Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 23:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Dette er simpelthen for dumt!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 04:05 | IP-adresse registreret  

http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=9285946264

Det er muligt at Christian Juhlheede er blevet misinformeret i denne handel, det er ikke det det handler om her.

Men det er sku da for dumt at udstille forhandleren på en af de største tyske audiosider, her tænker jeg på muligheden for som DANSKER fremover at kunne handle i tyskland via nettet.

tror sku ikke der er mange forhandlere der fremover vil sende til dk.  

ps. jeg har selv smidt over flere 100K hos herr dressel over flere omgange ALTID uden problemer. 

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Det er muligt at Christian Juhlheede er blevet misinformeret i denne handel, det er ikke det det handler om her.

Men det er sku da for dumt at udstille forhandleren på en af de største tyske audiosider, her tænker jeg på muligheden for som DANSKER fremover at kunne handle i tyskland via nettet.

ps. jeg har selv smidt over flere 100K hos herr dressel over flere omgange ALTID uden problemer. 

Tror du tyskere er mere dumme en danskere ?

Fordi en dansker har brokket sig over en tysk sælger skulle, skulle det så resultere i boykot af danskere ?

Manden er frustreret over en handel, som måske ikke har været korrekt,. Jeg ville dælme også reagere negativt, hvis det er forløbet som der beskrives .

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Finn29 skrev:

Tror du tyskere er mere dumme en danskere ?
Bestemt ikke

Fordi en dansker har brokket sig over en tysk sælger skulle, skulle det så resultere i boykot af danskere ?
Forhåbentlig ikke - Men det opfordre jo ikke ligefrem sælgerne til sende til DK vel ?

Manden er frustreret over en handel, som måske ikke har været korrekt,. Jeg ville dælme også reagere negativt, hvis det er forløbet som der beskrives .
Selve handlen kan og vil jeg ikke forholde mig til, det er og bliver en sag mellem de 2, og at hænge folk ud løser den jo ikke vel?

Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Det er nok liiige at lægge en smule for meget national ære i situationen. En utilfreds kunde er en utilfreds kunde, jeg tror sælgeren er rimeligt ligeglad med hvor han tilfældigvis bor henne. Mener du så også at hvis en københavner brokker sig over en jysk butik, så holder den jyske butik op med at sende varer til København? Sådan fungerer verden jo ikke.

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

I min verden er det der da helt i orden. Det havde som sådan ikke været nødvendigt med et billede af manden, men en advarsel er da super fint. Jeg vil da ikke handle med sådan en mand efter at have læst om hans dårlige oplevelse. 

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Det sker tit der er tyskeforhandler.

Der skriver det er nyt også er det demo eller brugt.

Kan godt forstå han er sur.

Jeg ville hvis jeg var ham sende de mails han har fra den forhandler til B&W, så skal han nok få det han skal have.

Men jeg kan så heller ikke forstå hvorfor han ikke letter røven og køre ned og kikker på dem før han betaler, det har jeg altid gjort for jeg stoler ikke på en dernede.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Finn29 skrev:

Det er nok liiige at lægge en smule for meget national ære i situationen. En utilfreds kunde er en utilfreds kunde, jeg tror sælgeren er rimeligt ligeglad med hvor han tilfældigvis bor henne. Mener du så også at hvis en københavner brokker sig over en jysk butik, så holder den jyske butik op med at sende varer til København? Sådan fungerer verden jo ikke.

Måske - måske ikke, det tager kun 2 min at skabe et dårligt ry, men år at opbygge et godt.
At en gør noget dumt stempler ikke alle, det har du ret i, men følger flere samme eksembel kan det sagtens have en skadelig effekt på danske hifikøberes ry.

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

chubbz skrev:

I min verden er det der da helt i orden. Det havde som sådan ikke været nødvendigt med et billede af manden, men en advarsel er da super fint. Jeg vil da ikke handle med sådan en mand efter at have læst om hans dårlige oplevelse. 

Et fint eksembel på mit forrige indlæg, chubbz har læst om EN dårlig oplevelse hos en forhandler og vil ikke købe ved ham. Mon ikke den også virker den anden vej, så forhandlerene siger vi sender ikke til DK.

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Det sker tit der er tyskeforhandler.

Der skriver det er nyt også er det demo eller brugt.

Kan godt forstå han er sur.

Jeg ville hvis jeg var ham sende de mails han har fra den forhandler til B&W, så skal han nok få det han skal have.

Men jeg kan så heller ikke forstå hvorfor han ikke letter røven og køre ned og kikker på dem før han betaler, det har jeg altid gjort for jeg stoler ikke på en dernede.

Nemlig - desuden er der er også klageinstanser i tyskland hvis man mener man er blevet snydt/vildledt.
At hænge folk ud offentligt på den måde er ikke smart for nogen.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:
Et fint eksembel på mit forrige indlæg, chubbz har læst om EN dårlig oplevelse hos en forhandler og vil ikke købe ved ham. Mon ikke den også virker den anden vej, så forhandlerene siger vi sender ikke til DK.

Næppe... For det første vil sælgere altid være interesserede i at sælge, og for det andet tror jeg faktisk ikke at selv flere negative omtaler skulle skade salget - når man vil have noget til den "rigtige" pris vil man gå langt, om ikke andet så ved at forsøge at sikre sig i hoved og røv.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:
chubbz skrev:

Nej det gør det ikke. Du overreager!

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Det er noget snot at hænge forhandlere ud - jeg har selv prøvet at blive hængt til tørre af en hollænder (for 250 €) - det har nu ikke forhindret mig i at handle med andre hollændere, men mange positive oplevelser til følge.
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Det er noget snot at hænge forhandlere ud - jeg har selv prøvet at blive hængt til tørre af en hollænder (for 250 €) - det har nu ikke forhindret mig i at handle med andre hollændere, men mange positive oplevelser til følge.

sonny>Mener ikke at jeg overreagere

plafitracer> Godt at du ikke har tabt modet, Men hvis du så at flere hollændere gjorde det samme ved andre forhandlere, ville du så ikke begynde at tænke anderledes om dem.?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:
Måske - måske ikke, det tager kun 2 min at skabe et dårligt ry, men år at opbygge et godt.
At en gør noget dumt stempler ikke alle, det har du ret i, men følger flere samme eksembel kan det sagtens have en skadelig effekt på danske hifikøberes ry.

Det lyder noget paranoidt. Jeg er ret sikker på at tyske kunder der føler sig dårligt behandlet ikke er hverken mere eller mindre tilbøjelige til at hænge forhandleren ud i et forum. Som sagt, jeg tror at en tysk forhandler er ret ligeglad med om det er 10% af danskerne eller 10% af Flensborgenserne der er nogle klaphatte.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 19 Februar 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

plafitracer> Godt at du ikke har tabt modet, Men hvis du så at flere hollændere gjorde det samme ved andre forhandlere, ville du så ikke begynde at tænke anderledes om dem.?

Som jeg lagde ud med, det er ikke alle i Europa der besidder den samme nationalfølelse som danskere, og om det er hollændere, rødhårede eller folk med grønne bukser der tilsyneladende generelt brokker sig mest, så er den næste kunde den næste kunde, og man kan da ikke lade det gå ud over den næste rødhårede kunde at den forrige var en klaphat? Så jo, du overreagerer, i hvert fald i forhold til nationaliteten. At hænge en sælger ud offentligt bliver jeg selvsagt aldrig generelt fortaler for, så dén del af det kan jeg godt forholde mig til - især når dén der hænger én ud udtrykker sig så dårligt skriftligt, at det i mine øjne er ham der virker utroværdig. Jeg har respekt for ordblindhed, men hvis man vil hænge folk ud med billede og hele pivetøjet, så kunne man måske godt lige have lavet en stavekontrol først.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

En ting er sikkert.

Tysker holder deres ord.

Men der findes en del high-end shops dernede der er meget dårlige, jeg har handlet i tyskland snart i over 20 år kender de fleste af dem.

Men jeg kan ikke forstå den dansker hvorfor han ikke går til hovedet, det kan jo også tænkes at den dansker ikke har rent mel i posen.

Måske var han klar over alt dette før han købte dem, det ved vi jo ikke noget om.

Kunder kan også tage fejl enda tit.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Og skal man hænge folk ud på fremmedsprog, kunne det måske være en ide at sætte sig ind i fremmedsproget først.

Og kan man ikke fremmedsproget, så lad være med at handle med dem i udlandet, hvor de færreste taler dansk

Der kommer ikke andet end bøvl ud af at man tror at man skriver et eller andet og modtageren ikke fatter en bjælde (men tror at han har) og defor sender et svar, der er ligeså uforståeligt - så har vi en misforståelse, der ender med tilsvining  og andre ubehageligheder. Det er svært nok på dansk
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Lille info...

Er der nogen herinde der vil have deres handler oversat til dansk, så kan de bare lade det gå gennem mig hvis det er. Oversætter gerne. Har snakket tysk siden jeg var 2 år gammel og er ved at uddanne mig til tysk lærer...

Btw..ikke et ondt ord om den side, men de er godt nok krydrede med deres priser....Ouch

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes