Emne: Tapeconnection på forbrugerst. firmatjek ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
edtwodth Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren P. S. TC. skrev:
Det er vigtigt at understrege, at der skal 2 parter til en sag. Vi mener vi selv virkelig har prøvet at imødekomme denne kunde og tilbudt hvad der ligger udover hvad vi selv synes er rimeligt. Vi er kun interesseret i tilfredse kunder og i dette tilfælde kunne det ikke lade sig gøre, da alle forslag og tilbud blev afslået af kunden.
Hvorfor undgår vi ikke bare alle sager og strækker os det der skal til hver evig eneste gang. Det gør vi så sandelig også i 99 ud af 100 tilfælde. Og vi har strukket os MEGET langt overfor denne kunde og i dette tilfælde er vi ikke blevet enige og der er en grænse. Det er dog vigtigt at understrege at vi selvfølgelig retter os efter rettens afgørelse og betaler kunden og alle sagsomkostninger, hvis og i fald vi taber sagen.
Vi bøjer kort sagt meget gerne både garanti og regler i TC for at imødekomme vores kunder og give dem en ekstra ordinær oplevelse hver gang de handler og Mere For Pengene, som altid har været konceptet. Og vi efterstræber, at have en seriøs, fair og imødekommende aftersales service og det er med beklagelse at denne sag er opstået. TC har siden 1992 handlet med mere end 40.000 kunder og det er første gang vi taber en afgørelse i FKN og vi har vel ialt haft 10 isiden 1992 og jeg vil gøre alt for at det ikke sker igen.
VH. Søren P. Sørensen, direktør og stifter af Tape Connection.
|
|
|
Hej søren
Tak for dit indlæg.
Det jeg føler, der er fuldstændigt uacceptabelt fra jeres side af er, at i bare vælgr at ignorere både henvendelser og afgørelser. selvfølgelig kan man være uenig, men bare at ignore fkn, høre ikke noge steder hjemme, hvis i vil gå for at være en seriøs firhandler. Det kunne være at i med en dialog med forbrugerklagenævnet, havde fået en anden udgang på sagen.
Hvad siger du desuden til, at en af dine medarbejdere i dette forum, har sagt at i kun har én sag hos forbrugerklagenævnet, men både forbrugerklagenævnet og de, der har sager hos forbrugerklagenævnet mod jer, gør opmærksom på det modsatte?
men tak fordi du tog dig tid til at komme med dit indlæg
|
Til top |
|
|
Sandal Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
...TC skal først søge om fri process, da sagen er en principsag. |
|
|
Denne sag er da langt fra principiel. Det omhandler almindelig fortolkning af et garantitilsagn, hvilket ikke er noget nyt. Så tvivler stærkt på, at TC kan få fri proces på den baggrund.
Det er rigtigt, at en retssag kan tage mange år, men de fleste sager stopper i landsretten (da de ikke kan komme i højesteret), hvorfor behandlingstiden sjældent er mere 2-3 år og ofte kortere. __________________ Stud. Jur. (Kandidatuddannelsen) - Aarhus Universitet
Juridisk Rådgiver - Forbrugerrådgivningen Århus
|
Til top |
|
|
Søren P. S. TC. Branchemedlem

Direktør, TapeConnection
Bruger siden: 28 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Søren P. S. TC. skrev:
Det er vigtigt at understrege, at der skal 2 parter til en sag. Vi mener vi selv virkelig har prøvet at imødekomme denne kunde og tilbudt hvad der ligger udover hvad vi selv synes er rimeligt. Vi er kun interesseret i tilfredse kunder og i dette tilfælde kunne det ikke lade sig gøre, da alle forslag og tilbud blev afslået af kunden.
Hvorfor undgår vi ikke bare alle sager og strækker os det der skal til hver evig eneste gang. Det gør vi så sandelig også i 99 ud af 100 tilfælde. Og vi har strukket os MEGET langt overfor denne kunde og i dette tilfælde er vi ikke blevet enige og der er en grænse. Det er dog vigtigt at understrege at vi selvfølgelig retter os efter rettens afgørelse og betaler kunden og alle sagsomkostninger, hvis og i fald vi taber sagen.
Vi bøjer kort sagt meget gerne både garanti og regler i TC for at imødekomme vores kunder og give dem en ekstra ordinær oplevelse hver gang de handler og Mere For Pengene, som altid har været konceptet. Og vi efterstræber, at have en seriøs, fair og imødekommende aftersales service og det er med beklagelse at denne sag er opstået. TC har siden 1992 handlet med mere end 40.000 kunder og det er første gang vi taber en afgørelse i FKN og vi har vel ialt haft 10 isiden 1992 og jeg vil gøre alt for at det ikke sker igen.
|
|
|
Hej søren
Tak for dit indlæg.
Det jeg føler, der er fuldstændigt uacceptabelt fra jeres side af er, at i bare vælgr at ignorere både henvendelser og afgørelser. selvfølgelig kan man være uenig, men bare at ignore fkn, høre ikke noge steder hjemme, hvis i vil gå for at være en seriøs firhandler. Det kunne være at i med en dialog med forbrugerklagenævnet, havde fået en anden udgang på sagen.
Hvad siger du desuden til, at en af dine medarbejdere i dette forum, har sagt at i kun har én sag hos forbrugerklagenævnet, men både forbrugerklagenævnet og de, der har sager hos forbrugerklagenævnet mod jer, gør opmærksom på det modsatte?
|
|
|
Der kører 3 sager lige nu og som du selv ved, så kører du selv en af dem .
Vi vælger ikke at ignorere afgørelser. Denne med Viennaerne var vi så uenige i, at vi ikke kan og vil efterkomme den og afventer og respektere den afgørelse i retten der måtte komme.
Ja lad mig slå en tyk streg under, at vi fremover både vil være skrappere i fora med hurtigere indlæg, så eventuelle misforståelser undgås og være skrappere og hurtigere i fald, at der skulle opstå en sag igen med FKN. Ingen tvivl om det.
Jeg skal være den første til at sige indrømme, at det skal vi gøre meget bedre. Det har ikke været i tråd med vores kundeservice og vejledningsniveau i butikkerne ikke at svare FKN hurtigere i denne sag og det skal det være fremover - ingen tvivl om det overhovedet. Vi kan også lære noget. Bestemt.
VH. Søren P. S. Direktør og indehaver TC.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
allan_p skrev:
For mig er essensen i denne sag :
1. TC benytter ordet GARANTI uden at forklare og begrænse, hvad garantien dækker.
2. TC svarer ikke på FKN's henvendelser.
Derfor vil jeg vædde en kold pilsner på, at TC bliver dømt med piber og trommer i byretten.
Det er fuldstændig irrelevant om kunden med vilje har ødelagt sine enheder, når sagen er som beskrevet her og i FKN's afgørelse.
|
|
|
Og her må jeg give dig fuldstændig ret! Det er nemlig en ren ekspeditionssag at få en dom på baggrund af en FKN's afgørelse, når der i sagen ikke er andre oplysninger eller facts end de allerede belyste. Altså, TP bliver dømt i byretten.
Det er ekstrem dårlig moral/etik ikke at svare FKN under sagsbehandlingen, uanset om man har noget at tilføje eller ej i sagen, ligeledes dårligt ikke at tilskrive kunden at man ikke agter at efterfølge afgørelsen.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren P. S. TC. skrev:
edtwodth skrev:
Søren P. S. TC. skrev:
|
|
|
Hej søren
Tak for dit indlæg.
|
|
|
Vi vælger ikke at ignorere afgørelser. Denne med Viennaerne var vi så uenige i, at vi ikke kan og vil efterkomme den og afventer og repsekterer den afgørelse i retten der måtte komme.
Ja lad mig slå en tyk streg under, at vi fremover både vil være skræppere i fora med huirtigere indlæg, så eventuelle misforståelser undgås og være skræppere og hurtigere i fald, at der skulle opstå en sag igen med FKN. Ingen tvivl om det.
Jeg skal være den første til at sige indrømme, at det skal vi gøre meget bedre. Det har ikke været i tråd med vores kundeservice og vejledningsniveau i butikkerne ikke at svare FKN hurtigere i denne sag og det skal det være fremover - ingen tvivl om det overhovedet. Vi kan også lære noget. Bestemt.
|
|
|
Hej igen.
Ok, rart at i vil indrømme at der er flere sager mod jer i forbrugerklagenævnet 
Tusind tak for et seriøst svar. Det har man savnet.
Det glæder mig at I, i fremtiden, ikke bare vil ignorere henvendelser fra forbrugerklagenævnet, hvis det er sådan jeg skal forstå det.
Må jeg komme med et forslag, brug det eller lad være . Hvis i virkelig har så få sager i forbrugerklagenævnet, hvorfor tager du så ikke selv fat i dem, når de er der? Så tror jeg, ud fra din argumentation her, at tingene vil blive taget lidt mere seriøst.
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr. edtwodth
Så frem jeg skulle komme i situationen, eller for den sags skyld andre, så beder jeg dig lade vær med at forsvare mine rettigheder - jeg tror, nej jeg ved, at det gør jeg bedre selv, så du skal ikke på vegne af min forbrugerrettighedsstemme, repræsentere mig - på forhånd tak.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Hr. edtwodth
Så frem jeg skulle komme i situationen, eller for den sags skyld andre, så beder jeg dig lade vær med at forsvare mine rettigheder - jeg tror, nej jeg ved, at det gør jeg bedre selv, så du skal ikke på vegne af min forbrugerrettighedsstemme, repræsentere mig - på forhånd tak.
|
|
|
øøøh nå jo ok ????
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Lige så meget denne sag er speget, lige så simpel er den vel egentlig:
En kunde får en defekt på sine fabriksnye højtalere, og dette kan en uafhængig sagkyndig person bekræfte. Ydermere findes der en "speciel" garanti hos sælger. Sagen har været gennem en - for mig - troværdig instans, som har bedømt sagen på et juridisk grundlag. Sagen er tabt og kunden må trække forhandleren i retten, da forhandleren ikke vil efterleve afgørelsen. Så selvom jeg gerne så flere aspekter ved denne sag belyst nærmere, så tegner der sig desværre et billed af en forhandler der ikke formår at takle en sag korrekt.
Jura er desværre ikke altid "fair" eller "nem at forstå", men det er trods alt juraen der tages i brug for at afgøre tvister som denne. Såfremt en forhandler ikke efterlever Forbrugerklagenævnets afgørelse, ville det være en klar forbedring af forbrugeren retsstilling, hvis forbrugeren automatisk fik bevilget fri proces ved en efterfølgende sag domstolene, og kun skal betale sagsomkostninger såfremt en dom herefter går forbrugeren imod.
Jeg håber at der findes en løsning på denne sag, og det enten ved forlig eller en domstolsafgørelse.
|
|
|
Enig. Dog en mindre detalje Forbrugeren behøver ikke søge fri prorocess, hans retshjælpsdækning i familie(INDBO) forsikringen dækker denne sag. Og tro mig TP taber uanset hvad de påstår. Det ville klæde TP at indgå forlig, en dom vil ikke se pænt ud! Og alene sagsomokstninger til den tabende part, vil langt overskride det som sagen omhandler, mit gæt er 40-45K og 20-25K oveni hvis der skal nyt syn- og skøn i sagen.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren P. S. TC. skrev:
Vi vælger ikke at ignorere afgørelser. Denne med Viennaerne var vi så uenige i, at vi ikke kan og vil efterkomme den og afventer og repsekterer den afgørelse i retten der måtte komme.
Ja lad mig slå en tyk streg under, at vi fremover både vil være skræppere i fora med huirtigere indlæg, så eventuelle misforståelser undgås og være skræppere og hurtigere i fald, at der skulle opstå en sag igen med FKN. Ingen tvivl om det.
VH. Søren P. S. Direktør og indehaver TC. |
|
|
Jamen altså, er det ikke herligt når man ser en firmaindehaver svare seriøst og ærligt på en problematik?
Jeg er så træt af diverse forbrugerprogrammer hvor man gang på gang ser ejerne tale uden om.
Godt gjort! __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jespermart skrev:
Disse højttalere er jo besigtiget, bare ikke af TC, og er ikke fundet voldet af kunden.
|
|
|
Er det ikke blevet nævnt flere gange allerede, at der netop manglede et skøn af hvad der var årsagen til defekten? Så klagenævnet aner jo netop ikke OM de er blevet voldede, og i såfald om det er pga fejlbetjening eller lign.
Havde måske nok været en ret væsentlig oplysning at have før man lod dommen falde... __________________ My hovercraft is full of eels...
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghump skrev:
jespermart skrev:
Disse højttalere er jo besigtiget, bare ikke af TC, og er ikke fundet voldet af kunden.
|
|
|
Er det ikke blevet nævnt flere gange allerede, at der netop manglede et skøn af hvad der var årsagen til defekten? Så klagenævnet aner jo netop ikke OM de er blevet voldede, og i såfald om det er pga fejlbetjening eller lign.
Havde måske nok været en ret væsentlig oplysning at have før man lod dommen falde...
|
|
|
Der har så vidt jeg kan læse været en uafhængig sagkyndig på det. Men det er ikke der problematikken er. Problemet er, at Tc ignorede nævnets henvendelser og afgørelse. det gør en seriøs forhandler ikke.
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Ghump skrev:
jespermart skrev:
|
|
|
Havde måske nok været en ret væsentlig oplysning at have før man lod dommen falde...
|
|
|
Der har så vidt jeg kan læse været en uafhængig sagkyndig på det. Men det er ikke der problematikken er. Problemet er, at Tc ignorede nævnets henvendelser og afgørelse. det gør en seriøs forhandler ikke. |
|
|
En seriøs forbruger ville indlede forhandling og dialog, og ikke sværte alle fora i dk. til med klager.
|
Til top |
|
|
Søren P. S. TC. Branchemedlem

Direktør, TapeConnection
Bruger siden: 28 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Ghump skrev:
[QUOTE=jespermart]Disse højttalere er jo besigtiget, bare ikke af TC, og er ikke fundet voldet af kunden.
|
|
|
|
|
|
Der har så vidt jeg kan læse været en uafhængig sagkyndig på det. Men det er ikke der problematikken er. Problemet er, at Tc ignorede nævnets henvendelser og afgørelse. det gør en seriøs forhandler ikke.
Hermed samme svar fra før Edtwodth...igen:
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Ghump skrev:
jespermart skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det er åbenbart noget med at Tapeconnection har ignoreret nævnets afgørelse og dermed ikke er en seriøs forhandler
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
jensen skrev:
Også kan man skrive til sidst, har du en IQ under 60 kan du ikke eje højttaler alle andet.
|
|
|
Hehe - Hvor høj IQ skal man have for at sælge højttalere så?  |
|
|
Ja også det haha.
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Uanset hvad, må man da, hvis man er en seriøs forhandler efterlever forbrugerklagenævnets afgørelse?
Det er jo netop problemet, at man kommer med alle mulige undskyldninger for at slippe for at efterleve en afgørelse...
|
|
|

|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

|
|
|
|
edtwodth skrev:
Jeg vil ikke tage stilling til hvor skylden er. Men når der er faldet en afgørelse i forbrugerklagenævnet, så har man som virksomhed, efter min mening, et moralsk ansvar for at efterleve afgørelsen.
Hvis alle lod være med at efterleve forbrugerklagenævnets afgørelser, ville vi jo som forbrugere ikke have nogen rettigheder.
Men heldigvis tyder alt på at politikerne arbejder på at få gjort afgørelserne bindende. det kan ikke gå hurtigt nok.
|
|
|

|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

|
|
|
|
edtwodth skrev:
Andre skrev:
Nej naturligvis vil du ikke forholde dig til indholdet denne sag.For gør du det kan den ikke bruges mod TC. Edwodth det er en ommer .
MVH
|
|
|
Nej det er ikke en ommer. Det drejer sig om, om en forhandler efterlever en afgørelse eller ej. denne forhandler har desuden valgt at ignorere forbrugerklagenævnet, hvad der efter min mening ikke gør sagen bedre.
Hvis forhandleren er uenig i nævnets afgørelse, så send det til retten. Hvis de så vinder der, jamen så skulle forbrugerklagenævnet helst ændre deres måde at vurdere denne type sager.
|
|
|

|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Og desuden:
Det er jer der har valgt at ignorere en afgørelse hos forbrugerklagenævnet, ikke mig.....
|
|
|

|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Hr. edtwodth
|
|
|
Ja man kommer langt ved at tale pænt til folk og ikke lyve.
Jeg må sige jeg har aldrig oplevet sådan noget, de fleste kunder er nu til at snakke med, og det kommer man også længst med.
Men der er altid nogle der tro de er en fandes kal.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|