Emne: Fona har vundet en pris :-) ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fona er noget l**t, rådgivningen er noget l**t.... så hellere tapeconnection eller kt radio..
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
preben1234 skrev:
Fona er noget l**t, rådgivningen er noget l**t.... så hellere tapeconnection eller kt radio.. |
|
|
Jeg har aldrig handlet i Fona eller KT, men hos Tape og det gør jeg aldrig igen, man kan altid finde nogen butikker der laver l**t i den.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
SK085 Lukket konto

Dobbeltprofil
Bruger siden: 31 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Det er ikke helt rigtigt. For det første, så er formodningsreglen inden for forbrugerelektronik reelt overflødig. Et stykke forbrugerelektronik (uanset pris) forventes normalt at have en levetid på mere end to år. Derfor antages det per automatik at en fejl der opstår inden for de første to år, skyldes en fejl der var til stede ved købstidspunktet. Bemærk at forbrugeren ikke skal _bevise_ at fejlen var der fra starten, for at bevisbyrden flyttes over på butikken - han skal _sandsynliggøre_ det. Det kan han gøre ved at pege på at produktet er benyttet som foreskrevet, og nu er defekt. Han skal ikke føre bevis for noget udover dette, og det er ikke sådan at hvis apparatet har fungeret fejlfrit i 23 måneder og så går i stykker, så kan butikken pege på at apparatet ikke var defekt fra starten. |
|
|
Hvor har du det fra med at formodningsreglen er overflødig med forbrugerelektronik ? Kan du henvise til en udtalelse fra forbrugerombudsmanden eller en paragraf i den danske (købe)lovgivning eller lign. ?
Det kan godt være at et prodult har en forventet levetid på mere end to år, men men det ændre stadig ikke på at formodningsperioden er på 6 måneder iflg. købeloven, hvor Fona har udvidet den til 12 måneder. Man kan heller ikke forvente at et produkt holder i flere år. Der skal jo sættes en grænse et eller andet sted. Efter formodningsperioden bytter rollerne om, så forbrugeren har bevisbyrden, det er hvertfald efter den danske lovgivning. Og jeg kan ikke genkende nogle steder at formodningsperioden eller købeloven skulle være anderledes ved forbrugerelektronik. __________________ NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
SK085 skrev:
Hvor har du det fra med at formodningsreglen er overflødig med forbrugerelektronik ? Kan du henvise til en udtalelse fra forbrugerombudsmanden eller en paragraf i den danske (købe)lovgivning eller lign. ?
Det kan godt være at et prodult har en forventet levetid på mere end to år, men men det ændre stadig ikke på at formodningsperioden er på 6 måneder iflg. købeloven, hvor Fona har udvidet den til 12 måneder. Man kan heller ikke forvente at et produkt holder i flere år. Der skal jo sættes en grænse et eller andet sted. Efter formodningsperioden bytter rollerne om, så forbrugeren har bevisbyrden, det er hvertfald efter den danske lovgivning. Og jeg kan ikke genkende nogle steder at formodningsperioden eller købeloven skulle være anderledes ved forbrugerelektronik.
|
|
|
Mens jeg leder, så er det faktisk meget simpelt, hvis man tænker over logikken i reglerne: Uanset hvornår inden for de 24 måneder man opdager en fejl, så har man som forbruger en forpligtelse til at reklamere omgående (vist defineret i praksis som inden for 3 måneder). Hvis man kun kan klage over fejl der var _til stede_ inden for de første 6 måneder, og skal reklamere omgående når fejlen opstår, hvad skal vi så bruge de sidste 15 måneder i lovgivningen til? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha... http://ekstrabladet.dk/nationen/article977854.eceFona er ligefrem blevet et eksempel, der bruges som skræk og advarsel på Handelshøjskolen.  Hvis ikke det er Fona's almindelige kundepolitik, der er praktiseret i den forretning, er der vist en butikschef der bør omplaceres til en anden funktion (lager måske...).
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Uha... http://ekstrabladet.dk/nationen/article977854.ece
Fona er ligefrem blevet et eksempel, der bruges som skræk og advarsel på Handelshøjskolen. 
Hvis ikke det er Fona's almindelige kundepolitik, der er praktiseret i den forretning, er der vist en butikschef der bør omplaceres til en anden funktion (lager måske...).
|
|
|
Det kan jeg kun bekræfte, modtager selv undervisning i Erhvervsret på Handelshøjskolen i København, og der bliver FONA sager flittigt brugt.. Har da også selv KUN dårlige erfaringer med Fona, og alle de Fona-medarbejdere der sidder og beskytter jeres forretning med næb og klør, selvfølgelig er det ikke ALLE der er sådan, men det er et overvejende flertal, og jeg synes heller ikke at det er latterlige ting folk kommer og klager over.. Kan kort nævne bare ét eksempel fra min egen hverdag, har en fladskærm fra Philips som jeg købte for snart 2 år siden, til 8.500 kr(ved ikke om det er billigt, og jeg derfor ikke skal regne med at den holder over 2 år?).. Min skærm har været til rep 4 gange med samme fejl, selv da jeg påråbte mig at få den byttet efter 3 gang var Fona fuldstændig ligeglade, eneste besked jeg fik var "Så slæb os i retten", Fona spiller SÅ meget på de lange behandlingstider, de ved udemærket at man ikke gider at vente 2 år, og så tager man til takke med deres lappeløsninger.. En anden af de fire gange nægtede Fona kategorisk at modtage mit tv til rep, da Fona mente det var en sag mellem Elektronik Centret og mig, hvilket det aldrig kan blive juridisk, og Elektronik Centret sagde at det var mig og Fona der måtte fikse en aftale(hvilket det også bør være).. Så kan kun sige at efter jeg har brændt nallerne MANGE gange, er det slut med at gå i Fona, jeg nægter simpelthen at købe noget som helst, om det så er en cd.. Til fortvivlede Fona kunder kan jeg i øvrigt anbefale at tage kontakt til Preben Lundberg, jeg vil ikke offentliggøre hans kontaktoplysninger, men blot fortælle at man i en hvilken som helst Fona kan få udleveret tlf nummer og email, så hvis i virkelig står skidt og er på vej til forbrugerklagenævnet, så prøv at tage kontakt til ham, han kan trykke på de rigtige knapper.. I øvrigt kan i lige se hvordan et tv der IKKE er i stykker opfører sig fint tv__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun haft gode erfaringer med Fona (Næstved). Jeg tror også det har meget at sige hvordan man takler situationen. Det er nødvendigt fra starten at skabe den rette atmosfære, når man kommer ind for at bytte eller få repareret en vare. Derfor er det en god ide på forhånd at tænke siuationen igennem inden man går ind i butikken. Ekstraforsikring har jeg altid været modstander af, men tegnede alligevel en til min MP3-afspiller og kort tid efter fik jeg brug for den, da jeg tabte den. Fik en ny afspiller sendt fra en anden Fona-butik .
Noget andet er så, at det er en skod-butik hvad angår udvalget, men det er det vist i de fleste butikker nu om dage . __________________ Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Jeg har kun haft gode erfaringer med Fona (Næstved). Jeg tror også det har meget at sige hvordan man takler situationen. Det er nødvendigt fra starten at skabe den rette atmosfære, når man kommer ind for at bytte eller få repareret en vare. Derfor er det en god ide på forhånd at tænke siuationen igennem inden man går ind i butikken. Ekstraforsikring har jeg altid været modstander af, men tegnede alligevel en til min MP3-afspiller og kort tid efter fik jeg brug for den, da jeg tabte den. Fik en ny afspiller sendt fra en anden Fona-butik .
Noget andet er så, at det er en skod-butik hvad angår udvalget, men det er det vist i de fleste butikker nu om dage . |
|
|
Tjah, jeg synes jeg har prøvet at være meget rimelig, tænkt meget over at holde en rimelig tone, ikke fare op osv. Har prøvet samme strategi i andre butikker, hvor der ingen problemer har været, så tror mere på det er Fona og ikke mig der har grebet det forkert an... Kan selvfølgelig kun tale for min egen sag.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Noget andet er så, at det er en skod-butik hvad angår udvalget, men det er det vist i de fleste butikker nu om dage .
|
|
|
Jeg føler mig også godt behandlet i Fona Næstved, vil hellere køre til Næstved end handle i Ringsted, hvis det er et tilbud fra Fona. I Næstved føler man sig godt behandlet og velkommen, selv om man prutter priser . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Uha... http://ekstrabladet.dk/nationen/article977854.ece
Fona er ligefrem blevet et eksempel, der bruges som skræk og advarsel på Handelshøjskolen. 
Hvis ikke det er Fona's almindelige kundepolitik, der er praktiseret i den forretning, er der vist en butikschef der bør omplaceres til en anden funktion (lager måske...).
|
|
|
Jeg vil bestemt ikke forsvare Fona eller noget, men der er ikke nogen der har set den Ipod der snakkes om. Den kan jo være smadret og selvom hende moderen siger den ikke er så kan knægten jo godt have tabt den eller lavet noget ved den og det bliver jo ikke nævnt. Dog skal butikken naturligvis tage imod den medmindre der er synlige skader på den. Men tag imod den og gør opmærksom på at såfremt at der er skader forvoldt af kunden selv vil den ikke være dækket og vil koste penge. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|