til at du kan hente det, eller er der noget jeg har misfortået, derfor den
mistanke om at du har fortrudt dit køb, hvis dette er rigtig så har du jo ingen sag hos FKN, men mere et princippet om lange rep. tid ?
Selv den ny FKN sag (som du ikke står bag), er jo hele ikke en sag, da det jo er løst, ved at højtale bliver ombygget gratis, men nok også om
hvad men kan skrive om hvad en højtaler kan.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Kan stadig ikke forstå dig, dit TV er jo færdig rep. og skulle ligge klar til at du kan hente det, eller er der noget jeg har misfortået, derfor den mistanke om at du har fortrudt dit køb, hvis dette er rigtig så har du jo ingen sag hos FKN, men mere et princippet om lange rep. tid ?
Selv den ny FKN sag (som du ikke står bag), er jo hele ikke en sag, da det jo er løst, ved at højtale bliver ombygget gratis, men nok også om hvad men kan skrive om hvad en højtaler kan. |
|
|
jeg valgte at sende sagen til forbrugerklagenævnet fordi det tog så lang tid og de gav mig et svar der hed på ubestemt tid. Og jeg valgte at køre sagen hos forbrugerklagenævnet efter råd fra bl.a. forbrugerstyrelsen. Så jeg havde forespurgt mig inden.
Tro mig eller lad være: jeg forsøgte virkelig at være tålmodig, men bl.a. som andre også har skrevet er tc ikke de bedste til at besvare henvendelser. Og når man endelig fik fat på dem, så var det meget tit arrogante svar, som f.eks "vi har andre kunder". Mon de andre kunder er tilfredse med at tilbagemeldinger kunne tage uger, eller at de slet ikke vente tilbage?
Jeg forsøgte endda også at få kontakt til den øverste ledelse så vi kunne få sagen ud af verden, men entet ville de ikke lade mig snakke med dem, eller også blev jeg ignoreret. jeg fik i hvertfald aldrig en mailadrsse eller et telefonnummer af dem.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg har da fået en indrømmelse i dag:
I forbindelse med den første reklamationssag, kørte jeg selv til århus med tv'et for at få det byttet. Da jeg ikke havde plads i bilen hjem, bad jeg dem om at sende det til mig.
Det fik jeg at vide at jeg selv skulle betale. Da jeg ikke orkede at diskutere med sælgeren valgte jeg at gøre det (jeg er altså ikke bare en kunde der stiller mig på bagbenene over alt).
Siden hen har jeg fået at vide at det kunne ikke passe at jeg havde betalt, og sådan gjorde de aldrig. Skal siges at jeg hele tiden har haft dokumentation på at jeg betalte fragten.
Men nu har Søren fra TC sagt at jeg får penge tilbage for fragten. det har også kun taget lidt over et år. Men tak for indrømmelsen, nu mangler vi bare at få en løsning på mit tv.
|
Til top |
|
|